Painonnousu ja mahan kasvu

Liisi82, kyl sitä itekki viime raskaudessa lyllersi jo todella aikasi. Vielä ei oo ketää kommentoinu kävelytyyliä, niin ei voi tietää kävelläänkö täälläki muumi mammamaisesti!
 
Mulla oli neuvola pari pv sitte.. Paino pysyny samana ekasta neuvolsta asti ei siis heittäny grammaakaan. Mutta alkaa kyl nousta mulla ylipuolen välin varmasti niinkuin muistakin raskauksista sit pomppaakin kerralla kunnolla.
Täällä ahistaa kanssa toi selluliitti tullu tehtyä lihaskuntoa paaaljon vähemmän niin heti näkyy ja tuntuu.
Oltiin jumpassa torstaina taaperon kanssa ja aikamoista perässä juoksemista oli vaikkakin hauskaakin ei siinä kamalasti kerinny ite jumpata,mut silti paikat sai pienestä niin kipiäks. Menee varmaa taas rapakuntoo tässä raskaudessa.
 
Onpa jännä, että monia ahdistaa! Mulla on melki aina joku kompleksi vartaloni kanssa(yleensä maha) kun en oo raskaana, mut raskaana ollessa oon täysin sinut vartalon kanssa. Maha kasvaa ja se saa kasvaa. En myöskään painoa ressaa, sitä tulee sen verran kun tulee. Tietty jos sitä kertys tyyliin +30kg ni vähä ressaisin, mut oon sopeutunut siihen, et taas tulee noin 20 kiloo ja niistä murehditaan sit jälkeenpäin, jos ei itsestään hoidu pois.

Viimeks kilot jäi liki kaikki synnärille, mut kyllä pömpötystä oli ja löysää ja töitä sai tehä, et ne pois sai. Mut kuntoilu(mulla juoksu)on ihan parasta omaa aikaa synnytyksen jälkeen ja liki ainoaa omaa aikaa, mitä hetkeen saakaan. Mulle ainakin juoksu oli ihan henkireikä esikoisen jälkeen, et 30-60 min noin 4 kertaa viikos sai olla ihan yksin kun mies hoiti lasta sen aikaa. Ja ens keväänä/kesänä aion taas juosta ja kuntoilla heti kun vaan jaksaa(kyl menee iha varmaa se 5 kk ennen kun kunnolla pystyy, varsinkin jos on yhtä rankka synnytys kun viimeks. Sillon oli ihan kielto, et ei mitään raskasta liikuntaa ekaa 3-4kk.)

Ja kannattaa muistaa, että raskauden aikana kroppa nyt vaan on erilainen ku normaalisti ja raskautta edeltäviin mittoihin ei välttämättä edes voi päästä(esim lantio ja kengän koko!). Ja jotkut pääsee parempaan kuntoon ku ennen raskautta, et sitä ei vaan voi tietää. Eli armollisuutta itseään kohtaan :)
 
Mulla vähän samat fiilikset kuin Emppulilla. Mä kyllä tosi harvoin kriiseilen omasta kropastani muutenkaan ja raskausaika tuntuu niin luonnolliselta, että se tulee mitä on tullakseen. En edes omista vaakaa, joten seurannan suhteen mennään pääosin neuvolakäyntien ja peilin armoilla :D
 
Emppulin kanssa samoja aatoksia :) mulla on tosi huono suhde omaan vartalooni, mutta nyt ison mahan kanssa olen tyytyväisempi kuin koskaan, kun ajattelen, mihin kaikkeen tämä mun niin vihaama vartalo pystyy :) Tosin mieli voisi olla toinen, jos painoa olisi tullut paljon, nyt se on edelleen alle lähtöpainon, vaikka vatsa on jo iso. Mieltä alkuun painoi tämä, kun paino ei nouse, mutta ylipainon tarkkailussa lääkäri sanoi, ettei kannata murehtia, kun vauva kasvaa normaalisti niin nyt pitää vaan nauttia :)
 
Edellisessä neuvolan punnituksessa 4.4. oli tullut painoa 400g/vko. Sen jälkeen sitten taas tullut 50g/vko, tosin tämä eilinen oli kyllä kotona mitattu, mutta aika samoja lukemia näyttää oma ja neuvolan vaaka. Yhteensä siis paino noussut 4kg. Ja jos samalla 400g/vko jatkuisi ehtisi painoa kertyä vielä n.8kg, niin eipä tuokaan nyt niin paljoa ole
Ensimmäisessä raskaudessa tuli painoa n. 10kg ja toisessa paino tippui pari kiloa.

Aiemmin jo jossain ketjussa mainitsinkin, että mahani on mielestäni aivan valtava. Vertaan tätä mahaa esikoisen raskauteen, jossa kukaan ei edes huomannut minun olevan raskaana vielä lasketun ajan jälkeenkään ja synnärilläkin hieman ihmettelivät mitä teen siellä. Katsoin pari viikkoa sitten kuvia toisen lapsen raskaudesta, niin maha oli samoilla viikoilla aika samankokoinen. Lähtöpaino tosin siihen raskauteen oli pari kiloa enemmän.
Seuraava neuvola vasta 28.5., niin sinne asti pitää odotella virallisia tietoja.

Samoilla linjoilla kuitenkin edellisten kanssa. Muutoin oma vartalo ahdistaa, mutta näin raskausaikana olen kyllä todella iloinen tästä valtavasta mahasta, koska tiedän että meidän pieni vauva kasvaa kuten kuuluu.
 
Mä vaan odotan, että raskaus näkyy enemmän! Tällä hetkellä (19+3) ollaan sellaisilla viikoilla, että näytän vaan keskivartalolihavalta :grin Kun on omasta takaa vähän pehmikettä niin vatsa ei näy kunnolla vaan on jotenkin sellainen ympäripyöreä pömppis. Kohta se onneksi alkaa näyttää raskausvatsalta niin ei tarvii olla niin "lihava" enää :rolleyes::grin
 
Mä vaan odotan, että raskaus näkyy enemmän! Tällä hetkellä (19+3) ollaan sellaisilla viikoilla, että näytän vaan keskivartalolihavalta :grin Kun on omasta takaa vähän pehmikettä niin vatsa ei näy kunnolla vaan on jotenkin sellainen ympäripyöreä pömppis. Kohta se onneksi alkaa näyttää raskausvatsalta niin ei tarvii olla niin "lihava" enää :rolleyes::grin
Samat fiilikset täällä nyt 20+0. Jos tietää miten katsoa niin tiukoissa vaatteissa voi jo näyttää vauvamasulta, mutta voi myös näyttää vain keskivartalolihavalta kun mulla on reilusti ennestään mahankohdalla löllöä :D Lisäksi vuorokaudenaika vaikuttaa edelleen reilusti. Itse ja mies nähdään kyllä muutokset mahassa mutta löysemmillä vaatteilla saa vielä hyvin peittymään ja tiukemmissakin tosiaan on erehtymisenvaraa vielä reilusti :D Täällä kans odotellaan että olisi selkeämpi vauvamasu :)
 
Rv 22 ja painoa +6kg tällä hetkellä. Jännä nähä miten painon kanssa käy, hidastuuko vai kiihtyykö painon nousu :facepalm:

Mulla on kyllä jo niin selkee vauvamasu ettei siitä erehdy kukaan, viikossa teki ihme kasvupyrähdyksen ja pullahti kunnolla esiin :grin
 
Mahan koko mulla kyllä vaihtelee. Välillä häipyy vielä lähes kokonaan, mut välillä jopa näyttää pieneltä vauvamahalta. Mut ei oo ainakaan maha tiellä. :grin Paino vielä 1kg vähemmän, mitä ennen raskautta. Viikkoja 20+6.
 
Oi voih... visiin osa painosta mennyt sisäreisiin kun nyt kun on mahtavat mekko kelit niin mun sisäreidet hankaa yhteen ja tekee muuten kipiää:eek: onko kellään mitään konstia kun sukkikset tähän hankaukseen? Haluan olla ilman housuja, ne painaa o.O painoa tullut 2kg lähtöön... rv 20+6
 
Oi voih... visiin osa painosta mennyt sisäreisiin kun nyt kun on mahtavat mekko kelit niin mun sisäreidet hankaa yhteen ja tekee muuten kipiää:eek: onko kellään mitään konstia kun sukkikset tähän hankaukseen? Haluan olla ilman housuja, ne painaa o_O painoa tullut 2kg lähtöön... rv 20+6

Hankin tätä hankausta ja pyöräilyä varten tällaiset shortsit: https://www.bebes.fi/aitiysvaatteet.../aitiysalushousut-shortsit-pitkat-p-2401.html
Ihan huiput!

Edit. En siis pidä niitä alushousuina vaikka ne saattaisi myös siihen olla ok, vaan pidän pikkarit shortsien alla :)
 
Tukeeko toi tuubi osa masua yhtään? Mietin että ei sit tarviis tota masutuubia sinne alle... vois kyllä hommata! Ärsyttää toi hankaus o.O
 
Tuubiosa on napakampi kuin esim mammahousujen vatsan päälle nouseva lipare, muttei tuota shortsien mahaosaa voi myöskään verrata sellaiseen mahatukeen :D vertaisin tuntumaa shortseissa vatsan osalta sukkahousuihin ja jalkaosaa taivaaseen :hilarious: hyvästi hankaavat reidet ja vilautteluvaara
 
Nii ja sellasia reisisuojia on ihan oikeasti olemassa :'D vähän kuin stay up-resori ilman sukkaosaa. Näin vaan mainoksen jossain. Mut kyl ite kokeilisin talkkia
 
Takaisin
Top