Painonnousu ja mahan kasvu

Painoa tullut noin +8kg lähtöpainoon ja nyt rv22, tällä kertaa esikoisen verrattuna painoa noin 2kg vähemmän samoilla viikoilla. Pieni liikunta ilmeisesti vaikuttaa.
Minä tosiaan olen hoitovapaalla, mutta muutamia tuttuja tullut nähtyä kaupungilla, vaikka vatsa sinänsä näkyy jo niin ilmeisesti löysät paidat ovat pitäneet toistaiseksi vauvauutiset salassa kun töissä ollaan vielä tietämättömiä asiasta[emoji16]
Ensi viikolla saa vaihtaa kireämpänä vaatetukseen kun on töissä vihdoin palaveri töihinpaluusta.
 
Minulla painoa tullut nyt +3kg lähtöpainoon. Maha näkyy todella selvästi ja ei varmasti jää keneltäkään huomaamatta. :) Olen myös luonnostani tosi pienikokoinen. Rv 24+4
 
Ja täällä tullut tosiaan +10 kiloa !! Huhh. Terkkari sanoi ettei hätää, vaan tässä vaiheessa paino nousee monesti. Kävin töissä täyttelemässä äippälomalappuja kun yksi työpaikan "Urpoista" tuli kyselemään kuulumisia. Sanoin että jään äitiyslomalle enkä vielä palaa töihin. Totesi vaan että hän katsoikin että enkö ole onnistunut tiputtamaan esikoisesta tullutta "römpsää", mutta oletkin raskaana.. siis whaat! Miten idiootteja kommentteja. Kattois vaan omaa römpsäänsä, mä sentään odotan lasta, toisin kuin hän. :D
 
Ei vitsi mitä urpoja, ihan jäätävää :mad: mä varmaan oisin tirpassu nokkaan tommosesta kommentista
 
Tuollaisesta kommentista myös mä loukkaantuisin. Ymmärrän vielä tahattomat, suht hölmöt kommentit, mutta tuo oli kyllä todella asiaton
 
Onpas typeriä kommentteja tullut ihmisiltä. Mä oon toistaseks saanu vaan mukavia "onpas söpö masu"-tyylisiä kommentteja. Eilen oli neuvola ja kotivaa'an mukaan painoo tullut plussauksesta viitisen kiloa, mut neuvolan vaa'an mukaan jo 7 kiloa. Et kai se jossain tuossa välissä huitelee :D nyt menossa rv 22+2. Jäätelön kulutus on viime viikkoina kasvanut, mutta muutoin en oo juurikaan syönyt normaalia enemmän..
 
Mulla paino laski muutaman kilon alkuraskaudessa, mutta on lähtenyt nyt nousuun. +2 kg plussauksesta nyt. Ylipainoa löytyy reippaasti, eli ei tarttis enää kauheasti nousta.
 
Hassua miten kailla tulee tai putoaa paino niin eritavalla! Itsellä paino noussu 64kg:sta—> 69,85kg eli lähes plus 6kg, mutten silti koe lihonneeni tms :playful: neuvolassa sanoivat kans että hienosti noussut paino kuten kuuluukin.
Nyt 21+5
 
Juuri kun pääsin aiemmin sanomasta, että ei maha kommentit ahdista, mutta äiti ihmetteli ja kailotti puhelimeenkin soittajalle, että voishan mun vatsa isompikin olla ja kuinka se Tiitanen vaan niin laihtuu :confused: enemmän iloitsi laihtumisesta kuin vatsasta. Hänen mielestähän kaikki aina voisi olla toisin kuin mitä ne ovat, mutta silti nyt olen kriiseillyt, että onko minulla sitten niin pieni vatsa ja kasvaakokaan isoksi. Itse siis haluaisin ison vauvavatsan ja onhan se omiin silmiin kasvanut hyvin ja muoto muuttunut, mutta tiedätte varmaan oman äidin sanojen vaikutuksen. Noh, tärkeintä on, että vatsassa kasvaa hyvin pieni liikkuvainen vauva, jolla oli eilen illalla painoarvio n.820 grammaa eli viikkojen mukaisesti. Ja töissä yksi työkaveri kriiseilee oman painonsa kanssa ja motkottaa mulle, kun mun paino ei ole vielä noussut että raskaana olevakin laihtuu vaan ja hän ei. Yritin sanoa, että olen syönyt riittävästi, mutta terveellisesti ja pieniä annoksia monta kertaa päivässä ja herkutellut vain vähän enkä tiedä, miksi paino ei ole vielä noussut. Silti tämä on niiiiiiin väärin.
 
Juuri kun pääsin aiemmin sanomasta, että ei maha kommentit ahdista, mutta äiti ihmetteli ja kailotti puhelimeenkin soittajalle, että voishan mun vatsa isompikin olla ja kuinka se Tiitanen vaan niin laihtuu :confused: enemmän iloitsi laihtumisesta kuin vatsasta. Hänen mielestähän kaikki aina voisi olla toisin kuin mitä ne ovat, mutta silti nyt olen kriiseillyt, että onko minulla sitten niin pieni vatsa ja kasvaakokaan isoksi. Itse siis haluaisin ison vauvavatsan ja onhan se omiin silmiin kasvanut hyvin ja muoto muuttunut, mutta tiedätte varmaan oman äidin sanojen vaikutuksen. Noh, tärkeintä on, että vatsassa kasvaa hyvin pieni liikkuvainen vauva, jolla oli eilen illalla painoarvio n.820 grammaa eli viikkojen mukaisesti. Ja töissä yksi työkaveri kriiseilee oman painonsa kanssa ja motkottaa mulle, kun mun paino ei ole vielä noussut että raskaana olevakin laihtuu vaan ja hän ei. Yritin sanoa, että olen syönyt riittävästi, mutta terveellisesti ja pieniä annoksia monta kertaa päivässä ja herkutellut vain vähän enkä tiedä, miksi paino ei ole vielä noussut. Silti tämä on niiiiiiin väärin.

Uskon että jurppii äidin kommentit vaikka eivät pahaa tarkoitA! Mä niin nautin masusta mutta kanssa oma äitini jaksaa joka kerta kauhistella kuinka iso vatsa taas onkaan! Että miten onkaan viikossakin taas niin paljon kasvanut...? Eikä mielestäni edes ole! Ärsyttävää turhaa kommentointia!
 
Mun mies kommentoi eilen, että "on tuo maha kyllä iso! Ja vielä 4 kuukautta jäljellä, kuinka iso siitä oikein tuleekaan" Sai sen verran murhaavan katseen vastaukseksi, että alkoi nopeasti korjaamaan, että kyllä hälle kelpaa, mutta miten minä pärjään sen kanssa, ettei ole pahasti tiellä.. :laughing005
 
Eilisessä neuvolas mitattiin paino ja noin 7kg tullut painoa. Todella maltillisesti mun syömisiin nähden :p fundusmitta oli muistaakseni 22 cm mikä oli normaali. Nyt taitaa olla menossa viikko 23+3. Jotenkin kyl tässä raskaudessa ei pysy viikoissa mukana :p oon yleensä aina viikon pari myöhässä laskuissani. Ekassa oli niin kärryillä koko ajan.
 
Ihana "toukka" taas Äippäx5 sun jaloissa :D :) :Heartred

Jännä ku itseltä ei oo mitattu vielä sf-mittaa täs raskaudessa ollenkaan :eek: Ei kai sitte niin tähdellinen tieto.. Eivät merkinneet äippäpolilla edes painoa/verenpainetta eilen korttiin vaikka piti mitata itse ja antaa paperille. Lekuri oli kuitenkin ihana tapaus. Uusi kontrolli 7vk päähän :)
 
Onpa taas ihania masuja :love2

Ruusunen, meillä neuvolatätsä sanoi, että heillä on muutettu toimintatapaa sf-mittauksessa ja nyt he alkaa mitata sitä vasta rv 24 eteenpäin. Ennen raja on ollut rv 18. Enpä tajunnut kysyä syytä muutokselle, kun välttämättä se sf-mitta ei kerro mitään raskaudesta.
 
Rv 22+3. Vielä vähän kasvatellaan :)

2582c10b8136bd22bbe42415a63f7ef1
 
Onpa taas ihania masuja :love2

Ruusunen, meillä neuvolatätsä sanoi, että heillä on muutettu toimintatapaa sf-mittauksessa ja nyt he alkaa mitata sitä vasta rv 24 eteenpäin. Ennen raja on ollut rv 18. Enpä tajunnut kysyä syytä muutokselle, kun välttämättä se sf-mitta ei kerro mitään raskaudesta.

Se selittääkin. Vielä -08 muistan sf-mittaukset mutta näin se vaan muuttuu.. totta ettei kerro juu kuin vain seuloo ääritapaukset. kiitos tiedosta!
 
Miulla lähtöpaino oli 66kg ja nyt edellisessä neuvolassa toukokuun alussa 70kg. Eli ilmeisesti ihan maltillista nousua tähän mennessä. :) Sf-mitta oli 20,5 ja masu näyttää nyt tältä kun viikkoja on 25+1. :)
 

Liitteet

  • 1527000752796.jpg
    1527000752796.jpg
    56.3 KB · Katsottu: 69
Takaisin
Top