Heinäkuun keskustelut

basura:  Kiitos. Sanotaanko nyt näin että hemmetisti kärsivällisyyttä auttaa asiaa [;)]. Tällä hetkellä olen ehkä onnellisempi kuin koskaan ennen, tietenkin pikkuruinen lähentää entisestään. Mutta kaikenlaista on vuosien varrelle mahtunut kun ollaan koko aikuisikä samaa maailmaa kateltu [:D]
 
Onnea rozie! :))

ja Bofink , mullekkaan ei oo puhuttu viel mitään lääkärintarkastuksista,
ens viikolla toka neuvola jolloin 14+2.

Mut kävin varhaisultrassa yksityisellä ja siellä lääkäri
katto samalla että kaikki on kunnossa ja merkkas neuvolakorttiin,
niin mietin et jos se sitten korvas sen ekan käynnin.

Nyt on ehkä havaittavissa pientä vatsan kasvua, vielä saa kyllä
vatsan vedettyä aika hyvin sisään, mutta alavatsa on aika kova.

Viikon verran ollut kutittavaa tunnetta eri puolella vatsaa. Se on tosi jännän tuntusta.
Ihan ku jotain pienen pieniä höttiäisiä kipittäis mahan päällä. Onko kellään muulla ollut tällasta?

Ja siitä vatsakarvojen lisääntymisestä. Vähä googlasin aihetta ja näyttää olevan tosi yleistä.
Ja ovat lähteneet raskauden jälkeen.
 
Onnea rozie!

Täällä vietellään 13. hääpäivää remontin keskellä ja juhlimiset taidetaan jättää lauantaihin, kun juhlitaan kaverin häitä. [:D]

Trooppisen ilmaston keskellä pitäisi lähteä vähän vaateostoksille, puku löytyi kaapista joka mahtuu onneksi päällekin, ei niin paljon pömpötä mikkään [:D] mutta rintsikat - olkaimettomat onkin sitten uudet hankittava. Taitaapa samalla koriin tarttua muutamat olkaimellisetkin, kun tuppaa vanhat käymään pieniksi[:)]

pitänee pyörähtää H&M äitiysosastollakin katsomassa, mitä sieltä löytyy[:D] vaikken mikään himoshoppailija olekaan.
 
Mulla on nyt menossa rv 13+3 ja välillä tuntuu että onkohan tuolla mahassa edes ketään.. Mutta pahoinvointi ei kyllä ole vieläkään loppunut ja navan luokse on kasvanut kamalasti karvoja. mies on sanonut että maha näkyy mutta kyllä se turvotukselta enemmän vaikuttaa :D välillä tuntuu selvästi että venyy joku tuolla mahassa ja välillä oikein repäisee kun vaihtaa asentoa..
 
Basura: Täällä on myös ollut nyt lähiaikoina todella pitkä kestoista pyörremyrskyilyä... [>:]
Olen kuin kävelevä hermoraunio vaikka ei ole mitään sen kummempaa järkevää syytä.
Itseäni ärsyttää juuri tuo "älä vaan tee yhtään mitään, älä syö, äläkä juo, ja ja ja ja"
Nämä ihanat hormonit [:D]
Nytkin viikonloppuna oltiin retkeilemässä saaressa 2 yötä. Siellä koko muu poppoo mieheni mukana joi iloisesti, veteli veneen perässä kumirengasta ja piti hauskaa. Itse tietenkään en voinut mihinkään osallistua.. Oli juuri sellanen olo, että kiva kun teillä on hauskaa!! [:(]
Sitten hieman masentunut fiilis kun joutu istumaan jokun kiven päällä yksin koko viikonlopun kun en voinut osallistua muiden karkeloihin. Sitten saan kuulla kuinka olen hölmö kun tolla tavalla asioista masennun koska täällähän on todella hauskaa!!!!!!!!! Joo todella hauska kun tässä vaan nökötän vissylasi kädessä takaa alalla...
Ilmoitin jo raskauden alussa, että en sitten halua olla koko 9kk yksin raskaana, että saa ihan luvalla ajatella myös minua ja hieman rauhottua. Vissiin on hieman päässyt unohtumaan näissä kesä helteissä [>:] Enkä tarkoita sitä, että ei saisi juoda ja sun muuta mutta silleen hieman hillitymmin kiitos!
 
Olenkin miettinyt sitä monesti kun monet hehkuttavat että kuinka se raskaus aika on sitten ihanaa aikaa!!! Mistä kohtaa?? Itse en ole vielä löytänyt sitä hehkeyttä... Vauva on siitä huolimatta erittäin toivottu [:)]
 
Mietinkin, että ostaisin koti Dopplerin? Josko se saisi hieman mielen piristymään kun saisi kuunnella hieman sytänääniä [:)]
 
Lumihiutale kuulostaa niin tutulle..ja niin masentavalle.. Onneksi sain kerran kaverit leikkimään munkin kanssa kun ostin 3e maksavan uimapatjan ja mentiin porukalla järveen riehumaan! Se oli hauskaa ja huudettiin enemmän kuin ne 10 lasta yhteensä siellä rannalla. En nyt sentään mitään maha plätsejä tehnyt mutta kivaa oli! ja kaikki oli selvinpäin! (kerrankin..) Koittakaa keksiä jotain tollasia juttuja et voi riehua mutta sillei et säkin voit osallistua. Ja sit kannattaa nalkuttaa ja itkee ja vaikeroida ja valittaa ja voivotella [:D] se on toiminu ainakin täällä ihan kivasti [:D]

Kohta lähdetään erakoitumaan saareen ja siellä ei oo vettä (siis kaiketi ees kaivoo) eikä minkään valtakunnan sähkö asioita kuten esim akkua että lamput saisi päälle..Muuten kuulostaa niin ihanalta mutta kun pitää osata syödä sillei ettei hirveesti mitään bakteereita yms saisi ja varoa kaikkee mahollista taas..huah..onneksi tänään on vähän parempi fiilis raskaudesta kun eilen kuulin neuvollassa pirpanan syrämmen <3 paitsi eilen piti kattoo sitten vielä tvstä Omen leffa ja olin jo ihan varma et oon sakaali ja synnytän paholaisen pojan..pitäis ehkä ennen mökki reissua jättää tommoset elokuvat välistä..iih!
 
Neuvolassa tuli käytyä eilen ja kaik oli ookoo.. parin viikon takainen vuoto oli mitä lie vuotoa ja osittain siksi tälle päivälle tuppasivat sitten lääkärin ja taitaa tulla yllättävän helposti sairaslomaa.. Noh, oppiipahan työnantaja kuuntelemaan vähän meikäläistäkin..
 
Hei!

Täällä uusi ilmoittautuu, erinäisten kirjautumisongelmien jälkeen [;)].
Ensimmäistä täällä odotetaan, himpun verran iäkkäämpänä, kun aikaisemmin ei aikaa moiseen ole ollut , nyt oikein sopiva hetki. Yritystä miehen kanssa kokonaista pari päivää ennenkuin tärppäsi...[:D] No, vielä ei oikein uskalla hyppiä riemusta, kun vaikka mitä voinee tapahtua....

Tarinaa tästä ensimmäisestä riittäisi vaikka kirjaksi asti jo nyt ja halusinkin sen takia liittyä mukaan. Mutta en nyt kaikella muita halua pitkästyttää, kerronpahan vain että np-ultra takana pari viikkoa sitten. Sielä se kaveri pyöriskeli ja heilutteli käsiään kovasti [:)]. Muiden tarveysongelmien vuoksi jouduin eilen uudestaan polille ja lääkäri ehdotti että haluaisiko että taas kurkataan. Arvatkaa vaan halusinko [;)]... Oi, miten oli kaveri kasvanut paljon, näytti jo melkein ahtaalta se tila sielä. Edellisellä kerralla oli tilaa vaikka kolmelle muulle :)

Kaikki oli hyvin np-ultrassa, mutta haluan kuitenkin mennä punktioon. Pelottaa vaan kovasti, mutta jos sielä kaikki on ok, niin sen jälkeen uskoisin voivani aika huoletta jo uskoa että sieltä joku pikku tyttö/poika tulenee maailmaan... Ennen sitä en jotenkin oikein vielä usko moiseen...

LA 26.01.2011 tällä hetkellä.
 
Snow:
Onnea paljon pienestä ihmeestä ja tervetuloa joukkoon [:)]

basura:
Se on yllättävän kivaa ku pääsee pois "sivistyksestä" [:)] Näillä keleillä olis niin ihana olla mökillä järven rannalla ja vaan uida. Sielläkään ei oo sähköö eikä juoksevaa vettä. Ite tykkään tosi paljon! [:)]
Mäki katoin sen omenin eilen. Mua itseasissa vähän pelotti se ja oli sillee että toivottavasti omasta ei tuu tommosta... [:D]

Omaa:
Tänään pääsi kuulemaan neurologin tuomion kun mulla on ollut ihmeellinen puutunut/tunnoton alue oikeassa kyljessä viime joulukuusta asti. Kävin keväällä neurologilla, magneettikuvauksissa ja röntkenkuvissa. Niin mulla on nyt sitten kaksi tulehdus pesäkettä pikkuaivoissa ja yksi niskassa. Nyt sitten oottelen jatko tutkimuksiin kutsua, eli selkäydin näyte otetaan ja sitten uusiin magneettikuvauksiin kun pikkuinen on syntynyt.
Onneksi ei ole vaikutusta raskauteen eikä kasvavaan pikkuiseen.
Pelottaa ajatus siitä selkäydin näytteestä ku olen tosi neula kammoinen... Mutta pitäähän tuo saada selvitettyä.

Torstaina onneksi seuraava neuvola niin pääsee selvittää noita lääkärintarkastus juttuja ja muita mietityttäviä juttuja.
 
Huh hellettä. Yksi aamu heräsin naama niin turvonneena, ettei ryppyjä näkynyt yhtään :-) Näytin nuorelta!

Hei Snow! Meillä sama laskettu aika :-) Minulla on ikää jo 43 ja pidän itseäni valitettavan vanhana äidiksi, mutta toisaalta on jotenkin mukavaa, että naisen elämään mahtuu tällaista näin erilaisissa elämänvaiheissa (siis erilaisissa kuin jollain alle kaksikymppisellä vaikka....). Kyllä minua kromosomihäiriöiden mahdollisuus pelottaa, en tosin itse aio mennä lapsivesipunktioon enkä istukkabiopsiaan, mutta haluaisin tietää jos se olisi mahdollista ilman noita. Mutta enimmäkseen olen ajatuksella, että otetaan mitä elämä tuo, ja kaikki mitä se on tähän asti tuonut on lopulta osoittautunut hyväksi, miksi se mihinkään muuttuisi!

Bofink, ikävä että sulla tollasia neurologisia huolenaiheita. Selkäydinnäytettä älä kyllä pelkää, ei ole sen kummempi juttu kuin epiduraalipuudutus (näin meidän yhteiseen teemaamme liittyen tämä vertaus ;-)). No, kammo on kammo.

Onko täällä muuten ketään synnytystä kauheasti pelkäävää? En itse ole, mutta tuttavapiirissä on ollut ja suosittelenkin kovasti, että asiasta puhuisi ajoissa ja monta kertaa neuvolassa, jotta varmasti pääsee ajoissa äitiyspoliklinikan pelkopolille. On hieno palvelu se.

Minä kävin tänään ultrassa, mutta siitä tuonne ultraketjuun.
 
Heipähei taasen!
 
Massu senkun kasvaa, ihanaa! taitaa kylläkin vielä olla suurimmaksi osaksi turvotusta, mutta silti! :) Avomieheni eilen tuumasi, että sinähän näytät ihan siltä kuin olisit raskaana... [:D] ahaa, katsos kun huomasit! [;)] 
 
Tänään alkaa viiden päivän vapaa. Lähdetään käymään pikkureissu itä-Norjassa. Mukavaa vaihtelua arjen keskelle.
 
Katselin tuossa vauvauintikuvia netistä, voi että näytti hauskalta hommalta! jos kaikki menee hyvin, niin minä oon kyllä innokkaana mukana vauvauinnissa heti kun vauva sinne pääsee. [:D] en yhtään intoile etukäteen... [:)]
 
Mukavia kesäpäiviä odottajat!
 
voihan PLÄÄH tätä hellettä [8|] onhan se silti hianoo että on kesällä lämmin, johan tuossa olikin muutama kesä ettei juuri tarvinnut sortseja pitää kun tässä meilläkin yleensä tuulee aina.

Sairasloman kunniaksi [:D] lähdetään tänään vermoon raveihin ja ollaan yö Hotelli Vantaassa [:D] [:)] [:D] simmonen irtiotto arjesta kun miehelläkin on loma nyt. Huomenissa suunniteltu että jos Suomenlinnaan lähdettäis tutustumaan. Pohdittiin ensiksi Korkeasaartakin, mutta jos sinne sitten ens kesänä nyytin kanssa [:D] eihän se nyt vielä ensikesänä kauhean suuri korkeasaaren matkaaja ole, mutta silti varmasti mielenkiintosempi retkikohde kuin suomenlinna. Huomiseksi vain luvanneet vieläkin lämpeempää, mutta eiköhän siellä suomenlinnassa jonkinsortin meripuhuri kuitenkin viilennä?? Huomenna tullessa käydään sitten ikeasta hakemassa se pinnasänky (mihin sekin täällä sopii kun on remonttia ym roinaa vielä joka paikka pullollaan???!)

Eilen illalla pohdittiin varovasti tytölle nimeä [;)] eihän sitä vielä tiedä kumpainen sieltä tulossa, mutta sykkeitten 'perusteella' _saattaisi_ olla tyttö. Ne 'perinnöksi' tulevat vaatteetkin kun ovat enämpi pinkki voittoisia niin olisihan se sitten mukavampi tyttöä niihin pukea.

Lauantaina kun käytiin autokaupoilla niin käytiin samalla hobbyhallissa katsomassa niitä 199 € (?) yhdistelmävaunuja. Eivät olleet meidän mieleen vaikka pitäisikin olla ihan laatumerkki (jota nyt sitten en muista) jotenkin olivat rimpulat eikä minkäänlaista jousitusta.. Taidetaan päätyä edelleen niihin Kärkkäisen Emma-yhdistelmiin (129 €) jos isännän lomarahoista nekin kävisi hankkimassa nurkkiin pyörimään..

Ens viikolla kun käydään Raumalla niin käydään mallailemassa turvaistuimia jo valmiiksi. Auto kun tuli vaihdettua amerikkalaiseen niin siinä tuo turvavyösysteemi erilainen kuin muissa autoissa niin luultavasti siihen ei saada ihan vaan 'heittämällä' mitä tahansa kaukaloa sopimaan. Raumalla (tai Eurajoella) simmonen hyvä lastentarvikekauppa mistä saa liikkeestä kantaa sovitettavaksi autoon ja takaisin liikkeeseen kun on sellaisessa entisessä kauppakiinteistössä että saa auton parkkiin etuoven tuntumaan. Jossain itäkeskuksessa tms saattaisi moinen mallailu olla hivenen hankalampaa..

tjah.. jos varailis sen hotellin sitten [:D]
 
Ihanaa kun joku uskaltaa jo suunnitella tulevaa noin paljon. Itse en uskalla edes katella vauvan vaatteita, pinnasängyistä puhumattakaan kun kokoajan pelkään ettei kaikki menekkään hyvin.
Olen kyllä sivusilmällä katellut netistä hoitopöytiä ja muita mutta ostamaan uskaltaudun varmasti  vasta ehkä marraskuussa :)

Mulla seuraava neuvola vasta elokuun lopussa ja jännittää kyllä kovasti onko kaikki ok..
Täytyisi varmaan itsekkin tehdä irtiotto arjestä ja lähteä käymään jossakin nii jos sitä ei miettis koko ajan mitä kaikkea pahaa voi tapahtua :)
 
Kressida: Täällä oli lääkäri joka sanoi joskus, ettei niitä lapsia saa kuin nuoret naiset.... [:D] (piti hetken aikaa miettiä ja tulin sitten tosi hyvälle tuulelle, varsinkin kun tunsin itseni jotenkin "vanhaksi" siellä kaikkien uusien nuorien äityleiden keskellä sisäänpääsyä odottaessani [;)])

Ihanaa, että joku jo suunnittelee vaikka mitä lapselleen... Minäkään en ole uskaltanut kuin toisinaan haaveilla että jos sitten joskus jotain...
 
Mä sain hirmu hyvän vinkin yheltä asiakkaalta millä saa omista farkuista mammafarkut, jos tykkää ommella eikä kaupasta löydy sopivia.
Eli käy ostaa resorikangasta kaupasta ja avaa farkkujen sivusaumoja jonkin verran. Sitten ompelee niihin sivusaumoihin siitä resorikankaasta semmoset kolmio jatkeet.
Eli kävin sitten töitten jälkeen heti ostaa tummansinista(kun musta oli loppunut) resorikangasta ja kokeilen nyt illalla yksiin vähemmän käyttämiini kivoihin farkkuihin noi jatkeet [:)]
Kun musta tuntuu että en millään löydä kivoja mammafarkkuja, täällä päin niin huonot valikoimat. Niin nyt on sitten ongelma ratkaistu [:)]
Ei muuta kuin ompelemaan! [:)]

Meijän ei onneksi tarvi juuri mitään isoja hankintoja tehä kun saadaan "lahjoituksia". Meijän iskä lupas entisöidä meijän vanhan(saman ikäinen kuin minä, 25 vuotta [:D]) pinnasängyn ja syöttötuolin. Sitten toisenpuoliskon vanhemmilta saadaan sen pikkuveljen vanhan yhdistelmä vaunut. 9 vuotta vanhat mutta tosi hyvä kuntoset briot, menee vallan loistavasti [:)] No turvaistuin autoon pitää vielä miettiä, mutta kattoo sitä sitten lähempänä loppuvuotta [:)]
 
Teretulemast Snow joukkoon, onhan tältäkin "kylältä" joku linjoilla [:D]
 
H&M ei saa miusta kyllä vakioasiakkasta äitiysosastolle. En tiedä, taidan olla liian vanha sinne tai ainakin mieli siihen muotiin. Kohta pitää kyllä alkaa jotain joustoa löytää housuihin, kiristää vähän, mutta tilanne varmaan pahenee viikossa - kahdessa.

Tenavapisteessä pitäisi käydä katsomassa niiden valikoima Carriwell tuotteista, ennen kuin tilaan netistä. Kiva olisi vähän sovittaakin.
 
Minä ostin tänää O-J:lle ensimmäisen vaatteen. Maailman sievimmän valkoisen haalarin. Oli O-J sitte tyttö tai poika, se passaa. Seuraavat vaatehankinnat vasta rakenneultran jälkeen (oli ainakin miehen määräys[:D]). Meillä on muutto kuukauden päästä edessä, joten kaikki kalustehankinnat, vaunut yms. aletaan miettiä vasta sitten. Ois tuota pakattavaa muutenki jonnin verran...

Oulussa äitiysvaatevalikoima on SURKEA. H&M ja kolme muuta, joissa kaikissa valikoima on tosi pieni. Vai tietääkö joku oululainen lisää??? Mamalicious-vaatetteita kahdessa liikkeessä ja itse en niitä suostu ostamaan huonon hinta-laatusuhteen vuoksi. Töissä meillä taytyy olla mustat, suorat, prässihousut. Voin kertoa, että valikoima ei ollut järisyttävä. Löysin onneksi kivat, mutta prässittömät, jotka prässään itse.

Olipa valivalivali äitiysvaatejutut. Onneksi olen kuitenkin löytänyt kivojakin vaatteita, koska vanhat housut eivät mene lähellekkään kiinni[:)]

Ihanaa, kun alkuraskauden pahoinvointi on poissa. Nyt vähän semmosta oottelua, että liikkeet alkais tuntumaan. Joko jollakulla tuntuu jo? (pitäskö tästä liikuskelujutusta tehä ihan oma topic??)
 
Wii: Täällä ainakin pikkuinen liikuskelee jo kovasti! Pikku hiljaa voimistunu ja eilen illalla tunsin liikkeet jo mahan päältä ku selälleen makoilin[:)] Huomenna neuvolaan, että sitä odotellessa...
 
Millä viikolla olete menossa kun liikkeet jo tuntuu? :D kaikilla tuntuu jo mahaakin olevan mutta itestä en kyllä huomaa muutakun loputonta turvotusta :D

Olisi kyllä mukava jos maha rupeais jo kasvamaan tai tuntuis jotain tuolta nii tietäis että siellä joku elelee..:)
 
Eli parin viikon päästä vois alkaa tosissaan ootteleen. Olet noin kaks viikkoa edellä. Ilmeisesti kohdun asento ja istukan paikka vaikuttaa, mutta ehkä kohta kuitenkin. Mun neuvolan täti on vähän sellainen toppuuttelija, kun kyselin, millon voisin alkaa liikkeitä kuulostelemaan. Hänen mielestään ensisynnyttäjän kannattaa alkaa liikkeitä odottelemaan vasta rv 20+. Kiitos Helinä82! Tämä piristi vähän kökköä päivää kummasti.

Olen netistä katsellut dopplereita ja ajattelin sellaisen hankkia. Rozie sitä ainakin kehui. Saisi kuunnella ääniä aina kun haluaa. Miehellekkin se olisi kiva.
 
Takaisin
Top