Heinäkuun keskustelut

Bubble

Jostain jotain jo tietävä
Aloitan tänne jo tämän :) Kohtahan tuo kuu vaihtuu :)
toivottavasti itselle heinäkuu tuo ainakin jonkun ultran! :))
 
Aamu alkoi lääkärissä ja nyt hirvittää.... Kohtu on taaksepäin kallellaan eikä saanut sydänääniä kuuluviin. Sanoi että on myös pieni joten voi olla että ollaankin varhaisemmassa vaiheessa vielä mitä kuukautisten mukaan. Voi kiesus, miten minä nyt kestän sinne ens keskiviikkoon ja ultraan? 
 
rozie siis miten se pystyi sanomaan että se on pieni?
Kaikki on varmasti hyvin ja keskiviikkona saat huokaista helpotuksesta :)
Mitä oon lukenut, niin just jos kohtu on taaksepäin kallellaan niin niitä sydänääniä on vaikea
saada kuuluviin vielä moneen viikkoo millon normaalisti kuuluis.

Joo ja mä se olin joka niitä evästipsejä kyseli :) Mut kiitos vastauksista :)
Paras eines on saarioisten lohikeitto :) Se tarttui tänään mukaan. Jatkossa
ajattelin että pärjään ihan vaan ruisleivillä ja jogurteilla.

Joku mainitsi herkuttoman heinäkuun. Niin radikaaliin en taida pystyä,
mutta ajattelin nyt alkaa katsomaan vähän paremmin mitä syön ja kuinka paljon
ja LIIKKUA enemmän :)

Adara vesimiehet on luovia tyyppejä ;) Itse olen iloinen vesimies vauvelista.
Itsekkin kuulun tähän hienoon porukkaan :)

epelation aina kun puhuit peukkubaarista
kuvittelin sellaisen hämyisen villin lännen tyylisen pubin, mistä
saa vain grilliruokaa. Ja kuinka kaikki syövät siinä tiskillä...
Ja se olikin ABC :D

Eilen tuli ultra-aika postissa! Hieman vain hämäsi kun siinä luki että "varhaisraskauden ultra".
Silloin on viikkoja jo 12. Eli eikö silloin tehdä se NP-ultra. (otin siis kaikki seulonnat)
Vai onko ne vaan nimennyt sen noin... No sama kai se mitä siinä lukee,
kai ne voi siellä sen niskapoimunkin mitata vaikka olisivat varustautuneet muuhun.
mutta niin 15.7. on se. ELI kahden viikon päästä :/
 
Sori Basura, mulla meni näköjään B:t sekaisin. Yritän olla jatkossa tarkempi! [;)]
 
Bubble, mäkin sain kutsun eilen ja ihan samaisella alkuraskauden ultraäänitutkimus -nimikkeellä. Mullakin on ultrapäivänä tasan rv. 12 ja täällä Hämeessä ainakin tehdään juuri tuossa ultrassa se niskapoimun turvotuksen mittaus, siis mikäli siihen seulontaan haluaa osallistua.
 
Mä olen myös vesimies, la:n ja oman synttärin välillä on 10 päivän ero.
 
Mä kanssa oletin että peukkubaari on joku pieni maalaiskuppila. Enpä ollut aikaisemmin ABC:lle moista nimitystä kuullutkaan! [:)]
 
Aurinkoista torstain jatkoa!
 
Bubble:  Siis kohtu on pieni. Mietityttää vaan että mitähän minä tuolla omalla laitteella mahdoin kuulla kun erehdyttävästi ne sydänääniltä kuulosti... Taitaa mennä ilta kokeillessa... 
 
hihi! löysin netistä tämmöset:

http://www.horoskooppi.com/muut/lapset/kauris.htm
http://www.horoskooppi.com/muut/lapset/vesimies.htm

Meijän pirpana kuuluu tohon ylempään kastiin. Ja jos siitä tulee samanlainen kuin minun hyvästä ystävästä ja entisestä kämppiksestä niin voi apua! [:D] Siisteys asiat ei ihan mennyt nappiin..minä keskivertoa alempana siisteystasossa kuin taas ystäväni reilusti sen yläpuolella! voitte kuvitella miten meidän elämä eteni [:D] nään jo niin selvästi silmissäni kun se heristää mulle pinnasängystä sormeensa kun en oo tiskannu! [:D] Sanoin jo kaverilleni että se saa siitä kotiorjan itselleen jos rupee nenille hyppimään [:D] ei vaiteskaan <3

Ai kauheeta ku jysähtäis tuo taivas nytten..pää on ollut aivan älyttömän kipeä! Lupasivat ukkosta, ja viimeks kun oli tämmönen keli niin pukkas hirmu mikreeni töissä.. Mulla ollut murros iässä kaks kertaa, kerran vääriä e-pillereitä syötyäni ja nyt kerran alkuraskaudessa ukkos säällä. Murkkuna pahimmat, nyt ne lähinnä esiintyy vaan sillä että olen käytännössä sokea jonkun tunnin.. ja sitten alkoi vähän jomottamaan päätä ja hartioita. Vaikka panadolia saa ottaa niin en ota kuin vasta äärimmäisessä hädässä, en tykkää niitä muutenkaan syödä enkä varsinkaan nyt kun on raskaana.

Viime yönä näin unta että ukko lähti Marilynin matkaan jolla oli pamelan tissit ja sain ne kiinni itse teossa..alkaakohan tulla huono omatunto kun olen seksuaallisesti täysin lahna nykyään..en ois sitä kyllä itsestäni koskaan uskonut [:D] Mietin juuri että pitää varmaan neuvolaan soittaa ja kysyä että saako sitä seksiä harrastaa kun on se istukka lähellä kohdun suuta...oltiin eilen niin tampioita ettei mitään älytty kysyä..nyt harmittaa.

Voi jestas kun on kuuma kun tämä minun vanhempi koiruus tuli käytännössä syliin nukkumaan (n.30kg) [:D] mutta en sitä raaski poiskaan ajaa kun on niin söpönä tuossa..

rozie Kyllä mäkin uskon että siellä kaikki on hyvin, itsekkin kuullut tuon että ei välttämättä kuulu jos kohtu on taaksepäin. Katsoiko se mahan päältä vai alakautta? mietin vain että eikös se näy paremmin ala kautta katsottuna.. eihän keskiviikkoon kuitenkaan ole kuin vajaa viikko enää. Ja jos nyt menee ihan päivät pilalle niin voithan käydä sen tarkistuttamassa jossain aikaisemminkin.
 
Miulla on myös kohtu taaksepäin kallellaan eikä neuvolassa saanut kuin aavistuksen sydämen äänistä, kerran. Syke kävi 185:ssä ja miun oli 85 ;) Äiskä ottaa lunkisti :D  mutta Rozie, kyllä se neuvolassakin osui siihen ;-) siis tarkoitan, että voit osua hyvinkin kotona :)

Ultrassa sitten selvisi, että kohdussa on myös osittain väliseinämä ja on auki, mutta kun tätskä sanoi, että kohdussa on reikä, niin ajattelin ensin, että jaa, kuinkahan kauas mukula ehtii matkaamaan [:D] Ja kai siellä yksi reikä pitää ollakin, mutta siis miulla kaksi.

Ei mekään siellä mitään tajuttu kysyä. Mahan päältä ei näkynyt kuin virtsarakko, joten ammatti-ihminen luovutti heti. Voihan se kohtu vähän taka-alalla ollakin, jos käyttää vähän myöhemmällä iällä. [:)] Toki olisin mieluusti käyttänyt jo vuosia sitten.

Bubble - mulla on etulyöntiasema herkuttomaan heinäkuuhun, kun olen sitä niin kovasti harjoitellut :D Ja koska kesäkuun loppu meni vähän herkutellen, niin ostin eilen jäätelön kaveriksi sitten tuplankin kun oli ihan tuore [:D]. Mutta se jäi taas viime kuulle ;-)

Mie pelkään oikeesti sitä, että miulta loppuu puhti ja sit että mie paisun kuin pullataikina [8D] Mut tätä en tiennyt vuoden vaihteessa kun tähän aloin. Enkä ole oikeasti edes laihtunut, mutta enpä ole lihonutkaan. Paino alkoi tippua huhtikuun alusta, kun tuli verenimiä ;)
 
Kyllä se lääkäri sanoi jo ennen kuin yritti dopplerilla että kohtu on taaksepäin eikä välttämättä äänet kuulu mutta yritetään. Se laite piti ihan hirveetä ulinaa, lääkäri koitti ensin ja haki sitten hoitsun avuksi. Sanoi sille hoitajalle että hänen mielestä hän sai ne jo kuuluviin mutta sitten laite otti jotain häiriöö... Tiedä sitten...

Pitää kokeilla tolla omalla, mitenkä tiheenä ne äänet kuuluu teillä? Siis jos syke on yli 150 niin ei kai siitä voi mitenkään erottaa koko sykettä vai? Kun ne mitä itse kuulin tolla pari päivää sitten oli kyllä hitaammat mutta samanlailla kuului vuosi sitten siskon masusta kun odotti poikaa, oli ehkä viidennellä kuulla...
 
Heippa.

Oon tässä nyt vasta pari päivää tänne kirjotellu, kun aikasemmin ei oikein oo uskonu koko raskuatta todeksi. Ja no stten vielä sekin kun neuvolassa laskettiin että laskettu aika olis ollu 3.1.2011 ja sitten kun menin normaalisti ultraan rv11 ni siellä sitten ilmenikin että viikkoja onkin vasta 8+5 no siinähän laskettu aika muuttu sitten kolme viikkoa. Sitä vain ollaan ihmetelty kun ei siinä välissä mitään kuukautisia ole ollut. Itselle tua lääkärin tarkastuskin on jo tehty 9+5, kun ollut jalkojen alta lähtemistä töissä ja kun kilpirauhauhasen arvot ollut ihan päin prikkalaa. [&:]

Bubble ja kjeev kovasti ihmettelen miten teillä vasta rv12 on tua alkuraskauden ultraäänitutkimus on, koska mulla on se nyt rv11 ja kun eilen jouduin sitä siirtämään ni se sano että se on pakko siirtää samalla päivälle mutta myöhemmäks vaikka et sinne kunnolla mahdu, koska seuraavalla viikolla se olisi liian myöhään jolloin mulla olis sitten ollut rv12.[&:] Mut kaipa tua sitten vaihtelee paikkakunnilla. Ja täällä meillä päin varataan itse nua ultraääni ajat.
 
rozie niin tietysti [:D][:D] Mietin et miten se voi tietää minkä kokonen pikkunen on jos ei oo ultrattu.
Pistettäköön toi aamun piikkiin [:D][:D]

basura kiitos noista horoskoopeista! :) Yllättävän usein tollaiset
persoonallisuuskuvaukset horoskoopin mukaan osuu itsellä ainaki yks yhteen.
Tostaki tunnistin itseni monesta kohtaa :)
Ja mitä unia [:D]

Mä oon aina nähnyt paljon unia ja se on aika ärsyttävää. Aamusin on vaikea
herätä kun on ihan unimaailmoissa ja miettii että "mä katon tän vielä loppuun" tms.

Ja repesin tolle mielikuvalle pikkuvauvasta joka heristää nyrkkiä pinnasängystä [:D][:D][:D]

Oonuska75 nostan hattua kaikille joilla on olemassa sellainen asia kuin pitkäkestoinen itsekuri :P
Mun pitää edetä päivä kerrallaan ja tehdä päivittäin hyviä valintoja. Mutta jos päättäisin nyt olla vaikkakin vain viikon herkuttelematta
niin rikkoisin sen heti [&:]
 
Noista horoskoopeista; minä ja mies ollaan molemmat kauriita eikä kuvaus voisi kovin paljon kauemmas enää heittää [;)]
 
rozie Mullon kans kohtu taaksepäin. Sen takii joka kerta ku on ultrattu (nyt jo 3 kertaa) on otettu alakautta, eikä sydänääniä oo vielä ees kuunneltu.

basura ja Bubble Eipä siinä varmaan vesimieslapsen kanssa tulekaan ongelmia, mutta odotahan, kun se pääsee teini-ikään. [:D] Pikkusiskoni on ihan tyypillinen vesimies. Voi miten paljon harmia hän teini-iässä porukoille aiheutti. [:D] Ja mummoni on kanssa. Molemmat ovat niin itsepäisiä kuin vain pystyy. He keskenään ottavat aina yhteen eikä kumpikaan koskaan voita sitä riitaa. [:D] Sopivat kuitenkin aina melkein heti. Itse vielä kun olen kalat ja mies vaaka, niin voi meillä olla pitelemistä ja hermojen hallitsemista jossain vaiheessa. [:D]

Minä olen nähnyt hirveästi seksiunia. [:D] Melkein joka kerta kun nukahdan (ihan vaikka päikkäreille), näen jonkinlaista seksiunta. [:-] Ennen raskautta ne unet olivat huomattavasti harvemmassa. Silti ei hirveästi tee edes mieli seksiä. Välillä toki tekee, mutta saattaa mennä monta päivää, ettei tapahdu mitään. Ja meillä kun minä olen yleensä ollut se aktiivisempi puoli, joka vonkaa jos ei saa joka päivä. [;)][:D]

Tänään kävin siellä verikokeissa ja ottivat hirveästi verta. [:-] En tykkää yhtään verikokeista, hoitajan pitää aina muistuttaa minua hengittämään (melkonen lähihoitaja [:D]). Otin myös ne seulontajutut.
Eilen neuvolassa kysyin noista ärsyttävistä hormooninäppylöistä, joita mulla on ollut rintakehä täynnä heti raskauden alettua. Mutta ei niille mitään voi, pitää vain kuulemma rasvata. [&o] Minä kun normaalisti käytän paljon avonaisia toppeja, mutta nyt ei kehtaa kun on niin järkyttävä näppyrykelmä ihoa koristamassa.
 
ssannaa mulla täällä jyväskylässä tuli kutsu ultraan ja se oli rv 13+1..meinas vähän mennä järki odotellessa, varsinkin kun melkein kaikki muut olivat jo käyneet täällä palstalla.. onneksi (tai epäonneksi) jouduin siellä päivystyksessä käymään, en millään olisi voinut odottaa enää sinne viralliseen päivään käymättä välillä jossain.

Ukkoskuuro tuli ja meni ja sinne meni päänsärkykin! ah autuutta kun on kiva olo nyt!

Mulla on kyllä nuo luonne horoskoopit osunu aika nappiin yleensä (oon rapu) mut kai nuo on jotain tommosia lapsi horoskooppeja et millasia ne on muksuna..noh uskokoon ken tahtoo mut on vähän tylsää täällä kun oottelen et pääsen kaupan kautta töihin (tuo ukkoskuuro ja kaato sade jos tulee takasin niin yritän vähän vältellä sitä..)

Mun oli sitten pakko soittaa neuvolaan ja kysyä tuosta istukasta ja sano että saa puksutella että olisi se siellä sanonut jos se on ihan siinä kohdunsuun päällä niin sit voisi olla rajoituksia. Mutta nyt ei pitäisi olla mitään erikoisempaa vaaraa että tiedoissa luki vain että kaikki normaalisti. Jos saisin vaikka isotissisen Marilynin nyt unesta pois kun pääsis vähän kuhertelemaan [:D] jos saisin vaikka tilalle uniin sen tuomitsevan pirpanan [:D]

Ehkä se ei enää myrskyä..lähen metsästämään jotain unisex lankoja vauvan pukua varten..mullakin kun tuo askartelu/käsityö/neulonta into tulee aina yllättäen ja katoaa yhtä yllättäen.
 
Bubble, miulta puuttuu sellainen "kohtuus". Sellainen selkeä mustavalkoinen ei mitään harmaansävyjä, joko saa tai sitten ei [:D]
Tammikuussa oli ekat kaksi viikkoa oikeasti tuskaa, kun kyllä siinä sokerissa tavallaan on ihan yhtä kiinni kuin kahvissa tai tupakassakin.  Eli viikon vuoksi ei kannata edest aloittaa :D Kahvia tosin olen onnistunut vähentämään rutkasti, vaikka miehän olen ihan mahdoton kahvikissa! Nyt olen rajoittanut jopa 1 pieneen kupilliseen päivään. Enkä oikeastaan edes kaipaa sitä! Ei aamuisin päänsärkyä vaikka ei juo!
 
Mutta sellainen pari karkkia tai pari palaa suklaata... ei tule kuuloonkaan, että niitä loppuja säästäisi...
 
Ultraan pääsyssä näyttää olevan paikkakuntakohtaisia eroja. Onneksi tein raskaustestinkin niin myöhään (viikolla 9) ettei tarvinnut kauaa oottaa, vaikka pääsikin viikolla 12. Ja silti se tuntui ikuisuudelta!
 
basura mullakin on vaakamies ja on ne aikas ihania <3 [;)]

luin vaa'astaki ton lapsikuvauksen ja aika hyvin seki meni yksiin sen
kanssa mitä miehestäni tiedän lapsuusajoilta ;)

Mulla on se np-ultra ku raskautta on 11+4.
Ja mitä tuolla oon vähä lukenu nii on niitä ollut myöhemminki.
Aika outoa sannaaa et ne sillai sano et olis liian myöhää...

Oonuska75 tossa myöhään plussaamisessa on kyl puolensa.
Olispa itte plussannu joskus vko 20 [:D] nii ei tarttis nii paljo odottaa ja jännittää kaikkea.

Surffailin tänään netissä ja laskeskelin vauvan hankintojen hintoja.
Lueskelin sit ketjuja siitä, mikä oikeesti on tarpeellista ja on
varmaan ihan hyvä odottaa vauvan syntymään ja sit hommata
sitä mitä tarvii. Et muutamat perusjutut ostaa vaan valmiiks.
Tai saa nähdä, miten sitä myöhemmin innostuu x)

Oonuska75 mä en ole koskaan ollut kahvin tai teen juoja, enkä
varmaan aio sitä tapaa opetellakkaan. Kahvia juon vain silloin harvoin, kun on joku
juhla ja on jotain hyvää kastamista ;)

Mikään olo ei oo inhottavampi ku täyteen mässätty maha. Eli sillei pysyy ihan hyvin
kohtuudessa, että ei oikein pysty syömään paljoa, kun ei halua pahaa oloa.
mut suurin heikkous on KEKSIT!
Ja eilen ostin murokeksejä. Voiko olla parempia....
Ja oon koko työpäivän miettiny niitä, et niitä on sit kotona.

Karkit ja sipsit säilyvät mutta jos kotona olisi jotain pasteijoita
tai suolaista piirakkaa niin ne katoaisivat nopeasti :P

Nyt alko kauheesti tekemään mieli jotain fetajuustokolmioo! :P
 
Ultrasta vielä: Tämän oman sairaanhoitopiirini tiedotteessa lukee, että ultra tehdään viikoilla 11+0 - 12+6. Eli kai niissä on sitten on paikkakuntakohtaisia eroja. Eli täytyy tässä vielä reilut kaksi viikkoa malttaa... [8D]
 
Bubble no kaipas silläkin voi olla vaikutusta että meidän ultraukset tekee yksityinen. Tai niinku raisio ostanu sieltä ultra palvelut.
Puhuitte noista heikkouksista ja kahvin juonnista. Itsellä ei niiden kanssa pahemmin ole ollut ongelmia. Kun kahvia en ole koskaan juonut joskus 15 kesäsenä maistanu ja sillonki tuli keeres ulos vaikka oli maidot ja sokerit ja kaikki herkut laitettu messiin. [:D]
Ja nyt mitä noihin herkkuihin tulee nii tarvii kaikki kattoo niin hirvee tarkkaa kun ite keliaakikko. Ni ei voi kaikkee syödä. Mut kyl karkit on paha tapa. Jos kauppaa menee ja karkki hylly näkee ni sinne kyl yleensä suuntaa ja jonku patukan tai piene pussin ostaa. 
Tuntuu kyllä että olen niin paljon sairauksia täynnä että miten vielä raskaaksi niiden ohessa päädyin. [:D]
Onko täällä jollain muulla joitan sairauksia? Allerkijoita?
Mitä noihin horoskooppeihin tulee niin omani pitää kyllä todella hyvin paikkansa. Mutta mieheni ei kauhean hyvin pidä mitä nyt tiedän mieheni lapsuudesta. No ehkäpä käyn kyselemässä mieheni mammalta juttuja lisää [:D]
Kirpusta sitten tuleekin vesimies jos laskettuna päivänä tulee tai sen jälkeen. jos taas tulee päivän etukäteenki ni tulee toinen kauris tähän perheeseen. [:)] Itse kun olen sitten oinas.
 
Heinäkuuta kaikille!

Mä kirjoittelin päivemmällä tonne helmiuisiin fiiliksiäni ja nyt saan vihdoinkin aikaiseksi kertoa olotilastani tällä "mun virallisella" palstallakin.

Kopsasin tän sieltä, kun en jaksa samaa asiaa kirjoittaa udelleen.
"Mulla ekaan ultraan on aikaa parisen viikkoa ja täällä on todellakin alkanut pelottamaan ihan hirmuisesti. Mieliala on ihan masentunut ja henkinen olotila vaan pahenee koko ajan. Tänään on ollut itku lähellä jo moneen kertaan. Alavatsakipuilua on ollut ilmoilla muutamia päiviä ja koitan tässä miettiä, onko tää nyt samanlaista olotilaa kuin ekassa keskeytyneessä raskaudessa. Tänään sitten on taas halailtu posliineja oikein urakalla ja kun kovasti kroppa kramppasi niin pöksyyn valahti rusehtavaa vuotoa. Eilen heiluteltiin illalla peittoja, joten siinäkin saattaa nyt olla syy, mutta kyllä nyt silti tuntuu olevan musta pilvi pään päällä. Toivottavasti se ei vaan ala sataa tai ukkostaa. Nyt ei kyllä jaksais yhtään myrskyä tähän. Mulla on jokaisessa raskaudessa kyllä tullut vähän rusehtavaa tuhrua (ekassa paljon enempi), mutta kyll se silti mietityttää. Ahdistaa ja vielä tosiaan kaksi viikkoa pitää odotella tota np-ultraa."

Ja nyt sitten mun pää ei enää kestänyt tätä epätietoisuutta. Mä en voi ajatella mitään muuta kuin noita alavatsan tuntemuksia, joten jouduin sitten antamaan itselleni periksi ja varasin huomiselle ajan gynelle. Totuuden hetki on sitten kahden aikaan käsillä. Pahoin pelkään, että kyseessä on taasen keskeytynyt km. Ahdistaa, itkuttaa, vituttaa. [:(]

Nyt en pysty lukemaan ja kommentoimaan teidän muiden juttuja. Ajatus ei pysy kasassa.
 
Pakko kommentoida noihin horoskooppeihin... Meillä minä olen oinas ja mies on härkä, että aikamoista sarvien kolistelua välillä [:D] Ja nyt vauvelista tulis sitten kauris jos yhtään lasketun ajan tienoilla syntyy, että kaikki sarvipäät edustettuina, huh huh [:D]

Halipossulle hurjasti tsemppiä huomiselle!!!! Peukut on pystyssä, että kaikki on hyvin!!!!
 
Halipossulle tsemppiä iltapäivälle täältäkin! [:)] Tuo pahoinvointi on kuitenkin "hyvä" oire!
 
Takaisin
Top