Kesäkuun kalkatukset

Täällä kanssa samanlaista nukumista, noin niinkuin yleensä, kuten Kiiralla. Ja jos jotakin seikkailua siihen päivään tulee, niin heti näkyy. Yritän kovasti pitää rytmin samana ja tarjota tuolle ne säännölliset päiväunet. Kaupat yritetään käydä heti syönnin ja heräämisen päälle...

Olen huomannu, että kaiken tärkeimmät unet on nuo oikeat pienen ihmisen päiväunet keskellä päivää. Ne olis pakko saada nukkua kotona omassa sängyssä! Sillon jos saa sen 2-3 tuntia unta, niin kestää paremmin esim. illanpuolesta tapahtuvat seukkailut! Niin ja iltapuuro pitää saada hyvissä ajoin, ennen totaalista väsymistä ja näläntunnetta! Sitten tissin kanssa peiton alle yöunia kattelemaan!

Mun oman mielenterveyden kannalta tärkeimmät on ne aamun ekat päiväunet ulkona. Silläaikaan saan sen oman kahvikuppini, pyykkini ja tiskin .... tai laiskotteluni... KONEELLA ISTUMISENI!!!!!! öhöm.

SANNAN RAAKA LEPPÄKERTTU OLI KYLLÄ TAAS VIIKON PARAS! Tästähän vois tehdä ihan vakion, että joka viikko äänestetään joku sen viikon älyttömin touhu/ajatus/älynväläys/möläytys.... (tosin  ehkä epäreilua koska MÄÄÄÄÄ VARMAAN VOITTAISIN KOKO AJAN!!!!) :) :)

Enkä tiijä uskallanko omaa naamaani täällä näyttää (kuvaa) Saattaa teijän konneet kaatua..kun tuolla oli puhetta siitä pärstän väläyttelystä! Ehkä joskus, jos saan semmoisen oikeen utuisen otoksen... Tai sitten vahingossa lataan lapsen sijasta omaa naamaani koko ruudun täydeltä...
 
Heippa!

Täällä on ollut puhetta nukkumisista ja kyllä ne päiväunet vaihtelee paljon riippuen aamun ekasta heräämisestä. Yleensä Valoa alkaa nukuttamaan illalla klo 19-20. Tosin nukuttelee itseään sen puoli tuntia, että ei se uni heti tule!  Herää syömään 3-4 aikaan taas yleensä ja ylös noustaan 7-8. Päiväunet tulevat parin tunnin päästä edellisestä heräämisestä viimeistään ja omassa sängyssään nukkuu valitettavasti (?) parhaiten. Ekat päiväunet omaan sänkyyn ja ne on n. tunnin, vähän vajaa. Seuraavilla lähdemme lenkille ja uni on heti lyhyempi, parina päivänä vaan puolisen tuntia, mutta sitten tuleekin seuraava uni nopeammin ja on pitempi. Meni unet miten hyvänsä, niin aina tulee vuorokaudessa se 14,5 h täyteen.

Omista mahakivuistani. En tosiaan tiedä mitä ne kaksi ekaa kipua olivat, mutta kolmantena päivänä rennie auttoi ja kipu olikin ylempänä. Kierukan oirelistassa on mainittuna suolistovaivat ja niitä tulee sykäyksittäin. Plääh. Olen myös järkyttävän herkkä äänille. Kilinöille ja muille ärsyttäville. Silti, on nämä oireet helpottaneet jo alun olotiloista.

On nuo uusien asioiden oppimiset sellaisia että uniinhan ne tulee lapsille. Ja varsinkin jos on noin isosta asiasta kyse kuin ryömimisestä, niin kuin Benjilläkin niin ei ihme että yö on levoton. Valitettavaa äidille kylläkin. Voi Ailime, ei tämä vauva-aika ikuisesti kestä!

Kävin keskiviikkona katsomassa Valon tuoreinta serkkua, joka täytti sinä päivänä kaksi viikkoa. Oli se pieni. Mutta silti yli kilon painavampi kuin meidän rimppakinttuvauvamme syntyessään. Siinä sylitellessä muistelin miten pikkuinen meillä oli. Voihan vauvat! Nyt tuo poika on omaa tahtoaan osoittava ja huumorintajuinen yksilö. Ihan tosi. Siinä vaiheessa kun nälkä alkaa olla ohi, tämä kokeilee päristellä soosit suussa. Olen napakasti kieltänyt. MItäs poika siihen? Katsoo velmusti ja hymyilee, sitten tekee saman uudelleen, kunnes jatkaa syömistään normaalisti. Joskus olen lopettanut syömisen sitten siihen, kun kerran ei enää maistu mahaan asti.

Ryömimään ei tunnu olevan mikään kiire[:D] Pyörii kyllä sujuvasti mahallaan ja nitkuttaa silloin tällöin itseään vähän johonkin suuntaan.

Ei kai tässä muuta nyt. Jaa omaakin naamaa? Hm. Olisko niin rohkea. Jossain vaiheessa ajattelin että täällä on tullut kuitenkin puhuttua hyvin henkilökohtaisiakin asioita, että siksi ei. Mutta kuka täällä nyt kävisi urkkimassa, mammojen palstoilla? No, katsotaan. Jos Maarisen tapaan suunnittelisi oikein sumean kuvan..Sulatellaan. Vaikka itsestäni on kyllä ollut ihanaa nähdä SannaKoo ja nyt Tuiks, onkos muita?

Iloa koteihin[:)]
 
Päivää!

Täällä yksi syliapina taivutetu päiväunille ulos. Kirjoittamisnautintoa rajaa L-näppäimen kiukuttelu, joten jos multa jää älliä väliin, niin älkää surko; ihan sama blondi se täällä, ällillä tai ilman! (tai ehkä ne on kaikki huomenna lakkinsa saavien tutkintotodistuksissa?)

Maidotonta reissupuuroa en osaa minäkään neuvoa. Muksun riisipuuro näytti olevan maidotonta.... Tosin jos tietää vaikka kauran sopivan, niin samahan se on surauttaa ne eloveenat sauvasekoittimella jauhoksi ja pakata pieneen pussiin mukaan. Saapahan sitten sellaista, minkä tietää sopivan, ja yhtälailla uskoisin ton eloveena"jauhon" onnistuvan reissussa kuin minkä tahansa muunkin puurojauheen... Paitsi että olikos se Eemeli vielä mitään puuroa kokeillut..? Ja siis meille kans neuvola sanoi, että viljat ennen lihoja, mutta tokkopa tuokaan kiveenkirjoitettua on. Meillä mennään nyt näin, ens vkolla ajattelin kokeilla vehnää, kun tuo kaura on nyt hienosti menny... vai ottaisko sen ohran tähän väliin, kun sitäkin hiutaleena tuolta kaapista valmiina löytyy?

sintun unikoulu näyttää tuottaneen tulosta ainakin yhden yön verran! Jee! Ja tosiaan, munkin korvaan Veera nukkuu aika paljon päivällä... Meillä pitkien yöunien jälkeen päivälle jää yleensä yks 30-60min unijakso (puolille päivin) ja sitten iltapäivällä 1-2h unta vaunuissa. Joskus on sen verran väsy, että ottaa tossa illansuussa, seiskan kieppeillä, vielä yhdet 30-60min tirsat ennen ku yöunille käydään ysiltä. Jos Veera vaatii useammat päikkärit, niin entä jos koitat säädellä niitä? Antaisit vaikka kerran päivässä nukkua niin kauan, kuin unta riittää, ja sitten muutoin kun torkahtaa, niin herättelisit jo parinkyt minsan päästä?
Ruokailuunkaan on paha mennä sanomaan... meillä tuntuu olevan pohjaton kaivo, ja maitoa menee n. tunnin-parin välein! Aamulla herättyä puuroa, päivällä sitten kasvista ja hedelmää, illalla vielä on ollut velli, mutta sekin on tarkoitus vaihtaa puuroon tässä jossain välissä... Kasvista tai hedelmää oon välillä tarjonnut toisenkin setin päivällä, mutta eipä tuo sitä tunnu kaipaavan, ja vaikka söis, niin se ei oo pois noista maitomääristä...

Ailime on tainnut käydä tekemässä samoja vaateostoksia ku mäki.... :D Henkkamaukasta mäkin nimittäin, apinabodya ja sammakkoyökkäriä. Beatlespaidalle hihittelin, mutta ei se nyt sit kuitenkaan kuulu kummankaan meidän (vanhempien) ykköslemppareihin, niin jäi hyllyyn.

Tosta pärstän väläyttelystä vielä, että ymmärrän kyllä, että kukin haluaa säilyttää anonymiteettinsä täällä, kun tosiaan jakaa kaiken maailman asioita. Itteä ei sillain ahista, koska jos jotain kiinnostaa stalkata, niin siinähän stalkkaa. Ja kuitenkin TIETTY raja näissäkin jutuissa, että eipä nää voi kääntyä itselle koskaan vastaankaan, joten samapa tuo... Eli en siis kuitenkaan tarkoittanut, että teidän muidenkin piti nyt nassunkuvat väläytellä, jos se tuntuu omituiselta! :)
 
jooh... pakko oli tulla vielä nopeesti huikkaa noista päikkäreistä. mitäs kello nyt? vajaa neljä. veera nukkuu taas. siis jo neljänsiä tai oikeastaan viidensiä unia.. ulkoilu reissulla nukku ensin tunnin sit valvo ehkä vartin ja nukahti uudelleen. en mä vaan saa tota valvotettua. alkaa hirvee itku ja kitinä. hieroo silmiä ja raapii naamaansa niin että on pakko laittaa vaan tutti suuhun ja laskea maate. mitä mä teen? annan vaan kitistä ja yritän kantaa pitkin kämppää... nouuuuh... ja todennäkösesti yhdet unet on vielä tulossa kuuden maissa... kuudet päikkärit päivässä?!?!? ihmekös yöt on keturallaan.
 
sinttu, voi että... millähän osaisin auttaa? Eikös sitä puolvuotiaalle saa alkaa unikouluakin pitämään? Tai sitten kokeilet sitä, et annat torkkua sen reilu vartin ja sit herätät... en tiedä, onko se ihan reilua lasta kohtaan, tai millään tavalla edes oikein, eli jos sotii sun omaa ajatusta vastaan, niin älä ees kokeile! :)
 
Meillä nukutaan klo 19.00-06.00 (tai ehkä jopa 06.30, uuu) ja sit kolmet päikkärit n. klo 8-9, n. klo 11.30-13.00 ja n. klo 15-16.30. Meille sopii tää aikasin nukkuu ja aikasin ylös -rytmi tosi hyvin. Jää hieman omaa aikaa illalla ja aamulla on musta ihan hyvä nousta puuhailemaan jo aikasin.
Veeran kuudet päikkärit on varmaan kyllä liikaa ja sen takia varmaan yöt menee huonosti. MOnelta Veera yleensä herää? Sä voisit päättää jonkun ajan koska teillä alkaa aamu esim. klo 6 ja sitten vasta noustaan ja ruvetaan leikkimään. Jos herää ennen sitä niin koita nukuttaa uudestaan tai jos ei suostu nukkumaan niin ota kainaloon/syliin ja hyssyttele, mut älä rupee seurustelemaan. Näin meitä ohjeistettiin siellä eka vauva-kerhossa kun oli uniaiheinen kerta. Että se hyvä yöuni lähtee jo aamusta. Ja mä ainakin oon ihan tarkotuksella valvottanu Kaapoa, että sain sen rytmin toksi mikä nyt on. Eli jos se itkee ja tuntuu väsyneeltä jo hieman 10 jälkeen, niin se on sit sylissä ja kävelen ympäri kämppää ja näyttelen juttuja, että se pysyis suht tyytyväisenä(laulaminen on kans aika hyvä temppu). Sitten vasta lähempänä yhtätoista laitan sen nukkumaan. Ja nyt se on jo melkein kellontarkka.

Mäkin oon kuullut ton viljat ennen lihoja jutun. Me ollaan vaan vähän jymähdetty kauraan. Pitäs ottaa muitakin puuroja kuvioon.

Nii ja tosta syömisestä vielä: aamupuuro n. klo 7, päiväruoka (kasvissosetta) 10.30, välipalana hedelmää 13.30 ja iltapäiväunien jälkeen vähän kasvissosetta ja sit iltapuuro 18.30. Tissiä ennen joka ruokaa ja väleissä jos tuntuu Kaapolle maistuvan.

Jepujee, miehen vuoro nörätä.
 
Huomenta. Tänään alkaa sit kunnon rytmien haku. päikkärit saa vähentyä siihen kolmeen kertaan per päivä. normaalisti nyt olis jo ekojen aika mutta enpäs päästäkään neitiä unille. tunnin saa vielä ainakin valvoa.
yö meni kyllä ihmeen hyvin eilisen päivänukkumisen jälkeenkin. syötiin klo 0.20 velli ja sit neljän jälkeen pari hörppyä maitoa. ajattelin että en aamuyösyötöllä enää tarjoiskaan velliä vaan pikkasen vaan maitoa. josko siitäkin syötöstä sit päästäis jossan välissä eroon. kyllä yhdellä vellitankkauksela pitäis pärjätä yö. silitystä ja paijausta aamuyö kyllä aina on, mut ehkä se joskus vielä nukkuu hyvin. (toiveajattelua?)

VILJAT/PUUROT: meillä on syöty jo varmaan reilu kuukauden päivät kauraa ja vehnää. ruista ja ohraa en oo antanu kun en oo meidän kaupasta ainakaan noita vauvan puuroja löytäny missä noita olis. tyätys varmaan ite jauhaa hiutaleet. aamuisin annan vaihtelevasti riisi/maissi/kaura/vehnä-kaura-puuroa. ja illalla ja yöllä sit velliä. Veera tykkää hirveesti siitä myslivellistä jossa on joukossa muistaakseni luumua ja vadelmaa:) toki kaikki muutkin maistuu!!

LIHA: kanaa ja possua/kinkkua oon jo antanu. ei ole tullut masuvaivoja ja tosi hyvin maistuu. en tosin joka päivä anna lihaa, muta muutaman kerran viikossa ollaan maisteltu.

Teettekö vellit muuten aina ite jauheesta vai käytättekö niitä valmis 2dl:n tetroja? meillä on tetrat käytössä kun on vaan niin helppoja. toki hintaahan tulee paaaljon enempi kuin jos jaksais ite tehdä. mut alapa sit yöllä vääntää ite kun illalla on niin helppo kaataa tetrasta pulloon valmiiksi yön satsit.

kai sitä vois omankin lärvin paljastaa jos vaan löytis joku foto. meikäläisestä ei paljoo kuvia löydy kun onnistun aina ihmeen kaupalla välttelemään kameraa ;) hih...

sit voohdyttämään veeraa ettei ihan hermostu tossa lattialla. Mukavaa päivää!!! ja vissiin aurinkoista ainakin täällä etelässä :D

....siis viihdyttämään.... ;)
 
Hyvää huomenta!

Elegia en tiedä tuliko teille Pilttipiiri-lehti, mutta siellä oli hyvät mitat vauvan kasvissoseeseen. (löytyi myös tuoremarjakiisseli jossa määrät suurinpiirtein Maarisen ohjeen mukaiset)  250g kasviksia ja 2,5 dl vettä.Valmista sosetta tulee tästä 4-5 dl. Kasvikset paloina kiehuvaan veteen kypsymisjärjestyksessä. Eikä todellakaan ole tyhmiä kysymyksiä, välillä pitää puida ääneen asioita. Kukin vuorollaan!
Onkos joku maistattanut avokadoa? Minä annoin kuolaavalla kerjääjälle sormissa muussatun murun ja maistui. Siinähän on hyviä rasvoja ja vaikka mitä. Ei sitä missään kieltolistalla ainakaan ole nähdäkseni ollut.

Meilä kun ei sitä lihaa syödä, niin kananmunaa aion kokeilla pienen pienen määrän joku päivä, terveydehoitajan vinkistä.

Keskiviikkoinen yli kuuden tunnin reissuni YKSIN meni siis hienosti ja miehillä oli sujunut loistavasti kotona. Nukkumaan mennessä Valo oli huomauttanut ÄÄNEEN että sä et ole äiti! Ja toisille unille mennessä kieltäytynyt ottamasta maitoa pullosta tai nokkamukistakaan. Silti herännyt aina iloisena. Eikä mitenkään takertunut minuun illankaan aikana. Mies kysyi koska menisin jonnekin seuraavan kerran että saavat olla ihan kaksin[:)]

Toivottavasti Sinttu yöt rauhoittuisivat, tsemppiä! Ei tässä muutakaan osaa sanoa[:)]

Nyt suihkuun
 
Hyvää päivää!

Hirveä tuuli, onneksi ei tarvii tuolla ulkona vaeltaa! Salettiin kärähtäis samantien, kun aurinko paistaa täydeltä taivaalta, mutta tuuli viilentää..

Tää äiti sitten oli eilen (taas?!) viihteellä. Mummo haki pojan yökylään, joten mä lähdin ihan vain piipahtamaan ystävien uudella kämpällä. Siitä sitten keskustaan, josta toisen kaverin kanssa sen paikalliseen ja ja ja... nooh, pääs "tottumaton käyttäjä" yllättymään väkijuoman vahvuudesta pitkästä aikaa, ja kuinka ollakaan, olin jo yhden jälkeen kaverin sohvalla kuorsaamassa. Mies haki mut aamulla töistä päästyään kotiin, ja ehdin vielä hetken nukkua. Yhdeltätoista ku heräsin, niin oli onneks jo ihan ok olo, koska mummo oli palauttamassa apinan puolilta päivin... Ihanaa kyllä oli, kun mummo kertoi pojan nukkuneen taas 21.30-8.30 ja vasta sitten herännyt syömään, anoppi oli kuulemma ehtinyt yöllä ja aamulla käydä kurkkimassa Joonan sänkyyn, että hengittääkö se edes, kun ei ollut inahdustakaan yöllä päästänyt! Nytpähän uskoo, etten oo liioitellut ton lapsen nukkumistaitoja ;) Kotiin tullessa Joona oli sitten nukahtanut vaunuihin, ja kun sieltä heräs ja hain sisään, niin oli niin aurinkoinen pieni mies! Sen silmät oikeesti loisti ja se oli niin iloinen, että äiti ja isi oli taas siinä, vaikka siis mummon ja papan hoivissa viihtyy myös aina hyvin. Oli toinen yö erossa äidistä, ja hienosti taas meni, ja äidillekin tuli jälleennäkemisen riemusta taas niin hyvä mieli. Joona on kyllä ehdottomasti maailman suloisin ja ihanin pieni poika, vaikka taas on vähän känkkäilty tässä viimeaikoina ja koeteltu vanhempien hermoja <3

Jee, kivagalleriaan oli taas ilmaantunut uusia äitinaamoja! Niin hauskaa saada kasvot! Täytyy kyllä sanoa, että itsekin sitä on mielessään kuvitellut teitä ihan toisen näköisiksi ;)

Elegia, uhmaikäisen, tai tulevaisuudessa teininkään, kanssa tappelut ei varmasti oo mukavia. Etenki ku itelläki on tota temperamenttia, niin kauhulla oon aina kuvitellut, että mitähän se sitten on, jos mulla on itseni kopio, teini-ikäinen tytär, ja väännetään kättä...
Puuroista, niin en näe syytä, miksei vois antaa aamuin ja illoin! Me ollaan nyt annettu vaan aamuisin, ja iltaisin saanu sitä tetravelliä, mutta hiljalleen tästä vois siirtyä kyllä iltapuuroon. Etenkin jos sais sen syöttötuolin tolle nappulalle nyt, niin vois syyä puurot ennen iltapesuja ja hörpätä maitoa viimesenä illalla ennen unille menoa.

Joona söi tänään ekaa kertaa leipää! Mies teki itelleen kauraleivästä aamupalaa, ja mä sitten pätkäsin yhestä sen voikkarista päädyn Joonalle, kun siinä ei ollut täytteitä eikä voita. Vähän oli pikkumies ihmeissään, istui mun sylissä ja nakers omasta nyrkistään sitä leivänpalaa! Oli se jännää! Ite vähän haukoin henkeä, kun pelkäsin koko ajan, että kohta se ihan salettiin tunkee sen koko palasen suuhunsa, mutta e-ei, kiinni se piti ja mössötteli itelleen palasia! Vau! En usko, että hirveesti vatsaan asti ehti, mutta saipahan nyt ainakin tutustua tällaiseen uuteen juttuun :) Sitten syötiin myöhemmin banaania, se tosin ei pysy edelleenkään Joonan kädessä eikä ees nyrkissä muussaa, vaan bansku on mun kädessä ja Joona ohjaa sitten mun käden avulla sitä suuhunsa. Siitä se tykkää ihan hirmuisesti, ollaan jo monesti aiemminkin sitä siis syöty noin :)

Mitenkähän on sintun ja Veeran päivärytminhaku sujunut? Ootko onnistunut pitämään tyttöä hereillä?

Jaa, vai oli siinä Pilttipiiri-lehdessä jotain hyödyllistäkin? Täytyykin kattoa, että vieläkö se tuolta löytyy, vai onko siivouspalvelu (=mies) ehtinyt sen jo käydä lehtiroskiin nakkaamassa!

Ja jee, kivaa kun Pranametri on päässyt pitemmälle YKSIN-reissulle. Hienostihan ne oli pojat hommat handlanneet sitten kaksistaankin, vaikka nukkumaan mennessä olikin äiskän puuttuminen huomattu :)

Täällä rauha maassa, molemmat pojat unillaan... mies makkarissa kuuluu kuorsaavan, ja Joona simahti jo toisille päikkäreilleen ulos. Ollut kovin levoton taas tänään sen aurinkoisen jälleennäkemisen jälkeen, mitähän ihmettä nyt tapahtuu?
 
Hei apua... koska nää hormoniheittelyt nyt oikeesti loppuu?? Fyssari sano sillon, että vielä loppuvuoden voi vaikuttaa, vaikka imettämisenkin oon lopettanut... Oon taas pari päivää ollu yks itkupill, äsken selasin huvikseni tota aloittamaani kestovaippa-keskustelua tuolla Lahjoitetaan osiossa, ja sitten tuli taas onnenitku, kun niin moni muukin on vaippojaan lahjoittanut! Etenkin kun siis ilmaiseksi antavat, jossain oon nähnyt myös rahaa noista jopa ihan käsittämättömiä summia pyydettävän, mutta kaipa se ihminen sitten vaan on niin ahne...? Noniin, josko sitä sit palais ruotuun taas!

Mutta siis ootteks te muut jo ihan tasapainosia? :D
 
SannaKOo  et todellakaan ole ainoa herkistelijä, on kiva kuulla että sinullakin tulee kyyneleet silmiin herkästi[:D] Tai kiva, mutta etten ole ainoa. Mietinkin joskus että kuinka kauan tämä menee raskauden ja vauvan tulon piikkiin. Hyvä tietää!

Kissa ja poika ovat olleet niin suloisissa asennoissa vierekkäin ja kissa Valon kainalossa että voih.
 
Lauantaista iltaa!

Täällä ollaan edelleen ihan raatona. Hirmuinen ponnistus, että saan jotain edes kirjoitettua tänne. Flunssa ei hellitä sitten millään. Kävin eilen lääkärissä asian takia, koska olin ihan 100-varma, että mulla on kuumeeton keuhkokuume. Muutaman kerran olen kauhkokuumeessa ollut (toinen niistä oli kuumeeton versio, eikä lainkaan niin paha kuin se kuumeellinen, koska tajusin mennä kerrankin ajoissa lekuriin...) Joo...eli lämpöä on koko ajan ollut hitusen yli 37, eikä tää tauti tunnu laantuvan. Tällä kertaa keuhkot olivat onneksi puhtaat ja kyseessä on viruksen aiheuttama tauti, joten nyt sitten on vain levättävä tämä pois. Poikasen nostelukin käy niin voimille. Onneksi mies kotiutui työreissulta torstaina, niin mä olen nyt saanut ihan oikeesti levätä. Olin jo melkein konttauskunnossa ja meinasin pyytää äitini lapsukaista hoitamaan. Tuntui, etten pärjää yksin, mutta 5 tuntia to-iltana sinnittelin ja mies tuli onneksi kotiin. Jos reissu olisi kestänyt perjantaihin saakka, olisin kyllä joutunut pyytämään apua. Rakasta naapuria en voinut pyytää, etten vaan olisi tartuttanut tätä tautia Sannaan ja ennen kaikkea apinaan. Nyt on vähän parempi vointi, mutta kaukana vielä terveestä. Sanna ja Amppu: taitaa meikäläisellä huomiset tärskyt jäädä väliin. :(

UUTISIA: Jotain kivaakin sentään! Kiitos Benji, kun kävit vähän potkimassa Hollannin tutkijoihin vauhtia! [;)] Käytiin eilen siellä lekurissa palaverissa koko perheen voimin. Meidän rakas lapsukaisemme on ihan terve!!! <3 *tirauttaa virran onnenkyyneleitä* Oli uskomattoman helpottavaa kuulla, kun lääkäri sanoi testitulosten olevan normaalit. Voi sitä onnesta pakahtumisen tunnetta! Muulla ei ole enää väliä. Tämä oli tärkeintä maailmassa. *tuulettaa jokaiseen ilmansuuntaan*

Oli noissa testeissä käynyt sitten "pieni" moga. Poikasen näyte oli lähetetty onneksi oikeaan paikkaan, mutta mun näyte oli lähetetty myös Hollantiin. Mun näytteestä tehtiin siis väärä testi, joten eilen sitten annoin uuden verinäytteen, joka nyt sitten vihdoinkin tutkitaan oikeassa maassa, oikeassa laboratoriossa ja oikealla tavalla. Tämä tapaus lähinnä huvittaa mua, mutta kyllähän tämä kulunut aika (3 viikkoa) hidastaa taas mun tulosten saamista. Sovittiin sitten lekurin kanssa, että vaihdetaan vähän sitä testiä. Musta otetaan nyt vain sellainen suppeampi testi (-> en tosiaan halua tietää koko dna:ni sisältöä, enkä halua sitä tietoa myöskään sairauskertomukseeni), ja tämä testi riittää nyt varsin hyvin kertomaan sen asian, mitä siitä halutaankin tietää. Tuloksia odotellaan nyt n. 8 viikkoa ja sen jälkeen tiedetään, onko mulla se sairauteen altistava geenivirhe. Jos niin huonosti sattuu käymään (Suomessa tod.näköisyys 1/600), niin sitten joudun (lue: pääsen) joko istukkanäytteen ottoon tai jos tämä uusi raskaus on ehtinyt paljon pidemmälle tulosten viivästymisen takia niin sitten lapsivesitutkimukseen. No näille ajatuksille en uhraa tämän enempää aikaani. Pääasia on, että lapsemme on terve ja muita asioita mietitään myöhemmin, jos on tarpeen. Kyllä elämä on nyt ihanaa. Helpotus!

Tässä nyt tämä tärkein uutinen oli...nyt koitan päästä taas lepoasentoon.

Hyvää yötä!

-Maailman onnellisin Possunen <3
 
Joopa joo, tosi tasapainossa ollaan tuon mielen kanssa. Kyllä tämäkin viikko on ollut yhtä ylä- ja alamäkeä. Välillä on pannu pihissyt kiehumispisteessä ja toisinaan on hommat otettu hymyssäsuin. Tämän viikon oikein kruunasi tämä ilta, kun olin saanut Jussille tehtyä iltapesut ja iltamaitoa vaille sänkyyn. Iltamaito tuli sitten kaaressa sohvalle. Sitä siivotessa teki sitten pitkästä aikaa kakkan, joka jo luurasi bodyn lahkeesta ja oli sotkenut kaikki päälläolleet vaatteet. Eikun uusinta pesuun. Nyt kuitenkin tuhuuttaa kuin pieni porsas sängyssään. Olisinkohan ylisyöttänyt, kun ei aikoihin tuollaista pulautusta ole tullut. Jussi on hieman räkäinen ja pientä lämpöä. Isosisko oli ensin räkätaudissa ja nyt sitten Jussi niiskuttaa nenäänsä.
 
Elegia, kuulostaa niin tutulta nuo tiuskimiset isommalle lapselle. Täälä neiti koettelee äitin hermoja ja tulee sanottua sitten tosi pahasti toiselle ja sitten onkin  molemmilla paha mieli. Mutta onneksi ovat jo sen verran isoja, että pystytään puhumalla selvittämään tilanne. Sulla varmaan vaikuttaa paljon se, ettet saa tarpeeksi levättyä ja siten pinna on tosi tiukalla. Niinkuin itsekin arvelit, että Eemeli nukkuu päivisin liikaa eikä sitä unta riitä sitten kunnolla öihin. Toivottavasti sekin asia pikkuhiljaa alkaa korjaatumaan tai saat sen korjaantumaan, samoin kuin Sintulla ja Veeralla. Kuinkahan siellä on päivä sujunut tyttöä hereillä pitäen? Huomenna varmaan kuullaan miten on mennyt ja vaikutus yöuniin. Vaikka taitaa se viedä muutaman päivän ennenkuin tehoaa.
 
Jussi nukkuu parit puolen tunnin unet ja siinä välissä sellaisen 1,5-3 tuntia. Illalla nukkumaan ysiltä, jos ei mitään tämän iltaisen kaltaista tapahdu. Heräillään 8 aikaan. Mutta onhan noissa vielä liukumaa ja riippuu paljon päivän tapahtumista. Yöt on jo pitkään nukuttu heräämättä, paitsi pari viimeyötä. Heräilee yskimään kun lima valuu kurkkuun, mutta onneksi rauhoittuu nopeasti kun laittaa kyljelleen nukkumaan. Mutta kun pitää pyöriä nukkuessa ja eipä kauaa, kun taas on selällään ja limaa kurkussa.
 
Aamulla mies tulee töistä ja kokemus yh on takanapäin. Hengissä selvitty kaikin[:)]. Väillä tuli jopa sellainen hyväolo, että eihän tämä niin kauheaa ole. Saa tehdä asiat niinkuin parhaaksi näkee ja iltaisin, kun olin saanut lapset nukkumaan ja siivosin päivän jälkiä, ajattelin ettei siivoaminenkaan ole niin tylsää, kun sillloin jos toinen istuu tv:n ääressä, eikä osallistu millääntavalla hommaan. Se on ärsyttävää[:@].
 
Kuvagalleriassa paljastuu kasvot nimimerkille, hienoa ja rohkeaa. Itse vielä mietin, josko sinne uskaltautuisin. Eikä tääläkään kyllä musta juurikaan kuvia ole, koska olen lähes aina siellä kameran toisella puolella. Mietintään....
 
Kuulostaa tosi mukavalta tuo mahdollinen tapaaminen loppukesästä, mutta miksi ootte siellä niin kaukana[:(]. Voi olla hankala järjestää, mutta mietitään sitäkin.
 
Nyt hyvää yötä!
 
Oho!

Laitoin äsken viestiä ja painelin siitä suihkun kautta lapsen nukutukseen... vaan eihän täällä mun juttua näy!?! Taisin painaa OK:n asemasta tuota punaista rastia ikkunan yläkulmassa!!! NIIN NIIN NIIN.

Elikäs ei olla tasapainossa. Mutta ainahan minä olen ollut enemmän herkänpuoleinen. Kävisin hyvin itkijänaisesta. Aamulla kun oltiin miehen pojan todistuksen jakoa katsomassa, niin piti sielläkin silmäkulmia kuivailla. Rehtori puhui kauniisti lapsen kasvusta. Pienokaisesta äidin sylissä, ekaluokkalaiseksi ja vihdoin paksutukkaiseksi teiniksi, jolta peruskoulun taival on kummallisen noeasti takana.... Ja minä märisen! Venla sylissä.... En tiijä mitkä tunteilut vielä sopii hormooneiden piikkiin ja mitkä on normaalia kasvavan äidinvaisto herkkyyttä, mutta kyllä tunteet on kovin pinnassa!!!

Niin, siis tosiaan oltiin aamulla siellä HELSINGISSÄ. Siitä sitten kiiruusti kotiin sata kilometriä päiväunille. Nukuttiin koko pieni perhe yli kaksi tuntia autuaasti. Ja taas kiireellä ja tokkurassa uimaan... ja sieltä taas kiireellä kotiin syömään, että mies ehtii töihinsä... Venla poloinen oli kaikesta menosta niin sekaisin että itki lohtu-itkua pitkään ennenkuin hoksasi alkaa tissille ja nukkumaan! Että tulipa heti todennettua se poikkeava seikkaiu siitä tutusta rytmistä, mitä se tuo tullessaan! Turvattomuutta ja levottomuutta! Vaikka tyttö oli reissussa yhtä hymyä ja aurinkoa, niin kotona, tutussa ympäristössä, purkautui päivän mittainen jännnitys. Voi voi!

Ja itekki tässä rupee olemaan aika kuitti, että jos akka älyäis sinne sänkyyn.... Mies tulee taas vasta kolmen jälkeen. Minä en tajua miten se jaksaa?
 
Voi ihanaa, Halipossu, aivan ihania uutisia lääkäriltä!! Onnenkyyneliä nyt sitten tällekin asialle! <3 Aleksille pusu! Ja toivottavasti sun tulokset tulee nyt kans sit pian :)

Ja eihän siinä, jos et huomisille treffeille kykene. Toivottavasti kuitenkin pian helpottais noin niinku muutenkin, ei oo kivaa olla kipeänä! :(

Tiihulin pienille sairastelijoille myös paranemisia! Ja onnittelut selätetystä yh-viikosta :)
 
HALIPOSSU: MAHTAA, IHANAA, TÄÄLLÄ TUULETTELEN MUKANA! Vihdoinkin tulokset tulleet ja onneksi näin hyviä. Onnea koko perheelle ja myös tuleviin testeihin.
 
OOOOoooOOOOooo...Haliposssu!!!! Hieno homma, oikeen hieno, tosi tosi hieno! Ne teidän tulokset! Onneksi olkoon! (voiko näin sanoa?)

Ja vielä Tiihulille komppia. Samaa ajettelllut täällä, kun tuo mies on ollut nyt useemman päivän pois tästä "jaloista", että siivoaminen tiskit sun muut hommat ei ota niin ikeneen, kun toinen ei ole siinä tuvassa piereskelemässä tai kaukosäätimen kanssa makuullaan telkkarin ääressä! Heh! Jotenkin mä huomasin yks aamu, että olin saanu hyvällä mielellä tehtyä VAIKKA mitä. IHAN YKSIN!!! sitten kun se on tässä arkikuviossa läsnä, niin mä tuun tosi helposti mulkoilleeksi että MIKS se ei nyt ite älyä alkaa tiskaamaan, vaikka mä teen NIIN PALJON JA KOKO AJAN!!!  Hassua on vielä sekin, että illalla yksin ollessa minä en avaa telkkaria nykyään olenkaan! Mutta sitten on se ikävä ja tylsyys.... Koskaan ei ole hyvä!!!!

No, nyt HYVÄÄ YÖTÄ!
 
Huomentaaaaa, herätyyyys! Kello on jo lähemmäs seitsemän! [;)]

Täällä on heräilty ennen viittä. Uni olisi kyllä maittanut, mutta olihan se pakko nousta, kun Aleksilla röörit olivat niin tukossa, ettei meinannut hengittäminen onnistua. Nyt sitten tää viheliäinen viruspöpö on tarttunut tuohon lapsukaiseen...just kun mä alan nousta täältä haudasta. Höööööh! Tietysti se on hyvä, että mä alan olla nyt vähän paremmassa kunnossa, että jaksan sitten hoidella tuota pientä toipilasta. Meillä olis huomenna neuvola rokotuksineen, mutta taitaa jäädä rokotukset saamatta, jos tuo tauti nyt ihan oikeesti iskee tohon lapsukaiseen. Ja eipä sinne neuvolaan ole muutenkaan sairaana menemistä.

Kiitos kaikille myötäelämisestä tossa meidän päättyneessä episodissa. Oli kyllä rankkaa, mutta onneksi se kaikki on nyt takana. Elämä tuntuu jotenkin kevyeltä. [:)] *puhaltelee tyytyväisenä saippuakuplia* Ihanaa, kun saan olla osana teidän porukkaa, vaikka olenkin hintsusti tänne kirjoitellut. <3

Aurinko paistelee ja hymy on herkässä. Ihanaa sunnuntaita kaikille!
 
HALUPOSSULLE IHAN MIELETTÖMÄT ONNEN TUULETUKSET JA HURRAAT ILOSISTA UUTISISTA JA TERVEESTÄ POJASTA!!!! [:)] TOIVOTAAN ETTÄ JATKOSSAKIN KAIKKI MENEE HYVIN!!!

KURKKUKIPU: nyt se on sit rantautunu tännekin. hitto. paleltaa ja kaktuspuska kasvaa kurkussa. joten SannaKoo ja Amppu taitaa sitten kahvitella kahdestaan (tai siis nelistään, onhan teillä lapsoset mukana) [X(] höh. olis ollu kiva nähdä Amppukin ihan livenä [:D]

ELEGIA: muksun kuningatarpuuro 2dl:n tetrassa on MAIDOTON. eilen ostin ja huomasin. tosin siinä on kaikkia neljää viljaa että mahtaako käydä jos ette ole vielä kaikkia maistelleet...?

EILINEN UUDEN RYTMIN HAKU: hmm.. kait se ihan hyvin meni. kiukkua oli kyllä ilmassa koko päivän[:(] neljät päikkärit ja ruokailut harvemmin. suunnilleen tämmösellä aikataululla mentiin... (kirjasin ylös jotta pystyn edes vähän aikatauluttaa)

herätys klo 6 aamupuuro klo 6.40 ekat päikkärit klo 8-8.45 bataatti-kasvis-sose klo 10.40 tokat päikkärit klo 11.30-12.50 klo 14.10 kuningatarpuuroa kolmannet päikkärit klo 15.20-15.50
klo 17 marjasose neljännet päikkärit klo 18-18.40 iltavelli klo 20. yöunille klo 20.50

Väliin maitoa silloin kun tuntu että janottaa. soseen perään ei suostu edelleenkään juomaan mitään.
Mutta siis päikkärit oli tosi lyhyitä joten siks oli pakko vetästä neljännet vielä iltsella. tänään yritetään pärjätä kolmilla unilla.

mutta yöuniin toi ei kyllä millään tavalla vaikuttanu. ainakaan vielä. normaalistihan aletaan nukkumaan joskus 19-20 aikaan ja herätään 5-6. nyt siis unille vasta vaille yhdeksän ja oli taas pyörimistä ja ähinää ja tänään aamulla herätys 5.30. ehkä se sit ajan kanssa kun sopeudutaan uuteen rytmiin. hmm, kauankohan siinäkin sit menee?!?! [8|]

nyt taas neiti nukahti, josko itekin vielä torkahtais. palaan....
 
Halipossulle onnittelut hyvistä tuloksista! [:)]

Elegia - muksun puolukkainen(muistaakseni) on maidoton.

Sinttu
- meillä kans, suunnilleen saman ikäisenä, heräiltiin aamulla samoihin aikoihin kuin teillä... mä annoin vaan maitoa ja poika kyllä jatkoi(välillä huonommalla ja välillä paremmalla menestyksellä, mutta uskon, että saman toistaminen jeesas) unia. Mä olen niin mukavuudenhaluinen, että tohon aikaan ei herätä, seiska on jo ihan ok ja siihen aikaan poika heräilee.

Sintulle olisin vielä lisännyt nuista syömisistä.. Kuulostaa kauhean aikaiselta syödä kasin-ysin aikaan ruokasosetta. Meillä esim. syödään näin: 7-9 aikaan aamupuuro ja ennen unille menoa maitoa. 11-12 ruoka+hedelmäsosetta, jos maistuu. Välipala 14-15(yleensä poika nukkuu välipalan ohi) ja iltaruoka 16-17 ja sitten iltapuuro 19-20. Lisäksi maitoa aina ennen unia ja vettä ruuan jälkeen. Suunnilleen neljän tunnin välein ruoka.

Ja en todellakaan siksi kirjoittanut meidän ruoka-aikoja, että ne ovat ne oikeat, vaan oli helpompi antaa osviittaa sen pohjalta. Unikoulussahan on tärkeää, että eka saadaan päivärytmi kohilleen ja sitten voi vasta odottaa, että yöt alkaa rullaamaan. Ja esim. päiväkodeissa ruoka-ajat menee suunnilleen noin miten toi meidän ruokarytmi menee. Eli myös tulevaa varten on hyvä harjoitella, ei tule hoitoon mennessä hirveätä rytmin muutosta.


Mä itse uskon siihen, että kun päivällä on sama rytmi(samat asiat samaan aikaan), niin se vaikuttaa yöhön.. Koska lapsi osaa odottaa mitä seuraavaksi tulee, kun ne on samassa järjestyksessä, samoihin aikoihin. Se luo turvaa lapselle ja sitten on hyvä(levollinen olo) käydä unille.

Maarinen taisikin kirjoittaa tosta kuinka tärkeää on saada nukkua omassa sängyssä ne hyvät päikkärit ja mä olen niin samaa mieltä. Meillä mennään menoja, kun poika on saanut päikkärinsä nukuttua ihan rauhassa ja omassa sängyssä. Toki ei aina voi menoja niin järkätä, mutta niin ainakin pyrin ensisijaisesti tekemään.

En sano, että se on ainoa oikea tapa, mutta toimii meillä ja uskon, että luo myös hyvät yöunet meidän taloon.
 
Takaisin
Top