Marraskuisten neuvola kuulumiset

Mäkin sain jo yhden vinkin, minne kannattaisi mennä. Meidän lähin sairaala ois kätevimmin saavutettavissa (täällä saa välillä istua tunteja ruuhkissa), mutta siellä saa kuulemma odottaa gynelle pääsyä suunnilleen koko päivän. Ja se on tosi ankea paikka eikä henkilökunnan osaaminen oo aina ihan priimaa.

Toisella puolella kaupunkia kuulemma pääsee paremmin ajanvarauksella tiettyyn kellonaikaan ja verikokeiden tulokset saa nopeasti, eikä tartte niitä vielä odottaa kahta tuntia siellä. Gynellä käynti maksaa kuulemma reilun kymmenen euroa. Muista hinnoista en tiedä vielä.

Tarttee vielä kysellä joltain muulta hiljattain raskaana olleelta.
 
Mulla ensimmäinen neuvola tasan kahden viikon päästä to 29.3. Silloin viikkoja olisi kasassa 8+5. Samana päivänä mennään Perhe Arteen myös toiseen alkuraskauden ultraan niin että tuleva isikin näkee pienen ensimmäistä kertaa:Heartred
 
Riippuu tessistä sit varmaan, meillä lukee et neuvola nimenomaan on palkallista aikaa vaikka työajalla kävisi :)

Meilläkin onneksi TES:in mukaan neuvolat ja kaikki raskausseurantaan liittyvät käynnit on palkallista työaikaa... En halua töissä kertoa raskaudesta vielä aikoihin enkä oikein voi "lounastaa" kahta ja puolta tuntia, jos neuvolassa menee ensi käynnillä 1,5 h ja lisäks puolen tunnin kävelyt suuntaansa :/ Hankalaa. Taitaa mun eka neuvola mennä jonnekin rv:lle 13 ja käyn siihen asti sitten yksityisellä ultrissa ja labroissa.
 
Meilläkin onneksi TES:in mukaan neuvolat ja kaikki raskausseurantaan liittyvät käynnit on palkallista työaikaa... En halua töissä kertoa raskaudesta vielä aikoihin enkä oikein voi "lounastaa" kahta ja puolta tuntia, jos neuvolassa menee ensi käynnillä 1,5 h ja lisäks puolen tunnin kävelyt suuntaansa :/ Hankalaa. Taitaa mun eka neuvola mennä jonnekin rv:lle 13 ja käyn siihen asti sitten yksityisellä ultrissa ja labroissa.

Mulla oli esikoisen aikana pari käyntiä työajalla ni sanoin suoraan että lääkärissä käyn, muutama sit kyseli et noo mitä ni sitä varten kehitin pienen valheen että selän kanssa ongelmia kun ei pysty nukkumaan jne, eipä tarvinnut liian aikaisin kertoa :)
 
Meilläkin onneksi TES:in mukaan neuvolat ja kaikki raskausseurantaan liittyvät käynnit on palkallista työaikaa... En halua töissä kertoa raskaudesta vielä aikoihin enkä oikein voi "lounastaa" kahta ja puolta tuntia, jos neuvolassa menee ensi käynnillä 1,5 h ja lisäks puolen tunnin kävelyt suuntaansa :/ Hankalaa. Taitaa mun eka neuvola mennä jonnekin rv:lle 13 ja käyn siihen asti sitten yksityisellä ultrissa ja labroissa.

Okei joo. Mä oon hoitoalalla ja meillä oli yhden työpaikan taukohuoneessa oikein listattu et mitkä käynnit ja asiat on omaa aikaa ja mitkä työaikaan luettavia. :/
 
Okei joo. Mä oon hoitoalalla ja meillä oli yhden työpaikan taukohuoneessa oikein listattu et mitkä käynnit ja asiat on omaa aikaa ja mitkä työaikaan luettavia. :/

Mikä tes käytössä? Sostes ainakin listaa että on palkallista työaikaa :)
 
En taida uskaltaa soittaa neuvolaan, ennenkuin olen käynyt varhaisultrassa. Esikoisen odotuksessa eka käynti oli vasta viikolla 9-10, eli melko myöhään täällä alkaa seuranta. Ja eihän siellä tietty muuta tehdä kuin perustiedot ja varataan nt-ultra & seulat. Viimeksi tosin ultrattiin joka kerralla, saa nähdä onko käytäntö muuttunut viime vuosien aikana.
 
Mulla oli esikoisen aikana pari käyntiä työajalla ni sanoin suoraan että lääkärissä käyn, muutama sit kyseli et noo mitä ni sitä varten kehitin pienen valheen että selän kanssa ongelmia kun ei pysty nukkumaan jne, eipä tarvinnut liian aikaisin kertoa :)

Tätä mäkin voisin kokeilla :D Mulla on oikeesti selän kans ongelmia ja työkaverit tietää sen. Tosin neuvola on ihan eri suunnassa kuin työterveys eli pientä riskiä tossa on...!
 
Meillä piti olla neuvola keskiviikkona mut siirtykin sit viikolla eteenpäin, harmi kun olin niin innolla oottanut tätä :sad001
 
Mäkään en ole vielä varannut. Koen vähän haasteelliseksi kun on soittoaika on keskellä päivää ja meillä on avokonttori, eli puoli toimistoa kuulee samalla mihin aikaa varaan. Toki voi lähteä siitä pöydän äärestä piiloon soittamaan, mutta haaste sekin kun pitäisi läppäri raahata mukaan että voi kalenteria siinä varatessa selata.. no, ehkä mä täs joku päivä..
 
Mä soitin muissa asioissa neuvolaan ja se sanoi, että soittele sitten ultran jälkeen niin varataan aika. Kerroin siis meneväni ultraan. Muistaakseni vasta rv 10 ois eka neuvola.
 
Meillä oli eka neuvola tänään. Kiva kun sai paljon infoa kaikesta, kun on ensimmäinen raskaus. Ultraan päästään vasta 4 viikon päästä. Oli kyllä oikein mukava käynti :)
 
Varasin neuvolan ja se on viikolla 10 sekä siellä ultrataan myös, en lähde siis varaamaan varhaisultraa :D jos siihen asti pystyisi olemaan ihan hissukseen vaikka mieli tekisi jo kertoa lähipiirille :)
 
Ajattelin varailla neuvolaa sitten maanantain ultran jälkeen. Tai siis toivottavati pääsen varaamaan sitten. Ekalla käynnillä yleensä jutellaan asioista yleisesti ja kartoitetaan elämäntapoja ja syömistottumuksia jne. Kivahan niistäkin on jutella mutta kun tahtois jo päästä ITSE ASIAAN eli kuuntelemaan ja katselemaan ultralla:joyful: Miten niin malttamaton?!
 
Takaisin
Top