Himot ja ällötykset

ai että nuo Linkosuon valkosipulilla maustetut ruissipsit maistuivat hyvältä suolakurkkuviipaleiden kanssa, ja tonnikalapasteijalla päällystetty ruisleipä nakeilla.
 
Ruisleipä jossa on leikkelettä jonka päällä on sinappia :hilarious:
 
Jännä, että monella muullakin on ollu kananmuna- ja avokadohimoja. :p Miulla nää himot kestää noin kolme päivää, jonka jälkeen alkaa ällöty. Kananmunat, avokadot, proteiinivanukkaat, myslit ja appelsiinit on ollu himojen kohteena, mutta kaikki muu paitsi appelsiinit on alkanu ällöttään. Myös soijamaito, jota yleensä juon, kuvottaa, samoin vitamiinijuomat, vitamiinien nieleminen, päärynät, banaanit, kahvi, rahka ja monet muut saa aikaan kakomisrefleksin. Kasvissosekeitolla mennään. :p
 
Mitä syötte kun ei tee mitään mieli?

Telkkaria katsoessa tekee mieli vaan sitä mitä näkee muiden syövän. Yleensä otan eväät töihin mukaan mutta ei meinaa mikään mennä alas. Jos tekee jotain mieli niin tekee mieli vain jotain todella kevyttä, mautonta salaattia ja kuplavettä (maustevishyjä). Ei tunnu hyvältä olla syömättä mutta ei tunnu hyvältä myöskään syödä :/
 
Aamulla kun ruuan ajatteleminenkin tekee pahaa ja veden juominenkin oksettaa, olen syönyt pienen määrän jugurttia ja jtn hedelmän paloja. Ei kyllä oloa oo helpottanut nekään enää. Päivisin voi hyvin tehdä mieli jtn tiettyä ja pystyy vähän syödä, mutta pöydästä noustessa jo juosten vessaan kakomaan/oksentamaan.
 
Yritän kovasti miettiä, että mitä sitä nyt töissä söisi kun otin eilistä ruokaa mukaan eikä tee yhtään mieli. Luettuani muiden mieltymyksiä ja ällötyksiä, voisin kokeilla ihan vaan ruisleipää juustolla tai hampurilaisateriaa... Työpoppoo varmaan jossain vaiheessa alkaa ihmettelmään muuttunutta ruokavaliota mutta minkäs teet!
 
Ihana tämä olotila kun maha murisee ja kamala nälkä, mutta ei vaan pysty syömään yhtään mitään ellei halua juosta halailemaan vessanpyttyä. :hungover: saarioisen valmis tonnikala salaatti on ainut joka ajatuksen tasolla kuulostaa hyvältä, mutta eipä sitä tietenkään ole kotona ja kauppaankin on matkaa. :sad010
 
Etova olo jatkuvasti eikä mitään tee oikeastaan mieli mutta silti yritän vähän väkisinkin jotain syödä jos oloa muka helpottaisi. Aamuisin jo vedestä laatta lentää ja sillä sen vuoksi päivän aloitankin. Sitten väkisin yritän vääntää leivän tai kaksi niinkuin ennenkin syönyt. Mitään ei oikeastaan tee kauheana mieli. Karkitkin maistuu huonommin kuin ennen.
 
Aiemmin söin klementiinejä monia päivässä. Mutta nyt viime päivinä en oo voinu syödä, maistuu suussa ällön makeelle. Ei vaan pysty :hungover:
 
Me ollaan just kotiuduttu kanarialta suomen maalle. Voi hyi ja yök kun oli vaikea viikko ruuan suhteen [emoji40] kaikki haisi niin pahalle ja maistu... Bonuksena saatiin tietenki toiseks viimisenä päivänä kunnon mahatauti virus. Muuten oli kyllä hyvä reissu [emoji28] kyllä oli ihana tunne päästä lentokoneesta kaakaolle ja sämpylälle lähi huoltoasemalle. :D
 
Sympatiaa täältä kaikille keillä yhä etovaa oloa, mikään ei maistu tai meinaa pysyä alhaalla! :love2

Omat etovat olot helpottaneet. Joskus syödessä voi aavistus tulla mahan pohjaan siitä että vois jättää ruokailun kesken..

VESIMELONI! :Heartred Ihan ykkönen kyllä tällä hetkellä :hilarious:
 
Etova olo jatkuvasti eikä mitään tee oikeastaan mieli mutta silti yritän vähän väkisinkin jotain syödä jos oloa muka helpottaisi. Aamuisin jo vedestä laatta lentää ja sillä sen vuoksi päivän aloitankin. Sitten väkisin yritän vääntää leivän tai kaksi niinkuin ennenkin syönyt. Mitään ei oikeastaan tee kauheana mieli. Karkitkin maistuu huonommin kuin ennen.

Mulla on muuten ihan sama, että mikään ei oikein maistu mutta hammasta purren on pakko yrittää jotain syödä. Oksentanut en oo vielä, mutta pari kertaa on ollut liki.
 
Esikoisen kakkavaipat ja pyllyn pesu yököttää, aiemmin ei oo missään tuntunu. Ja miehen hajuvesi, pitää vissiin ostaa uus ystävänpäivälahjaksi :)
 
Mun teki koko eilisen illan mieli sushia, jossa on Philadelphia-juustoa ja kylmäsavustettua lohta. Varsin hyvin tiedän, ettei sellaista saa syödä. :)
 
Tutu maut maistuu ihan eriltä kun ennen! Eilen kävin subissa ja otin saman leivän minkä aina, niin oli todella oudon makunen, piti vähän väkisin syödä :D ja karkki sekä suklaa ei maistu yhtään hyvältä. Oon oikee sokeri hiiri niin en oo kyllä ainakaan viikkoon nyt syöny yhtään herkkua..
 
Mun ei kans tee mieli mitään makeeta. Pari viikkoa sitten ostetussa karkkipussissa on vielä jäljellä, vaikka yleensä semmonen kuluu ihan heittämällä. Nyt en voi edes ajatella ottavani sieltä...
 
Tänään tuli aamupäivällä nautittu hedelmäsmoothie ylös. Lounasta ei tehnyt yhtään mieli, joten söin karjalanpiirakan munavoilla ja laskiaispullan.
 
Subit tuntuu olevan suosiossa :) Minä olen aina ottanut tonnikalasubin, mutta raskausaikana en ole käynyt vielä. Mietityttää se majoneesi, kun se tonnikalamössö on majoneesattu ja myös sitten ne kastikkeet, joita käytän on majoneesia. Onkohan nämä ihan turvallisia tuotteita...?
 
Kaikki majoneesit, mitkä tulevat pullosta ja säilyy pitkään, on turvallisia käyttää, kun ovat kuumakäsiteltyjä. Kotimaisesta kananmunasta on muutenkaan käytännössä ihan mahdotonta saada salmonellaa, kun Suomessa sitä valvotaan ja testataan todella tarkasti. Ulkomailla jättäisin majoneesit syömättä ja ravintolassa kannattaa tarkistaa alkuperä.
 
Takaisin
Top