Heinäkuun keskustelut

rozie kuulostaa kyllä siltä et sillä naisella ei ihan kaikki ollut kotona :S
Aika ällöttävää huomiota haki itselleen :S

Luulen kyllä että mun imetyksen vieroksuminen johtuu siitä,
että on aina ollut todella pienet rinnat. Niin en yleensäkkään
puhu tisseistä yms.

Niin nyt yhtäkkiä pitäisikin syöttää jotain "niistä"....

Ja uskon kyllä mitä nukka sanoi siitä yhteydestä minkä siinä
saa lapseensa, joten tottakai haluan yrittää.
 
Onnistuu se imetys pienistäkin rinnoista jos on onnistuakseen.

Odotas vaan kun raskaus etenee...ja vauva syntyy..saatat huomata omistavasikin "tissit" [;)]

Tsemppiä vaan imetyksen [:)]
 
Heipat!

Bubble: Paljon tsemppiä huomiseen ultraan! [:)] Raskausoireista; mulla ainakin oireilu on osittain vähentymään päin, esim. rinnat ei ole enää juurikaan kipeät. Mutta pahoinvointi jatkuu edelleen. Kovasti kaikki opukset lupailee että pahimpien oireiden pitäis alkaa hellittää tässä vaiheessa, no katotaan kuin käy. Ja olen huomannut kynsistä ihan saman kuin sinä! Tosi hyvässä kunnossa ovat, yleensä mulla on ollut tosi halkeilevat ja liuskoittuvat kynnet, mutta nyt tosi kivassa kunnossa.

Imetyksestä: Täytyy vaan ajatella, että aika ehkä tekee tehtävänsä tässäkin asiassa. On hyvä että on useampi kuukausi aikaa totutella ajatukseen ja myös muuttuvaan kroppaan [:)] Mutta eihän se imetys kaikille luonnistu sittenkään. Imetysfoorumilla tästä varmaan on ollutkin puhetta. Eikä siitä tarvi tuntea huonoa omatuntoa, vaikka ei pystyisikään imettämään -syystä tai toisesta - vaikka se rintamaito onkin parasta mahdollista ravintoa pikkuiselle. Tuo kovin julkisesti imettäminen ei oikein sopisi mullekaan. Luulen, että hakeutuisin ainakin jonnekin "nurkkaan" selin yleisöön, ei se rintojeni vilauttaminen ventovieraille varmaan ole kivaa silloinkaan, koska ei ole nytkään. Vessat on toki mahdollisia myös, mutta yleiset vessat ei tosiaankaan liene kauhean idyllisiä ja viihtyisiä paikkoja imetykseen... No, kaiki riippuu niin paljon tilanteesta.

Onko sulla Bubble rinnat kasvaneet tai muuttaneet "muotoaan" tässä alkuraskauden aikana? Tuntuis että pienissä rinnoissa muutokset saattais olla suhteessa paljon suuremmat kuin luonnostaan isopovisilla [8D] Eli kuten nukka totesi, voi sullakin ne "tissit" olla kohta [:D]  Minä "suht" rintava luonnostaan, mulla rinnat ehkä yhden tai max. kaksi kuppikokoa turvonneet.

Mira85: On ollut aika tuskaisaa näillä helteillä... vaikka ei olla edes viimeisillään. Alkuraskauden pahoinvointi ja väsymys ei tosiaan ole kiva yhdistelmä 30 asteen helteellä. Ihan suosiolla saat olla poissa töistä jos siellä on tuommoiset olot olleet! Eihän sitä omaa ja vauvan terveyttä kannata missään nimessä riskeerata, eli menet sitten töihin kun pystyy paremmin olemaan.

Omaa napaa: Napa alkaa pullistua!! Kotipuolessa käväistiin ja sielläkin huomautettiin että kyllähän tuo alkaa jo näkyä ulospäinkin [:)] En tiedä kuinka paljon tästä on omaa pömppöä ja mikä vauvaa, mutta kyllähän se vajaa 10-senttinenkin sintti siellä jo tilaa alkaa tarvimaan itselleen ja punkemaan sisäelimiä sivuun! Se tuntuu ihanalta, että alkaa vähitellen jo näkyä [:)] Mutta maanantaina pitää palailla töihin........... plaah. No, onneksi on niin paljon näitä iloisia asioita mitä miettiä aina välillä.

Oletteko käyneet jo hankkimassa mitään äitiysalusvaatteita ,lähinnä rintaliivejä siis? Mun pitäis, kun on oikeestaan vaan yhet rintsikat jotka tällä hetkellä sopii. Vaikea arvata vaan oikeeta kokoa. Jos kokeilis ostaa yhet-kahet tähän hetkeen sopivat, ja kattoo kauanko niillä pärjäis.
 
 
Raskausoireista: Itselläni on huonot olot hävinneet kokonaan. Tukka on tosi paljon paksumpi ja hyväkuntoinen, no imetyksessä kuulemma neki tulleet paksuudet lähtee. Nälkä tulee nyt nopeemmin. Pienirintainen on kun olen itsekkin niin nyt on tissit [:D] Koskaan oo ollut näin muhkeita. Saanut uudet rintsikat käydä hankkimassa. Varmaan vielä kun rupee lopummassa maito nousee niin täytyy vielä isompia ostaa. Imetysliivit varmaan sitten lähempänä synnytystä käydä ettimässä.
Kaveri anto vinkin imetysliivien ettimisessä. Hän itse kävi liiviliikkeessä kuukautta ennen synnytystä kokeilemassa sopivat muttei ostanut ja kävi hakemassa prismasta samalaiset halvemmalla, kun oli samaa merkkiä. Sai hyvät vinkit ja neuvot liiviliikkeen asiantuntijalta.
Itekkin vois saman tehä [:D]

Oishan se mahtavaa jos sais imetettyä sitten on sen aika, mutta en oo ite vielä ihmeemmin miettinyt sitä.
Kaveri puhu että hänelle oli järkytys millaista se on, kun kaikki vaan kuulemma hehkuttaa miten ihanaa se on. Mutta hänelle se oli kauhistus että miten paljon se sattui aluksi ja se että kukaan ei ollut sitä kertonut.
Niin ehkä sen takia olo on imetyksen suhteen aika neutraali. Kun on kuullut tommosenkin tarinan. Mutta jokaiselle se on henkilökohtainen kokemus. Toivotaan että meille monelle olisi sieltä mukavammasta päästä.

Onko muilla tää helle turvottanut jalat? Itellä ihan kauheet puupökkelöt on nilkat nyt. Nytkin makaan sohvalla jalat kohti kattoa läppäri sylissä. Saa nähä miten myöhemmällä turvottaa.
 
Kyllä mäkin aattelin imettää. En oo aatellu sillä tavalla että onko se outoo tai mitään vaan on vaikea edes ajatella muuta vaihtoehtoa. Mutta ei ole pakko imettää että onhan niitä vaihtoehtoja [:)] Kyllä mäkin oon miettinyt tuota kahviloissa yms imettämistä että ihan ok jos sen tekee sillei "piilossa" eikä keskellä käytävää vedä tissiä tiskiin ja ala taistelemaan sen vauvan kanssa nännit heiluen.. (joskus tälläiseenkin törmännyt)

Toinen on kun oltiin syömässä ravitolassa niin mies rupesi lapsen vaippaa vaihtamaan keskellä ruokaravintolaa siinä rattaissa.. En nyt tahtoisi olla nirppanokka mutta kuitenkin se on paikka missä ihmiset syö! Ja onhan ne vaihdettava ja ne on tottunut siihen mutta mekin (vielä kuitenkin )lapsettomia ihmisiä ja ruokalautanen nenän alla niin ei välttämättä ole mikään ihan kaikkein fiksuin idea siinä nenän edessä sitä vaihtaa.. Itse kuitenkin vaikka olisi kymmenen lasta niin pyrin pitämään sen kakkavaipan eritilassa ruokalautasen kanssa.. tai ainakin hyvin kaukana siitä lautasesta..

mira85 Ei toi työnteko tosissaankaan helppoa ole näitten kelien aikaan että oon ravintolakeittiössä töissä niin se lämpötila nousee siellä ihan talvellakin varmaan 25 niin sitkun ilmakin on 30 ja ilmastointi ei ole mitään huippuluokkaa niin helppoo ei ollut ei..aattelin sillon että loma alkaa kohta niin sillä jaksoin. Ja sit tosissaan kun siihen hikiseen työhön on niin tottunut.. Nyt sit varmaan ulkoilma vähän viilenee elokuun puoleen väliin kun takasin meen niin pääsee ees ulos viilentymään. Ja onhan siellä tietty kylmiöt ja pakastimet mitkä helpottaa tuskaa. Mut ei esim kylmälaitteet näillä keleillä pysy edes kaupoissa tarpeeks kylminä et kuulemma ollut ongelmia joka paikassa.. Onneks sit meidän isomaha vaiheet menee sinne kylmään kauteen kun sääliks käy työkavereita joilla toisella elokuussa ja toisella syyskuussa laskettu aika niin ei varmaan oo mukavaa..

Bofink mullakin jalat ihan älyttömän turvonneet. Seisoma työtä ku tekee niin jalat ei kestä sitä jotenkin ollenkaan! ihan älytön särky tulee jo jostain 4 tunnista.. sormuksetkaan ei mee sormeen jne..mut se voi johtua kyllä tästä veden juonnista ja muutenkin tästä helteestä..

Tänään ollaan vietetty meidän toista vuosipäivää. Tai lähinnä ei oikein tiedetä mikä meidän vuosipäivä on virallisesti kun oli vähän semmonen sottunen se alku.. niin ollaan sovittu et heinäkuun puolivälissä jossain. Käytiin syömässä ja kavereitten kanssa pari tuntia uimassa ja riehumassa uimapatjalla. Hauskaa kyllä oli! jotenkin huomaamatta tipahti sinne 13v tasolle [:D] Nyt onkin sit nenä tukossa ja aivastuttaa mut sitä se nyt on ollut jo tässä raskauden aikana mutenkin..toivottavasti menee ohi ei ois kiva näillä keleillä olla kipee..

Ja tosissaan tissit on täälläkin turvonnut ja kipeet ollu oikeestaan siitä ekasta päivästä tähän hetkeen. Tuntuu että tissit on yhtä nännipihaa..Meinaa pikinin yläosatkin jäädä jo pieneks enkä taida noita vanhoja rintsikoita edes kokeilla päälleni kun se aika koittaa että raaskin taas ne kuristus vehkeet päälleni laittaa [:D]
 
Heissan kaikille.

Ilmoittaudun jengiin mukaan, varovaisesti, hehkutteluihin pystymättä.... taustalla on neljä alkuraskauden keskenmenoa ja tällä kertaa suhtauduin raskauteen niinkuin olisi vain kuukautiset myöhässä, en tehnyt yhtään mitään suunnitelmia, en kertonut kenellekään (kumppani, lapsen isä tietysti tiesi ja jakoi kaiken), onnistuin jopa olemaan ajattelematta jopa päivän, pari kerrallaan.

Sain sitten työtarjouksen johon mahdollinen raskaus vaikuttaisi pahasti, oli pakko mennä tarkistamaan tilanne yksityiseen ultraan. Ja niin vain suureksi hämmästykseksemme kohdussa sätkytteli 11+5 -viikkoinen kaveri sydän lujasti tykyttäen. Koska kaikki aiemmat raskaudet ovat menneet poikki arvioni mukaan viikoilla 8-9 (kerran ehdittiin eka ultraan asti, mutta sikiö oli ollut kuolleena jo monta viikkoa... nämä tarinat löytyvät tuolta Keskenmenot -alueelta, ja laulukin jonka kirjoitin ultrassa käynnistä....), niin uskallan nyt arvioida että suurin riski on ohi ja olen IHAN OIKEASTI RASKAANA! Laskettu aika on 26.1. mutta arvaan että menee helmikuun puolelle.

Minulla on myös vähän yli kymmenvuotias poika ja kumppanillani neljä lasta.... että aika suurperhettä tässä pyöritellään, vaikka hänen lapset onkin meillä vain puolet ajasta, eikä vielä edes asuta yhdessä, lähekkäin kyllä.

On mukava lukea miten teillä muilla menee. Miten on, onko yhteydenpito vilkkaampaa täällä vai Facebookissa (huomasin että ryhmä on perustettu)?
 
Onnea Kressida !!
Raskausoireista sen verta että onko muilla päänsäryt lisääntyneet nyt raskaana olo aikana? Mulla on nyt parin viikon aikana ollu lähes jatkuvaa jomotusta, välillä sattuu kovastikkin, ja sit taas jää sellaseks tausta jyminäks. Rasittavaa!! Ulkona iskee saman tien päälle, vaikka kuinka laittas huivia päähän ja aurinkolasit silmille, niinpä tässä ollaanki tämä viikko pysytty melko lailla vaan sisällä. Rasittavaa. Uskaltaako muuten noita panadoleja syödä päivittäin?
Toiseksee neuvolasta soitettiin verikokeitten tuloksia, kun mulla todettiin rv9 kilpirauhasen vajaatoiminta, sillon se arvo oli 6.3, nyt kontrollissa kävin ja laskenu vaa 5.4, pitäs olla alle kaks, no pikkuhiljaa.. Paniikki oli hirmunen ku sain tietää että on tuo vajaatoiminta, ku heti nettiin lukemaan, ja aiheuttaa sitä ja tätä vauvalle, mutta nyt lääkäri sai vähä rauhotettua mun mieltä, kun ilm. joku stimuloiva arvo oli ns. normaali, mut sit tuo toinen oli huono, niin siks halusivat et alotetaan lääkitys. Mut muutaman unettoman yön sitä kerkes stressaamaan..
Mut joo, ukko kuorsaa jo vieressä, niin josko sitä kahtos vielä frasierin ja koittas itekki nukahtaa.
 
keskellä käytävää vedä tissiä tiskiin ja ala taistelemaan sen vauvan kanssa nännit heiluen..


: DDDDDDDDDDDDDDD aivan ihana mielikuva :DDDDD


Joo siis rinnat on todellakin kasvaneet! Ekaa kertaa on oikein kunnon tissivako :D

Nännit on aina ollut tosi herkät, niin kiva jos imettäminen saa kikattamaan tai irvistelemään kivusta :S

Onnea Basura vuosipäivästä:)

Tuolla facebook ryhmässä missä olen, niin siellä mahat on jo aikamoisia! rv 12-15...
Siis että selkeesti huomaa mahan.

Itsellä ihan ku toi turvotus alkais vähä laskemaan. Mut ei silti viel mtn vauvamahaa ole.

Ja paljon onnea Kressida ja tervetuloa mukaan :)


Meinaan pyörtyä tähän jännitykseen. 2h ultraan.


Sokeri84 nyt kun on joka päivä ollut hirveästi tekemistä eikä ole kerennyt töiden jälkeen
rentoutumaaan päänsärky tulee hirveän helposti. Se ei ole mullakaan sellasta kunnon päänsärkyä vaan sellaista jomotusta.
Hyvä että sulla ei ollut se vajaatoiminta sitä pahempaa laatua :)
 
[:D] bubble ku se meni just niin [:D] oli vähän kiusaantunut olo siinä kahvia ryystäessä [:D] ja kressida on nää keskustelut täällä ollut vilkkaampia ainakin tähän asti. Tänne on tilaa paapattaa vähän enempi kuin tuonne fb sivulle. Sinne vois sit niitä kuvia laitella kun rupee olemaan jotain kuvia [:)] En kyllä tiiä jos lisää kuvan et onko se sit salainen vai pitääkö se lisätä eka omiin kuviin? En oikein osaa vieläkään käyttää tuota fb sivustoa vaikka siellä jo jonkun 4 vuotta ollut..

Päänsärkyä oli mullakin sinne rv12 ? asti että nyt on sitten loppuneet..tosin tuo täysi aurinko ja +30 tekee pään kipeäksi ihan muutenkin ilman hormooneja. Ulkona se helpottaa heti kun pääsee varjoon ja vähän tuulee. Tai ui [:)] Koko viime yön niistin 4 paperillista räkää ja nenä oli ihan tukossa ja kun viimein nukahdin niin nyt nenä on kuin hyvän putkimiehen jäljiltä! Onneks ei jääny riesaks sen enempää..kai sitä tuli eilen impattua tuota järvivettä niin runsaasti että piti räkiä ne ulos viimein. Huomenna sitten porukoiden kanssa ajelemaan kohti helsinkiä siskon luokse kyläilemään. Sit voisin siitä jossain vaiheessa mennä tampereelle ja tulla kotia. Mies jää tyttöjen (kaksi koiraa [:)])  vahdiksi kotiin. Siellä onkin sitten serkku parikuukautta mua pitemmällä vastassa ja toisen serkun pari kk vauva..hihi! vois vähän testata noita vauvoja pitää sylissään kun vauvaan koskenut vimeksi varmaan 10vuotiaana [:D]
 
Onko teillä ollut outoja unia? Mulla vauva tulee usein uniin, mut sit toinen jatkuva teema tuntus olevan se, että menettää tuon ukkokultansa. Toissayönä näin sellasta unta, joka vaivaa vieläkin. Se uni oli tosi pitkä ja yksityiskohtainen, ihan ku ois jotain elokuvaa katellu. Oltiin miehen kanssa Thaimaassa. Itsehän en ole koskaan käynyt ulkomailla, jos ei lasketa Ruotsia (jossa olen myös lapsena asunut) ja Tallinnaa, mutta mieheni on reissanut monet maat, enimmäkseen ex-vaimonsa kanssa. Siellä Thaimaassa tapahtu kaikkea omituista, mutta omituisinta kaikesta oli se, että siellä mulle selvis, että miehelläni on joku toinen nainen. Hän vielä itse tunnusti sen ja sanoi, että heillä on ollut suhde jo puoli vuotta ja hän on rakastunut tähän toiseen naiseen. Minä ajoin ukon pois hotellihuoneesta ja sanoin, että hänellä ei ole sitten mitään oikeutta meidän lapseen. Itse olen viime aikoina joutunut läheltä seuraamaan tilannetta, jossa ex-pariskunta taistelevat pienestä vauvasta. Minusta se on väärin, että lapsen isä ei saa nähdä lastaan, usein olen tällaiseen tilanteeseen törmännyt. Kuitenkin, mieheni ei unessa edes puolustellut itseään tai pyydellyt anteeksi, suuttui vain ja lähti Suomeen ja jätti minut Thaimaaseen yksin. Uni jatkui vielä Suomessa. Mies ei edes yrittänyt ottaa minuun yhteyttä, muuten kuin vaatiakseen oikeutta nähdä vielä syntymätöntä lastaan. Minä taasen otin melkein heti yhteyttä exääni, jonka kanssa kylläkin olemme ihan puheväleissä vielä, samat kaverit kun on. Aloin tapailla tätä exääni, hänellä myös 5-vuotias tytär, jota ei ole saanut nähdä pariin vuoteen. Hänen kanssa sitten yhdessä setvimme tätä tilannetta ja olimme onnellisia yhdessä.
Sitten kun heräsin, itkin ja herätin mieheni kysyäkseni, etteihän hän vain ole pettänyt minua. Olen tullut useasti petetyksi, mutta pahinta olisi, jos menettäisin mieheni, nyt kun vihdoin olen löytänyt sellaisen, jonka kanssa oikeasti haluan olla loppuelämäni yhdessä. Olen toki rakastanut aiemminkin, ollut jopa kihloissa kaksi kertaa ja kerran suunnitellut häitä, mutta tämän nykyisen kanssa kaikki tuntui heti alusta ihan erilaista. Rakastan häntä täysin eri tavalla kuin ketään muuta. Ja nopeaa toimintaahan meillä olikin yhteen muuton suhteen ja melko pian sen jälkeen aloimme yrittämään lasta. Kerkesimme kylläkin yrittää 14kk, mutta tunteet eivät ole muuttuneet miksikään. Olimme vain varmoja molemmat heti alusta.

Eilen näin pitkästä aikaa kummityttöäni ja kummitätiäni. He asuvat Turussa ja ovat nyt täälläpäin käymässä. Antoivat minulle lahjaksi sellasen vaaleenpunasen Hello Kitty-nallen, jossa luki "onnellista odotusaikaa" ja kummityttöni nimi. Hän on siis kummitätini/tätini lapsi, serkkuni. Syksyllä menee jo kouluun, iso tyttö. [:)]

Uskaltauduin jopa uimaan eilen, ensimmäistä kertaa tänä kesänä. Vesi oli todella lämmintä ja löysimme uuden uimapaikan, jonne taatusti menemme toistekin.
 
Bubble kyselit imetyksestä. Mulla vähän samanmoisia ajatuksia kun sulla. Esikoista imetin varmaan pelkästään sen sairaalassa oloajan, oltiin jo ennen syntymää mieheni kanssa sopineet, että saa myös pullosta. Imetys jäi myös siksi, ettei poika osannut kunnon otetta ja sairaalassa kun pyysin apua niin vaan otettiin nännistä kiinni ja laitettiin pojan suuhun ja siinä se. Nyt näin jälkeenpäin ajatellen, en ole yhtään katkera siitä että pojasta tuli "pullopoika". Mies on saanut osallistua myös syöttämiseen, hän heräsi koko isyyslomansa ajan aina aamuisin pojan kanssa ja minä sain nukkua ja palautua rankasta synnytyksestä. Poika ei ole ollut riippuvainen minusta, vaan on voinut olla mummulassa hoidossa ja me ollaan saatu miehen kanssa "omaa-aikaa". Nyt kun kakkonen on tulossa, niin en ole yhtään varma että aion imettää. Molemissa on tietysti omat puolensa ja tästä asiasta löytyy varmasti mielipiteitä yhtä paljon kun keskustelijoitakin [:)]
Ja minusta se on pötypuhetta, että vain imettäessä äiti ja lapsi saavat toistensa läheisyyttä. Yhtälaisesti minä pidän poikaa sylissä kun pulloa annan ja hän saa siitä varmasti yhtä paljon läheisyyttä kun imettäessäkin. En koe että hän olisi jostain jäänyt paitsi.

Jaahas, helteet jatkuvat. Kyllä saisivat jo riittää, meillä menee sisälläkin lämpöennätykset koko ajan rikki [:D]

Kyllä täälläkin jo pieni masu näkyy. Olen kyllä muutenkin tukeva, mutta huomaa hyvin kun menee selälleen, niin siellä se kohtu vaan kasvaa. Hieman jännittää miten iso masu tällä kertaa tulee. Järkytyin kun näin kuvia itsestäni ihan viimeisilläni esikoista kun odotin, en ollut käsittänyt että masu oli niiiiin iso [;)]

Jaksamisia kaikille helteisiin!!
 
Nämä siirtyi eilen kaupungista mökille viileämpään ilmastoon [:)].

Imetysliiveistä, systeri suositteli lämpimästi tilaamaan englannista, ovat kuulemma paljon edullisempia ja hyviä. Voin pyytää jossain vaiheessa sivun osoitteen jos jotakuta kiinnostaa. Itse tilaan sieltä kun tulee ajankohtaisemmaksi. Rintaliivit kannattaisi kyllä käydä sovittamassa ammattilaisella, Suomalaiset käyttävät lähes aina liian pieniä tai väärän mallisia liivejä. Syyllistyn tähän itsekin. Mutta hyvä vinkki tuo että voi käydä liikkeessä sovittamassa ja sitten ostaa marketista [:D]

Ostin eilen uudet bikinit kun vanhoissa ei enää kuppien tuki riittänyt. Kokoa isommat sai ostaa, jospa nämä ei olis ens kesänä liian isot [;)].

Panadolista, joudun itse syömään panacodeja päivittäin 1-3 ja tarvittaessa panadolia lisäksi, ihan turvallisin mielin näitä voi syödä kun tarve on. Parastahan se aina olisi jos ei mitään lääkkeitä tarvitsisi syödä mutta kun on kipuja niin panadol on turvallinen.
 
Viimeksi innokkaana ostin imetysliivit (joita ei sitten tarvittukkaan) etukäteen. Eiväthän nuo sitten edes mahtuneet [:D] Jos millään malttaisi, niin ostaisi sitten vasta kun on maito alkanut tulla ja rinnat eivät ole enää niin "turvonneet". Sairaalassa olessa en edes käyttänyt liivejä, vaatteita kun vaihtoi jatkuvasti, kun ei itse tarvinnut pyykätä [:D]
 
jaaha.. helteet juu jatkuu.. lupailee sadeta, mut tippaakaan ei ole osunut tähän meiän plantaasille [8|]

Mä kans pienirintainen ja ollut tähän asti käytännössä ilman ahdistavia liivejä eläväinen tapaus.. Nyt on jo muotoja [8|] pitäisi siis suunnistaa liivikauppaan, kun nuo sloggin topit eivät tunnu mitään kaikkein tukevimpia olevan.. Vasen rinta vain on huomattavasti suurempi kuin oikea, minkä lienee kasvupyrähdyksen saanut [:D] se vaan mulle jonkinsortin kynnys lähteä esittelemään muotojaan jollekin liivikauppiaalle että saisi sopivat liivit.. ovathan ne nähneet varmasti jos jonkinlaista etuvarustusta, mut silti.......
 
Moi!
Noniin, löytyihän ne ihan tuosta marketista sopivat, isommat rintsikat, että ei tarvi tissien riipottaa ilman tai vääränkokoisissa [;)] [:D] Ostin samalla uudet bikinit, kun menin pesemään entiset koneessa (vaikkakin pesupussissa ja varovaisella ohjelmalla) ja ne kului melkein läpi asti reikäisiksi siellä, eli pilasin ne [>:]

Mä viime vuonna ostin liivikaupasta yksiin juhliin sopivat olkaimettomat liivit, ei sille myyjälle siellä tarvinnut "esitellä" paikkoja, muistaakseni se mittasi ympärysmittaa ym. vanhojen liivien päältä ja tuli katsomaan kun olin saanut kokeiltavat sovituskopissa päälle, että oliko ne sopivat vai ei. Eli ujonakin tyttönä kannattaa ainakin kerran eläissään käydä liivimyyjällä [:)] Voi toki olla ronskimpiakin liikkeitä ja myyjättäriä olemassa, mistäs minätiijän [:D]

Mitenkä Bubblen ultra meni??????

sokeri84: mulla kans päänsäryt on lisääntyneet raskausaikana ihan selvästi, sehän onki yks yleinen oire. Toisaalta kuumuus ja nestehukka voi pahentaa asiaa, pitää muistaa juoda ahkerasti vettä. En oo hirveen monesti ottanu panadolia, mutta pari kertaa oli pakko ja auttoi se vähän.

rozie, voisin olla kiinnostunut tilaamaan niitä imetysliivejä Englannista sitten kun on enempi ajankohtaista.

Adara on mulla ollut aika outoja unia viime aikoina, ei tosin hirveesti ole liittyneet mieheen eikä tulevaan vauvaankaan, mutta muuten vaan tosi sekavia ja eläväisiä unia. Kai se on jotenki normaalia tässä olotilassa..

Hei muuten, tietääkö joku jotakin hyvää nettikauppaa (tai vaateliikettä Oulun seudulta), mistä saisi raskaana oleville juhlavaatteita? En oo vielä mitään etsintöjä tehnyt, nyt tuli mieleen, mutta tosiaan joku hääkolttu pitää löytää syyskuun alkuun mennessä ja mielellään sellainen että sitä voisi tarvittaessa pitää myöhemminkin juhlissa raskauden aikana. EIKÄ mielellään mallia "säkki" [:D] Vatsa voi olla siinä vaiheessa (rv 22) melko pullahtanut. Noh, on täsä vielä aikaa katella ja tutustua ensin vaikka paikkakunnan tarjontaan. Luulen vaan että netistä vois löytää parempia valikoimia.

Ja niin, me kuultiin että saadaan miehen siskolta niiden vauvan turvakaukalo ilmatteeks! [:)] Se jää heillä sopivasti pieneksi siihen mennessä. Yksi tavarahankinta vähemmän meille [:)]
 
basura: tuosta pappa ja pappa puolikkaasta... saisiko toiselle lisänimen tai sitten ihan etunimen mukaan, esim Erkki-pappa. Eikai sillä puolikkaalla ole väliä, jos tahtoo olla mukana ihan täysillä tai jos on vain mummon mies ystävä, niin on sitten vain Erkki. ja onhan niitä muitakin vaihtoehtoa, ukki, ukko :) paappa, taata.
 
Tähän liittyen, onko molempien vanhemmat mummi&ukki tai mummo&pappa vai erit? Meneekö tämä suvun mukaan mihin on totuttu. Miun äidistä on ainakin mummi tulossa :)
 
Geenivirheestä... mulle on sattunut melko täydellinen yksilö, järkevä, kiltti ja aikaansaava. Teki nytkin kesälomansa ( 4 vko) remonttia ja yhden viikon omaan laskuun ja nyt on tehnyt sitten työpäivän jälkeen. Kukkia olen kyllä saanut, mutta olen ilmoittanut, että en halua niitä. Virhekasvit ehkä menisi ;) en inhoa mitään niin paljon, kun sitä kukkivaa kukkaa, jonka tapan kuivuuteen ( tai hukutan) ja sitä pois heittämistä, kun siihen menee yleensä 1-2 kk sen kuoleman jälkeen... kukahan meillä on se saamaton [:D]
 
Imettämisestä... En ihan äkkiä tunne ajatusta omakseni mennä jonnekin ja imettää siinä sivussa, mutta toiset tekee niin. Toiset tekee sen hienosti - sivistyneesti - esim laittaa harson suojaksi, olkapää - pään ylitse, toisen vähän ronskimmin. Toisaalta se on kovin luonnollista, varsinkin kun nykyaikana hehkutetaan avoimuutta, mutta kyllä toiset pitää ottaa huomioon. 
 
Olen aika paljon ollut tekemisissä lehmien kanssa ja käynyt katsomassa koiranpentuja, varsinkin pennut on riippuvaisia emästään ensimmäiset viikot. Koirilla vielä tuo raskaus aika on melko ihanteellinen, ei tarvii niin pitkää odottaa kuin meidän ja lehmien :D Anoppilassa vasikat on imetetty ensimmäisen kerran emästään ja sitten jatkettu tuttiämpäristä emän maidolla, joten siinä vieroitus ( läheisyys) tehdään todella äkkiä, kun taas koirilla sitä tehdään 6-7 viikon iässä. Minä odotan imetysaikaa. Itse en ole saanut rintamaitoa montaa viikkoa, katsoo kuinka minulle käy ;) Jostain muistelisin kuulleeni että mitä pidempää imettää, sen vähemmän olisi allergioita, mutta ei minulla itselläni ainakaan ole. Mutta jos ei heru, niin minkäs sitten teet :)
.... Neuvolatätit lienee kauhuissaan, kun koirat pitää bakteerikannat voimissaan ;-)
 
Raskausoireita ei ole, mikä tahansa voi johtua helteestä: väsymys, turvotus jaloissa sekä pömppömaha. Tosin eilen näytti, että alavatsakin jo pömpötti, mitä se ei yleensä tee, mutta oli löytänyt yön aikana itsensä uomiinsa. Eikä oikein tahdo pysyä usko, että on raskaana. Mutta ei ole mitään mikä viittaisi toisinkaan :) Pitää olla tyytyväinen. Hormoonitkin pysyy ihan omalla tasollaan.
 
Onnittelut Kressida ja tervetuloa mukaan!
Mie en uskalla vieläkään ihan täysiä hehkutella, 15 täynnä, odotan sitä mahaa.. ensin neuvolaa, sitten ultraa, sitten neuvolaa, liikettä, mahaa... aina jotain... ;) Minulla takana siis noin 10 v ilman osumaa.
 
Muistakaa juoda! Nyt helteillä päänsärky tulee helposti kun on nestehukka. Ja kun vesimäärä tavoittelee 2 l/päivä, niin pitäisi olla muutakin kuin vettä ( vishyä) ettei huutele koko kroppaa. Pitää juoda niin paljon, että pissittää :D
 
tulee hehtaari viesti, kun on harvoin näin hyvin aikaa kirjoittaa...
 
Liivejä kattelin vähän niitä babyidea.fi sivuston sporttiliivejä tähän raskauden puolelle ainakin ja sitten sitä mahatukea. Meillä ainakin näytti olevan kaupungissa liikekin, että pääsee sitten kattoo ihan livenä niitä ja saa oikean kokoiset.  Sporttiliivit siksikin kun tulee päivittäin noitten koirien kanssa liikuttua. Löysin kyllä kaikkea muutakin kivaa tuolta ;-)
 
Kattoko kukaan teho-osastoa eilen keskiviikkona? Siinä oli tullut raskausmyrkytys ja sitten se synnytys jouduttiin käynnistämään ja eihän se mahtunut, kun otti olkapää kiinni ja työnnettiin takaisin ja hätäsektiolla ulos. Äiti kuoli, lapsi selvisi keskosenakin. [:-] Kaikkea ei tarvitsisi katsoa [8D]
 
No minähän sitten näin yöllä unta, että sain tytön, kovin pienen, oli vielä kesä ;) ja se tuotiin minulle sairaalassa luokse imettämistä varten ja niinhän se vaan tissiä hamusi ( kuten ne koiran pennut :P) menin sitten seuraavana päivän töihin ja olin syömässä päivällä ( lämmin ja aurinkoinen päivä) ja olin vielä grilliruuan perässä lapsuudenkotimaisemissa ja työkaverit sitten varovaisesti kyselivät, että miten meni.  Ihmettelin mielessäni kovasti, mitenkä en muista miten synnytys alkoi ja miten synnytys meni.....  tyttö ja tumma tuuhea tukka jo [:D] ( itse olen tumma, isällä on vaaleat, vähän punertavatkin hiukset)
 
Jonkinlainen kesäinen mekko pitäisi vissiin 31.7. häihin löytää, tai sitten kiva paita mustan pitkän hameen seuraksi. Tavismekot saattaa vaan näyttää vähän höhliltä näiden pömppöjen kera & leveän lantion...
 
Nyt pitsaa uuniin ja odottelemaan Bubblen ultrauutisia :)
 
Ai niin, unohtui aiemmin: Päänsärkyä on ollut oikeastaan joka päivä. Odotan kyllä että loppuu kun panacodit ei siihen auta eikä haluta ylimääräisiä nappeja enää syödä mutta välillä on pakko ottaa panadoli tähän [&:]

Sain kälyltä tänään puhelun, plussannut oli ja 5+4 nyt menossa [:)]. 2 kk:n ero LA:ssa.. Kiva kun tulee samanikäisiä serkuksia [:)]. Heillä on ennestään jo kaksi vanhempaa lasta.

Täällä mökkeillään ihanassa auringonpaisteessa, loppuviikon toiminkin lapsenvahtina kun sisko miehineen läks suoporkupalloilemaan. Pojat 13v ja 8 kk on sitten mummilla ja tädillä täällä mökkihoidossa [:)].
 
On täälläkin nähty unia adara. Alussa oli pari toden tuntuista vauva unta missä molemmissa meni kesken (ennen ulraa kun oli hirmu stressi..) ne on kyllä nyt loppunut kokonaan että en vauvasta ole unta nähnyt päivystys ultran jälkeen. Miehestä kyllä vähän jotain..kerran sain myös sen kiinni itse teossa tosin kyseessä oli Marilyn Monroe Pamelan tisseillä (miehen nais ihanne on jotain ihan muuta) mutta en siitä kyllä ahdistunut.. mutta paljon on seksi unia! Ja ihan älyttömiä unia.. siis ihan utooppisia, esim viime yönä näin unta että petin miestäni krokotiilin kanssa [:D] Siis se oli semmonen piiroshahmo krokotiili sentäs.. rupee pian pelottaa mitä tuolta mun vintin piiloista löytyykään jos menee vielä härskimmäks [:D] Mutta älä stressaa unistasi, jos mä voin harrastaa seksiä piirretyn krokotiilin kanssa niin eiköhän sultakin voi tulla vielä vaikka minkälaisia unia niin jos jokaisesta ottaa hirveät stressit niin tulee pitkä odotus aika! [;)]

Mummi ja ukki asiat ei oo vielä ihan selvillä mutta minun äiti ja isä on ainakin mummo ja pappa. Itelläni on aina ollut vain mummoja ja pappoja niin tuntuisi oudolta vaihtaa ne nyt johonkin. Tuo miehen puolen suvun isovanhemmat on vielä vähän mietintä vaiheessa..

oonuska75
meilläkään nuo koirat ei pidä ympäristöä hirveenkään steriilinä [:D] Mutta toisaalta eikös se ole ihan hyvä jos vauvalle ei sitten vaikka allergioita tulisi kun on tämä sieto kyky kehittynyt jo kohdussa..

Mites muuten kun mies teki omalla "kuuntelu laitteellaan" (=korva [:D]) tutkimuksen että onko siellä ketään kun oon niin stressanut kun maha ei näy niin se sanoi että sieltä kuuluu sellaista pulputusta? voiko se olla oikeesti mahollista? Kun kyllähän mahasta kuuluu aina vähän pulputusta mutta "tutkimus" nyt kuitenkin tehtiin tuonne oletettuun kohdun kohtaan.. Ja on mulla kuulemma erilainen maha kuin ennen, ehkä sitä vaan ite ei huomaa kun sitä koko ajan tuijottaa..
 
Meillä tulee olemaan esim. Sirpa-mummo ja Jouni-ukki. Omat vanhempani ovat eronneet ja heidän puolisonsa kulkevat sitten ihan vain etunimillään (kuitenkin melko tuoreita tapauksia, muutaman vuoden takaisia), mutta elossa molemmat, samoin miehen vanhemmat (jotka yhdessä). Sitten minulla on vielä elossa kaksi mummoa ja ukki. Eli pakko käyttää myös noita etunimiä, kun niitä on niin paljon. [:D]
 
Basura: taitaa se pulputus vielä tässä vaiheessa olla suolistopulputusta, mutta hyvä että kuuluu. Mulla on omakohtaista kokemusta tuosta korvalla kuuntelusta (siis mies kuunteli) eikä hän kuullut mitään edes siinä vaiheessa kun liikehdintä näkyi ulospäin.
 
Mulle nyt ei mitään erikoista kuulu. Maha siis näkyy jo ihan selvästi, oireet ovat helpottaneet, paitsi väsymystä on edelleen, mutta ei sekään ole jatkuvaa. Saattaa tuo hellekin vaikuttaa asiaan.
 
Neuvolassa oli edelliskerralla lääkäri, mutta ei kuunneltu sydänääniä. Se oli minusta hassu juttu, sillä muistelin, että ykkösen kanssa kyllä kuunneltiin. Eikö sitten kandi rohjennut lähteä etsimään kaksia sydänääniä vai mikä lie.
 
Aika seuraavaan ultraankin tuli postissa kotiin. Sekin on jo elokuun lopulla vaikka itse laskeskelin sen osuvan syyskuun alkupuolelle. Siis pari viikkoa ennen sitä ohjeellista aikaa. Outoa sekin.
 
Muuten vain odottelen tuota loman alkua; vielä viikko kärvistelytä töissä. Jotenkin tuntuu hullulta vain kuluttaa aikaa täällä ja sitten elokuussa taas on kiire.. Minkäs teet, kun ihmiset ovat lomalla eivätkä kaipaa meidän palveluksia.
 
Mukavaa viikonloppua, minä ja muu perhe vetäydymme koiramaiseen elämään koiraleirille[:)]
 
Takaisin
Top