Inseminaatio 2017

Ootteko yksityisellä? Aika kallis on inssi, paljonhan siellä sit se ivf esim on? Julkisellaki toki inssi maksaa kaikkinensa n.200e varmaan. Tai ovitrelle ku on jo sen 50e. Jos ei oteta niitä alkukäyntejä mukaan. Mutta kannattaahan se käyttää mahdollisuus jos yhtään näytti hyvälle siellä :angelic:
Joo ollaan väestöliitolla tai nykyinen felicitas mehiläinen, ivf maksais omavastuun jälkeen reilu 2200e + lääkkeet päälle. Se meijän lääkäri kyllä sanoi, että voi tehdä lähetteen sitten julkiselle siihen. Toki siinä on sitten se jonotus ja en tiiä vaaditaanko julkisella ne inssi kokeilut eka o_O
 
Mua on kolotellut kohdun seutua inssistä lähtien.. onko muilla ollut semmoista? Mistähän voisi johtua.
Mulle sanoi tuolla yksityisellä klinikalla inssin tehnyt lkr, että sairaalasta(kunnallisesta) tulee se polimaksu tuosta inssistä. Voiko sitten olla eri hinta joissain paikoissa?
 
Hemmis: julkisella puolella pääsee aina polimaksulla + lääkkeet tietysti. Yksityisellä maksaa enemmän. 300-400e. Syötkö lugesteronia? Mulla ainakin ne inssin jälkeen teki noita oireita.
 
Me nyt sitten päädyttiin, ettei raskittu ottaa sitä inssiä, mennään siis koti yhdynnöillä + pistän sitten sen irrotuspiikin viimeistään tiistaina :) Jään seurailemaan teidän muiden tilannetta, päästäispä mekin julkiselle jossain vaiheessa :) Peukut pystyssä teille inssissä olleille :)
 
Hemmis: Ne on keltarauhashormonia ja tukee kiinnittymistä ja siis sitä keltarauhashormonituotantoa. Mulla oli joka inssi kierrossa luget käytössä.
 
Unelmaonnesta mullakin epäillään endoa, mutta määrättiin luget loppukiertoon, koska mulla alkaa vuoto aina useamman päivän tiputtelulla (joka voi olla just sen endon oire).

Hemmis_ riippuu varmaan paljon lääkäristä mitä määrätään. Meidän inssilääkäri ei olis määrännyt tähän inssikiertoon nyt noita lugeja (tai siis vaihdoin kyllä teroluteihin koska luget ei sopineet mulle) jos en olisi erikseen pyytänyt. Suunnittelukäynnin lääkäri taas määräsi heti ne luget.
 
En osaa sanoa liittyykö endo lugejen syöntiin, mutta tosi monella ne on ollut ainakin käytössä. Lääkärin mukaan niistä ei ainakaan mitään haittaa ole, joten voisin ajatella, että ne sopisi kaikille (luget/terot)
 
Moikka!
Olen aivan uusi jäsen vau.fi:ssä, enemmän kaksplussan puolella kirjoitellut, mutta tätä inseminaatio ketjua lukenut lähes kokonaan, aktiivisempi tällä puolen. Miulla ensimäinen inssi takana, tehtiin siis pe se ja bemfolalla 6vrk kasvateltiin, pregnylillä irroteltiin ja nyt luget tueksi kierron loppuun.
Taustalla yritystä nelisen vuotta, vähän vaihtelevalla sänkyelämällä ja nyt elokuussa kövin feminolla kertomassa lapsitpiveesta ja laittoi suoraan lähetteen pkssk lapsettomuuspolille. Ikää vasta 23 miehellä 29.
Minu ja tarinani ja ajatukseni löydätte myös http://hanestahaaveillen.blogspot.fi/
 
Moikka!
Olen aivan uusi jäsen vau.fi:ssä, enemmän kaksplussan puolella kirjoitellut, mutta tätä inseminaatio ketjua lukenut lähes kokonaan, aktiivisempi tällä puolen. Miulla ensimäinen inssi takana, tehtiin siis pe se ja bemfolalla 6vrk kasvateltiin, pregnylillä irroteltiin ja nyt luget tueksi kierron loppuun.
Taustalla yritystä nelisen vuotta, vähän vaihtelevalla sänkyelämällä ja nyt elokuussa kövin feminolla kertomassa lapsitpiveesta ja laittoi suoraan lähetteen pkssk lapsettomuuspolille. Ikää vasta 23 miehellä 29.
Minu ja tarinani ja ajatukseni löydätte myös http://hanestahaaveillen.blogspot.fi/

Tervetuloa mukaan! Mulla oli inssi torstaina, joten voidaan piinailla yhdessä! Tosin mulla ei ole suuria odotuksia tähän inssiin kun miehen simpat oli niin huonot... Mutta tulehan kertomaan, jos jotain tapahtuu :)
 
@bluebe meillä simpat testeissä oli eri omaiset muttanyt ei lääkäri paljon ylimääräisiä puhunut joten pitää omkannasta lueskella. Olihan tuo teksti tullut ja luki että hyvällä spermalla. Limis 11m, vas 19mm foliikkeli
 
Huokaus. Kyllä on ollut harvinaisen pitkä ja väsyttävä viikonloppu. Huomenna olisi se kauan odotettu seurantaultra.
Jotenki olen hermoillut follien liikakasvusta ja tikutellutkin ettei vaan näyttäs ovisplussaa. Muuten kierto näyttää olevan ihan kohdillaan. Tänään ekoja limoja ja turvotusta, joten ovista kohti mennään. Mies oli nähnyt unta viimeyönä 6 pienestä "neekeripojasta". Jäi varmaan alitajuntaan ku tyttö koulussa lukemassa sitä kymmenestä pienestä.
Tulis jo huominen ni ois paljo viisaampi.
Oliko viel jotain mitä pitäs muistaa kysyy siel:
Mahd. Irrotuspiikki
Luget
Follien koko/koot
Limat
Jatko
 
Joko bluebe alkaa olla tuntemuksia ja ajatuksia loppukiertoa kohtaan?
Täällä järkky tissikipu ollut nyt paripäivää ja äsken vihlas vasemmalla alavatsalla niin että iha kumartua piti. Väsymys myös äärretön mutta voi johtuu ihan tästä synkästä talven alusta. Näin viimeyönä unta synnytyksestä ja en oo ees halunnu ajatella koko asiaa!
 
Huokaus. Kyllä on ollut harvinaisen pitkä ja väsyttävä viikonloppu. Huomenna olisi se kauan odotettu seurantaultra.
Jotenki olen hermoillut follien liikakasvusta ja tikutellutkin ettei vaan näyttäs ovisplussaa. Muuten kierto näyttää olevan ihan kohdillaan. Tänään ekoja limoja ja turvotusta, joten ovista kohti mennään. Mies oli nähnyt unta viimeyönä 6 pienestä "neekeripojasta". Jäi varmaan alitajuntaan ku tyttö koulussa lukemassa sitä kymmenestä pienestä.
Tulis jo huominen ni ois paljo viisaampi.
Oliko viel jotain mitä pitäs muistaa kysyy siel:
Mahd. Irrotuspiikki
Luget
Follien koko/koot
Limat
Jatko

Mites meni ultrat? Saitko vastauksia kysymyksiisi?
 
Pipiipa, noihan kuulostaa ihan raskausoireilta! Vai onko sulla yleensä kierrossa tollaisia oireita?
Mulla ei oo kyllä mitään oireita. Normaalisti tähän aikaan kierrosta parin päivän päästä alkais tulla tiputtelua ja vatsakipua, mutta ainakin viime kierrossa noi pysy poissa lugeilla, ja tässä kuussa toivon, että terot ajaa saman asian. Ei mulla kyllä mitään uskoa raskautumiseen ole, joten odottelen rauhassa siihen testipäivään ja sit alan suunnata ajatuksia jo IVF:ään (tai inssiin nro 2). Sori kun olen näin pessimisti :grin
 
Bluebe mie koitan nyt olls tosi skeptinen kaikkia oireita kohtaan ettei taas tiputa korkeelta. Meillä menis seuraava inssi vuoden vaihteen yli ja kp 5 aloiteltas sitten bemfolalla taas.
 
Pipiipa pettymyksiä vaan lisää.
Ei taida tämä vitutus ja tuska ihan helpolla hellittää. Mut pakko vuodattaa jos helpottas.
Maanantaina siis oli ultra. Heti aluksi lääkäri ilmoittaa, että inssiä ei tehdä. Miehen maksa-arvot taas noussu.samaan hengenvetoon totesi sperman olevan nii huono, et tuskin kestää pesun.ultras kuitenki ja siinä itkultani mitä pystyin keskittyy ni kaikki loistavasti. Oikeella 14mm ja vasen 22.ihanteellinen kohdun ja limojen tilanne.
Sit se lekuri äkisti päätti et tehdään se inssi kuitenki. Pitää saahan se yks alta pois ennen ku voidaan siirtyä järeempiin hoitoihin. Ok. Aika seuraavalle päivälle ja pregnyl resepti kouraan. Ollaan pois lähdössä hoitajalta ni lekuri pukkaa huoneeseen ja peruu kaiken. Perusteli asian et vanha diapamiresepti vaikuttaa ja hoidot keskeytetään. Siis mitä vittua. Hermo meni ja lähin kävelee.
Nyt tilanne se et molemmat kävi verikokeissa ja mitään ei tuu tapahtuu ennen tammikuuta. Ja silloinkin vaan uus simppa testi.
Ei odotuksia, ei toiveita. Pelkkä musta aukko ja pettymyksen kyyneleet.
Olihan vuodatus, mut pakko oli.
 
Pipiipa pettymyksiä vaan lisää.
Ei taida tämä vitutus ja tuska ihan helpolla hellittää. Mut pakko vuodattaa jos helpottas.
Maanantaina siis oli ultra. Heti aluksi lääkäri ilmoittaa, että inssiä ei tehdä. Miehen maksa-arvot taas noussu.samaan hengenvetoon totesi sperman olevan nii huono, et tuskin kestää pesun.ultras kuitenki ja siinä itkultani mitä pystyin keskittyy ni kaikki loistavasti. Oikeella 14mm ja vasen 22.ihanteellinen kohdun ja limojen tilanne.
Sit se lekuri äkisti päätti et tehdään se inssi kuitenki. Pitää saahan se yks alta pois ennen ku voidaan siirtyä järeempiin hoitoihin. Ok. Aika seuraavalle päivälle ja pregnyl resepti kouraan. Ollaan pois lähdössä hoitajalta ni lekuri pukkaa huoneeseen ja peruu kaiken. Perusteli asian et vanha diapamiresepti vaikuttaa ja hoidot keskeytetään. Siis mitä vittua. Hermo meni ja lähin kävelee.
Nyt tilanne se et molemmat kävi verikokeissa ja mitään ei tuu tapahtuu ennen tammikuuta. Ja silloinkin vaan uus simppa testi.
Ei odotuksia, ei toiveita. Pelkkä musta aukko ja pettymyksen kyyneleet.
Olihan vuodatus, mut pakko oli.

Voi helvetti suomeks sanottuna, turhia toiveita herättelevät. Hitto mitä toimintaa.. no uus vuodet uudet kujeet?
 
Takaisin
Top