Kesäkuun kalkatukset

Niinhän se on, että paluu arkeen on taas tapahduttava. Mökkeily oli mukavaa ja rentouttavaa. Oltiin mökillä kaksi yötä ja eniten mitä kaipaa kotioloista niin on posliinia takapuolen alle[:)]. Muutenhan olo sujuu luovimalla ja lapset tykkäävät, kun ollaan paljon ulkona ja neitikin pääsi kalalle.
 
Koiruutta muisteltiin ja Siiri kuljetti meidän koiran veneilyliiviä hyppynarussa ja jopa sen kanssa nukkuikin yhden yön. Ainahan koira on ollut mukana mökillä ja nauttinut vapaana olosta.
 
Unista oli täälä kirjoitettu. Meillä päiväunet on kyllä lyhkäisiä pätkiä ollut nyt jo muutaman viikon ajan, mistähän johtuu? Öisin onneksi nukkuu 10-12 tuntia. Yöunetkin olleet hieman levottomia ja pyörimistä sängyssään.
 
Jussi täytti sunnuntaina 6kk ja maanantaina oli kaksi alahammasta putkahtanut ikenestä läpi. Onpa niitä kauan tehtykin[:)]. Tuntuu, että meillä on koko kesäkuun ajan oltu nuhaisia vuorollaan. Jussi jo toista räkätautia sairastaa tällä kuulla, mutta luulen että liittyiskö hampaiden tuloon. Taitaa pieni mies jo "ymmärtää" olevansa erillinen, kun nenää ei äiti saa kaivaa ja pyyhkiä kuin omaansa[:D]
 
Elegian perheen reissu kuulosti mukavalta irtiotolta arjesta.
 
Kauhusivustot minäkin ohitan suosiolla, ei ole mun juttuni, hui[8|].
 
Eilen oli tosiaan se puolivuotis neuvola. Jussin  mitat 8.2kg, 67.2cm ja pipo 44.8. Jäntevä poika, joka istuu topakasti paikallaan. Ei ryömi, mutta taitaa kulkea isosiskon jalanjälkiä eli pikku peruuttelujen myötä siirtyy konttaamaan. Tiedustelin neukkutädiltä, että voiko pian laittaa pyörän istuimeen. Sanoi, että voi pieniä matkoja alkaa pyöräilemään ja siten totutella. Siiri oli meinaan 5kk, kun jo lähdettiin pyörälenkille. Hellepäiville viilentävää liikuntaa ja reviiri hieman laajenee...
 
Nyt suihkuun ja ymmärtäiskö hypätä petiin ajoissa. Mies töissä. 
 
Hoi vaan! Nyt jaksaa taas illan viilennyttyä istua tässä koneellakin hetkisen. :)

Tänään on ollut oikeastaan ihan normaali päivä, pikku kitinöitä, mutta ei mitään isompia. Benji meni tuossa tunti sitten nukkumaan, ja toivon, että nukkuu lopunkin yötä hyvin.

Tuohan on, Hennas, hyvä idea tuollainen kypärä! Mä en oo osannut edes aatella, että sellaisiakin on olemassa. Benji kolhii melkeinpä päivittäin kuuppaansa pöydänkulmaan. On sellainen ärsyttävän matala tää meidän pöytä. Ollaan yritetty laittaa sellaisia kulmapehmusteita, mutta ne eivät pysy paikoillaan.

Maarinen, mä olen kanssa jostain syystä unohtanut ottaa omat vitamiinini, mutta Benji on sentään saanut omansa. Imettävän ois kuitenkin tärkeetä saada sitä D-vitskua, eli kyllä mä huomenna taas koitan muistaa ottaa.

Kiva kuulla Wessun kuulumisia!

Elegia: Ihana kuulla, että teidän Ruotsin reissu meni sitten tosi hyvin! :) Mukavaa kuulla, että ristelyt onnistuu pientenkin lasten kanssa. Ja taputukset Akselille, tosi hienosti muisti miten pitää toimia jos eksyy!

Voi hitto Amppu, toivottavasti saatte pian uuden osan siihen Tripp Trappiin, kyllä niillä hinnoilla pitäis saada sitten just sitä väriä, kun mitä itse haluaa! Lisää hampaita odotellaan täälläkin, kuolaaminen on ainakin tullut tauon jälkeen takaisin, ja kyllähän niitten ekojen puhkeamisestakin on jo aika pitkä aika, että eiköhän ne seuraavatkin jo kohta ilmaannu. Kitinät eivät vielä ole alkaneet kuitenkaan.

Haa, ja Jussikin oli ekat hampaat saanut! Jee! Täällä ei myöskään nenän pyyhkiminen suju niinkuin ennen, poika kääntää päänsä äkkiä pois, jos äiti yrittää kökköjä nenusta kaivella. :) Mäkin haaveilen pyöräilystä, se kun on täällä kaikista näppärin tapa oikeastaan liikkua. Pian sitä varmaan voi jo alkaa kokeilemaan.

Hei, lopuksi kysymys (varmaan tästä on jo aikaisemmin puhuttu, mutta mä en nyt vaan muista): miten teidän lasten kakat muuttuivat kiinteiden aloittamisen jälkeen? Benji saattaa kakata nykyään pari-kolme kertaa päivässä, ja kakka tuntuu olevan aika vetelää... Erilaista kuin ennen. En tiiä onko normaalia vai ei.

No joo, nyt googlettelemaan kouluja Benjille. Hyvät yöt!
 
Iltaa!

Käväsin sitten nopskasti parissa kaupassa kaupungilla, ja sitä mun himoitsemaani mekkoa sattu olemaan pinkkinä jäljellä.. ostin pois, oli -50%. Eli hennas vaikka mäkään en yleensä uskalla luottaa aleihin, niin kerrankin kannatti! Oisin tosin oikeesti halunnu valkosena, ja oisin värjänny sen turkoosiks, mut en uskaltanu ottaa riskiä, että sit ei sais enää sitä pinkkiäkään,... Vähän se on ehkä hassun mallinen, mutta siinä taitaa olla syy tää kroppa eikä mekko ;)

Tosta konttauskypärästä... en tiiä, oonko vaan esteetikko vai muuten paska mutsi, mutta (älkää nyt ottako pahalla!!) sellaista ei Joonan päähän tuu. Ihan jo siis siks, että se on ruma, mutta mun mielestä nuo kolhut ja mustelmat kuuluu oppimiseen... Ite oon tullu niin monesti alas ties mistä, täynnä ruhjeita ja runnomia, mutta kaikesta oon kai jotain oppinu ;) Ja tarkoitus ei oo siis kritisoida sitä käyttäviä, vaan meille se ei kuulu ees vaihtoehtoihin. Samoin kaikki nää muut "lapsiturvalliseks" tekemiset... Ollaan molemmat samaa mieltä, että joo, kotia täytyy vähän muuttaa Joonan tullessa, ja roskiskaappi ja veitsilaatikot laitetaan lapsilukoilla avattaviks, mutta ensisijaisesti lapsen täytyy OPPIA kielloista ja pienistä havereistakin. Tää jo senkin takia, että jos ollaan vierailla tai Joona vaikka yksinäänkin hoidossa, niin siellä näitä turvavälineitä ei ehkä ookaan...

Kivaa kuulla Wessustakin taas :) Ja siellä myös yks karhukävelijä! Hurjia eroja näissä lasten kehityksissä tosiaan! (hei pst, pakko kysyä... eikös tuo lanttu ollu nitraattipitoisuutensa takia tolla Ei suositella alle 1v listalla...?)

Elegian perheen reissu tosiaan kuulosti ihanaiselta!! Tää täällä huokaillen lueskeli... Ihanaa! Ehkä se ei sit oiskaan pöllömpi idea lähteä perheen kanssa laivalle! Vaan eipä siellä Joonalle vielä oikeen mitään oo... Akseli kuitenkin on jo sen verran iso, että jaksaa leikkihuoneessakin puuhata :) Ja voi miten reipas poika olikaan, tiesi miten toimia, kun meni hukkaan!! HYVÄ AKSELI!!!
Ja hei häh, miten saitte yhdistettyä alasängyt?? :O Ite oon aina kärvistellyt (ehheeh, no itepähän on pitäny änkee) kumppanin kanssa siinä kaposessa sängyssä...

Amppu, no teidän poika se tosiaan on miehen mitoissa :) Joona kuulostaa niin pikkuruiselta, pari senttiä lyhyempänä ja liki kilon kevyempänä. Onpa kivaa, anteeksi, kun yleensä saan "häpeillen" todeta Joonan olevan kromosomihirmu :) Ja mä pidän peukkuja hampaille!! Oi kiltit, tulkaa nopeasti, jotta saatte aurinkoisen pikkumiehen taas "takaisin"!

Jasmine, Joonakaan ei oo nyt nirsoillu oikeestaan minkään ruoan suhteen, kaikki menee, mitä äiti keksii suuhun lapata! :) Eniten iloitsen siitä, että nuo kotitekoisetkin näyttää jo uppoavan, ihan ilman "mausteita" tai muita ihmeellisyyksiä! Jee!

Ja ainiin! Joona söi tänään ekaa kertaa KALAA! Kaupan hyllystä pikkukalastajanpadat lähti matkaan ja koeajolle. Hyvin näytti maittavan! Äiskän iso mies! Nyt kun kellokin ylitti puolenyön, voimme juhlia: JOONA JUHANI, PUOLI VUOTTA! <3
(naapurin Aleksi tulee pian perässä, ja perjantaina juhlistetaan pikkasen poikien yhteistä yksvuotisjuhlaa ;))
Hurjaa ajatella... tasan puoli vuotta sitten näihin aikoihin mut oli just siirretty synnytyssaliin ja siellä raivokkaasti imuttelin ilokaasua ja odotin miestä saapuvaksi... Kolme tuntia myöhemmin sylissä tuhisi tuo maailman suloisin poika!

Ailime, hihih, ihana täsmennys, että haluat tietää, että mites meidän lasten kakat kiinteiden alottamisen jälkeen. Että ei kiinnosta, menikö vanhemmilla myös pakki sekaisin tästä jännityksestä! ;)
Mutta siis joo... mä en nyt valitettavasti muista ihan tarkkaan.. eka sitä tais alkaa tulla kai ehkä säännöllisemmin aamuaikaan, jossain välissä se tais olla tosi löysääkin ja sitten on ruvennut tulemaan tota enempi kiinteetä, savisempaa kamaa.
 
Huomenia!

Elegian reissu kuullosti kyllä täydellisesti onnistuneelta! [:)] Me ollaan suunniteltu Korkeasaaren reissua heinäkuun lopulle. Ollaan sitten IHAN HOTELLISSA [;)] yötä. Ensimmäinen reissu Pinjan kanssa! Jännittää jo valmiiksi.

Sanna se "kypärä" on kyllä ihan järkyttävän ruma! [:'(] Pakko kuitenkin laittaa se tytölle päähän, kun ei tuo istuminen ole vielä niin varmaa, että ei välillä kaatuilisi. Ja ei voi olla kovin hyväksi pienelle lapselle - erityisesti aivoille - että pamauttaa vähän väliä päänsä lattiaan. [8|] Meillä käytetään noita "sumopainijan kalsareita" nyt ainakin sen ajan, kunnes oppii pysymään paremmin pystyssä. [:)] Ja kohtahan tietysti jo noustaan ylös ja opetellaan kävelemään, joten ehkä myös se aika...

Toisilla vaan puskee hampaita, meillä ei... [&o] Kuolaa valuu ihan järkyttävä määrä, jatkuva jojo!

Ensin ruuasta... Pinja syö aika hyvin kaikkea. Puurokin on alkanut nyt maistua! [:)] Parsakaali ei ilmeisesti kuulu lemppareihin. Tuota kalastajanpataa on meilläkin kaapissa odottamassa, että päästään testaamaan. Pitääkin taas tehdä uusi satsi ruokaa pakkaseen, kun neiti on jo popsinut aiemmat...

...ja sitten kakasta...[:D]  Pinjan kakka on sellaisia papanoita. Ei mitenkään hirmu kovaa, vaan kuten Sanna sanoi, savista. Yleensä jos muuttuu yhtäkkiä hirmu veteläksi ja pysyy sellaisena, voi olla merkki esim. ruoka-aineyliherkkyydestä, ei välttämättä allergiasta. Kannattaa silloin kokeilla jotain muuta kiinteää, josko kakka sillä "kiinteytyisi". [;)]

Sovin eilen, että mennään elokuun lopulla tutustumaan sinne Pinjan päivähoitopaikkaan. Jännittää! Toivottavasti olis vaan mukava tätskä ja mukavat leikkikaverit. Sittenhän sen näkee. Ja onneksi paikkaa voi vaihtaa, jos tuntuu väärältä. [:)] Kamalasti pitää kyllä hankkia kaiken maailman pukuja ja kenkiä syksyksi ja talveksi, kun sateellakin ne on hoidossa ulkona. [X(] Kävin jo katselemassa vaihtoehtoja, niin tuollaiset kosteussuojatut puvut maksaa satasen molemmin puolin. Aika kallista! Ja äippää saattaa hiukan itkettää, jos tuollainen puku on sitten kontattu puhki viikossa... [:@] Pitänee suunnata lomareissulla outlet-myymälöihin, jos sieltä saisi edes hiukan halvemmalla. Harmi, kun pitää shoppailla!!! [;)][:D]
 
Hei vaan!

Täällä on aamupalat sotkettu tukkaan, ja leikitään iloisina palikoilla. [:D]

Mäkään en varmaan tuollaista kypärää hanki, mutta on se kyllä oikeesti varmaan ihan hyvä idea, jos lapsi on erittäinkin kohellusaltis. No, Benji kyllä on sitäkin, mutta mitään pahempaa ei vielä ole päässyt sattumaan. :) Nyt tuo vetelee näköjään kirjahyllystä kirjoja alas, ehtiväinen kaveri. Nauraa vaan räkänaurut, kun mä kiellän sitä. Sähköpistokkeet se on nyt jättänyt rauhaan, oppi on kai viimein mennyt perille. Niitä en kyllä uskaltais jättää suojaamatta!

Joo, Sanna, ajattelin tuollaisen täsmennyksen laittaa tuohon, ettette mua ihan perverssiksi luule, kun kyselen kakoista. :D Ja jihuu: ONNEA JOONA 6 KK!!

Kiitos kakkainfosta, hennas! Ehkä tuo tosiaan on sitten jollekin yliherkkä... Pitää seurailla tilannetta tuo erittäin löysä kakka tuli parsakaalin maisteluiden jälkeen.

Ja lantusta vielä, että mun paprujen mukaan kerran viikossa voi antaa jotain nitraattipitoisempaa ruokaa, eli jos kerran viikossa antaa vaikkapa lanttua, niin ei pitäis olla haittaa siitä. Toki Suomessa voi olla taas eri ohjeet, joten mä vetäisen huulet suppuun täällä tästä asiasta. :)
 
Aaah! Kylläpä kotona on ihanan viileää! Mä en kestä tota ulkona vaanivaa hellettä ja auringonpaistetta. Kaverit varmaan manaavat mut syvimpään maan rakoon, kun FaceBookissa toivoin jo lumisateita. Hih!

Ihan alkuun Joonalle PuolivuotisOnnittelut!!! <3 Viikon päästä sitten meilläkin...

Meillä on yöt alkaneet taas sujua suhteellisen normaalisti, kun se viheliäinen nenän tukkoisuus loppui. Yöunille Aleksi vaipuu siinä 22-24 ja sitten se tuppaa nukkumaan 8-10h. Aamulla meillä oli tosin pitkästä aikaa aikainen herätys, kun poikanen aloitti aamujumpat 6.30. Nyt se sitten ottaa menetettyjä unia takaisin ja vetelee jotain päiväunimaratonia. Ja jostain syystä mä en nyt sitten saanut unta kuulaan, joten koitan itseäni viihdyttää muilla keinoin.

Aleksi alkoi kääntyilemään 28. päivä selältä masulle! Nyt ei enää tämäkään mamma saa istua jalat pöydällä, kun toinen ei juurikaan viihdy masullaan, niin sitähän pitää olla koko ajan kääntämässä takaisin selälleen. Ja heti selälle päästyään sen pitää tietysti pungertaa itsensä taas ympäri. Eilen sitten vuorossa oli ryömimis- ja konttausharjoitukset. Jalat ja kädet tekivät yhteistyötä ja välillä peppu kohosi korkeuksiin. Kohta sitä vissiin täytyy alkaa varautumaan liikkuvaan pikku ihmiseen. Täytynee piakkoin käydä ostamassa portaisiin portit, ettei vaan satu suuria havereita.

Kypärää ei meillekään kyllä tule. Muutama muksautus ei pahaa tee, mutta ehkäpä asia menee uudelleen harkintaa, jos tuo poikanen alkaa hakkaamaan jatkuvasti päätänsä lattiaan. ;)

Elegian perheen reissu Ruotsiin sujui sitten hienosti. Ihana kuulla, että matkalla vältyttiin suurilta kommelluksilta. Kyllä oli äidiltä fiksu veto laittaa yhteystietolappunen pojalle taskuun! Jossain lehdessä (Vauva-lehti, apteekin kanta-asiakaslehti, S-kaupan lehti tms.) näin, että SPR:ltä on tullut markkinoille sellaiset kertakäyttöiset inforannekkeet (-> voi ostaa ainakin SPR:n nettikaupasta, mutta muistaakseni myös apteekeista), joihin voi kynällä kirjoittaa lapsen tiedot/ aikuisen yhteystiedot. Eli ajaa saman asian kuin tuo taskuun sujautettu lappu, mutta on näkyvämpi ja ihan pienille lapsille parempi, jos eivät osaa Akselin tapaan hienosti pyytää apua aikuisilta.

Ja jos en vielä ole kommentoinut Elegialle hauvavauvoja, niin aivan ihania pieniä karvapalloja!

Oliko se Amppu, joka kyseli Skansenista... Se on ulkoilmamuseo, joka käsittää myös eläintarhan (zoo) ja akvaarion. Aivan ihana paikka.

Kakka-asiaa: Poikasella alkoi soseiden myötä tulla myöskin kiinteämpää ja toisinaan tuollaista Sannan kuvailemaa "savimaisempaa" kakkaa. Välillä tulee ihan sellaisia kikkareita, jolloin pistetään enemmän luumua ym. vatsan toiminnan kannalta helpotusta tuovaa sosetta. Toisinaan vatsa on tosi löysä, mutta se on yleensä nopeasti ohi menevää. Nykyään vaippaan turahtaa tavaraa 1-3 krt päivässä, eikä mitään niskakakka -meininkiä ole ollut enää pitkään aikaan.

Ootteko muuten huomanneet päivähoitoa koskevan uutisen (Iltalehti/ HS), jossa kerrottiin, että Helsinkiläisessä päiväkodissa olisi teipattu 2-3 -vuotiaita lapsia tuoleihin kiinni ruokailun ajaksi?! Ihan sairasta!!!

Mä kyllä henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että päiväkodeissa saa ihan hyvää hoitoa, mutta tällaiset uutiset järkyttävät ja pistävät miettimään taas kerran päivähoidon tilannetta...henkilökuntaa (ja etenkin koulutettua sellaista) on liian vähän suhteessa lapsiin. Tällainen uutinen herättää mun mielessä paljon enemmän paheksuntaa kuin se, että lapset saattavat karata pk:n pihalta tms. Nekin on aika harvinaisia juttuja, mutta nousevat aina suuriin otsikoihin. Enpä ole käynyt tänään kaupassa, että näen, onko tästä aiheesta tehty yhtä suuret otsikot.

Ihanaa ja aurinkoista päivää kaikille! :)
 
Saludoooo... sitä kahvia:)

Penska päiväunilla. Ukko reissussa. Eukko koneella. Kahvihammasta KOLOTTAA. (pussin vimeinen suolaisen kirpeä "kummitus" karkki sulaa poskessa)

MEIDÄN KAKAT: hihi iiii. Se Venlan taannoinen KAUHU TULPPA on varmaan tullut tutuksi. ELi kait se siihen kiinteiden alottamiseen liittyi. Sekin. Nyt tulee välillä semmosta "savinappia" ja sitte ihan normi pökälettä. Jokatapauksessa kopistelen kikkareet liberon uumenista vessanpönttöön. En viiti kääriä paskaa muovin sisään ja teipata kiinni kärpäsilt ja kiikutta nyssäkkää tienvarteen odottamaan viikkoa, että roskakuski sen sieltä hakee... Löysää tulee yleensä sillon kun on saanu enempi tissiä tai vettä.

Tänään isi teki meille tytöille lammaskeittoa. Vanhaan hyvään tapaan. Eilen keitti lihat, samassa liemessä tänään porkkanat ja perunat (basilikaa mausteena)Sitten arvio- annokset tytölle kolmen päivän määrä. Soseeksi. Ja loppu keitto sai aikuisten mausteet. pippurit ja suolat. Piltti, bona, muksu... niiden liha/kala/kana ruoat on neidinmielestä niin löröä, että ei uppoo! Tällä pitää olla ruoassa KOKKAREITA!!! Hassu tyttö!

Naperolusikka pitää meitä yhä jännityksessä! Ellei just tänään ole tullu postilaatikkoon. Jonne on matkaa kait 800m, etten viiti ihan yks kaksk kipasta kattomaan!!!!

MUN KASVIHUONE selvisi kuivuudesta ja rikkaruohoista ja liikaksavusta! Huoh! Ukko asensi mulle sinne aamulla KAIUTTIMET..... Suomipoppia tomateille ja kurkuille!!!! Kyllä nyt kelpaa. Taidan viedä öljylyhdyn sinne ja istun illalla YKSI haaveilemaan.... mulla on siellä TUOLIKIN!!! (rapu-äiti ikioma puuhamaa)

Elegian reissu kuulosti kivalta! Hm... ehkä sitä vois alkaa itsekin miettimään jotakin OIKEETA reissua! Kiva että sait nuo ruokahommat sujumaan mallikkaasti. Niin ja minä kanssa sitä mieltä, että ihan sama mitä siellä reissussa syö, kunhan ei tarvi olla nälissään... Siis lapset! Sitä vaan mikä parhaiten kelpaa ja sitten voi pikkuhiljaa antaa maistella "uutuuksia" vaikka isin ja äidin lautaselta. niinkuin Venlakin vetäisi aimo anniksen sitä savulohta viimeviikonloppuna.... (ja äiti sitä VATTUHILLOA, joka naurattaa vieläkin)

Pranis...paa korvan taakse, meillä on 10.7, sinä viikonloppuna semmoset "sukujuhla-tyyppiset" sisarus/serkus/kaverus festarit Pyhäsalmella. Että mennessä tai tullessa saattais kahvi maistua. (pannaan niitä numeroita - osotteita vaikka privatisti) mut me ollaan kyllä niinkuin sun mutsi, että tarkkaa päivää ei voi luvata! Mutta soitetaan sitten ainakin edellisenä päivänä....

OK.... jotakin oli muutakin, vaan en nyt muista....

Nii sitä KAHVIA. Saludo!
 
No niin, paskamutsi ilmoittautuu.. Pelästyin tunti sitten ihan kamalasti. Olin hullu jättänyt Benjin nukkumaan päikkäreitä meidän sänkyyn. Yleensä kun se herää, niin se alkaa heti joko jutella tai itkeä, joten oon sen aina uskaltanut jättää sen sinne nukkumaan. No, tänään ei sitten pitänytkään herättyään mitään ääntä, vaan oli lähtenyt itsekseen seikkailemaan, ja tietenkin putosi sitten lattialle kauhean mätkähdyksen ja huudon kera! Hui! Olin ihan varma että vähintään käsi poikki ja aivotärähdys, mutta ei tuota näytä vaivaavan mikään. Ihan on pirtsakkaana ja on syönyt ja juonut ja nyt leikkii taas palikoilla tuossa mun vieressä.. Anoppi lohdutti, että hänelle on käynyt sama juttu miehen ollessa vauva. No joo, mitä tästä opimme? Benji nukkuu tästä lähtien vain joko omassa sängyssään, tai valvonnan alaisena mun vieressä.

Kädet ja jalat mulla vieläkin ihan vetelinä säikähdyksestä...
 
Hui-ui. Benji sitten teki sen, mitä jo etukäteen Aleksin kohdalla pelkään. Onneksi ei kuuppa kolahtanut lattiaan niin, että olisi tullut mitään vakavampaa vammaa...ja hyvä, että kädet ja jalatkin ovat ehjinä. Kyllä tuollaisina hetkinä sitä varmasti manaa itsensä jonnekin tosi syvälle. Ailime, saat anteeksi! <3 Kyllä Benji varmaan jo ihan pelkästä säikähdyksestäkin itki. Toivottavasti kuhmuilta ja mustelmilta vältyttiin. Toi juttu jotenkin suuresti kosketti mua, koska just tänään jätin poikasen meidän sänkyyn unille lenkin jälkeen. Siirsin Aleksin sentään siitä sängyn reunalta keikkumasta keskelle petiä ja vuorasin peitoilla sellaisen "turva-alueen", mutta kyllä se lapsi siitä yli tulee, jos se päättääkin lähteä liikkeelle.

Maarisella on ihan luxus-kasvihuone. Poppi soi, rehut kasvavat laulaen ja emäntä itse voi katsella kasvavia varsia ja meheviä vihanneksia tuolissa istuskellen. Loistavaa!

Täällä kun on ollut kaikkien reissuista juttua, niin piti kertoman, että me otetaan miehen kanssa irtiotto arjesta la 10.7. Mennään kaksistaan käymään kylpylässä ja jäädään hotelliin yöksi (45€/hlö sis. muistaakseni ainakin majoituksen, aamiaisen, sis. pääsyn kylpylään, sis. pääsyn yökerhoon ja kotiin lähdön seuraavana päivänä vasta klo 14!). Poikanen menee mummolaan yökylään. Ihan täydellistä. Mä tunnun olevan loman tarpeessa ja pariskuntana me koitetaan hoitaa vähän meidän parisuhdetta. Nykyään suukot ovat todellakin vain pieniä suukkoja. Ne ovat todella kaukaista sukua viipyville ja intohimoisille suudelmille ja olemme huomanneet, että tarvitsemme pian vain ihan kahdenkeskistä aikaa ilman kakkapylly- tai kuolajuttuja. Myöhemmin kesällä mennään sitten koko perheen voimin johonkin vähän pidemmälle muutaman päivän kylpylälomalle ja siinäpä ne suunnitelmat ovatkin. Syksyn häämatkaa odotellessa... Harmi kun ei ole edes mökkiä, minne mennä. Ehkäpä ensi kesänä vuokraamme jonkun möksän siedettävän ajomatkan päästä...

Nyt poikanen unille...
 
No huh, Ailime! onneks nää muksut on aika sitkeää tekoa. Se on nyt teilläkin sellainen aika, että äitikin saa nukkua päiväunia!!!! Siihenhän on nytte ihan pätevä syy... Paitsi, että kaverin muksu oli heränny siitä sikeäunisen äidin kainalosta ja kontannu pihalle kattoon kun iskä vauhtaa autoon renkaita. Mamma nukkunu ihan tietämättömänä....


Ja meilläpä tuoksuu ihan omakeittämä raparperihillo! Aika ihanaa oli mulla! Radiossa kesän säveliä ja pitsiverhot lepatti keittiön avonaisen ikkunan tuulessa. Ja minä mamma siis keittelin hilloja lapsen nukkuessa... Kotoisia kesä hommia!

Japs... sitten pyykin ripustukseen....
 
Ailimelle halauksia, näitä tulee varmasti käymään vielä meille kaikille..
..ja usein [&o]

Tuota konttauskypärää ei meillekkään taida tulla, lähinnä samasta syistä kuin Sannallakin eli siis kolauksista oppiminen. (ja rumuuden takia meille ei tuu Trip Trappia [:D] )

Elegian reissu kuulosti kyllä just hyvältä. Meilläki on suunnitelmissa Skansenilla käydä, mutta ehkä vasta ens kesänä, niin saa Sampoki siitä jotain irti.
Ja reissuista puheenollen. Meillä ois ens viikon perjantaina edessä ihka eka lento Sampon kans. Ouluun vaan lennetään, mutta ne nousut ja laskut tässä enemmän jännittääki. Toivotaan että säästytään pahemmilta korvasäryiltä.

Kakka meillä on muutaman kerran ollu sellasta savisempaa, mutta pääasiassa se on sellasta "muhennosta" [:D] Näyttää ihan siltä henna-hiusväriltä. Luulisin että meillä kakka ei vielä oo kauheen kiinteetä ollu, koska Sampon ruoasta suurin osa on vielä ollu maitoa. Nyt kun kiinteät on alkanut huomattavasti paremmin maistumaan, niin eiköhän tähänki asiaan tuu muutos. (en ollut kyllä osannut edes ajatella, että löysähkö kakka johtuis jostain allergiasta. Enkä niin aio vieläkään alkaa epäilemään)

Mutta nyt tää mamma alkaa toipumaan mini-irtiotostaan sohvan pohjalla. Kävin nääs syömässä työkavereiden kanssa ja kylläpäs oli mukava pitkästä aikaa puhua työjuttuja (määki osallistuin sujuvasti keskusteluun, ku jutut ei vajaassa vuodessa ollu muuttunu mihinkään [:D])

Ai niin ja Joonalle vielä puolivuotisonnittelut! (meidän vauva se on ens viikolla jo 7kk. Hui!)
 
Amppu:
keitä kana kypsäksi(rintafileet ihan ok.) Ja esim. porkkanat. Jos haluat käyttää maustetta, niin persiljaa tai sipulin lohkoja keitin veteen. Pilko kypsä kana ja soseuta se pieneenmäärään keitinvettä. Porkkana soseen voit yhdistää tähän, tai olla yhdistämättä. Pakasta. helppo. Sitte jos haluut, niin voit jatkaa tuoreella pottumuusilla tarjoioluvaiheessa. Sipulia ei ole pakko soseuttaa mukaan, riittää että se antaa vähän makua... jos siis haluaa. (pierettää useasti tottumatonta popsijaa)...

Ja keitetty kana on ihan ehdottoman ykkönen vauvan sormiruokailussa. Vetelet siitä fileestä semmosia "rantuja" käsillä, pitkiä suikaleita. pakasta nekin. Tää eväs ei taatusti sotke, eikä tukehduta tenavaa! Tärkeät ravintoaineet irtoaa vauvan imeskellessä ja mitään ylimääräisiä kokkareita ei saa kurkkuun.

Heh. näihin tunnelmiin, hyvää yötä!
 
Huomenta päivää!

Kauhistus tuota Benjin muksahdusta! Olisin itse ollut varmaan ihan hysteerinen. Mietin myös tuota sängynpohjan laskemista, kun tyttö alkaa nyt nousta tukea vasten. Mulla on vasen olkapää tulehtunut nostelusta ja kantamisesta, joten ei tunnu nytkään hyvältä, kun nostaa neitiä ylös sängystä. [:@] Voin vaan kuvitella, miten "mukavalta" tuntuu, jos pitää oikein kurkotella sängyn pohjalta. [X(]

Maarinen mullakin on haaveissa saada joskus sellainen kasvihuone, jonka sisälle mahtuu pieni suihkulähde ja pöytäryhmä, jonka ääressä voi käydä nauttimassa aamu- ja päiväkahvit. [;)] No ei tule varmaan koskaan toteutumaan!!! [&o][:D] Ai, ja sinullako on jo chilin palkoja tulossa?! Minun habanerot on vasta kukassa... [>:] Mutta tomaateissa on jo alkuja!!! [:D]

Halipossulle nautinnollista kylpylälomaa!!!

Ja olen varmaan unohtanut onnitella Joonaa, joten PALJON ONNEA!

Joko olette hommanneet niitä turvaistuimia? Meidän pitäis varmaan kohta puoliin käydä ostamassa, kun alkaa nuo neidin koivet tulla kunnolla ulos kaukalosta. Ei jaksais! [:'(] Ja kun en sitten yhtään tiedä, mikä niistä on nyt "se paras". Siis helppo käyttää ja turvallinen ja ei järkyttävän kallis... [8|]

Menen masentumaan kahvihuoneeseen...
 
Takaisin
Top