Himot ja ällötykset

elaffy, kiitos vinkistä!! Ananasta en olekaan kokeillut ikinä tahi melissaa. Hui mitenkähän on makunystyrät selällään jos tilliä laittaa? Onko hurja? Avokadoon on tullut himo jo muutenkin, niin jotenkin tuntuu sen tuhlaukselta laittaa se smoothieen kun voi syödä isompinakin paloina!

Tortillasipsit on uusi himon kohde! Pussi päivässä menee, nyt pari päiväö oltu jo koukussa, uhh, niin hyviä.

Kardemumma alkanut ällöttää, käytin ennen maitorahkan ja mehukeiton kanssa, nyt meinaan yrjötä.
 
Tuo tilli ei maistu juuri tillille tuossa yhdistelmässä. Taittaa mukavasti makuja. :)
 
Uuuh, jännän kuulonen tuo tilli. Täytyy melkein kokeilla! Ja ananas, Nam! Siihen on ollut himot :)
Teen melkeenpä päivttäin smoothieta mutta rahka ei kyllä enään uppoo, ei sitten miteenkään päin niin oon nyt laitellu kreikkalaista jugua tai soija jugua ja voima 360 jauhetta :p
 
Tääl ei upppoo perus lämmin kotiruoka.. oon vetäny pari viikkoo hedelmä salaattia ja jukurttia :D eli jossai kohti menee yli ja oksennan pelkä juku näkemisestäo_O
 
Irtokarkit!! Himo!! Tätä menoa paino nousee kyllä:wtf:

Saikos lohta syödä, juuri uunissa muhimassa iso lohi:bag:
 
2-3 kertaa viikossa vaihdellen kalaa. Itämeren isoja petokaloja ei suositella säännöllisesti ja haukea ei saa syödä. Kypsänä kaikki! :)
 
Käytiin eilen kaveri porukalla syömässä ulkona ja juhlistamassa ystävänpäivää. Kantarellikeitto [emoji7][emoji7] oi nam miten hyvää se olikaan!
 
Siis pizza! Oli sitten eilen klo 23 jälkeen AIVAN PAKKO saada pizzaa kana-ananas täytteellä [emoji1] itkin ja nauroin tälle himolle sohvalla ja mieshän sitä sitten lähti hakemaan... Oli ensimmäinen sellainen aivan-pakko-saada [emoji23]
 
Pullanmurunen, mulla tuli myös viikonloppuna tarve saada pizzaa, salami pizzaa. En ole IKINÄ ennen syönyt pelkkää salamipizzaa ja ai taivas miten hyvää se oli :p
 
Minä sain rahkan hukutettua smoothieen. Lisäksi laitoin lorauksen maitoa ja tuoremehua sekä suomalaisia pakastevadelmia. Paremmin meni noin alas.

Pitsahimo on täälläkin! Toistaiseksi olen ollut ilman mutta eilen söin sipsejä, kyllä oli hyviä!

Etova olo senkun jatkuu...
 
Mä. Haluan. Salmiakkia!!! Ja lakritsia!!! :hungry: Vaikka jokusen kilon näin alkuun. Noh, tietää mitä synnärille tahtoo evääksi...
 
Mä. Haluan. Salmiakkia!!! Ja lakritsia!!! :hungry: Vaikka jokusen kilon näin alkuun. Noh, tietää mitä synnärille tahtoo evääksi...

Mä sanoin eilen miehelle että mä pakkaan synnärikassiin mukaan vaan lakua, salmiakkia, suklaata ja kokista. Salmiakkia tekee koko ajan mieli!!
 
Mä sanoin eilen miehelle että mä pakkaan synnärikassiin mukaan vaan lakua, salmiakkia, suklaata ja kokista. Salmiakkia tekee koko ajan mieli!!

Joo samaa mieltä, kassi vaan piukkaan lakua ja salmiakkia kaikissa muodoissa! Huvittavaa sinänsä, kun esikoista odottaessa imeskelin salmiakin tai pari pahimman pahoinvoinnin aikaan, kun se tuntui helpottavan oloa... :p
 
Täällä tekee mieli suolakurkkuja ja/tai kurkkusalaattia. Myös salmiakkia ja lakua, joita olen kyllä syönytkin pahimpaan himoon. Viime raskaudessa Super salmiakkiin oli kunnon himo ja sitä oli aina autossa. Aamuisin työmatkalla varsinkin tarvi kun auttoi pahimpaan pahoinvointiin.
 
Eikö sitä salmiakkia nyt saanut jonkin verran syödä?
Minusta siinä oli ennen joku raja että max 50 g kerta-annos, mutta nykyisin miusta se on ihan kokonaan kiellettyjen listalla. Näin sanoo Evira:

Lakritsi- ja salmiakkimakeiset sisältävät glysyrritsiiniä, jonka turvallisesta käyttömäärästä ei ole tietoa. Korkea glysyrritsiinipitoisuus nostaa verenpainetta, lisää turvotusta ja voi aiheuttaa keskenmenovaaran ja on mahdollisesti yhteydessä lapsen kehityshäiriöihin. Pienet annokset (esimerkiksi annos lakritsijäätelöä tai muutama makeinen) eivät ole haitallisia.
 
Juuri oli joku uusi tutkimus, jossa lakritsi vähensi syntyvän lapsen älykkyyttä. En tarkemmin lukenut sitä..
 
Juu eikös se vasta tämän vuoden puolella ole tullut kokonaan kiellettyihin. Lapussa minkä nytkin sain neuvolasta oli vain siitä että nostaa verenpainetta ja aiheuttaa turvotusta, ei muuta. Th kuitenkin sanoi että olis nyt kokonaan kielletty. Aikaisemmissa raskauksissa oon huoletta syönyt, varsinkin alussa, kun ollut paremminkin alhainen verenpaine kuin korkea. Näin nuo kaikki muuttuu. Mutta en tosiaan nytkään täysin syömättä ole.
 
Tuo älykkyyteen salmiakin vaikutus oli enemmän väestötasolla merkittävä kuin yksilö tasolla. Mulla muuten nyt tullu lihanhimo, piti leivälle naudanlihaa ostaa :D
 
Mä oon kyllä syönyt välillä jokusen salmiakin jos on tehnyt mieli. Tosin en ole super tarkka muutenkaan noiden rajoitusten kanssa..maalaisjärjellä vetelen, en jaksa hysteerisesti noita rajotuksia noudattaa.
Juon kahvia välillä enemmän kuin 2dl päivä, syön fetaa, käytän tuoretta inkivääriä mausteena. Join jopa raakamaitoa ekoilla viikoilla..ainoa nounou alkoholin lisäksi on nuo tyhjiöpakatut lohet ja raaka liha. Jos ruuista puhutaan.
 
Takaisin
Top