Marraskuisten neuvola kuulumiset

Meillä on niin hullusti että täällä on kaksi neuvolaa ja kaupunkilaiset jaoteltu niihin osoitteen mukaan, keskusneuvola on terkkarin kanssa samassa rakennuksessa ja siellä on joku vanha ultra ja siellä sitten voivat ultrata tarvittaessa, mä käyn toisessa jossa ei ole ultraa niin ultraan ei pääse neuvolan kautta :sad001 aika epäreilua mun mielestä että ihan kaupungissa näin erotellaan asukkaat.

No niin on epäreilua, ei saman kaupungin ihmisiä voi luokitella tollai eriarvoisesti :sad001 Muutenkin koko maassa on niin eri neuvola käytänteitä ja sekin on tylsää. Mutta tuo on kyllä kaiken huippu :sad001 :sad001 :sad001
 
Meillä on niin hullusti että täällä on kaksi neuvolaa ja kaupunkilaiset jaoteltu niihin osoitteen mukaan, keskusneuvola on terkkarin kanssa samassa rakennuksessa ja siellä on joku vanha ultra ja siellä sitten voivat ultrata tarvittaessa, mä käyn toisessa jossa ei ole ultraa niin ultraan ei pääse neuvolan kautta :sad001 aika epäreilua mun mielestä että ihan kaupungissa näin erotellaan asukkaat.

Eiköhän se niin ole että jos tilanne vaatii niin sit vaan passitetaan sinne toiseen neuvolaan tai lääkäriin ultrattavaks. :) eli en lähtis huolehtii siitä et toisessa nlassa on ja toisessa ei :D ei siellä toisessa kuitenkaa ultrata muuten kuin jos tosiaan tarve vaatii, siinä missä toisenkin nlan asiakkaita. :)
 
Eiköhän se niin ole että jos tilanne vaatii niin sit vaan passitetaan sinne toiseen neuvolaan tai lääkäriin ultrattavaks. :) eli en lähtis huolehtii siitä et toisessa nlassa on ja toisessa ei :D ei siellä toisessa kuitenkaa ultrata muita kuin tosiaan jos tarve vaatii, siinä missä toisenkin nlan asiakkaita. :)

En oo päässyt kertaakaan sinne ultrattavaksi, aina joutunut lähtee kättärille :/ Muilta sitten kuullut kun siellä ultrattu muuten vaan neuvolakäynnillä tai jos kierto epäselvä, en päässyt muistakaan lapsista vaikka kierto epäselvä ja viikoista ei tietoa, piti mennä omakustanteisesti varhaisultraan :sad001 että kyllä se on jaoteltu aika epäreilusti :sad001
 
Soitin myös neuvolaan ja sain ekan ajan 5.4, ihmeen myöhään vai onko muillakin? Viikkoja tuolloin 10 !

Joo, mulla aika sama myös. Eka neuvola 12.4., jolloin on rv 9+4. Tuntuu et olis tosi myöhään. 28.3. varhaisultra.
 
Nonii mä muistelen että ekan kanssa oli jo joskus 7+ viikoilla! Toki nyt paikkakunta vaihtunu, että näköjään käytännöt hyvin erilaisia, jännä.
Varasin kuitenkin ar-ultraan ajan tonne 27.3 joten ei niin väliä tolla ekalla neuvolalla. [emoji56]

Niin ja tosiaan kuulema parin tunnin aika tuo eka neuvola, niinku MITÄ! [emoji28]
 
Nonii mä muistelen että ekan kanssa oli jo joskus 7+ viikoilla! Toki nyt paikkakunta vaihtunu, että näköjään käytännöt hyvin erilaisia, jännä.
Varasin kuitenkin ar-ultraan ajan tonne 27.3 joten ei niin väliä tolla ekalla neuvolalla. [emoji56]

Niin ja tosiaan kuulema parin tunnin aika tuo eka neuvola, niinku MITÄ! [emoji28]

Oho, onko se siis aina parin tunnin kesto, vaikkei ultrata? :O Ei mulle sanonut aikaa varatessa mitään siitä kestosta, niin ajattelin, että se olisi 30-60 min.
 
Ekassa raskaudessa mullakin oli parin tunnin aika ekaan neuvolaan. Aikaa taisi mennä 1h45min. Todella paljon asias käydään silloin läpi. :) saa nähdä onko uudelleen synnyttävillä lyhyempi eka käynti kun on jo ”ennestään kokemusta” vai käydäänkö samat asiat uudestaan läpi. Voisin kyllä ite käydä, en muista enää mitään mistään. :D
 
Huomenna neuvola! Jännittää saada tietää milloin päästään ultraan :)

Oi, kiva juttu :) Omaan neuvolaan ja ultraan on vielä niiiin pitkä aika :sad001
 
Minä soitin jo, ekaa siis odotellaan niin jännää kaikki :) Ensimmäinen neuvola on 5.4. eli viikot ois 8+0. Jännittää kyllä ja toivottavasti kaikki menee hyvin. Tuota ennen ajattelin käydä ultrassa.
 
Tänään oli eka neuvola!

Todella kiva käynti. Puhuttiin niitä näitä ja mies oli mukana, vähän oli hulapaloa kun esikoinen oli mukana. Ar aika saatiin kahden viikon päähän 27.3 jolloin viikkoja neuvolan mukaan 10+2 mutta oviksen mukaan 9+3, sekä joudun sokerirasitukseen - tosin vasta 24-28 viikoilla. Paino, paineet ja hemo otettiin. Pari tuttua lappua saatiin ja se alkoholilappu piti täyttää. Ens käynti sitten vasta toukokuussa. :)
 
Oho, onko se siis aina parin tunnin kesto, vaikkei ultrata? :O Ei mulle sanonut aikaa varatessa mitään siitä kestosta, niin ajattelin, että se olisi 30-60 min.

Soittelin tänään neuvola-aika, sain 11.4. ja mulle sanottiin, että tunnilla selvitään ekasta :) toki oli pitkät esitietolomakkeet, mitkä netissä täytän ennen käyntiä.
 
Takaisin
Top