Inseminaatio 2017

Heippa taas kaikki!
Onko täällä yhtään samaa porukkaa mitä oli alkuvuodesta?
Meillä siis tilanne se, että reilu vuoden yrittämisen jälkeen tulin raskaaksi juuri ennen hoitoja. Mutta se paljastuikin sitten kohdunulkoiseksi :sad001 Toinen munanjohdin jouduttiin poistamaan sen takia huhtikuussa, laskettuaika olisi ollut muutaman viikon kuluttua :arghh:
Nyt siitä asti yritystä ja ensi kierrosta olisi tarkoitus aloittaa inseminaatioilla. Ei vaan ole ollenkaan luottavainen fiilis jotenkaan..
Käykö kukaan KSKS hoidoissa? Miten on sujunut?
 
Heippa taas kaikki!
Onko täällä yhtään samaa porukkaa mitä oli alkuvuodesta?
Meillä siis tilanne se, että reilu vuoden yrittämisen jälkeen tulin raskaaksi juuri ennen hoitoja. Mutta se paljastuikin sitten kohdunulkoiseksi :sad001 Toinen munanjohdin jouduttiin poistamaan sen takia huhtikuussa, laskettuaika olisi ollut muutaman viikon kuluttua :arghh:
Nyt siitä asti yritystä ja ensi kierrosta olisi tarkoitus aloittaa inseminaatioilla. Ei vaan ole ollenkaan luottavainen fiilis jotenkaan..
Käykö kukaan KSKS hoidoissa? Miten on sujunut?

Hei, en ole aiemmin kirjoittanut tähän ketjuun, mutta ollaan nyt hakeuduttu yksityiselle hoitoihin ja mahd. inseminaatiota saatetaan kokeilla. Mulla on myös ku raskaus leikattu 4/17 ja toinen munanjohdin poistettu. Raskaus ei tämän jälkeen yrityksestä huolimatta ole alkanut. Nyt eka kierto takana missä letrozol käytössä, mutta ovulaatio sillä leikatulla puolella :/ Saanko kysyä minkälaista lääkitystä sulle suunnitellaan ennen inssiä, kun on vain yksi munanjohdin ?
 
Pipsu: mulle määrättiin myös tuo pelkkä letro. Mua pelottaa myös se, että alan ovuloimaan leikatulta puolelta. Mähän ovuloin 99% vasemmalta (oikea leikattu pois) ja silloin ko raskauduin niin ovuloin oikealta. Eli sekin pelottaa, että entäs jos en vaan jostain syystä voi tulla raskaaksi vasemmalta puolelta?!

Vaikka mulle lääkärit sanoivat, että voi edelleen raskautua molemmilta puolita, että munanjohtimet nappaa munasoluja molemmin puolin, niin mä en sitä usko. Tai jos on mahdollista, niin hyvin hyvin hyvin epätodennäköistä.

Jotenkin vaan tuntuu, että nuo Inseminaatiot ei meillä tuota tulosta.. ja kovempiin hoitoihin ei tällä hetkellä ole varaa

Muoks. Niin ja mä en oikein edes ymmärrä letrojen vaikutusta.. kun mulla on säännöllinen kierto. Heittää ehkä sen pari päivää joskus.
 
Pipsu,Monekesiko kierroksi on määrätty letrot ennen inseminaatio hoitoon pääsyä?
Ollaan yksityisellä ja lääkäri oli sitä mieltä, että inseminaatiota ei hyödytä tehä, ellei se follikkeli oo terveellä puolella, eli nyt seuraillaan mite tilanne kehittyy.. ajattelin ens kontrolliultrassa ottaa puheeksi, oisko mitään keinoa saada joka kiertoon kypsymään molemmille puolille ne follikkelit. Mä ovuloin tuntemusten perusteella tuolta leikatulta puolelta :/ Haluisin kyllä kokeilla niitä inseminaatioitakin ennen keinohedelmöitystä.. Toivottavasti Heltsu sulla tärppää nyt :)
 
Pipsu: mulle määrättiin myös tuo pelkkä letro. Mua pelottaa myös se, että alan ovuloimaan leikatulta puolelta. Mähän ovuloin 99% vasemmalta (oikea leikattu pois) ja silloin ko raskauduin niin ovuloin oikealta. Eli sekin pelottaa, että entäs jos en vaan jostain syystä voi tulla raskaaksi vasemmalta puolelta?!

Vaikka mulle lääkärit sanoivat, että voi edelleen raskautua molemmilta puolita, että munanjohtimet nappaa munasoluja molemmin puolin, niin mä en sitä usko. Tai jos on mahdollista, niin hyvin hyvin hyvin epätodennäköistä.

Jotenkin vaan tuntuu, että nuo Inseminaatiot ei meillä tuota tulosta.. ja kovempiin hoitoihin ei tällä hetkellä ole varaa

Muoks. Niin ja mä en oikein edes ymmärrä letrojen vaikutusta.. kun mulla on säännöllinen kierto. Heittää ehkä sen pari päivää joskus.
Mulla kans vähän samanlaisia fiiliksiä :/ Ymmärsin, että tuolla letrolla buustataa ovista ja joillakin se kypsyttäis useammanki follikkelin, mutta mulla tuo 1tbl/vrk ei ainakaan mainittavaa muutosta tehny. Millä annostuksella sulle on määrätty se ? Tsemppiä kuitenkin inssiin :)
 
Mulla kans vähän samanlaisia fiiliksiä :/ Ymmärsin, että tuolla letrolla buustataa ovista ja joillakin se kypsyttäis useammanki follikkelin, mutta mulla tuo 1tbl/vrk ei ainakaan mainittavaa muutosta tehny. Millä annostuksella sulle on määrätty se ? Tsemppiä kuitenkin inssiin :)

Mulla myös yksi tabletti päivässä.
Sanoiko lääkäri sulle siis, että jos ovuloit leikatulta puolelta niin ei ole hyötyä tehdä inssiä? Onko muuten ollut puhetta, että onko lastensaantimahdollisuus heikompi nyt vai samaa tasoa?
Mua hieman harmittaa kun tuolla KSKS jotenkin vähätellään minkään vaikutusta mahdollisuuksiin raskautua.. Ja siellä lkr jopa ensin eväsi meiltä inssit, koska siitä ei ole meille mitään hyötyä kun kummassakaan ei ole mitään vikaa?! Kysyin sitten yksityiseltä tätä, niin siellä vähän ihmeteltiin tuota lkr kommenttia ja sanottiin, että inssistä on hyötyä vaikkei mitään vikaa löytyisikään.
 
Mulla myös yksi tabletti päivässä.
Sanoiko lääkäri sulle siis, että jos ovuloit leikatulta puolelta niin ei ole hyötyä tehdä inssiä? Onko muuten ollut puhetta, että onko lastensaantimahdollisuus heikompi nyt vai samaa tasoa?
Mua hieman harmittaa kun tuolla KSKS jotenkin vähätellään minkään vaikutusta mahdollisuuksiin raskautua.. Ja siellä lkr jopa ensin eväsi meiltä inssit, koska siitä ei ole meille mitään hyötyä kun kummassakaan ei ole mitään vikaa?! Kysyin sitten yksityiseltä tätä, niin siellä vähän ihmeteltiin tuota lkr kommenttia ja sanottiin, että inssistä on hyötyä vaikkei mitään vikaa löytyisikään.
Joo, tosin ollaan nyt alkuunsa yksityisellä ja ne inssit maksais meille, lääkäri sanoi ihan suoraan, että tuhlattais rahojamme, toki muistutti, että joskus hyvin harvoin kulkeutua toisellekin puolelle, mutta rehellisesti ei pitäny sitä todennäköisenä.. mulle tehtiin nyt tässä kierrossa aukiolotutkimus, siitä lääkäri sanoi, että usein se edistää raskautumista :) Ja niin, mulle on kyllä sanottu, että voi raskautua normaalisti, mutta joku tässä mättää kun mitään ei oo tapahtunu :D Mitään muuta vikaa ei oo löytyny, miehen siemenestekin priimaa :)
 
Pipsu: onpa kumma miten erilaisia vastauksia tulee eri paikoista! Kehen tässä nyt luottaa sitten :woot:
Ehkä omaan intuitioon..?
Oon lukenut myös tuosta, että aukiolotutkimus saattaisi parantaa mahdollisuuksia raskautua, mutta meillä senkin lääkäri julkisella puolella torppasi.. mene ja tiedä.

Mulla menkat näköjään antaa taas odottaa itseään :banghead: Viimeiset neljä-viisi kiertoa heitellyt muutaman päivän kierto, ennen ollut kellontarkka. Nyt sunnuntaista asti ollut mahakipuja ja kuumottelua eri puolilla alavatsaa, tänään olisi pitänyt alkaa, mutta vielä ei näy. Tiedän että ne sieltä alkaa, mutta ärsyttää odotella kun olisi ”kiva” päästä sitä letroa syömään, että pääsisi eteenpäin.

Oliko joku lääke mikä tuki munasolun kiinnittymistä? Tiedän siitä kysyä sitten kun menen siihen inssiultraan.
 
.

Oliko joku lääke mikä tuki munasolun kiinnittymistä? Tiedän siitä kysyä sitten kun menen siihen inssiultraan.

Mulle ainakin sanottiin, että kun on hyvät limakalvot, ei siitä lugesteronista ole mitään hyötyä, se joko kiinnittyy tai sitten ei. En siis saanut sitä toiseen inssiin, kun eka ei pysynyt kiinni. Joka kerta kehuttu et onpa hyvät limakalvot, niin en ole niitä lugeja saanut ns. huvikseen varmistuksen takia, vaan sit niitä kai määrätään, jos on tosi ohuet limakalvot ja munasolu ei pysty sellaisiin kiinnittymään.

Hemmis
- ne letrothan on mm. rintasyöpään käytettäviä lääkkeitä, joiden sivuvaikutuksena on se, että lisäävät hedelmällisyyttä, esim. vaihdevuodet ohittaneilla voi käydä niin, että tuleekin raskaaksi. Sivuvaikutuskohdassa lukee lääkeinfossa, että jos olet sen-ja-sen ikäinen jne, huolehdi silti ehkäisystä huolellisesti lääkkeen käytön aikana jne.
Ne jollain tavalla edistävät munasolujen kypsymistä, jopa siihen malliin, että munasoluja voi kypsyä useita samanaikaisesti, jolloin riskinä on esim. monisoluraskaus. Itsellä kypsyi ekaan inssiin letroilla 3 munasolua, joista olisi alkanut yksi raskaus, ellei olisi mennyt kesken (kemiallinen?). Toisessa kypsyi vain yksi, ja nyt tässä vikassa on kypsynyt taas kaksi. Ei ne sinällään siihen kiertoon vaikuta millään lailla. Itsellä on ollut se annostus jo alussa 2 tablettia päivässsä kp:t 3-7.
 
Ollaan yksityisellä ja lääkäri oli sitä mieltä, että inseminaatiota ei hyödytä tehä, ellei se follikkeli oo terveellä puolella, eli nyt seuraillaan mite tilanne kehittyy.. ajattelin ens kontrolliultrassa ottaa puheeksi, oisko mitään keinoa saada joka kiertoon kypsymään molemmille puolille ne follikkelit. Mä ovuloin tuntemusten perusteella tuolta leikatulta puolelta :/ Haluisin kyllä kokeilla niitä inseminaatioitakin ennen keinohedelmöitystä.. Toivottavasti Heltsu sulla tärppää nyt :)
Toivotaan että johtofollikkeleota tulisi terveelle puolelle ja edes yhden inssin tekisivät.Täällä viimeinen päivä lugesteroneja siis ihan kovaa piinausta.
 
Pipsu: onpa kumma miten erilaisia vastauksia tulee eri paikoista! Kehen tässä nyt luottaa sitten :woot:
Ehkä omaan intuitioon..?
Oon lukenut myös tuosta, että aukiolotutkimus saattaisi parantaa mahdollisuuksia raskautua, mutta meillä senkin lääkäri julkisella puolella torppasi.. mene ja tiedä.

Mulla menkat näköjään antaa taas odottaa itseään :banghead: Viimeiset neljä-viisi kiertoa heitellyt muutaman päivän kierto, ennen ollut kellontarkka. Nyt sunnuntaista asti ollut mahakipuja ja kuumottelua eri puolilla alavatsaa, tänään olisi pitänyt alkaa, mutta vielä ei näy. Tiedän että ne sieltä alkaa, mutta ärsyttää odotella kun olisi ”kiva” päästä sitä letroa syömään, että pääsisi eteenpäin.

Oliko joku lääke mikä tuki munasolun kiinnittymistä? Tiedän siitä kysyä sitten kun menen siihen inssiultraan.
Niin, varmaan toki meidän tapauksessa syynä on se raha ettei suosittele ja alkuperäinen ajatus lääkärillä tais olla, että se letrozol kypsyttäis enemmän kerralla niitä munasoloja, ehkä sulla käy niin :) Jännä kyllä nämä eroavat kannat, jos sulla on vaan yks munanjohdin, niin luulis, että haluttais varmistaa onko se auki, toki se varmaan siinä leikkauksessa on huomioitu :) Oon kyllä ollu tosi tyytyväinen tohon meijän lääkäriin, toki tää tilanne risoo ja haluais vaan mahdollisimman nopeasti raskautua ja sen takia ärsyttää kaikki "hukkaan menneet " kierrot :rolleyes:
 
Tänään inseminaatiosta 15päivää ja tein testin nega se oli.Kuukautisten pitäisi alkaa viikonlopun ja alkuviikon aikoihin.
 
Heitsu ja Herukka, oon pahoillani teidän puolesta! Kauheasti tsemppiä :Heartred Toivottavasti aika kuluu nopeaan ja pääsette pian seuraaviin hoitoihin.

Hemmis ja pipsu, onpas teillä negatiivisia lääkäreitä kun eivät mitään suosittele tai määrää. :eek: Täällä Pirkanmaalla lääkäri nimenomaan sanoi, että nyt kokeillaan kaikkea vaan, jotta raskaus saataisiin alulle. Meillä ei toki oo mitään syytä lapsettomuuteen löytynyt... Mutta aukkari tiedossa ensi viikolla ja sitä seuraavalla eka inssi. Nyt pistelen Gonal-F:ää ja inssin jälkeen saan luget tukemaan lyhyttä luteaalivaihetta. Mutta täällä on tosiaan nyt kaikki keinot käytössä mitä tähän tilanteeseen keksittiin.
Oon kyllä aika skeptinen tuon inssin suhteen, mut niitä pitää se 2-3 tehdä ennen kuin pääsee IVF-jonoon. Ajatuksissani oon jo lähtemässä siihen jonottamaan..
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top