Inseminaatio 2017

Tiistaina olis ultra, mutta saa nähä kerkeekö sinne asti kun eilisestä ollut kipuja.. testi on kuitenkin nega vielä onneksi.
Mulla on pitänyt paikkansa nuo kivut, että kummalta puolelta munasolu irtoaa eli en nytkään jaksa uskoa että olisi toisin :sad001

Mulla alkaa työt muutaman viikon päästä ja sitten saattaa olla vähän heikkoa päästä aina käymään lkr niin siksikin nyt on tosi maassa mieli.

Onko sulle tehty niitä inssejä vaikka ollut leikatulla puolella? En muista enää kävitkö yksityisellä vai kunnallisella.
 
Tiistaina olis ultra, mutta saa nähä kerkeekö sinne asti kun eilisestä ollut kipuja.. testi on kuitenkin nega vielä onneksi.
Mulla on pitänyt paikkansa nuo kivut, että kummalta puolelta munasolu irtoaa eli en nytkään jaksa uskoa että olisi toisin :sad001

Mulla alkaa työt muutaman viikon päästä ja sitten saattaa olla vähän heikkoa päästä aina käymään lkr niin siksikin nyt on tosi maassa mieli.

Onko sulle tehty niitä inssejä vaikka ollut leikatulla puolella? En muista enää kävitkö yksityisellä vai kunnallisella.

Voikohan ne tehä sen inssin sitte heti samana päivänä, kyllähän se munasolukin hetken elää :) Me ollaan yksityisellä ja aika alussa tässä hommassa, nyt toka letrozol kierto meneillään ja ois tarkotus kokeilla inssiä, jos ois se terve puoli ovuloimassa, yks inssi maksaa n. 300-400e, että kokeillaan tuota vaan tilanteessa, missä on parhaimmat edellytykset :) Nuo työjuttujen järkkäily on kyllä stressaavaa, en ite ainakaan halua kertoa esimiehellä näistä kuvioista ja varmaan tuollaiset äkilliset poissaolot herättää ihmetystä. Ootko muuten kysyny mikä on onnistumisen todennäköisyys inssissä, missä ovulaatio on leikatulla puolella ? Mua kiinnostais tietää tuo. Aattelin kysyä lähetettä julkiselle puolelle, kun onhan tämä nyt vähän turha itse nuista maksaa :)
 
Moi pitkästä aikaa! Meille tuli kans perjantaina postissa kutsu julkiselle. Aika on vasta tammikuun alussa. Nyt vaan sit luomuillaan ilman mitään ylmääräsiä hormoneita.
Veikeetä kuulla mitä ne on mieltä, ja että aloitetaanko kaikki alusta..:banghead:
 
Moi pitkästä aikaa! Meille tuli kans perjantaina postissa kutsu julkiselle. Aika on vasta tammikuun alussa. Nyt vaan sit luomuillaan ilman mitään ylmääräsiä hormoneita.
Veikeetä kuulla mitä ne on mieltä, ja että aloitetaanko kaikki alusta..:banghead:
Joskus kattelen vielä tätä mutta meille kans tuli perjantaina kutsu.Meille tuli IVF hoidon suunnittelu käynti kutsu.Meidän osalta inseminaatiot ei toimineet.
 
Meillä on nyt sitten torstaina eka inssi. Tänään kp 14 näkyi kaksi 14-16mm follia. Jatkan vielä gonal-f:llä tän päivän (kp 5 asti pistänyt) ja huomenna pregnylin ja tosiaan kp 17 inssiin.

Onkos täällä muita, kellä olisi inssi tässä kierrossa? Ilmeisesti ainakin Hemmis, jos vaan ovis tulee oikealta puolelta. Toivotaan, että huomenna ultrassa kaikki ois sulla niin ku pitää. Mulla ainakin jomottelee joka kierrossa vähän molemmin puolin.

Tsemppiä Mauriziolle ja Heitsulle hoidon odotteluihin!
 
Meillä on nyt sitten torstaina eka inssi. Tänään kp 14 näkyi kaksi 14-16mm follia. Jatkan vielä gonal-f:llä tän päivän (kp 5 asti pistänyt) ja huomenna pregnylin ja tosiaan kp 17 inssiin.

Onkos täällä muita, kellä olisi inssi tässä kierrossa? Ilmeisesti ainakin Hemmis, jos vaan ovis tulee oikealta puolelta. Toivotaan, että huomenna ultrassa kaikki ois sulla niin ku pitää. Mulla ainakin jomottelee joka kierrossa vähän molemmin puolin.

Tsemppiä Mauriziolle ja Heitsulle hoidon odotteluihin!

Meillä yksi inssi takana ja ei onnistunut. Huomenna olisi ultra ja selviää mikä tilanne. Letroja söin kp 3-5. Mitä keskusteluja olen lukenut niin monet pistää sen irrotuspiikin ennen inssi, mulle laitettiin se sen inssin jälkeen, ovitrelle niminen. Onko nuo pistokset siis mitä varten, letrojen tapaista hoitoa? Mietin kun minulla endometrioosi toisessa munasarjassa ja kummallakin puolella oli siis viimeksi kasvanut follit mutta miksihän ne ei kiinnity? :sad001 Kasvaako sitä endoa sitten siellä pinnoilla, tiedä sitä. Olisikohan siihen kiinnittymisen mitään apuja.. Ja onkohan siitä irroituspiikistä apua vai sekoittaaki pakkaa.

Paljon tsemppiä "kanssasisarille"
 
Unelmaonnesta, mulla on toi gonal ovulaatiota boostaamassa koska lapsettomuuden syytä ei ole löytynyt. Endoa kans epäillään mut ei ole löytynyt.

Sitä minäkin ihmettelen miksei ne pienet vaan tartu kiinni vaikka ovuloin melkein joka kuukausi ja hommat on hoidettu aina ajallaan... :sad001
Mä sain viime kiertoon lugesteronin koska luteaalivaihe on vähän lyhyt. Nyt pyysin että olisko jotain samanlaista jota voisin kokeilla, koska sain lugeista kamalat sivuoireet. Kannattaa mainita lääkärille ja kysyä jos se määräisi jotain loppukierron tueksi. Tsemppiä! Toivottavasti ultrassa on kaikki niin kuin pitää.
 
Täällä myös mukaan ilmoittautuu "tästä kierrosta inssiin"
Eka inssi siis kysymyksessä.
Kp 6/29 menossa ja ultraääni ois ma 27 pv.
Meillä ongelmana sympatiaa, molemmilla nyt letroja käytössä. Miehellä 1x/pv ja mulla Kp 3-7.
Hirveesti en ton inssin varaan laskenut, mut kokeillaan. Täytyy pyydellä kaikki mahdolliset tukitoimet, jos vaikka sais.
Ainut nopeuttava tekijä hoitojen suhteen oli miehen verikoe jossa testosteroni alhainen. Ei tietenkään hyvä juttu, mut voitettiin 2kk ja ei sit tarvinnu odotella uuden simppa näytteen antoo tammikuulle.
Mulla noista letroista kylmä-kuuma, pääkipu, alapään jomotus ja sydämen tykytys. Normaalisti myös menkkojen jälkeen oon virtaa täynnä, mut ei nyt. Vois vaan mennä peiton alle piiloon.
 
Tänään oli se inssiultra. Aika ikävä fiilis jäi.. Lääkäri oli tosi tympeä (taas eri). Nopeesti ultrasi ja katsoi, että joku lähemmäs kolme senttiä oleva juttu siellä on, mutta ”saa nähdä irtooko tosta mitään vai onko joku kysta”?! :sorry: Niiko mikä kysta?! Mitä tuo ”joku kolme senttinen” juttu oli?! ”Teet vaan niitä ovistestejä, jos niihin plussa tulis”.. mitä hittoa.. eikö tossa ammatissa soisi edes vähän olevan tilannetajua ja sympatiaa. En sitten voinut oikeen kysellä siltä lääkäriltä mitään kun sille tärkeempää oli aloittaa sanelu samantien. Hyvä että heipat sanoi.

Vasemmalta puolelta olisi tulossa, jos tulee.. Eilen kipuilu siirtyi vasemmalle kun aikaisemmin särki oikeaa puolta. Eka kierto kun syön letroja ja nyt jäisi ekaa kertaa ovis väliin? Eikö tuo lääke sitten toimi mulla vai mitä? Oon nyt ihan hukassa..:sad001
 
Hemmis onpa ikävää kun on ollut noin tympeä lääkäri :sad001 Meillä on aina ollut ihanat lääkärit ja hoitajat ja on sillä kyllä vaan niin paljon merkitystä.

Mikä kierron päivä sulla on? Se "lähemmäs kolmisenttinen juttu" on siis ilmeisesti munarakkula tai sit se kysta? Munarakkulan pitäisi kyllä irrota jo ilmeisesti kun se on reilut 2cm, eli jos sulla on rakkula, se kuulostaa kyllä tosi isolta ja pitäis irrota varmasti hetkenä minä hyvänsä. Ootko tehnyt niitä ovistestejä? Suosittelen clear bluen digitaalitestejä (niitä hymynaama) koska niistä näkee varmasti tapahtuuko ovista.
 
Hemmis_, tehdäänkö teille kuitenkin se inssi, jos saat plussan ovistestiin ? Mikä kp sulla oli ? Mulla oli viimeksi kp11 15mm rakkula kierrossa, jossa söin letrozolia. Höh, ikävä, että oli taas eri lääkäri ja kiireinen, tässä kuiteski liikutaan aika herkkien asioiden ympärillä :/
 
Kp 12 tänään. Tehdään inssi jos vaan saan sen plussan testiin.
Mulla on semmosia liuskoja ne on aina näyttäneet oviksen. Pitää seuraavaan kiertoon miettiä sitä clearbluen testiä.
Voiko sit se olla syynä etten raskaudu jos nuo munarakkulat kasvaa liian isoksi? Vaikka ovulaatio testien mukaan tapahtuukin. En nyt jotenkin luota kysyä tuolta sairaalasta..
 
Ite oon miettiny vähän samaa, tai lähinnä sitä, kun mulla on tosi selkeät ja voimakkaat ovulaatiokivut, mutta läheskään aina en saa ovulaatiotestiin plussaa, että mitä siellä sit tapahtuu ..
Tiiän yhen naisen, jonka raskaudet päättyi aina keskenmenoon, ovulaatiota myöhästettiin jotenkin lääkkeillä ja raskaus onnistui :bookworm:
 
Nyt minäkin oon jo ihan pihalla. Siis bongailenko mä itte sen oviksen seurantaultran jälkeen? Siis täh? Tekeekö ne sen inssin sit ku testi näyttää positiivista? Entä jos ei näytä? Ei helpota. Mä en nyt tajuu, sori ku kyselen tyhmiä.
@Hemmis_ mä kyl selvittäsin oitis asiaa. Kuulostaa toi kolme senttiä jotenki isolta.
 
Mä jotenki kuvittelin, että sen kontrolliultran jäljeen varataan se inseminaatio aika ja tarvittaessa pistetään se irrotuspiikki (?) ennen tai jälkeen inssin ? En osaa tulkita niitä ovulaatiotestejä, pitäs varmaan hankkia niitä cb:n digejä :)
 
Hei likat! Mäkin täältä sivusta huutelen aikaisempana inssiläisenä.

Hemmis: 3cm munarakkula on jo kystan kokoinen. Yleensä munarakkula irtoaa viim. 22cm, näin lääkäri mulle kertoi meidän inssin aikana. Se voi tuottaa kovaakin kipua, mutta voi myös kuihtua itsestään pois. Oliko sulla siis toisella puolella pienempiä follikkeleita?

Kyfi: Jep seurantaultran jälkeen alat tikuttelemaan ovista ja sitten kun sulla on plussa testissä niin ilmoitat lääkäriin. Me sovittiin lääkärin kanssa aina THE päivä etukäteen ja jos ovulaatio tapahtui aikaisemmin, soitin ja menin seuraavana päivänä inssiin.

Tosta irrotuspiikistä (mulla pregnyl) mulle pistettiin aina ennen inseminaatiota, mutta siitäkin on tuhat eri kaavaa joten kukin lääkäri tekee oman päänsä mukaan :D
 
Herukka: ei ollut kai kun tuolla toisella puolella tuo yksi iso.. eli tämä kierto oli sitten tässä :sad001 Lkr vilkaisi tosi nopeaa, ultraus kesti ehkä minuutin..jos sitäkään.
Miksei sitä sitten tarkemmin tutkittu, jos kerta epäilys kystasta..?! Miksi antaa lähteä ovesta olettaen, että voisi olla ovulaatio.
Voiko se siis olla ovulaatio jos testi näyttää positiivista..? Täytyy huomenna soitella tuonne polille ja antaa tulla palautetta ja vaatia kunnon hoitoa ja vastauksia! Ei mun pää enää kestä tämmöistä..
 
Ja vielä sekin piti kysyä, että mitataanko aina limakalvon paksuus myös tuossa inssiultrassa? Mulla ei tosiaan tehty muuta kun nopsaa vilastiin munasarjat.
 
Hemmis: Pakko kyllä sanoa, että on todella kummallista käytöstä. Mun mielestä 3cm on liian iso rakkula. Ootko varma ettei se sanonut 23? Limakalvo mitattiin mulla ainakin aina ja muut follikkeleiden koot. Kyllä antaisin palautetta ehdottomasti. Ei tollasesta tuu mitään kun on muutenkin epäluuloinen!!!! mur
 
Takaisin
Top