Voi Enni, tosi paljon voimia sinne!
se on kyllä valitettavasti totta, että yksin et saa suhdetta toimimaan tai millään taikasanalla miestä muutettua toisenlaiseksi. Jos hän ei ole valmis tekemään mitään asialle, niin muutosta lienee turha odottaa. Sinä et saa häntä muuttumaan, jos hän itse ei sitä halua.
Itse olen aina halunnut uskoa, että asioilla on tapana selvitä ja järjestyä ja hankalien aikojen jälkeen päivä paistaa taas kirkkaasti risukasaankin. Rohkeutta ja voimaa sinulle, joskus täytyy tehdä vaikeitakin ratkaisuja ja uskoa, että elämä kantaa.
Kukaan ei voi sinun puolesta päättää, miten pitää toimia, joten mihin tahansa ratkaisuun päädytkin niin kovasti tsemppiä. Edelleen korostan, että oma onnellisuus ja hyvinvointi on aika suuri asia, jolla on vaikutusta ihan kaikkeen. Suosittelen kuuntelemaan tarkasti omaa itseä ja miettimään sitä kautta, mikä on elämässä tärkeintä ja toisaalta miettimään sitä, mikä on lapsen (tai lapsien) kannalta paras vaihtoehto.
Itse tiedän, että en voisi elää suhteessa, jossa olen onneton ja asioiden kanssa yksin, ihan senkään takia että se tilanne väistämättä heijastelisi lapseen ja vaikuttaisi häneen negatiivisesti. Seurasin sivusta, kun tuttavapiirissä yksi pariskunta oli yhdessä "lapsen vuoksi", kunnes tilanne lopulta kärjistyi sen verran pahaksi, että nainen tajusi eron olevan ainoa vaihtoehto. Ikävä kyllä nyt vuosien jälkeen lapsi oireilee erilaisin tavoin, jotka hyvin suurella todennäköisyydellä heijastelevat varhaislapsuudessa vallinneita vanhempien tulehtuneita välejä. Lapset aistivat ja ymmärtävät niin paljon enemmän kuin mitä me vanhemmat kuvittelemme ja sen lisäksi isän välinpitämättömyys ja omien velvollisuuksien laiminlyönti on varmasti jättänyt lapseen lähtemättömän jäljen, jota hän kuljettaa mukanaan lopun elämäänsä.
Toivon koko sydämestäni, että saat jonkinlaisen ratkaisun ongelmiisi ja ansaitsemasi onnen ja tasapainon elämään!