Inseminaatio 2017

Niin oon ulapalla naisen anatomiasta ja kierrosta että aivan hävettää. Voiko myöhänen ovulaatio (periaattees lääkkeillä tehty) myöhästää mahdollisten kuukautisten alkua. tänään käytiin syömässä ja ai saatana kun oli farkut jalassa niin mahottomalta tuntu istua, kipuilua allaalla, näytin varmaan joltain tautiselta pyöriessä ja heijailessa. Väsyttää ja urkkarintsikat kävin prismasta tissikipuna helpottaa. Vähän sellanen pyöryttävä olo, rauhassa oltava. Kodin tekoa, sisustelua yms puuhaillu viikon mikä erittäin mukavaa. (Jos pistetään raskauden piikkiin niin pesän rakentamista. Ostin jyskistä vadum nojatuolin jonka bongasin kaverilta joka kolmen lapsen äidillä, helpottaa kuulemma vaikeita öitä kun kiikkuu ja saa lepo asentoon. Vähän valmistellu porukoita että ”hyvä olla kun joskus vauva tulee”, tilkkutäkinkin tilasin äiskältä, olettaa että vuosi vielä menee. Työtilanne huollettaa onko vuode vaihteen jälkeen töitä kun sopimus loppuu mutta en ota mistään stressiä, lähihoitajalle kyllä löytyy töitä. Mietin kertosko töissä pomolle ja pyytäs jos voisivat vaikka toukokuulle tai heinäkuulle jatkaa sopimusta niin vois siitä jäädä äitiyslomalle. Nyt kun kirjoitan olo on kun kännisellä vaikka en mitään oo juonu. Eilen ostin pienen holittoman ja holillisen skumpan ja hitaasti join holillisen. 16. päivä pidetään ystävillle pikkujoulut, liian aikaista kertoa, pitäskö ab kuuriin vedota vai juoda holitonta huomaamatta?
 
Pipiipa, kyllähän se myöhäinen ovulaatio myöhäistää menkkoja. Luteaalivaihe pysyy yleensä naisella samana vaikka ovulaatio tulisi myöhemmin tai aiemmin.
Joko oot testannut? :)
 
Hitto voiko olla aamuinpahoinvointia !! Tosin yövuoroissa mennyt nämä kaks yötä mutta viiden aikaan alkanut oksettaa ja eilen koti matkalla vain paheni. Samalla se huippaus ja heikentyny olo. Ihan kuin ois krapulassa. Normaalisti en pode pahoinvointeja milloinkaan ja en oikein koskaan kunnollisessa vatsataudissa edes ollut. Viimesiin vuosiin oon oksentanu vaan kännissä ollessa. Voi tietty johtua yövuoroista, valvomisesta, väsymyksestä,aineenvaihdunnansekoittumisesta yms yms yms. Mutta nyt siis kp 23 ja 8 päivää inseminaatiosta. Eksyin googlettelemaan ja joillakin on alkanutkin näin ajoissa..
 
Pipiipa: en tiedä voiko näin varhaisessa vaiheessa olla jo oireita, kai sekin on mahdollista. Alkiohan taitaa kiinnittyä joskus 6-8 vrk ovulaation jälkeen.

Mulla taitaa menkat alkaa ensi viikolla, ke-to pitäs alkaa. Maha alkanut vähän kipuilla niinkuin aina tähän aikaan ennen menkkoja. Myös pinna ollut kireällä. Itkuherkempi olen ollut kyllä pari päivää, mutta varmasti vaan stressiä mikä on tosi kova tällä hetkellä. Mun pitäs käyä verikokeessa perjantaina mistä katsotaan raskaustesti, mutta en oikein ymmärrä mikä järki koska menkat kerkee alkaa ennen sitä testiä?
Taitaa olla dpo 9 nyt.
 
Täälläkin dpo9. Mulla tuhrutteli tänään vähän veristä vuotoa. :wideyed: Ja maha ollut kipeänä, sekä rinnat arat. Rintojen arkuutta mulla ei koskaan ole normikierroissa, mutta mahakipu ja tuhruttelu on hyvinkin tuttua. Elättelin vaan toiveita, että nää tässä kierrossa ekaa kertaa olevat terolutit pitäisivät tiputtelun poissa mut eivät tainneet auttaa samalla tavalla kuin lugesteron. :sorry: Tai voihan tää kiinnittymisvuotoakin olla, mutta millään en sitä kyllä uskoisi. Rintojen arkuuskin voi varmaan olla terolutin sivuoire? Hankalaa kun on ekaa kiertoa uusi lääke, niin ei voi tietää, mikä oire johtuu siitä ja mikä ei.

Hemmis, oudolta tosiaan kuulostaa, että tarviis mennä verikokeeseen jos menkat jo alkaneet. Mutta toisaalta joskus menkathan voi tulla raskaana ollessakin, joten onhan tuo hyvä varmistaa.
 
Joo täällä dpo 8 ja bluebe mieki ihmeissäni kun ei tosiaan tiiä niitä lugejen vaikutuksia ja nyt 10 päivää pregnylistä eli sen vaikutusta ei pitäs olla enää huomenna kehossa. Mie en tiiä kun salaa haaveilen testailevani jo ma tai ti.. vaikka pe se määrätty päivä. Onhan noita testejä kun posti toi kymmenen
 
Ihan tosi tosi tosi varovaisesti tein herkän testin. Lähetin kaverille kuvan joka on pahimmanluokan testailija ja kolme raskautta läpi käynyt ja hän lähetti varovaiset onnittelut ja kuvia omista 3+3 ja 3+4 ja samalta näyttää. Täällä mentäisi siis 3+3 jos tää nyt on sitä mitä luulen. Iltapäivällä tein varmaan joku 3h pissistä. Ja enää ei pitäs pregnylkään näkyä kun pistoksesta12vrk
http://aijaa.com/y6y7Ns
 
Pipiipa kyllähän se ihan plussalta näyttää! Onnea! Toivotaan, että vahvistuu pian :)
 
Voikohan pelkkä letro vahvistaa tai muuttaa pms oireita? Tässä parin päivän sisään alkaa menkat, mutta uusina oireina on nivusten ja munasarjojen kolotus/lämpöily ja itkuherkkyys, kaikki itkettää, ihan kaikki! Pari päivää kulkenut ”roska silmässä” ja paineen tunne kurkussa kun pidättelee itkua.. Nega testi tehty tänään ja luotan kyllä siihen etten raskaana ole.
 
Pipiipa pettymyksiä vaan lisää.
Ei taida tämä vitutus ja tuska ihan helpolla hellittää. Mut pakko vuodattaa jos helpottas.
Maanantaina siis oli ultra. Heti aluksi lääkäri ilmoittaa, että inssiä ei tehdä. Miehen maksa-arvot taas noussu.samaan hengenvetoon totesi sperman olevan nii huono, et tuskin kestää pesun.ultras kuitenki ja siinä itkultani mitä pystyin keskittyy ni kaikki loistavasti. Oikeella 14mm ja vasen 22.ihanteellinen kohdun ja limojen tilanne.
Sit se lekuri äkisti päätti et tehdään se inssi kuitenki. Pitää saahan se yks alta pois ennen ku voidaan siirtyä järeempiin hoitoihin. Ok. Aika seuraavalle päivälle ja pregnyl resepti kouraan. Ollaan pois lähdössä hoitajalta ni lekuri pukkaa huoneeseen ja peruu kaiken. Perusteli asian et vanha diapamiresepti vaikuttaa ja hoidot keskeytetään. Siis mitä vittua. Hermo meni ja lähin kävelee.
Nyt tilanne se et molemmat kävi verikokeissa ja mitään ei tuu tapahtuu ennen tammikuuta. Ja silloinkin vaan uus simppa testi.
Ei odotuksia, ei toiveita. Pelkkä musta aukko ja pettymyksen kyyneleet.
Olihan vuodatus, mut pakko oli.
Keskeytettiinkö hoidot vanhan diapam reseptin vuoksi ? Mitä ihmettä.. mulle on määrätty diapamia ihan hammaslääkäristä purentalihaksia rentouttamaan..tsemppiä ja pahoittelut :sad001
 
Voikohan pelkkä letro vahvistaa tai muuttaa pms oireita? Tässä parin päivän sisään alkaa menkat, mutta uusina oireina on nivusten ja munasarjojen kolotus/lämpöily ja itkuherkkyys, kaikki itkettää, ihan kaikki! Pari päivää kulkenut ”roska silmässä” ja paineen tunne kurkussa kun pidättelee itkua.. Nega testi tehty tänään ja luotan kyllä siihen etten raskaana ole.
Jospa ne olis raskausoireita :) Mä olin viime kierron lopussa kyllä melkoinen raivotar, en tiedä johtuiko letrozolista vai pettymyksestä, ehkä molemmista :sad001
 
Testin vahvistu ja kyllä sitä raskaana ollaan. Sain ajan vielä lapsettomuuspolille ensimäisesn ultraan 9.1 jolloin viikkoja 8+3. Ihan uskomatonta että loppuusa niin vähällä päästiin että toinen hoitokierto ensimäinen inseminaatio. Nyt vaan toivoa että kaikki menee hyvin ja pysyy matkassa
 
Oon selaillu tätä palstaa jonkin aikaa ja ajattelin nyt kirjoittaa, ihan vaikka vaan selvittääkseni omia ajatuksia. :) Meillä oli 2,5 vuotta yritystä takana, kun tammikuussa menin yksityiselle ja mulla todettiin PCOS. Yritettiin metforemin ja letrojen kanssa kesäkuuhun asti, kunnes pyysin lähetteen julkiselle jatkotutkimuksiin. Sinne päästiin elokuussa ja lopulta todettiin, että muuten ei ole ongelmia ja päästiin (pienen välppäyksen jälkeen) inseminaatioon. Tässä kuussa on nyt eka yritys meneillään, otin kierron alussa edelleen letroja sen 5 päivää, mutta ekassa ultrassa viime torstaina todettiin, että munat oli vaan 8-9mm. :/ Kävin tänään uudessa ultrassa ja ei ne ollu kasvanu juuri ollenkaan, joten lääkäri määräsi parille päivälle menopurin pistettäväksi ja torstaina olis taas ultrakäynti.

Alan olla jo tosi kärsimätön ja stressaantunu tästä aiheesta. Ja nyt on jotenkin semmonen olo, että menikö tää kierto hukkaan, kun ei ollu tarpeeks kasvua vielä tähän mennessä. :/ Toisaalta oon hirveen iloinen ja helpottunut, että vihdoinkin jotain tapahtuu ja asialle tehdään jotain. :) Mua myös pelottaa hiukan itse inssi, kuin paha se on? Kun munatorvien aukiolotutkimuksen piti olla suht helppo homma, mut ei mulla mitenkään kevyesti menny..
 
Hei kiitos Anannaa ja Hemmis_, tää helpotti mieltä huomattavasti. :) Varsinkin kun mun eka inssi onkin jo huomenna! 1 folli oli kasvanu pistoksilla 19mm, joten päästään ottamaan eka yritys. Jännittää, mut oon myös innoissani, että vihdoinkin saadaan prosessi kunnolla aluille. :)
 
Mä en sitten kerennytkään tässä ketjussa kauaa olla, koska me siirrytään IVF-puolelle. Ei kannata meidän tuloksilla tuhlata aikaa ja rahaa insseihin. Toivon teille muille kuitenkin paljon tsemppiä ja pikaisia plussia :Heartred
 
Takaisin
Top