Himot ja ällötykset

elaffy

Foorumin legenda
Kesäkuunmammat 2015
Syysmammat 2017
Mitä tekee mieli? Mikä saa aikaan yökkimistä? :) Onko joku ihan hassu asia taivaallisen ihanaa?

Jääkaappi on tällä hetkellä suuri inhotus. Täytyy oikein tsempata, ennen kuin oven voi avata ja sen jälkeen mahdollisimman nopeasti ottaa sieltä tarvitsemansa henkeä pidätellen ja äkkiä ovi kiinni! Silti tulee huono olo, kun se haju jää hetkeksi leijailemaan keittiöön.. :rolleyes: Viime raskauksissa jääkaappi ei minusta haissut millekään, vaikka miten yritin nuuhkia. Moni odottaja jääkaapista tuntui valittelevan ja minä sitä ihmettelin. En ihmettele enää! :D

Tällä hetkellä parhaiten maistuvat leipä ja keitetyt kananmunat. ♡ Siis NAM! Miten voi maistua kananmuna ja etenkin keltuainen niin hyvälle?! Joka ilta sitä sellainen syötävä.. :D Leipä maistuu myös juustolla ja kinkulla ja se taitaa olla aika yleinen himo. Ainakin itsellä on ollut joka raskaudessa samaa, että viljatuotteet maistuvat hyvin. :) Hedelmät uppoavat myös. Sen sijaan paistettu liha tai kasvikset eivät houkuta yhtään. Makeaa ei juuri tee mieli, mutta se ei ollut yllätys. Aiemmilla kerroilla on ollut samaa. :)

Mitäs muilla?
 
Juustot, joita yleensä rakastan on jotain aivan hirveää! Mies saa nykyään ihan itse laittaa leivänpäällisensä, kun juuston hajukin kuvottaa valtavasti :yuck: Samoin äsken miehen juodessa kahvia haistelin kuinka kummalliselta "multamaiselta" kahvi haisi...

Himoiksi taas on tullu viilit. Ennen olen todella vihannut viilejä, jugurtteja yms ruokia missä ei ole rakennetta. Ja nyt voisin popsia niitä päivät pitkät!
 
Himoitsen jääkaappikylmiä klementiinejä, äsken söin taas kaksi, NAM!!
Suklaata ei tee mieli, joka on todellinen ihme. Eikä muutenkaan mitään rasvaista tee mieli. Syön hyvin kasvispitoista ruokaa ja kanaa sekä hedelmiä.
Ruisleipä myös maistuu hyvin, pari palaa aina iltapalaksi saatava.

Eipä vielä kamalasti tuoksut oo nenään ottanut.
 
Mulle on myös keitetyt kananmunat maistunu hyvin! Samoin hedelmät joita en yleensä syö ollenkaan, en edes osta. Nyt on hedelmäkori täynnä ja vähän väliä nappaan jotain. Maistuu niin ihanan raikkaille ja mehukkaille. Lisäks ostin ekaa kertaa elämässä riisikakkuja. Myös maito ja ruisleipä maistuu hyvin. Onneksi ainakin toistaseks nää mieltymykset on ollu tämmösiä terveellisiä :happy:

Musta tämmöset ällötykset ja mieltymykset on ihan super hauskoja ja innolla odotankin jos niitä alkaa ilmenemään lisää :hilarious: mun yks ekoista raskausoireista oli kun mun mielestä mun mies tuoksu paahdetulle ruisleivälle jonka päällä oli oivariinia ja kurkkuviipaleita :hilarious::hilarious:
 
Mulla tekee mieli kaikkea suolaista lähinnä, ja pieniä annoksia syön usein, pysyy sellainen etova olo poissa niin. Esikoisen aikaan oli mielenkiintoinen himo viimeisen kolmanneksen aikana, nimittäin hampaidenpesu :wacky: Siis saatoin pestä hampaitani 4 kertaa päivän aikana, koska hammastahnan koostumus suussa tuntui niin ihanalta ja se maistui jotenkin erikoisen hyvälle :excited001 Monesti kesken hampaiden pesun menin miehelle sanomaan, et oikeesti "tää on NIIIIIIIIIIIN ihana tunne..!" :laughing025 Mies pyöritteli silmiään lähinnä mun jutuille. Ylläri synnytyksen jälkeen se fiilis hampaiden pesusta sit hiipui pois. Saapa nähdä tuleeko uudelleen tällä kertaa, oli aika metka fiilis
 
Mullekin maistuu kananmunat (keitetyt) ja kylmä maito! Näyttää olevan monilla sama. Mikähän siinä on? :D
 
Kylläpäs GoGreenin chili sin carne maistuu nyt hyvältä kylmänä! Muutenkin suolaiset syötävät maistuu ja satsumat, saa mies tuoda kotimatkalla niitä lisää :D
 
Mulle maistuu myös raikkaat hedelmät ja kaikki suolainen, voileivät kinkulla etenkin. Samalla kyllä oon maistanut joulusta asti, että kaikki ruoka on liian suolaista :D Makea ei maistu yhtään mikä on ihan kiva, ei tule niin herkuteltua. Punasipuli on tökännyt myös ihan kokonaan, sille tiukka ei kiitos.
 
Kananmuna on odottajalle kunnon superfoodia! Siinä on paljon tarpeellisia ja tärkeitä rakennusaineita pienelle ihmisenalulle, joten siksi se varmaan hyvälle maistuukin. :)
 
Esikoisen raskausaikaan söin niin paljon klementiinejä/satsumia, että enpä niitä paljon ole sen jälkeen syönyt.. Vielä ei tässä ole ehtinyt mitään erityistä himoa kehittyä, mitä nyt suolakurkkua tekee mieli (taas - edellisissäkin raskauksissa sama). Jotkut hajut ohimennen voi aiheuttaa etomista, mutta vielä siis ei silläkään puolella kummempaa..
 
Täälläkään ei vielä ole ilmaantunut mitään himoja tai ällötyksiä, mutta semmoista olen miettinyt, että uskallankohan syödä esim. salaatissa tonnikalaa ja (Valion) rae- ja fetajuustoa? Oon sen eviran listauksen kyllä lukenut moneen kertaan ja tiedän ettei suositella mutta tiedän myös että moni syö silti ja riski on tosi pieni. Mitä mieltä olette?
 
Tonnikalaa oon itte kyllä uskaltautunu syömään, kun ei sitä kuitenkaan hirveitä määriä tule ahmittua, että elohopean vuoksi riskiä olisi. Fetan ja yleensäkkin nuiden juustojuttujen suhteen en vielä tiiä mitä ajattelen, kun toisaaltahan suurien firmojen kuten Valion juustoja voisi syödä, mutta silti pohdituttaa.
 
Pastöroituja juustoja voi syödä.

Tai ite ainakin syön. Fetasta aurajuustoon söin kaikkea esikoisenkin aikana.
Ite en kyllä ole mikään hysteerikko, niin muutenkin syön aika joviaalisti kaiken näköistä.
 
Oksennus noita kalajuguja! :D Minä en siedä kalan hajua tällä hetkellä ollenkaan.

Leivällä, munilla ja hedelmillä olen useamman päivän jo elänyt, kun ei muut oikein maistu. Viime raskaudessa oksensin rv6-30 ja pelkään, että se alkaa taas, joten vähänkin huono olo saa jättämään syömättä.
 
No emmäkää kyllä tonnikalaa jogurttiin laittais, vaikka tykkäsinkin kyfin kommentista :D Sen sijaan ensimmäisestä tuli semmoinen joey-mäinen "Meetwursti - good! Uuniomenajogu - good!" Melkein tekis mieli kokeilla. Mutta siitä pääsin heti ajatukseen että pehmis ja ranskalaiset ois aika kova sana just ny.
 
Mulla on joku ihme jogurtti fetissi nyt tän raskauden aikana, joka paikkaan pitäs olla sitä laittamassa :D Eka raskauden aikaan söin toffee viineri pussin (9kpl) yksin, kerralla, yheltä seisomalta :D Ja toinen, daim patukat... Nyt tän aikana en voi sietää ajatustakaan niistä :D
 
Mulla on taas tää alkuraskauden oire että mikään ei maistu :/
 
Takaisin
Top