Himot ja ällötykset

Mulla on aiemmin aina ollu himo suolaiseen; sipsit, pähkinät yms, mutta nyt taas en vois kuvitellakaan syöväni kyseisiä, ajatuskin kuvottaa. Omena ja mandariini ainoita josta ei kuvotus tule ja oksennusrefleksi ala. 2krt tosin vast oksentanu, mut ei se jatkuva yökkimis refleksi vessanpöntölläkään mukavalta tunnu.
 
Tuoremehua menee tosipaljon jota en yleensä juo ja apelsiinit. Makeaa ei tee mieli ja alkaa nopeasti ällöttää.

Hajuista kaikki saippuat ja pesuaineet saa tosi voimakkaan pahoinvoinnin, vaikka normaalisti rakastan tuoksuja. Nyt suihkussa käynti on vaikeaa. Tätä ei oo kolmessa muussa raskaudessa ollut ollenkaan.
 
Eilen oli pakko saada italianpataa! Keitettyä perunaa oon fiilistellyt monta päivää. Harmi vaan että perunakattila on jo pakattu (muutto tulevana viikonloppuna), mutta ehkä ensi viikolla sitten :wacky:
 
Tää on nyt lähes joka päiväistä: lounaalta tullessa ei vois kuvitellakaan syövänsä samaa ruokaa enää ikinä. Ehkä asiaan vaikuttaa myös tää närästys, joka on tullut mukaan kuvioihin.:confused:
 
Söin äsken vihiksen ja tottumuksen mukaisesti sivelin siihen veitsenkärjellisen dijon-sinappia, josta olen ennen nauttinut suunnattomasti. No :angry kun maistuikin terävältä ja pahalta ja irvistellen söin vihikseni.
 
Mulla teki tänään koko päivän mieli McFeastia. Oli pakko käydä syömässä, vaikka en varmaan vuoteen ole syönyt muuta lihaa kuin riistaa.
 
Lisään himotuslistaani pakastepizzan, oli itku lähellä kun yhtenä iltana kävin pizza mielessä kaupassa ja siellä olikin pakastealtaiden vuosihuolto menossa eikä niin mitään tarjolla! :p Tänään päätin suunnata kauppareissun sellaiseen kauppaan, josta varmasti saan sitä yhtä ja tiettyä pakastepizzaa niin enköhän matkalla keksi kaupan salaattibaarin ja aloinkin himoita sitä. Noh, ostin mä parit pizzat pahan päivän varalle - saa nähdä tuleeko ällötys tilalle ennen kuin ehdin niitä syödä... Mies vähän huokaisi mun ostokset nähdessään, että ei pitäisi päästää raskaana olevaa naista yksin ruokakauppaan. :grin

Hampurilainen voisi myös olla aika kova juttu, vaikken yleensä Hese-/Mäkki-safkasta välitä. Viime raskaudessa himoitsin hetken aikaa Hesen ranskiksia punaisella majoneesilla, meni ohi kun olin lyhyessä ajassa käynyt muutaman kerran vetäisemässä setin. Ah, odotan kyllä jo sitä ettei ruuat himottaisi/ällöttäisi näin paljon ja syömisissä voisi olla edes jotain tolkkua!
 
Mua ärsyttää, kun ensin on kauhee nälkä ja tekee jonkun siinä vaiheessa hyvältä tuntuvan jutun itselleen. No sit alkaa syömään ja hyvää se onkin, mut sit ihan yhtäkkiä tulee täysi töks eli sit vaan on pakko lopettaa syöminen. Ei pysty ottaa enempää. Ja mitenkään isompia annoksia en tee tai syö, päinvastoin. Että sellasta.
 
Mulla on myös tullu vaikeuksia ruuan kanssa. Pari päivää sitten tein onnellisena makaronilaatikkoa ja kun söin niin se maistuikin tosi rasvaiselta. Vaikken käyttänyt paistamisessa öljyä ja naudan jauhelihaan tein. Lämmin ruoka ällöttää, täytyy varmaan pakasteesta ostaa pinaattikeittoa jos se menisi alas.
Ruisleipä kyllä maistuu, onneksi saan edes jotain "terveellistä" alas.
 
Mulla on myös tullu vaikeuksia ruuan kanssa. Pari päivää sitten tein onnellisena makaronilaatikkoa ja kun söin niin se maistuikin tosi rasvaiselta. Vaikken käyttänyt paistamisessa öljyä ja naudan jauhelihaan tein. Lämmin ruoka ällöttää, täytyy varmaan pakasteesta ostaa pinaattikeittoa jos se menisi alas.
Ruisleipä kyllä maistuu, onneksi saan edes jotain "terveellistä" alas.

Mä niin komppaan tätä! Oli ihan järkky himo eilen kanakastikkeeseen ananaksella ja riisiin. Kun ruoka oli valmis, söin muutaman haarukallisen ja töks :sad001 Kaikelle lämpimälle ruoalle käynyt näin, ainoastaan eineskeitto uppoaa. Mietin että johtuisko tää myös niistä hajuista mitä ruoanlaitossa syntyy... Mutta toi ruisleipä, namnamnam :p
 
Tuntuu kyllä kaikki ällöttävän. Kaappiin vaikea ostaa ruokaa/ tehdä ruokaa valmiiksi kun ikinä ei tiedä mikä menee alas. Mulla kans monta kertaa käyny niin et himonnu jotai ruokaa ja sitten ku sen saa nii hyvä että se pari lusikallista menee alas :sad001
 
Paahdettua ruisleipää juustolla, kinkulla ja kurkkumajoneesilla. Kurkkumajoneesia ei tietenkään vain ole! Miksi kaikki himot tulevat aina iltaisin, kun ei pysty enää lähtemään kauppaan? :sad001
 
Maistuuko muiden mielestä lähes kaikki ruuat oudoilta?
Tuntuu että kaikki maistuu vähän erilaiselta kuin ennen. Lemppariruuatkaan ei maistu mitenkään erikoisilta. Muutenkin jotennin paha maku suussa jatkuvasti. Ihan kuin makuaisti olisi pielessä. :D
 
Maistuuko muiden mielestä lähes kaikki ruuat oudoilta?
Tuntuu että kaikki maistuu vähän erilaiselta kuin ennen. Lemppariruuatkaan ei maistu mitenkään erikoisilta. Muutenkin jotennin paha maku suussa jatkuvasti. Ihan kuin makuaisti olisi pielessä. :D

Tutulta kuulostaa :cat: Musta tuntuu että suussa on joku paha/huono haju koko ajan :grumpy: Jotkut ruuat onneksi maistuu hyviltä, toiset ei, eli jotain syötävää löytää aina.

Ja myös tuo kuulostaa tutulta että kova nälkä ja alkaa syömään, mutta hetken päästä tulee tenkkapo, ei pystykään syömään enempää :meh: Aamupalan söin tänään kahdessa osassa kun kesken kaiken meinas tulla huono/oksettava olo.
 
Mä oon aina kokannut meillä kotona mutta nyt pahoinvoinnin takia en oo voinu kuvitellakaan laittavani ruokaa tai ainakaan syömään sitä sen jälkeen. Mies parka on nyt siks joutunu siihen hommaan. Asiaa vaikeuttaa se että täälläkään ei maistu sama ruoka kahta päivää peräkkäin eli ei voi tehdä edes isompaa satsia jotain ruokaa parille päivälle. Nyt se parka joka päivä kokkaa mulle pienen annoksen jotain-mitä-sinä-päivänä-satun-haluamaan. :angelic::dead:

Mä en myöskään syödessä pysty keskittyä syömiseen, muuten tulee stoppi. Pakko keskittyä telkkariin tai lehteen tai kännykkään ja syödä silleen vaivihkaa :D
 
Tänään piti tehdä kanakastiketta, mutta hyi hitto! Jo ajatus siitä kanasta sai mun voimaan pahoin ja yökkäilemään. Mies sai tehdä sitten kanat itselleen ja lapsille.
Mua alkoi himottamaan avocado, joten tein ihanaa avocado tomatti pastaa, ja ah, voisin syödä sitä nyt ihan kokoajan..
 
Kaikki tuntuu vieläkin ällöttävän. Olis kiva saada syötyä jotain järkevää. Ravinto jää päivän aikana tosi vähäseks :sad001 maha kyllä kurnii vähä väliä, ällötysten takia saa vaan pieniä määriä alas. Toivottavasti vähän tästä helpottais, ettei joutus tippaa (traumoja [emoji51]).
 
Täällä alkaa olla jo yleinen vitsi kaikki mun ruokaan liittyvät jutut. Eilen huokailin monta kertaa kun ei ollut tuoremehua ja tänään mies kysyi mun käytyä kaupassa että no ostinko sitä mehua. Tuumasin vain että kyllä mä siinä hyllyn edessä olin, mutta ei sitten tehnytkään enää mieli... :rolleyes: Ja näitä vastaavia juttuja on ehtinyt muutamassa viikossa käydä jo vaikka minkä ruuan/juoman suhteen! Pahinta on että mulla olisi jääkaapissa odottamassa vihdoin ja viimein kaupasta löydetty nyhtökaurapaketti eikä mun tee yhtään mieli tehdä siitä mitään. :wideyed:
 
Mulle haettiin myös hesestä hampparia. :) Halusin extrakurkkumajon ja mies nauro katketakseen vieressä, kun söin hyvällä ruokahalulla hampparia kädet kyynerpäitä myöten majoneesissa. :p
 
Takaisin
Top