Kesäkuun kalkatukset

Pranametri

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Avataanpa kesäkuullekin oma pino!

Aamu alkoi puuron jälkeen taas samalla mahakivulla, mutta närästyslääke helpotti oloa. Ihmeellisen tuntuista närästystä, jos sitä tosiaan on.

Onnea  uuden ruohonleikkurin omistajille! On se ilo leikata nyt[:D] Ja Venlalle hauskaa hupia katsella vierestä.

Moikka Tiihuli! Jaha, sielläkin selittämättömiä kohtauksia, voipi tuolla yh-jaksolla oma osansa olotilaan. Kyllä se siitä paranee, usko pois!

Vauvat osaavat olla tois ällöttäviä joissain asioissa. Valo on ottanut mallia sitten ainakin Benjistä ja Ampun pojasta. Pari kertaa on jo alkanut väkertää kakkaa ilmakylpiessään lattialla peiton päällä. Ei mikään kovin hohdokas tilanne ottaa koppia harsoon[:'(] Kai se on kiva kakkailla ilman ahdistavaa vaippaa?

Tänään olisi tarkoitus ostaa ötökkäverho. Hyttysiä pukkaa takaovesta kun sen avaa. Nyt se kesä sitten todella alkaa..
 
pitäneen sitten kuitata tämä kesäkuun pino....

TILANNE PÄÄLLÄ:
Isi syöttää Venlaa ja minä yrtiän pitää näppejäni pois sieltä sohimasta ja neuvomasta! Hyvin menee!

Ja sitten pitäs kurvata kasvihuoneelle kasteluhommiin... jos siellä on enää mitään siemeniä elossa.heh. taidan ottaa kuvan minäkin meidän reottavasta pusikosta, kerran Elegiakin!!!!

Ja koska mies on päässyt kone ostoksille, niin tänään täytyy käydä vielä vaihtamassa autokin!!!! Di diiiii ... taas tulee perheestämme kylä kelpoinen farmari auton omistaja. käytetyn.

moi. nää ois nyt sellasia jotka lähtis nyt menee..
 
Amppu: meillä on kanssa aina välillä ollu tuota yölevottomuutta, ja varsinkin alkuyöstä kääntyilee silloin mahalleen usean kerran. Mutta ohimenevää on ollut, tällä hetkellä ei tuota ongelmaa ole. Meillä on muuten tainnu yösyömiset loppua iltapuuron antamisen jälkeen, viime yönäkin Kiira meni nukkumaan 21.oo ja söi vasta 6 maissa. Mutta en siis ole vielä edes ajatellu tuota yösyömisen lopetusta, mutta taitaa aika kivuttomasti onnistua itsestään.

Nyt ei muuta, hyvää kesäkuuta mammat!
 
Hei vaan hei, kesäiset kalkattajat!

Nyt on sitten taas uusia naamoja treffattu ihan livenäkin! Kiitokset Mariannalle, sintulle ja Bunnille, sekä kahdelle muulle äiskälle, jotka seuraamme eksyivät :)

Joona istu tänään kahvilla ekaa kertaa syöttötuolissa! Jee! Hyvin se meni! Söi siinä yhen kerran maidot ja toisen kerran vähän mangoa. Kovin kauaa en viittiny istuttaa, vaan välillä oli vaunuissa ja välillä sylkyssä, mut tulipa testattua! :) Eli vois sille kummitädilleen vinkata, että nyt sitä tripptrappia sit vaan ostelemaan, kun sen on tahtonut meille hankkia...

Pranametri, voih, kohtalotoveri! Närästys on ihan hirveetä! Raskausaika oli jotain aivan kauheeta, suurkulutin rennietä! Onneks nyt ei oo tainnut tänä vuonna yhtään nappia joutunut ottaa, mutta tuoreen ruisleivän tai appelsiinimehun jälkeen saattaa poltella tosi pahasti, samoin on ollut tollasten kosteampien juhlien jälkeen tai pahimmillaan aikana. Ei oo kivaa ei!

Amppu, jees, nähdään sitten sunnuntaina, kivaa! Tuo sinttukin jutteli, että saattais tulla Veeran kanssa ihmettelemään :)
Ja tsemppiä teidänkin öihin, täällä kans vähän jännätään, että mitenhän yöt siinä vaiheessa, kun tuo alkaa liikkumaan itsenäisemmin, huh!

Jahas jahas, vai on siellä maarisen perheellä nyt uusia moottoreita hankinnassa sitten ihan urakalla! Kato jos isäntä saa farmarin ja ruohonleikkurin, niin äitinhän pitää saada jotain muuta kivaa, esim. uus ompelukone tai vaikka keittiöväline ;)

Nyt siis tosiaan on se kuu, kun nää meidän "ajallaan syntyneet" täyttää puol vuotta! IIIIIK! Hurjaa tahtia tää aika menee, hilppasen eri meininki ku sillon odottaessa!
 
Kiitokset myös täältä kaikille kahvittelijoille! [:D] Sampoki pääsi testaan eka kertaa syöttötuolissa istumista ja sen verran hienostihan se meni, että voidaan syöttötuoli hakea. Meille on tulossa kaverilta lainaan tää ihanuus, joita sillä tarpeettomana kaks varastossa seisoo.
 
Hei kesäkuisille kalkatuksille! Tulipa tuosta kummasti kalkkunat mieleen, nehän sitä kalkatusta ainakin pitävät[;)].
 
Maarisella jyristellään sitten monenlaisilla uusilla moottoreilla. Onnea niiden koeajoon! Tääläkin tuo nurmikko odottaa taasen parturointia, vaikka mies sen viikonloppuna leikkasikin. Josko huomenna juoksisi koneen kanssa Jussin nukkuessa päiväuniaan. Olisi tuolla tallissa sellainen päältäajettavakin, mutta on vielä talvikunnossa ja toinen "päältäajettava"[:)] on siellä kurssilla eikä ole sitä huoltamassa ajoon.
 
Jussikin on reilun viikon verran tutustunut tuohon sitterissä istumiseen ja hyvinhän tuo alkaa sujumaan. Kylvettäminenkin on helpompaa, kun istuminen jo jotenkin onnistuu. Tänään kylvetin pojan ja näyttää ymmärtävän, että tämähän on kivaa ja tuota vettä on aika mukavaa roiskia ympäriinsä. Laitoin ammeen pohjalle pyyhkeen, ettei peppu luista ja ole kokoaikaa menossa selälleen tai naamalleen. Toki pitäähän sitä tukea vielä hyvin kainalosta. Varmaan on keksitty jokin "hienompikin" liukueste sinne ammeen pohjalle, mutta hyvin tuo pyyhekin ajaa asian.
 
Jussi nukkuu edelleen hyvin yönsä, onneksi. Viimeyö 21-07. Herättyään ei ollut nälkäinen vaan höpötteli ja kiljui jalat pystyssä sängyssään tunnin verran. Joten ei ainakaan nälkä herättänyt vaan uni loppui. Käytin vielä koiran ulkona (tosi nopeasti) ja sitten vasta puurolle.
 
Prana: Ajattelis, ettei tuo närästys voi olla seurausta kierukasta. Tai mistäs sitä tietää mitä kaikkea se elimistössä laittaa sekaisin. Ei todellakaan ole kiva vaiva. Myöskin kärsin siitä molempien raskauksien aikana ja sitä rennietä tääläkin syötiin kuin leipää.
 
Sinttu: No joo, oli mennyt sitten multa aika paljon ohi[:-]. Ruokamäärät tuntuu olevan melkoiset, mutta onpa erikoista ettei sitä unta sitten yöllä riitä. Ootte varmaan miettineet päät jo puhki, mutta voisiko sitten olla jotain muuta vaivaa, vatsa? Se nyt tuli sitten ensiksi mieleen. Meillä neidillä oli niitä vatsanväänteitä ja silti syöminen aina maittoi ja tuntui, että helpottikin hetkeksi. Pulauttelikin kyllä sitten ylimääräisiä pois. Enhän mä kyllä aluksi tajunnut, että vatsavaivaa olisi vaan kuvittelin sen kitinän olevan nälkää. Kaveri teki kerran vyöhyketerapiaa ja ohjeisti, että voisi päivittäin hieroa jalkojenpohjia. Eihän mulla mitään tekniikkaa siihen ole, mutta pikkuhiljaa vaivat väheni.
 
Suunnittelin meneväni luovuttamaan verta, mutta onneksi tuli soitettua luovutuspaikkaan ensin. Sitä ollaan sitten karenssissa vuoden synnytyksen jälkeen. Yllätyin niin, etten edes hoksannut kysyä miksi? No ei sitten luovuteta, ...kele. Olen luovuttanut aikaisemmin yli kymmenen kertaa ja haluan kyllä sitä jatkaa sitten karenssin jälkeen. Sain pari pussia verta synnytyksen jälkeen runsaan vuodon takia. Sama juttu myös ekalla kertaa, kun menetin litran verran verta. Kummallakaan kertaa ei syytä vuotoon löytynyt. Ehkäpä nuo synnytykset ei sovi mulle[;)].
 
Eipä muuta, kuin hyvää yötä!
 
Ahihihihih, TIIHULI!!! :D Vai päältäajettavia :D

Tosiaan, iteki kirosin tota vuoden karenssia synnytyksen jälkeen verenluovutuksessa. Siellä on kyllä monia muitakin syitä, joita en ihan kässää... esim. homoseksuaalit ei käsittääkseni saa luovuttaa. Jaa että niin miksi?? :O Eikä nää oo ainoat omituiset syyt, tai ainakaan näin maallikon korvaan. Onhan se toki hyvä juttu, että ollaan tarkkoja, keiltä sitä verta otetaan luovutukseen, vaan uskois, että ne sen verran hyvin sitä testailevat ettei mitään ihmeitä tartu luovutusveren varjolla. Niin ja huomioiden, että Suomessa tosta ei makseta, vaan ihmiset hyvää hyvyyttään luovuttavat veripalvelulle, joka sitten myy sen kalliilla sairaaloiden käyttöön. Ehkä sieltä löytyy niitä syitä, miks etenkin sesonkiaikoihin on pulaa... Silti, itse "luovuttanut" lääkärin määräyksestä (liian korkea hemoglobiini) säännöllisesti jo 16-vuotiaasta, tosin tuolloinkaan käsittääkseni mun verta ei otettu käyttöön, vaan se on päätynyt ties minne viemäreihin - alaikäinen kun ei ole kelpuutettava luovuttajaksi. Tosin taitaa olla vielä omatkin punasoluvarastot vajaina synnytyksen jäljiltä, että en tällä "naurettavan alhaisella" 130 hemoglobiinilla ees kävis ;) (normaali siis tuolla 160+ meiningeissä). Eli ehkä sitten taas ens vuonna pääsen luovuttamaan, kolmisen kertaa vuodessa oon käynyt! (ohhoh, en siis koita mitään kruunua päähäni piirrustella, mun mielestä verenluovutus on kansallisvelvollisuus, jos kroppa vaan kestää!)
 
Täälläkin kiitellään eilisistä kahvitteluista! mukavaa oli. [:)] toivottavasti päästäis sunnuntaina Amppuakin moikkaamaan!!!

Hitto, eilisen mustikka-aivastuksen seurauksena likaantuneet uudet housut ei lähteny pesussa puhtaaks [>:]grrrr... tästä lähtien neiti vaippasilteen kun tollasten sottasoseiden kanssa lähdetään leikkimään.

Oli taas hirmu ihanaa herätä tänään viideltä :( toinen vääns kovaan ääneen kakkaa vieressä niin yritäpä siinä sitten nukua. yyyynnnh ääääh hmmmmmp!!! joo, no sit vaan puuron keittoon ja aamupesut. nyt sit vedellään jo ekoja päikkäreitä.

Miehen poika olis tulossa taas päiväks meille. tosin ne on vissiin lähdössä lintsille. vähän mietiskelin josko lähtis Veeran kanssa mukaan. Saa nyt nähdä miten toi sää muuttuu. aurinkoa ne kovasti lupaili. Ei viittis sinne paisteeseen kyllä koko päiväks lähtee pyörimään. Neiti kun kuitenkin haluu pällistellä ja ihmetellä pystyssä niin voipi olla että aurinko käy liian kuumasti. Ehkä joudutaan lähtee tyttöjen kesken vähän shoppailee ;) lyhythihasia bodyja pitäis lähtee metsästää. Lindexillä käytiin eilen kotimatkalla mut siellä ei ollu kun kokoja 56-60 ja sit isoja yli 80cm. Itis taitaa kutsua..

Tankkaisn muuten Veeralle eilen illalla ison lautasen puuroa, ja sit 140ml velliä vielä päälle. ja herättiin kuitenkin jo 23.30 syömään. jeps. eipä näköjään iltatankkaus tuota toivottua tulosta. pelkällä vellillä sit taas tästä eteenpäin ettei ala massaa kertymään liikaa ;) hih... äiti vähän syöttää pientä. kohta yhtä leveä kuin pitkä :D

sit suihkuun ja aamupalaa koneeseen. . . .

SannaKoo: millanen se sadesuoja oli??
 
Huomenta!

Meilläkin jo noustiin kuudelta ja nyt vetelee päikkäreitä. Oltiin viikonloppu mökillä ja tännehän on tullut tarinaa vaikka kuinka! Kahlasin jutut läpi ja en muista mitään. :) Liikaa sisäistettävää yhdellä kertaa. No soseista ja juomisista oli ainakin puhetta. Mä oon tehny silleen, et eka tisua naamaan ja sit vasta soseet päälle. Näin meille neuvottiin neuvolassa ja musta tää on ollu ihan hyvä juttu. Jos teen toiste päin, niin joko syömisestä ei tuu mitään kun huudattaa hirveä nälkä tai sit ei maito enää maistu.

No niin, nyt se tietty herää. Kesti liian kauan lukea jutut, niin en ehdikään enää kirjoittamaan. Paitsi, että syöttötuolissa täälläkin on istuttu ja hyvin toimii. Istuu kundi jo täysin ilman tukea ja hyvin tukevasti. Ja nousee jo toooosi alhaalta löhöasennosta istumaan, joten milläs pidän sitä makuultaan, kun neuvolan mukaan ei saa istuttaa? Sidonko sen jollain köysillä kiinni? Häh?
 
Konekommenttiin... meillä lähti "uusi" turbo diiseli aamutuimaan kylille ja tää itestään vetävä jäi kotiin.

Venla YRITTÄÄ nukkua ite tuonne aamupäivä unille, mutta kuulostaa vähän epätoivoiselta.... puurot meni pitkin poskia. Vähän miten sattuu. Harmi aamu. Olin just aamuyö imetyksetä kuuden jälkeen laskenu tytön omaan sänkyyn, niiin eikös miehen herätyskello pinkoa soimaan. Ja mikä miellyttävintä, se kenen piti herätä jatkoi kuorsausta. ARGHHHH minua tuommonen hiostuttaa! ----------------

Höh, ei tuo osaa vielä ite nukahtaa.Alkaa säälittämään tuo hökötys. Toisella vielä nimipäivä ja kaikkee!
 
Huomenta!

Mä täällä taas yksinäni kukun, pitäis koittaa kääntää oma rytmi jotenkin fiksummaks. Viime yönä taas vaan rupes ketuttamaan tuijotella telkkua ja kelloa, tietää, että fiksuinta ois nukkua, mut ei vaan unta kuulunut... Laitoin sitten miehelle töihin tekstarin, että herättelee mut joskus kasilta, että ei nyt ihan mahdottomaksi tää oma rytmi mee! Joona kun nukkuu aina pitkälle aamupäivään, niin siitä ei tollasta pakottavaa herätyskelloa oo (ellen halua nousta sillon seiskalta, ku sille ekat maidot annan :D)

sinttu, en mä vielä oo ehtiny ees avaamaan sitä sadesuojapakettia, täytyy kohta kokeilla, kunhan oon aamupalan saanu huiviin! Eiköhän se ihan hyvä oo :)

Jaa vai meillä on nimpparisankari täällä! Onnea Venlalle!

Herätyskelloista, niinpä, maarinen, se on ärsyttävää, jos herätyksen laittaja ei herää/nouse, tai ainakin jos se alkaa torkuttamaan, ja sit saa koko aika olla tökkimässä! Sen takia mäkään en tätä omaa rytmin kääntöä viitti kellolla toteuttaa, ettei Joona herää... Äh, taas sitä toivois, että ois oma huone nappulalla! Vois rauhassa hakea illalla unta kuuntelemalla radiota ja lueskelemalla, herättää itsensä kellolla, eikä häiriintyis nappulan yöllisistä kitinöistä. NYT SE UUS KOTI MEILLEKIN!!! :S
 
Huomenta! Pääsinhän mäkin tänne taas kirjoittelemaan. Eilen yritin, vaan tämä sivusto ei aukaissut mulle tätä kirjoitusikkunaa lainkaan. Hmm.

Prana, voi ei, niin ne pahat tavat tarttuu lapselta toiselle. [:D] Benji on nykyään ihan mestari tuossa kakkailussa, ihan kuin odottaisi, että koskas se vaippa saadaan pois, että pääsen taas leikkimatolle turauttelemaan. Onneksi on muuten tullut tähän mennessä vaan leikkimatoille, eikä meidän kokolattiamatolle!!!

Juu, Amppu, hyvähän se puolivuotiasta olis jo alkaa totuttamaan potalle. [;)]

Vitsit, että mä olen kateellinen teille, joiden vauvat nukkuu yöt hyvin. Meillä oli taas yöllä huutoa ja nurinaa vähän vaille kaks, kolmelta, ja viideltä. Viideltä sitten oli pakko jo syöttää, kun meni niin levottomaksi touhu. Mikä tuohon mun lapseen on mennyt? Ehkä olin alussa liian tyytyväinen siihen, että tuo nukkui hyvin, ja siksi se nukkuu nyt huonosti. Mieskin nukkuu nykyään evakossa olohuoneessa, kun ei saa muuten nukuttua. [:(]

Verenluovuttamisesta: mä olen ehkä noin sata kertaa ilmoittautunut luovuttajaksi täällä, mutta kutsua ei oo näkynyt, ei kuulunut. Taidan pistää niille taas viestiä, että täällä ois verta tarjolla, ehkä kahden vuoden päästä sit pääsisin luovuttamaan.

Mäkin oli tulossa Sintulle vinkkaamaan tuosta sappisaippuasta. Pitäis toimia mustikkatahroihinkin. Ja googlettelun perusteella jopa porkkanatahroihin! Ainakin kakkatahroihin se on vieläkin mun mielestä ykkönen.

Aaa, Venlalle nimpparionnittelut täältäkin! [:)]

Vielä vähän lisää oman navan juttuja: käytiin eilen tutustumassa Benjin mahdolliseen tulevaan päiväkotiin. Tykkäsin paljon, ja jäi sellainen olo, että sinne voisi lapsen hyvillä mielin jättää hoitoon. Noudattavat jotain tiettyä kasvatusmetodia (unohdin nimen) vauvojen kanssa, ja vauvojen ehdoilla menevät. Ja sitten tykkäsin siitä, että he aina ennenkuin tekevät lapsen kanssa mitään, puhuvat lapsen kanssa, tai siis selittävät, että mitä ovat tekemässä. Näin minäkin oon toiminut kotona. Eli "nyt äiti nostaa sinut syliin", "nyt vaihdetaan vaippa" etc. Kuulostaa ehkä hullulta, mutta musta on kiva ajatella, että Benji vähän osaa varautua siihen, mitä tapahtuu, enkä vaan kaappaa sitä esim. kesken leikkien vaipanvaihtoon. No joo, se siitä. Mutta harmi vaan, että me ei näillä näkymin saatais Benjiä sinne päiväkotiin muuta kuin keskiviikkoisin ja perjantaisin, joten joudutaan vielä etsimään toista hoitopaikkaa varmuuden vuoksi. Paukkuja pystyyn, että löytyis joku paikka, joka ottais Benjin koko viikoksi!

Nyt Benji alkaa olla levoton, ja kutsu käy! Palaillaan!
 
Päiväkahviseuraa kaipaillaan... ;)

Hei vaan kaikille!

Täällä ollaan hirmuisessa räkätaudissa ja mies on just "sopivasti" työmatkalla ulkomailla. Eilen olin niin veto veks, että äitini tuli sitten pyytämättä hakemaan tuon nelijalkaisen hoitoon, kun kuuli itkun sekaista niiskutusta puhelimesta. Pientä lämpöilyä, nenä täynnä liisteriä ja hengitys ei kunnolla kulje. *imee astmalääkkeitä kaksin käsin ja toivoo, ettei pöpö pääse tarttumaan poikaseen* Kyllä täällä taas pitkästä aikaa pestään vähän väliä käsiä ja hierotaan käsidesiä ihan niin kuin silloin tammikuussa. Palailee vanhat ajat mieleen... Onneksi sain nukuttua kunnon yöunet, niin aamulla oli vähän parempi olo. Nyt on helpompaa, kun Aleksi ei tunnu pitävän samaa kitinää yllä kuin viimeiset kaksi päivää. Meinasi tältä mammalta eilen eväät ja pinna loppua, kun toinen kitisi ilman mitään syytä. Tai sitten tuolla pienokaisella olikin vain isää ikävä. Kovin ihmeissään tuo katseli huulipyöreänä aamusella, kun isän ääni kuului, vaikkei ketään näkynytkään. On se puhelin vain kumma kapistus!

Eilen oli kyllä kivat kaffet, vaikka yhdellä, jos toisellakin oli sananen vähän hukassa. ;) Oli huippua treffata ihan livenä Sinttua, Mariannaa ja Bunnia...ja niitä paria muutakin! Sinttu oli kyllä väsymyksestä huolimatta oikein pirteän oloinen. :) Toivottavasti mä en nyt vaan keneenkään ennättänyt tartuttaa tätä flunssapöpöä! Tänään jätin suosiolla pk-mammojen tärskyt väliin, kun enempää uhreja ei tälle taudille haluta antaa.

Mä olen Ailimen kanssa samoilla linjoilla siitä, että kyllä vauvalle on hyvä kertoilla, mitä sitä tuleman pitää ja mitä puuhaillaan. Ihminenhän tuo pienikin on! <3 Kyllä sille sopii jutustella muutenkin. (Parempi sille lapsukaiselle on jutustella kuin vain itselleen tai huonekasveille ;)

Venlalle onnittelut täältäkin!

Perjantaina olisi muuten tapaaminen sen lääkärin kanssa. Tunti siihen riemuun on varattu aikaa. Perjantaina sitten jutustellaan kaikesta mahdollisesta aina siihen istukkaverinäytteen ottamiseen asti. Pääsenköhän mä ultraankin nopeammin? Ääääääh. Ahdistaa, kun tuloksista ei edelleenkään ole mitään tietoa. Lääkäri on koittanut hoputtaa noita Hollannin päässä olevia tutkijoita, mutta mitäpä tuo auttaa, kun eivät viitsi edes sähköposteihin vastailla.

Väsyttää ja pitäisi jaksaa seurustella poikasen kanssa. Toinen on ihan ilmiselvästi huomion tarpeessa ja huonona äitin tässä koneella luuraan. Koitan olla hönkimättä ja pärskimättä siihen suuntaan. Toivottavasti huomenna täällä ei ole kahta flunssaista.

Nauttikaa lämpimästä päivästä!
 
Nonniin. toiset päiväunet. Nyt sisllä. Aamulla jouduin pistää vaatetta itellekin päälle, kun en ilenny kylpytakissa tielle ja tää ei siis nukahtanu tuonne makuuhuoneeseen. Päädytin taas yksiseni rantaan. Pistin vaunut varjoon ja istuin itse laiturille ja pudotin jalat veteen. Ei yhtään paskempi tapa nukuttaa vauvaa?
Siinä sitten ajatuksissani soitin vanhalle kaverille ja sain treffit sovittua!!!!! Di diiii.... Saloon sinne silitysraudan malliseen ravintola veneseen... siiderille... mies saa tulla kuskiksi, kerta sillä on nyt niin hieno auto ;)

VAUVALLE PITÄÄ PUHUA! Se on vähän idiootin olonen juttu,esim.:- kun mies kääntyy autolla yhtäkkiä kesken matkan, eikä sano yhtän, mitä se oikeen aikoo. Vaikka vaan tankille menis! Höh! Varmaan lapsestakin tuntuu hyvälle kuulla tapahtumien kulusta! Sehän on selvä! Vaikka tuo pieni ei vielä vastaakaan mun höpinöihin, niin silti puhun sille. (yksinpuhelua) Kyllä se jonain päivänä kertoo, eikä hiljene....

ELEGIAN piha. Hei, suunnittelija tädin vinkki... Tee siitä pihasta itselles pieni suunnitelma. Vaikka rutupaperille. Yks ruutu olis puolimetriä. Paat sinne mielikuvituksessa niitä pensaita ja siirrännäisiä...
sitten aina kun rahaa tulee johonkin juttuun, niin voit jatkaa sen suunnitelman toteutusta. On mihin tähtää, vaikkei heti tänäkesänä saisikaan valmiiksi. siinähän on loistva paikka esim. sen terassin edessä jatkaa terassia pergolana ja siitä sinne polkua pitkin (jota ei vielä ole) grillaus paikalle..... Haet metsäsätä ilmaisa saniaisia pergolan ristikoiden ulkopuolelle ja jostakin nappaat vähän nopeakasvuista villiviiniä.... ym.ym. hieno piha teillä. Ja uudet sireenit johonkin sinne kauniiseen ryhmää pihan kulmalle..... Leikkele lehdestä kuvia siihen suunnitelmaan, mieskin innostuu kun näkee ja siitä voi tulla teidän uus yhteinen "projekti". Aleksillakin on varmaan pari kivaa edullista toimivaa idea.....

(älkää kertoko tälle äidille keskeneräisistä huoneista tai pihoista, mä alan heti tekee töitä... pitäiskö sitä tehdä oikeestikin töitä....)

HALIPOSSUN testien viipyminen alkaa hermostuttamaan! Mutta varmasti teillä on kaikki hyvin! Flunsaa lukuunottamatta.

Jep. voisn juoda kupposen kahvia ihan auringossa. Niinkuin aikuiset, kerran p-ä-i-v-ä-n-s-an-ka-ri nukkuu! KIITOS!
 
...kahvi maistuuu hyvälle....

MUSTIkKATAHRAT tuli mieleen... niin, meillä ne lähtee silleen, että pistän vaatten heti KYLMÄÄN veteen ja pesen normaalist 60 asteessa. BioLuvililla, myöskin vauvan vaattet. Ei huuhteluainetta. Ja vinkvink, jos tarhroja haluaa karttaa, niin SILITYS pitää kankaat sellaisena, että pikku tahrat ei jää niihin, kun se tuhru ei "uppoa" sinne "litistettyyn" kuituun.

...takas kahville.moi...
 
Täälläkin toiset päiväunet menossa. Väsytysvoitto, sanon minä! Tuolla se poikanen nyt parvekkeella nukkuu. Huh! Pitäis varmaan munkin ottaa vähän lepoa, että jaksaisin iltaan asti, mutta kyllä tuo höyryävä teepannu houkuttaa taas enemmän. Mikä siinä on, että vaikka järki sanoo, että mamman olisi hyvä mennä itsekin tutimaan, niin eihän siitä mitään tule.

Maarinen: Jos sun sormet kovasti syyhyää, niin meidän pihan saa tulla laittamaan kuntoon. :D Meillä on suhteellisen iso piha, joka on vielä ihan tekemätön. Yhden kirsikkapuun sinne istutin, mutta talven aikana jänikset ja myyrät tekivät tehtävänsä... Ensi vuodeksi jos saataisiin suunnitelmat tehtyä, niin sitten sitä vois alkaa hiljalleen toteuttamaan. Ahdistaa vaan, kun pitäis tuo alapiha koneilla möyriä (kannot ym. roskat pois), tuoda kuorma-autolla uutta maata, tehdä aitaa ja pengerryksiä, istutella kasveja, rakentaa terassia...hohhoijaa. Tänä vuonna rahat tuhlataan siihen tulevaan häämatkaan, mutta ensi vuonna olisi sitten tarkoitus aloittaa tuon pihan kasvojenkohotus. Masentaa jo pelkkä ajatus noista kaikista kustannuksista, mutta kyllähän sitä tuosta pihasta haluaisi lapsille turvallisen leikkipaikan ja aikuisille viihtyisän kesäolohuoneen. Innolla täällä luen (Maarinen) sun noita "maalailuja" pergolasta, polusta ym. Tsemppiä Elegialle pihatöihin. Mäkin tykkään upottaa sormeni multaan, vaikken itseäni mitenkään taitavana niissä asioissa pidäkään. Tossa yksikin kaunis ja sateinen kesäyö, laittelin vihdoin parveketta kuntoon, kun poikasen sai tainnutettua yöunille. Ihana nähdä, miten parvekkeen ilme muuttuu ihan pikkuisillakin jutuilla. Samahan pätee sisätiloihin: uusia sohvatyynyjä, pöytäliinoja tai verhoja ja vaikka pieniä tuikkuja, kynttilöitä tai kukkapuska...Silmä lepää ja mieli saa uutta virtaa.
 
Ai niin...ihan unohdin: Amppu, Sanna (ja toivottavasti myös Sinttu)! Siitä sunnuntaista piti vain sanoman, että mä tulen näillä näkymin ilman poikasta kaffelle. Mies kun kotiutuu tuolta reissusta, niin se haluaa ihan ymmärrettävästi viettää aikaa lapsukaisen kanssa... Voi kun mä ehtisin nyt kunnolla parantua ennen viikonloppua...
 
Jotku päivät vaan on kivempia ku toiset.
Sampolla on tänään ollut joku hellyyspäivä, se ois vaan kokoajan pussailemassa, halailemassa ja kujertamassa kainalossa [:D]
Aamupäivällä käytiin kävelyllä kaupungilla ja ostin kesän ensimmäiset kotimaiset mansikat (*nams*). Sen jälkeen syötiin ja nukuttiin yhdessä päikkärit. Nyt vaan ootellaan, että iskä tulee kotiin ja tää äippä pääsee nauttiin äitienpäivälahjastaan Elegia day spa:han.
 
Takaisin
Top