Heinäkuun keskustelut

Jee, eka ultra takana ja kaikki hyvin :) Niskaturvotusta oli 0,9mm, oli kuulemma vaikea saada mitattua ku vauva oli nukkumassa eikä millään meinannu herätä vaikka kätilöt yritti sitä kääntää hytkyttämällä mun vatsaa. :)
Taitaa tulla vauvasta hyvä nukkuja :)
 
Oireetkin alkaa pikkuhiljaa palailla, väsymys on jotain aivan kamalaa. Tiedä sitten johtuuko helteistä.
Nyt vaa odotellaan elokuuta et pääsee taas neuvolaan. Voi ku aika vaan menis nopee :)
 
Sadepilvi joo se riittää, että on ilmoittautunut neuvolaan ennen 4. kuukauden loppua
 
Sadepilvi joo mä huomasin kans mahassa saman ja järkytyin! Oli pakko pinseteillä nyppiä, vaikka siinä tietty vaarana,
että kasvaa paksumpana takas...

Voisin nykyään elää vaan omenoilla ja klementiineillä ja jogurtilla.

Eineshyllystä en pysty enää edes ostamaan mitään, saatikka laittamaan suuhuni...

Ostettiin eilen talouteen sellanen vaaka, mikä näyttää rasva ja lihasprosentit ja päivittäisen kalorikulutuksen
ja sisäelinten ympärillä olevan rasvan. Tulos oli odotettu, paino on normaali, mutta rasvan suhde on suurempi ku lihasten.
Eli nyt pitää taas aloittaa lihastreenit. 3 kk kerennyt vähäiset lihakset muuttumaan jo rasvaksi. tai oli niitä vissiin joku 24% mutta
rasvaa oli 38%.

Pyörryttäminen ei kyllä ole viime aikoina yhtään helpottanut, päin vastoin...


Oikein kivaa viikon alkua kaikille! :)

ja kiitos ultraonnitteluista ;)

Ja Bofink, yhden kyyneleen kerkesin tirauttamaan helpotuksesta, muuten se vain nauratti, kun toinen pyöriskeli siellä <3
 
pystyisikö joku valaisemaan tuota ei saa kantaa, että mikä sen kultainen idea on. Kun ettei nyt sitten mene yli eikä ali ihmiseltä joka on vähän mie ite. Heh.
tää on niin onnetonta kirjoittaa puhelimesta...
 
Heipparallaa kaikille!

Täällä eletään jänniä hetkiä, huomenna nimittäin ultra. Taitaapi olla, ettei uni tule silmään ensi yönä... [:D] Mutta onneksi epätietosuus huomenna päättyy ja toivottavasti kaikki on hyvin pienellä <3 nyt kun oireet on loppunu niin kamala huoli on tullu että entä jos kaikki ei olekkaan kunnossa.

lieviä menkkamaisia jomotuksi on ollu ja niitä vihlasukipuja, mutta ne kai kuuluu asiaan? onko muilla ollut? viikkoja täällä nyt 12+1.

Pitäkää peukkuja huomiselle! [;)]
 
Peukut nousi täältä anneliinille huomista varten!! [:)] Vihlaisukivut ja jomotukset kuuluu asiaan, mulla kans ollut niitä ja on vieläkin. 
 
Testaan vain onnistuko tuo toinen tickeri...

Jes, onnistu. Noissa on siis eri päivät ku ultrassa päivä muuttu yhdellä.
 
Heipä hei kaikille!!

Ensimmäinen neuvolalääkäri takana, ja kaikki kunnossa. Painoakaan ei ollut tullut lisää, pelkäsin kyllä että olisi, kun on tullut herkuteltua niin paljon [;)]
Hauskoja noi lääkärikäynnit, kun menet sinne ja olet sisällä ehkä viisi minuuttia [:D]
Siellä ei paljoa turhia puhella. Normi neuvolakäynneillä kestääkin sitten kauemmin,
neuvolantäti on niin kova höpöttämään. Nyt on eri neuvolantäti kun esikoista odottaessa. Tämänkin onneksi ihan ok-täti, aika hössöttäjä kyllä toisinaan. Ei olisi kivaa jos neuvolassa olisi joku kenen kanssa ei tulisi toimeen yhtään, tai ei muuten vaan tykkäsi hänestä. Onko jollain tällaisia kokemuksia?

Rakenneultra on 7.9, sitä odotellessa. Aiotaan kysyä että kumpi on tulossa... Toivottavasti näkyisi, nyt kun on jo ihan varautunut siihen että saa sen tietää, niin kyllä harmittaa jos toisin käy.

Päivänjatkoja!!
 
Heissan taas pitkästä aikaa!

Sairastelut on toivottavasti taaksejäänyttä elämää. Toisen antibiottikuurin sain ja söin, jälkitautina kun tuli vielä korvatulehdus. Eli myyräkuumetta minulla ei onneksi ollut, tavallista sitkeämpi ylähengitystieinfektio vain.

Imetyksestä täällä on ollut aikaisemmin puhetta. Esikkoa imetin noin 6 viikkoa, kakkosta nelisen kuukautta ja kolmosta noin 5 kuukautta ja toivottavasti täman nelosen kanssakin imetys onnistuu. Alku on ollut aina hankalaa. Maito on noussut vauhdilla ja sitten olen ollut ihmeissäni sen kanssa. Rintatulehduksenkin olen sairastanut joka kerralla, ovat onneksi jääneet yhteen kertaan, eli ei toistuvia tulehduksia. Toisaalta imetys on niin helppoa, ei tarvitse pelata pullojen kanssa, etenkin yöaikaan se on helpotus. Toisaalta, mulla etenkin kolmonen oli niin ronkeli, ettei huolinut pulloa lainkaan ja imetysvälit olivat alussa noin 2 tuntia. No se tiesi rikkonaisia öitä ja muutenkin kiinnioloa vauvassa. Julkisillakin paikoilla on tullut imetystä pakosta harrastettua, mahdollisimman rauhallinen paikka on kuitenkin etsitty ja käännytty itse seinään päin piiloon. [;)]

Eilinen on ollut kesän kohokohta! Kesäloma alkoi, MUSE tuli fanitettua ja mikä tärkeintä ultrasta tuli hyviä kuulumisia! [:)]

Eli eilisessä ultrassa masusta löytyi terhakka vauveli, joka pyrki ultraajaa pakoon minkä ehti. Kaikki vaikutti olevan kunnossa. Veriseulasta ja niskaturvotuksesta myös normaalit tulokset, ei kohonnutta riskiä kehityshäiriöön. LA:kin aikaistui muutamalla päivällä, nyt mennään 28.1. mukaan. Rakenneultra on sitten syyskuun puolivälissä, viikolla 20+4. Jokohan tässä nyt uskaltautuisi haaveilemaan talvivauvasta... Samanlaisin ajatuksin olen mennyt kuin Kressida. Pyrkinyt olemaan ajattelematta koko vauva-asiaa, miehellekin olen sanonut etten halua puhua koko asiasta. Kai sitä on vaan pyrkinyt suojelemaan itseään, mikä defenssimekanismi se nyt hienosti sanottuna onkaan...[8D]
 
Täällä myös iloisia ultrakuulumisia, pieni oli ihanan vilkas ja kaikki oli kunnossa. Huoh helpotus![:)] LA aikastui parilla päivällä, nyt ois viikkoja jo 12+6 ja la siis 26.1. nyt vois alkaa pikkuhiljaa nauttimaan ja varovasti katselemaan tarvikkeita ja vaatteita pienelle tulokkaalle. Myös isyyspakkauksen kokoaminen pyörii mielessä... [:D]

mukavia kesäpäiviä kaikille!
 
Ihania uutisiahan täällä! onnea kjeev ja anneliini!! [:)] Tuo onkin mukavaa, että LA aikaistuu, niin saa muutaman päivän hypättyä eteenpäin ihan "ilmatteeksi" ja onkin paljon pidemmällä kuin oli luullut [:D] Kiva myös että kjeev olet parantunut, toivottavasti pysyykin pöpöt poissa lopullisesti.

katrikerttu: eikö sinulla tehty sisätutkimusta neuvolalääkärissä? Minäko luulin että se kuuluu kaikilla asiaan [:)] Kun mulla se teki sen, tutki kohdunkaulan ja otti papanäytteen (ehkä siksi kun edellisestä oli 2 v aikaa). Vai jospa sulla on niin tuoreessa muistissa vielä se edellinen raskaus, niin eivät vaan jaksa tutkia tarkemmin tällä kertaa [:D] Mun neuvolatäti on ihan ok, semmoinen hössöttäjä vähän, mutta ihan mukava. Mutta on täältä tullut luettua toisenlaisiakin kokemuksia joillakin...

Meillä on rakenneultra 2.9. Mies ei ehkä pääse sinne, yhyy ja joudun menemään yksin [:(] Minäkin aion kysyä sukupuolen, jos sen vaan saa näkyville siellä. Olisi tosiaan sitten helpompi ajatella tuota salamatkustajaa henkilönä, ei vain "sikiönä" tai "vauvana".

Täällä työviikko käynnistynyt loman jälkeen erit-täin laiskasti... [&o] Mutta työkaverit ei ole vielä huomanneet raskautta, hih [;)] On niin vähän porukkaa töissä ja on ollut sopiva tunika päällä niin peittää pömpötystä. Ja mulla on sekin, että kun on ollut viime aikoina "sopivasti pyöreä" niin ei kukaan kehtaa kovin helpolla sanoakaan mitään [:D][:D]

 
 
Ah, ihanaa olla kotona! Kylläpäs se voikin olla rasittavaa olla sukulaisten seurassa. [:D]
Sain tänään uuden puhelimen ja sitä näpläillessä onkin ilta mennyt, kummia kapistuksia nuo nykyään...

Nyt odottelen anoppia miesystävineen yökylään, mieskin kotiutuu vasta puolentoista tunnin päästä iltavuorosta... No, huomenna saadaan olla ihan kaksin <3

Sadepilvi: Mulla on kans mukava mutta vähän hössö neuvolantäti, Myllyojan piiriin kuulutaan, minne te?

Mulla oli onneks papa tuoreena muistissa kun helmikuussa pääsin 30v. kontrolliin eikä nyt tarvinnut ottaa, mun neuvolalääkäri oli tosi ärsyttävä, en tykännyt yhtään [8|]. Koko ajan vaan puhui siitä ettei sitten saa aloittaa uudestaan tupakointia raskauden jälkeen... Ei sillä sitten muuta sanottavaa ollutkaan...
 
Sadepilvi: Kyllä sisätutkimus tehtiin, mutta silti siellä menee vaan hetki. Menet sisälle, ottavat verenpaineen, sitten saakin jo nousta vaakalle ja siitä sitten mennä makuulle ja sisätutkimus käy niin nopeesti että ei ehdi mitään käsittää [:D] Lääkäri vaan tyyliin "kurkkaa" sisälle ja sanoi kaiken olevan ok, sitten kuunteli sydänäänet ja kiitos näkemiin [:D] Ovat nuo ajat niin peräkkäisin kun on tuo lääkäripäivä, että ihmisiä tulee ulos ja menee sisään kuin liukuhihnalta [:D] Siksi siis aikaa ei mene kovinkaan kauaa.
 
Neuvola tätiin ei taida keretä tottua kun eka kerralla kun kävin oli kesäloma siainen, ens kerralla sitten ilmeisesti se virallinen mutta se aloittaa tekemään osa-aikaisesti että luultavasti seuraavalla kerralla onkin sitten se toinen vuorossa ja sitten sitä onkin varmaan viimestään muutto edessä ja sitähän ei tiedä että mitä sieltä sitten löytyy [:D]

Tänään ostin ihan kaupasta ekan vauva asian kun mahakin pullottelee jo niin kivasti..( vauva ja jatkuva turvotus sekä ehkä muutama ylimääräinen suklaakakun pala [:D]) Se on unelma muuten mutta on 0-18v asti...se on minusta tyhmää kun en usko että 15-18v kiinnostaa enää sitä täytellä äitin kanssa mutta ehkä voin tuunata niistä jotain muita sivuja.. http://nettipuoti.oppijailo.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&groupID=300&itemcode=6025161 Tuommonen se on jos kiinnostaa käydä kattelemassa wsoy:n minun kirjani. Aivan ihana enkä oo muualla nähnyt kuin Helsingin sokkarilla..

Huomenna sitten voisin viimein siirtyä sinne tampereelle ja katsella sitten paluuta jkl vaikka viikonlopuksi. Kiva kun ei ole kiire muuten kuin ens ma neuvolaan klo 10 mutta muuten ei kiirettä kun mieskin lähti koirien kanssa mökille niin senkään tarvitse lenkkeillä. Ei sitä sitten tiedä pääsenkö enää koskaan näille minun omille matkoille kun lähden yksin reissuun katsomaan kavereita ja shoppailemaan niin täytyy nauttia näistä hetkistä nyt. Ens kerran sitten vaikka vaunujen kanssa shoppailemaan [:)] ei sekään nyt niin pahalta kuullosta. Mukava vielä kun shoppailu kaverina on täti jolla on virtsatie tulehdus niin on kaveri juoksemassa vessaan joka kaupassa [:D]
 
Tämän ymmärtäisin niin että neuvolaan ilmoittautuminen riittää, siellähän on joka käynnillä terveystarkastus.


Kyllä näin on. Tai ei nyt ihan pelkkä ilmoittautuminen riitä, täytyy siellä käydäkin :-)

Toinen samanlainen "pakko" on käydä jälkitarkastuksessa lääkärillä synnytyksen jälkeen. Lääkäri täyttää lapun joka pitää lähettää Kelaan. Kelassa nimittäin automaattisesti lopettavat äitiysrahan maksamisen johonkin tiettyyn päivään mennessä ellei tule tuota todistusta - sen kun lähettää niin poistavat eston.
 
Sadepilvi: Minä jotenkin arvasin [:D]. Siis jostain ihan alkuajan neuvolakeskustelusta tuli semmonen olo että varmaan oot käyny samalla. Eli asutaan 10 km:n säteellä toisistamme, hyvä treffata viimeistään beebejen kanssa [:)]. (tosin meillä saattaa tulla suunta Liminkaan päin jossain vaiheessa jos taloa aletaan ostamaan) 
 
voi ällö ja yökötys [:'(] ei se pahoinvointi sitten vieläkään loppunut.. sentään vähentynyt, mut eilen ei taas mikään pysynyt sisällä eikä tänäänkään.. tässä olotilassa meinaa olla himpun raskaita nuo aamuiset lehdenjaot, varsinkin kun saa kyykkiä joka toises puskas puhumas norjaa [:'(] [:'(] onneks siihen aikaan ei juuri muita liikkujia ole niin saa öristä ihan rauhassa [8|] jos kerjäis maanantaina neuvolassa parin viikon sairasloman kun miehelläkin loma alkaa [:)] *hyjj minua*

Miehestä tuli sitten eilen ehtoopäivästä pappa [:D] terhakka reilu parikiloinen ja 46 senttinen tyttövauva saapui maailmaan[:D] ja mustahan sitten tuli ikäänkuin mummo [:D] [:D]

yhh.. koittaskohan nukkua, jos helepottas oloa se...
 
Minä huomasin yhtäkkiä viikonloppuna ettei enää kuvota [:)][:)][:)]. Pieniä aaltoja saattaa välillä käydä mutta ei enää jatkuvasti. Samaten rinnat eivät enää ole tappokipeät.

Koitahan epelation jaksaa, jospa et kuitenkaan kuulu niihin jotka sairastaa koko raskauden ajan.
 
Onneksi olkoon "mummolle", epelation! [:D] Sun mies on varmaan ihan onnesta ymmällään[:D] Kun ei sitä nyt joka perheessä tulla samana vuonna papaksi ja isäksi  [:)] Se onkin hyvä kun saatte vauvalle vaatteita helposti omasta perheestä käytettynä. Nyt kun vielä sulla pahoinvointi loppuis!!

rozie: juu täällähän me jossain lähellä asustellaan, pittää jossain vaiheessa sopia rehvit [:)]

Mäki olin jo huomaavinani että pahoinvointi olisi vihdoin vähän hellittämässä, kunnes tänä aamuna laattasin kaksi kertaa [:'(] Rinnat ei ole mullakaan enää kipeät. Siitä olen kiitollinen [;)] Vieläkään eivät ole töissä sanoneet mun mahasta mitään. Ei vaan kehtaa aloittaa puhumaan, että hei ettekö ole huomanneet että minä oon raskaana?!?! Ehkä olen vaatteilla peitellytkin vatsaa jotenkin alitajuisesti, jostain syystä. Jospa huomenna laitan oikein tiukan t-paidan niin ei voi peitellä, ja täytyy jo jonkun kehdata kysyä suoraan, niin pääsee siitäkin asiasta sitten [;)]
 
Takaisin
Top