Kesäkuun kalkatukset

Oih! Bunnilla on luvassa hemmottelua...nautinnollisia ja rauhallisia hetkiä hoitolassa! Mun pitäis saada itselleni aika varattua, kun mäkin sain äitienpäivänä hemmottelupaketin lahjaksi. Täytyy nyt ensin rauhassa odotella, että nokka ei enää vuoda solkenaan, niin hoidoista on sitten mukavampi nauttia.

Kotimaisia mansikoita ei ole tähän perheeseen vielä raaskittu ostella, kun eivät ihan halpoja ole olleet. Ehkäpä pian päästään niitäkin maistamaan. :)'
 
Iltaa!

Ensin voin naurattaa taas teitä tän yhen blondin ajatuksen juoksulla... Oltiin kävelemässä puistotietä kotiinpäin, ohi lens joku vihreä öttis. Mä katoin, että höhöh, vihreä leppäkerttu! Sitten mietin, että voikohan niitä olla vihreitä... ja seuraava ajatus, spontaanisti vaan päähän pälkähti, että juu-u, kesä vasta aluillaan, et ehkä se on vielä raaka!! :D Voitte arvata, kuinka pahasti repesin nauramaan keskenäni siellä tiellä! Ei voi ku ihmetellä, että mitähän mun aivotoiminta onkaan nykyään, vissiin jollain viis vee tasolla ;)

Niin ja hei, saa tota sappisaippuaa ihan hypermarketin hyllyiltäkin! Sen vihreeteippisen tahranpoisto-osastolta omani ostin. Huonosti sitä taas vaan käyttänyt, olkoon tahraisia rievut ja vaatteet... Hyvä syy sit ostaa lisää ;)

Benjille ja Ailimelle peukut pystyyn, että täydellinen hoitopaikka löytyy!! Ja siis tietty muillekin täällä kotomaassakin tän asian kanssa puuhaaville :)

Halipossulle kovasti tsemppiä flunssan taltuttamisessa, ja peukkuja tulosten nopealle saamiselle! Laitetaan toi Benji uhittelemaan niille, ehkä sitten toimivat ;)

Hei taas tää kyselis tätä... ONKO MEIDÄN KESÄJUHLISTA NYT TULOSSA MITÄÄN??  :D

Oih, kateellisena vähän huokaan tuota Bunnin hemmotteluhoitoiltaa! Ihanaa! Ite piti mennä viime vkolla hoitaa jalat nätiks ja ottaa yks hieronta, kun lahjakortteja sain jo jouluna, mutta hitto vie, sieltä hoitolasta ei vastattu puhelimeen, vaikka monta kertaa päivän aikana yritin soittaa! Ärsyttävää! Äänestäisin jaloilla ja veisin rahat muualle, mutta noita lahjakortteja ei oikeen voi muualla käyttää...

Ja mansikat. Kertaalleen syötiin jo kuukaus sitten tuoreita mansikoita puistossa, vaan tuskin olivat kotimaisia. Omnom, mä rakastan mansikoita! Mä vaan sit vedän niitä kertaistumalla lähes litratolkulla, ja sit nousee kuume tai ainakin alkaa poskia helottaa.... Mitäs pienistä, ku ne on niin hyviä! :D (kerran yhellä leirillä osallistuttiin luppoaikana sen leiripaikan mansikkatalkoisiin. Niille tuli iso kuorma ihania suonenjokelaisia mansikoita, ja me vapaaehtoisesti osallistuttiin niiden pussittamiseen. KANNATTOMIA mansikoita pakastepusseihin ja pussit kiinni, siinä ohessa sai syödä just niin paljon niitä ku vatsa veti. Ja voin kertoa, että tän vatsahan veti!)

---

Hei vauvagoogle.. kertokaa mulle kokemuksia sormiruokailusta ja hyviä vinkkejä? Millasia paloja, ja mitä, mä tolle nappulalle lykkään nyrkkiin? Hirveesti erilaisia vinkkejä tuli tuolta aikuistengooglesta, mutta mua epäilyttää hirveesti... mut toisaalta se ois kiva, kun tuo nappula pääsee sitten syöttötuoliin ja osaksi aikuisten ruokailuhetkeä! Eli suomeks sanottuna mullakin saattais olla saumaa syödä päivällinen muulloinkin kuin klo 22 illalla... :P
 
Hihihihii :D Sanna. Pienten lasten äideille on tyypillistä "pikkuinen" taantuminen ja sun ajatustenjuoksu kuulosti aika hauskalta. Raaka leppäkerttu[:D] 

Eipä tullut ajettua nurtsia vaan tuli käytyä aamupäivällä torilla munkkikahvilla ja jätskillä. Tämän paikkakunan torielämä painottuu oikein yhteen päivään viikossa ja on melkoisen kuollutta touhua. Täälä on ollut hellepäivä ja onkin sitten tullut istuttua auringossa pojan päiväunien ajan.

Toivon myöskin, että Halipossun perheen jännitys tuloksista saataisiin pian päätökseen. Sannalla olikin hyvä idea, laitetaan Benjamin asialle selvittämään tilannetta[;)].  Ja sielläkin taloudessa flunssa iskenyt. Meillä neiti oli eilen tuskissaan kurkkukivun ja neneän tukkoisuuden kanssa, mutta tänään onkin sitten ollut jo parempi päivä. Tympeetä kun tulee helteellä, vaikka eihän se koskaan mukavaa ole.

Voi pihasuunnitelmia pitäisi tääläkin miettiä, mutta taitaa osa tontista saada rehottaa vielä tämän kesän. Tuntuu, ettei saa mitään tehtyä, kun poikanen roikkuu kokoajan mukana. Josko sitten ens kesänä möyritään mullassa yhdessä. Paljon olisi ideoita, kunhan vain saisi ne toteutettua.

Nyt pää hakkaa tyhjää ja vaatii unta, joten Hyvää yötä kaikille!
 
Niin ja tietenkin ONNEA VENLA! Olit heti mielessä, kun lehdestä hoksasin asian.
 
Sanna: Jussi popsii (sotkee) usein muiden ruokaillessa kuivunutta ruisleivän palaa. Lähteehän siitä pikkuisia paloja, kun sitä aikansa imeskelee, mutta hyvin on uponnut. Olen laittanut sivuun kuivaneita leipiä kaverin hevosia varten, mutta nythän niille tuli käyttöä ihan omasta takaa[:D]. Ja niitä maissinaksuja imeskelee.
 
Odottelen kans mielenkiinnolla hyviä vinkkejä. Täältä ne parhaat ideat ja ohjeet saa, enkä edes etsi oikeastaan muualta, enkä kyllä ehtisikkään....
 
Nyt tarvittais hyviä vinkkejä. Tuolla pk-keskustelussa jo mainitsin, että viikonloppuna pitäis ajella pohojammaalle. Joten nyt tarvittais hyviä vauvanviilennysvinkkejä. Tuo meidän Sampo nääs on melkonen kuumakalle ja hermostuu kyllä heti, ku alkaa kuuma tulla. Ja senhän tietää, ku kaukalossa kiehnää, niin entistä kuumempihan siinä tulee.
Kertokaas siis hyviä vinkkejä, miten pysyttäis viileinä. Tuo meidän kaukalokin on semmosta liukasta kangasta, joka tuntuu että se vielä edesauttaa hiostumista. Ilmastointiakaan ei autossa oo, joten meillä siis on tosi lämmin (uus auto on kyllä tilattu, mutta sehän tulee tietysti sopivasti vasta syyskuussa, ku ilmat jo viilenee [:D] )

By the way, meillä on huomenna jo puolivuotisneuvola! Mihin tää aika menee!? [:o]
 
Jeps jeps. ylös noustiin tällä kertaa jo 3.45! JOO-O!! mikä tota neitiä vaivaa kun ei nuku??
Unille rupes kyllä jo klo 19.30, mut sais nyt pikkasen pidempään nukkua. Pitää vissiin yrittää alkaa venyttämään tota unille menoa myöhäsemmäks. kuinka kauan noiden niinkun ihan oikeesti kuuluis nukkua yöllä? suunnilleen....?

SannaKoo: mä oon antanu Veeralle ruisleivän paloja, näkkärin paloja, puolikkaan porkkanan, kurkusta sellasen n,10cm pitkän neljään osaan halkastun palan, omenan lohkon. semmosia käteen sopivia paloja mut kuitenkin niin isoja ettei vahingossa saa kurkkuun tiputettua ja tukehduttua niihin. melkeinpä mitä vaan voi antaa. hedelmiä, juureksia, leipää, vihanneksia... näin mä ainakin luulen. en tosin mikään varma tietopankki tässäkään asiassa ole [;)]
Maariselta varmaan irtois ihan varmaa ja hyväks koettua vinkkiä :D

Nyt on sit ostettu semmonen unipussi. Pesua vaille niin päästään kokeilemaan. viimenen oljenkorsi hyviin uniin. saas nähdä kuinka käy. peittokin kun potkitaan aina päältä ennen kun suostutaan nukahtaa. totapas ei saakaan potkimalla pois. hähää!!! voi olla kiukun paikka [8|]

Bunnille mulla ei kyllä oo mitään vinkkejä viileeseen matkustamiseen. Sitäpaitsi oon luulluettä vauvojen kanssa ei sais edes pitää ILMASTOINTIA päällä? oonkohan ihan väärässä? me nimittäin ollaan hikoiltu autossa vaikka se ilmastointi löytyykin. onkohan kenelläkään faktaa tähän asiaan?? vaatetta vaan pois. eikait sitä muuten paljon viileemmäks lasta saa. voisko jonkun harson laittaa sen kaukalon päälle ettei kangas olis niin hiostava?

Ja ei tarvii puhuu niistä mansikoista!!! oon allerginen niille ja kuola valuu aina kun joku niillä herkuttelee. nyyyh!!! [:(]
Ei vaan.. puhukaa ja herkutelkaa niitä munkin puolesta! ja herneitä ja kirsikoita ja omenoita ja päärynöitä ja ja ja. lista on loputon.. hedelmistä voin nimittäin syödä vaan banaania, viinirypäleitä ja vesimelonia. KÖYHÄÄ!!! [&o]

HIHIHII!! hyvät naurut tuli tosta Sannan raa'asta leppäkertusta!! heh! [:D][:D] voisin ihan hyvin kuvitella itekin ajttelevani just noin. välillä ei vaan ihan välähdä niinkuin pitäis [;)]
 
Eipä miul muuta asiaa ollukkaa ko oisin vaa tullu kirjottelemaa mut ei Veeti anna! äärrr..
 
Kyllä meillä on ainakin autossa ilmastointi päällä... En ole koskaan kuullut etteikö sitä saisi pitää päällä, varmaan jotain perusteita onkin miksei sitä suositeltais. Toki jos hirmu kylmällä puhaltaa ja kovaa, niin pitäisin pienellä ainakin hatun päässä, mikä korviakin suojaa. Jotenkin meinasin jo läkähtyä ajatuksesta, että ilmastointi on autossa, mutta se ei ole päällä... [:D]
 
Täällä super-iloinen Ailime vaan hei! Ekaksikin: Benji nukkui suoraan putkeen puoli kymmenestä kuuteen viime yönä, söi silloin kuudelta, ja jatkoi unia siihen puoli kymmeneen saakka aamulla! Jeeeeeeeee! Alkaa unikoulu ehkä tuottaa tulosta. (Toivottavasti en juhli liian varhain..) Toinen juttu: Benji oppi vihdoinkin tänään ryömimään kunnolla. Tuuletuksia! [:D]

Kiitos, Sanna, tsempeistä. Kyllä joku hoitopaikka varmasti löytyy. [:)] Mun pitääkin kaivella tuosta sormiruokailusta myös lisää tietoa, jossain lehdessä oon nähny ideoita ja vinkkejä. Palaan asiaan. Hihi, ja raaka leppis... [:D]

Niin, ja juu, Benji on just kohta lähdössä kovistelemaan lääkäreitä täällä...

Bunnia en osaa auttaa, meillä sama ongelma edessä heinäkuussa, kun lähdetään autolla Ranskaan. Saisko teidän istuimeen ostettua hengittävää istuinsuojaa? Täällä niitä ainakin myydään.

Sinttu: aaargh. Ei kyllä pelitä teillä tuo unirytmi. [:(] Mun yhden kirjan mukaan 6 kuukautta vanhan lapsen tulisi nukkua n. 11 tuntia yöllä, ja sit vielä 3 1/2 päivällä (Dr. Richard Ferber: Solve Your Child's Sleep Problems). Benji ei kyllä yleensä nuku ihan noin paljoa, ainakaan päivällä. Ja eiköhän se oo lapsesta kiinni aina, mutta tuossa jotain viitettä kuitenkin. Mutta hei, mitänkäs teillä nukutaan päikkäreitä?

Hei, kivaa nähdä Tuiksin naama!!
 
Tuuletukset Benjille ryömimisestä ja hyvistä unista[:D] Jee!

Hih Sannan raa'at leppikset, tosin ihan järkeenkäypää...[;)]

En oo kuullu kyllä että ei sais ilmastointia pitää päällä, pitäisin kyllä varmasti jos meidän auton ilmastointi toimisi(auto menossa juhannuksena ilmastointiremppaan). Luulisi että se kuumuus oon pahempi asia kuin ilmastointi...mutta tiiäppä taas tuota.
 
Automatkailusta: Meillä on matkustettu pitkää matkaa ilmastointi päällä, mutta saahan siitäkin lämpötilaa ja "puhalluksen tehoa" säädettyä. Vaatteina ohuet puuvillaiset vaatteet ja jos alkaa liian viileältä vaikuttaa niin sitten ollaan laitettu sellainen ohut peitto päälle.

Jos autossa ei ole ilmastointia, niin ristivetoa en ikkunoita auki pitämällä kyllä suosisi. Auton vois koittaa viilentää ennen reissuun lähtemistä vaikka isännän toimesta niin, että ovet vaan auki, jotta ilma kiertää tai sitten pikainen ralli kylän raitilla ristivetoa hyödyntäen. Tien päällä ollessa kevyet vaatteet, ikkunoihin aurinkosuojat (hyväksi ainakin meillä koettu, saa myös huoltsikoilta), "kylmiä kääreitä" (pyyhitään lasta kosteilla harsoilla), happihyppelyitä ja vettä pullosta. Itse takapenkillä reissanneena tein myös siitä ohuesta peitosta "katoksen" kaukalolle (-> harso päästää valoa läpi), kun oli kovin paiste ulkona, eikä ikkunasuojat tuntuneet riittäviltä. Mitään kylmäkalleja en laittais kaukaloon, ettei tule vilu.

Benjille aploodit unista ja siitä, ettei äiti saa enää istuskella rauhassa koneella! ;) Kiva kun käyt "takomassa" lääkäreihin vähän vauhtia!
 
Moi!

Jee, hyvä Benjamin!! Niin sitä pitää! Eiköhän ne unetkin siitä asetu tolle tolalleen, kun ukko alkaa liikkuakin aktiivisemmin. :)

sintulle sen sijaan taas lisää kärsivällisyyttä noiden öiden kanssa... voi äh ja puh! Millähän osaisin auttaa? En oikeen millään... Myöskään unimäärästä en nyt ihan tarkkaan osaa sanoa, mutta kyllä sellanen 14-16h käsittääkseni pitäis tulla vielä vuorokauden aikana täyteen. Pitkät unipätkät auttaa lapsen aivoja, ja samalla kasvua ja kehitystä tapahtuu. Vaan virkeältä se neitonenkin näytti treffatessa, että ehkä se on vaan sen luontonen, että nukkuminen ei kiinnosta :D

Auton ilmastoinnista, niin kyllä mäkin sitä käyttäisin. Jos sellaista ei oo, niin sitten pitää keksiä muuta... Kuten Halipossukin sanoi, niin toi ikkunat auki ajelu ei sitten oo kovin hyväksi, ettei ota korviin pienellä (ja teillä isommillakin!) :) Ohutta vaatetta vaan välttämättömän verran, mieluummin sitten peitto. Neuvolantäti meille sanoi, että koskaan ei lapselle paljon kaukaloon vaatetta, kun siellä hiostuu siis jo talvellakin, että mielummin vähempi vaatetta ja tarpeen mukaan sitten peittoa. Ja jos äiti tai isi matkustaa Sampon kanssa takapenkillä, niin harsolla saa "tuuletettua" aina välillä, että vähän ilma kiertää. Sitten vaan pitkää pinnaa ja paljon taukoja! Vaippaakin voi ehkä vaihtaa useammin kuin tavallisesti, että ei pääse pissit ainakaan hiostamaan lisää :)
Heinäkuussa meilläkin olis monen tunnin ajoreissu eessä, siihen mennessä tosin on sitten se istuin jo käytössä ja toivottavasti se hiostaa vähempi ku tuo kaukalo?

Me käytiin taas tuhlaamassa rahoja... mun piti itelle ostella pari paitaa, mutta en löytäny ku yhen "ihan ok" (se tosin makso 5.55€ alennusten jälkeen, että samapa tuo :D), ja apinalle löyty taas vaikka ja mitä! Tosin aleshoppailua Joonankin vaatteissa; 2 lyhythiha/lahje yökkäriä, 1 trikooshortsit ja 1 lyhythihanen body ja yhteensä oli piirua vajaa 14e. Eli ei kerrankin morkkista shoppailusta :P

--

ja piti vielä sanoa, että jee, Tuiksin nassukin pelmahti näkyviin! :) Josko noi muutki uskaltautuis? Mä oon tonne kivagalleriaan (hahhahaah, kauhugalleriaan löytyis monia ;)) laittanut pari omaakin kuvaa, mut muita en muista nähneeni!?
 
Hei vaan, hei!

Eilen kirjotin pitkän sepostuksen ja kappasvaan se tavallinen katoamistemppu... phiuh jonnekin. Sitten kesti tovi ennekun taas olisin päässy sanoja juoksuttamaan.  Illalla olin taas mitta täys kaikkee että jäi. Tuttua?
NO niin.

ELEGIAN SISUSTUSEKSTRA:

Makuuhuone: tapetoi mielellään koko päätyseinä! Koska muuten alkaa hyvin äkkiä näyttämää sille, että: "ne on yrittäny tehä hienoo, mutta menny vähän yli.." Elikkä, kun ja jos päädyt tapetoimaan, niin unohda kaikki listoistus ja maalaus rajaukset. Rohkeesti vaan kaupasta kaksi rullaa tapettia. Rajaa sivuseinistä sisäänpäin n.1,5 cm ja tapetoi kattoon saakka listan alle.

Minä taas tekisin niin, että maalaisin sen takaseinän sillä ihanalla turkoosilla. Vaihtaisin päiväpeitteen ja verhot valkoiseksi ja taittelisin turkoosin torkkupeitteen vuoteen jalkopätyyn ryhdittämään kattausta. Ja muut seinät maalaisin kansankielellä vaalealla beesillä. KOSKA: turkoosi ja valkoinen ovat kovin kylmän kontrastinen yhdistelmä. Eikä harhaisesti siis edes valoisa! Sen sijaan lämpöisen sävyiset, vaaleatkin seinäpinnat saavat turkoosin hehkumaan ja lisäävät näin huoneen valoisuuttaja viihtyvyyttä. Valkoiset verhot ja päiväpeite avartaisivat tunnelmaa... ja uneliaan yöpimeyden saat pimmennysverholla.

... niin ja kovin koukeroinen tapetti saattaa olla noin pienessä huoneessa ehkä ahdistava... En tiedä kun en ole tilaa nähnyt.... Mutta, vinkkinä, voit hakea sitä mieluisaa kuviotapettia yhden kuvion pituuden. Se on varmaan noin metrin pätkä. Laita se kehyksiin lasin alle ja rajaa neutraalilla paspartuulla. Saisit sitä kuvioo ja samalla hauskan taulun vuoteenyläpuolelle. JA tuommoisen "näytepalan" saa yleensä ihan ilmaiseksi!!!!!

PUUTaRHASTA:
tee siitä kellarista kauniin näyttävä. Asettele  suuria kiviä kauniiksi rykelmäksi ja istuta väleihin kivikkokasveja. Toinen hauska kasvi voisi olla vuorenkilpi... RAPARPERI kun vaatii alleen ainakinpuoli metriä multaa ja saman verran varoaluetta reunoille. Muuten tulee varret täyteen niitä nurmikossa piileviä "sylkykupla"ötököitä... että ei mielellää raparperiä sinne. Raparperi toimii yksinään jossakin muualla paremmin.

*toivottavasti mun näkemyksetä olis jotain apua, vaikka ihan inspiraation verran!
-------------------
*sitten lukemaan teidän tämän päivän tuotokset!!!!!!!
 
ASIAA:(olen lukenut.)

ILMASTOINTI:
koska pienen vauvan ruumiil lämpötilan oma säätely saattaa olla vielä puoli vuotiaanaki kovin huono. Jos tullaan ulkoa esim. 22 asteen lämmöstä hyvin viileään ilmastointiin, saatta pienen hengitys mennä sekaisin. SAATTAA. esim. miehen esikoiselle kävi tälleen, kun vauva oli 3kk ja menivät helteestä ruokakauppaan joka oli normisti ihanan viileä. Lapsi meni kramppiin ja lopetti haukkomisen jälkeen hengittämisen. Eli ilmankierto ilmastointilaitteesta pienelle ja lämpötila  ero ulkolämpötilasta vain muutaman asteeen alas. Lisäksi auton sisälämmöstähän suurin osa kertyy juuri seisonnassa suorassa paahteessa. Se lämpö sitoutuu rakenteissin eikä kyllä tuuletuksilla lähde. Joten, ennen reissua pirssi pimeään...

Matkustettasesa lapsi voi olla ihan vaikka vaipoissa ja harson alle peitettynä. Takapenkin aikuinen tuputtaa vettä ja huolehtii varjosta. Kylmällä rätillä en vauvaa pyyhkisi. Saa sen hiki hiertymä ihottuman muutenkin.
----------------------

SORMIRUOKAA: (tää on kyllä enemmänkin nyrkki ruokaa vielä)
Kaikki kuivatettu leipä on ihanaa. leikkelee valmiiksi sellasia sentin siivuja kuivumaan. Vaikka leivässä on suolaa, niin ei vauva sitä sieltä saa nii suuria määriä, että siitä olisi vaaraa.

Keitetty kananliha roilo, possun siivu ym.ym. tietysti ilman mausteita!

Kaikki kovat hedelmät. Kurkut, porkkanat.. pitkiä paloja. Kokeille, ensi, että jos omat sormet pystyy liian kevyesti katkaisemaan, niin sillon sen saa hampaatonkin suu kappaleisi.

Sormisuokaa on sitten ne marjat, juustonokareet (raejuusto), herneet, pienet hedelmän palat...jne. joita laetaan keräämään sillä "pinsetti-otteella" syöttötuolista käsin.

Ihan fiksuilta kaikki teidänkin ideat kuuosti!!! Mikä vaan kädessä pysyy, suuhun menee, eikä tukehduta, niin sinne vaan, ääntä kohti!
------------------------------

KESÄJUHLAT TULEE KYLLÄ! Mä joudan järjestelee ton 17.7 jälkeen (joka on mun synttäri, muuten)
Sitä ennen täällä on kaikkee mahollista omista kemuista sukujuhliin ja  messuihin ja esiintymisiin, missä pitää olla töissä. Mutta sitten heti. Mies jo kyselikin, että kait hän pääsee sitä savupossua tekemään!!!
Mietin niitä kyytejä, majoituksia ym. Teltat varmaan ja yhteisbussi. Riippuu tietty hinnasta sen minibussin kanssa.  Tai jos ei tule isoo porukkaa, niin sisällä on 8 vuodepaikkaa, jos nukkuu vauva
kainalossa. ... kun tää kakkos asunto on sitten jo vapaa. Me ollaan ite tuolla talolla sen kovasti viivästyneen remontin keskellä. Joudutte tyytymään lammen sijasta järveen. Käykö? Eli ekat ilmottautuneet..... (maarit.timo@wippies.fi) Safkat varmaan nyyttikestinä laaditun listan mukaan, tai fyrkkaa tänne niin me hoidetaan kaikki valmiiksi. (mutta jatketaanko vaikka sähköpostilla, kun en tähän viiti kaikkea latoa?) TAi jotenkin. En ole FACEBOOKISSA!!!
---------------------

nopeet: meillä uusi syöttötuoli. Niemen tehtaan soma valkoinen! Hyvin tyttö siinä tökötti iltapuuroa imeskelemässä....
NYt varmaan näkee siitä tietty painajaisia kun inisee tuolla silleen!

Mies taas keikalla. Niinkuin oli eilenkin. Ja on huomenna ja taas lauantaina.... hohhoijaa!
-------------

Venla kiittää nimipäivä onnitteluista! ... Hyvää yötä!

--------------
ps. voihan ne juhlat olla tietty siellä jossakin pääkaupungin lieppeillä. Vaikka piknikki Suomenlinnassa? Miten työ ootte haluamassa?
 
Elegia: meillä on noita tetrapuuroja kahta eri sorttia ja molemmissa on maitoa :( toinen on nestlen ja toinen muksua.. voiskohan antaa niitä jotain alpron tuotteita jotka on maidottomia? ne ei kyllä oo vauva kamaa. mut ihan kun olisin nähny joskus kaupassa jotain Nalle-puuroa tetrassa soijamaitoon tai riisimaitoon tehtynä. isommasta marketista vois löytyä.
tai sitten vaan normi hiutaleet jauhoksi ja veden kanssa puuroksi. niin saa ainakin varmasti hyvää ja maidotonta mistä hiutaleesta hyvänsä.

Viime yö. unille 20. inisi VASTA kello 01.30!!! velliä 140ml. unta puol kuuteen ja noustiin ylös. YKSI SYÖTTÖ YÖLLÄ!!! on nää kyllä niin erilaisia nää yöt. tämmösiä kun sais vaan enempi!!

PÄIVÄUNISTA: kuinka monet teillä nukutaan? ja miten pitkiä unia?
Meillä tulee varmaan neljät-viidet unet per päivä. ja noin 45-60 min. riittäiskö jos nukkuis vaan parit unet? siirtyis se nukkuminen yölle... ehkä? mut sit on taas päivisin niin kiukkunen ja väsy jos ei pääse nukkumaan.. hmmm. kinkkistä...

Siis ilmastointi laitetaan tästä lähin meidänkin autossa päälle. ihan pikkuselle teholle vaan ja pois Veeran suunnasta. mistähän oon taas tommosen tiedon bongannu että sitä ei sais pitää päällä ollenkaan. Varmaan just ton Maarisen kertoman tarinan takia. Me ei kyllä pimeeseen saada tota kärryä mitenkään ennen kun sinne hypätään. paisteessa koko päivän nököttää jos aurinkoinen sää. eli on kuin saunaan hyppäis. onneks pitkille reissuille lähdetään yleensä heti aamusta tai sitten vasta iltaa kohden kun on vähän viileempää. ei tarvii sit sinä kuumimpana aikana kärvistellä hikisenä takapenkillä. ja taukoja vaan tilanteen mukaan niin paljon kuin tarvis.

nyt olis sitten taas haikeus hetki... pienet Veeran vaatteet pahvilootaan ja varastoon. tarvii lisää tilaa lipastoon kun kävin eilen taas törsäämässä seittemän bodya ja kolmet housut :) itelleni ei löytyny ylläripylläri mitään... ei edes viiden euron tarjouspaitaa ;) miten toi laps onkaan mahtunut noihin 50cm:n potkareihin?
 
elegia: meillä jauheena muksun vadelma-riisipuuroa ja päärynä puuroa. molemmissa maitoa.s amoin kun piltin kaurapuurossa ja hedelmäpuurossa. mälsää!!! muista laaduista en tiedä. kauppaan vaan tuteselostuksia tihrustamaan.
MUKAVAA että mies ei lähdekään viikonloppu reissuun. varmasti Akselikin on mielissään kun iskä pääsee mukaan juhliin! [:)]

kello 9.15 ja Veera jo toisilla päikkäreillä. eiks tähän aikaan kuuluis vasta herätä yöunilta????!!!!!
ja tänään ei oo taas vaihteeks suostunu syömään mitään. kaks kertaa saanu 60ml maitoa menemään alas. parit puurot oon jo kipannu roskiin. tuntuu että nykyään heitän enemmän tota sapuskaa pois kuin mitä sitä menee neidillä masuun. aina kun jotain lämmitän niin suu ei vaan aukee. kuinka harvoin sille pitäis oikein ruokaa tarjota että syö? neljän tunnin välein????
 
Ei menny sit ihan niin hienosti tämä yö, kuin se edellinen. Benji heräs oikeesti tunnin välein. Ei siis syömään, eikä itkemään, vaan heräs siksi, että kääntyili unissaan mahalleen, eikä halunnut niin olla ja nukkua. Jäi sit mahalleen juttelemaan ja leikkimään. Onneks nukahti sitten aika pian aina uudelleen, kun vaan kävin kääntämässä sen selälleen. Jännää, että vaikka se päivisin osaakin ihan hyvin kääntyä mahaltaa selälleen, niin yöllä tuo ei suju, vaan äidin apua tarvitaan.

No ei se mitään, Benji jäi aamusyötön jälkee vielä nukkumaan meidän sänkyyn. Ja mä oon juonut jo 3 kuppia kahvia, kyllä tää päivä tästä taas alkaa pelittämään. Kymmeneltä lähden kaverin kanssa kaupungille. Lapset tietty lähtee mukaan myös.

Sinttu: Sait sentään yhden "lepoyön" tähän väliin sitten. Huhhuh. Noista unista vielä, että oisko niin, että Veera nukkuu liikaa päivällä, ja siksi yötkin menee sitten sössöksi? Kun menee kuitenkin aika aikaisin yöunille. Benji nukkuu päivällä vaan jotain max. 3 tuntia yhteensä, ja yleensä vähemmän, eli n. 2 tuntia. Meillä kyllä tilanne on lähinnä se, että Benji ei suostu nukkumaan päikkäreitä, vaikka mä soisinkin sen nukkuvan enemmän.

Sanna: eikö ole kumma, että itselleen ei löydy shoppaillessa mitään kivaa, mutta vauvalle sitäkin enemmän? Mä ostin eilen Benjille Hennesiltä ihania kesävaatteita, eivät olleet kauheen kalliita. Ostin sellaisia söpöjä apina-kuvioisia vaatteita. Ai niin, ja ihan helmi: The Beatles- paidan! [:D] Itselleni tarttui mukaan imetysmekko, eli ei mikään uskomattoman nätti, mutta hyödyllinen.

Voi, kun mäkin pääsisin meidän kesäjuhliin!! Mutta mun kesäloma taitaa olla niin täyteen buukattu, että en taida päästä. [:(] No, ainakin Helsinkiin koitan tulla kaffeelle teidän pääkaupungin likkojen kanssa.

Elegia: Nonni, saat sittenkin pitää miehen kotosalla viikonloppuna. Jee!

Hei, piti vielä sanoa: mä kävin eilen ostamassa pari vauvanruokakirjaa. Olen siis edelleenkin erittäin kiinnostunut Baby-led weaningista (just tuosta vauvan omatoimisesta ruokailusta). Lukaisen nuo läpi, ja tuun kertomaan asiasta lisää, kunhan itse tiedän aiheesta enemmän. :)
 
Nonni, 6kk neuvolassa käyty. Sampolla oli mittaa huimat 67,5 cm, painoa 7440g ja päänympärys 42 cm eli samalla 0 ja -1 käyrien välillä jatketaan.

Meillä nukutaan yöunet klo 20-07, päivällä otetaan sit kahdet noin 2h päikkärit ja lisäksi yhdet-kahdet 30min-1h päikkärit. Toisinaan keskipäivällä ollaan hereillä jopa 6h ilman mitään ongelmia!

Nyt pitäis varmaan alkaa peseen viimesiä pyykkejä ja aamulla sit oiski lähtö kohti mummulaa [:)]
 
Elegia: Muksulla on tetrassa tuommonen kuningatarpuuro jossa ei oo maitoa, Kiiralle ainakin upposi. Luulen että Muksulla vois olla muitakin...Ja sitten tuo muksun riisipuuro (jauheena) on maidoton.

Noista rytmeistä ja päiväunista, meillä on tosi selvä rytmi ollu jo tosi pitkään. En tiiä onko sekään kauheen hyvä, kun jos rutiinista poiketaan niin elämä menee helposti ihan sekaisin...[:D] Eli Kiira nukkuu kolmet päiväunet n.10 maissa ehkä 0,5-1 tuntia, sitten n. 13 maissa 1-3 tuntia ja sitten tuossa 18 maissa 0,5-1 tuntia, sitten klo 21 yöunille ja n. 8-9 ylös aamulla, yksi syöttö yöllä n.5-6 maissa. Oon kuullu kanssa että tuon ikäisten pitäisi nukkua 14-15 tuntia päivässä. Varmaan Sinttu kannattas yrittää jotenkin tuota rytmiä muuttaa silleen että päivällä ei nukkuisi noin paljon (helpommin sanottu kuin tehty..). Valvottamiseksihan se kyllä menee, mutta varmaan parissa päivässä jo saattaisi helpottaa! Tsemppiä!

Ihanalta kuulostaa nuo Maarisen kesäjuhlat, täältä on vaan niin turkasen pitkä matka että kustannukset taitaa kasvaa meidän budjetin ulottumattomiin...mutta hengessä mukana!

Tuuletukset vielä sille että iskä pääsee Akselin juhlaan[:D]
 
Heipparallaa.

Yritän nyt kirjotella minkä kerkiän..

SannaKoo, joo päätin että jos kehtaa lapsosen kuvia tänne laittaa ni on kyllä omakii pärstä pystyttävä laittamaa.. [:D]

Meillä on Muksun riisipuuroa joka on maidotonta..

Sinttu, se 4h syöntiväli saattas oikeestikkii toimii.
Meillä Veeti syö päivällä (noin ajat) klo 10 aamupuuro(riisii)+hedelmäsose ja hörpyt tissistä, 13 tissiä ja kasvissosetta , 16.30 tissiä ja sosetta, 20 iltapuuro(kaura)+hedelmäsose, sitte tissiä ja nukkumaa n.20.30-21.00.
Ja noita päiväunien väliä mie yhessä vaiheessa vähä "venytin" ja nyt Veeti nukkuu kolmet unet. Aamulla herätää puol ysiltä (mikä nyt on ruvennu kyl vissii aikaistumaa) ni ekat unet n.11-12, toiset n.14.30-16 ja kolmannet 18-18.30. Valveillaoloajat pysyy yleensä samana, päiväuniajat riippuu siis mihi aikaa olla herätty ja siirtyy sen mukaa..
Tosin yöthä meillä menee iha mite sattuu eikä ite saa nukuttuu paljo mitää mutta ainaki päivissä on rytmi pysyny..
Miekii jo pari yötä sitte toivoin et nyt tapahtuu parannusta ko ei tarvinnu ko kaks kertaa syöttää (eli herätä) ku muute saa kymmeniä kertoja.. mut ei.. mut eile pysyin taas puol kakstoista lujana enkä antanu tissii! Jee [:D] Veeti herää joka alkuyö 10min tarkkuudella puol kahentoista aikaa..?!??? wtf..

Lähti muuten justii tarjous talosta.. hui..

Mie oisin ehottanu Elegialle jos sänky tulis tapettipäätyyn ni vois tehä vaikka "sängynpäädyn" niillä listoilla ja tapetilla [;)] Tosin ite oon rakennusmaalari ni ehkä ei ois nii suurta pelkoo et se menis "ne on yrittäny tehä hienoo"-hommaks [:D]

Liha vai puuro, meillä neuvottiin alottamaan viljoista ja sit vasta lihat..

Ainii, ja Bunnille piti kans huikata heipat ja tervetulot [:D]

Meilläkii ois tiistaina TASAN puolvuotisneuvola, jee [:)]
 
Takaisin
Top