Yritystä odottavat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ginger kiva juttu! Onneksi aika tuntuu lentävän siivillä niin kesäkin on jo pian!

Towanda mahtavaa! Toivottavasti unikoulusta tulee olemaan apuja :)

Täälä jatkuu taas toistaseks yritys, kävin vyöhyketerapias ja huomiselle flo ennustaa ovista. Katsotaan miten käy.

Vargynja, täällä mennään kp 23:ssa ilman alkaneita kuukautisia! Tänään ja eilen on ollut tosi lievää tiputtelua vessakäyntien yhteydessä, mutta muuten ei mitään. Että jospa tämä kierto tästä alkaisi asettua oikeampaan pituuteen :) Vähän on ollut juuri huoli tuosta limakalvon riittävästä paksuudesta, mutta tämä 23 päivää taitaa jo olla normaaliksi luokiteltava.

niemja, jännää! Peukkuja pidän :)

Majalis, Eikös 23 oo ihan normaalin rajoissa? :) Itse menen kai siellä toisessa ääripäässä kiertoni kanssa, 34. (Oon lukenut että 23-35 ois normaali)

Niemja, Ihanaa että päädyittekin yritykseen, täältä peukut ja pikaista tärppiä! :happy:

Itse jännäilen päätetäänkö me lähteä nyt myös yritys linjalle :nailbiting:

Towanda, Ai sellaisiakin apuja on olemassa! Onpa hienoa, ei minulle tarjottu mitään apua vauva-aikana. Tosin nyt 1,5-vuotiaana on nukkunut jo yhden kokonaisen yön heräämättä :happy: Itsehän heräsin silti 5 kertaa :grin

Niemja, Jes, hienoa että teillä jatkui jo yritys :dummy1:

Enni Joo, näköjään kaikkeen löytyy apua. Ilmeisesti monilla on jotain ongelmia nukkumisen kanssa, ikävä että teilläkin. Terkkareidenkin välillä on eroja; tämä ehdotti heti ohjattua unikoulua, kun taas edellinen syyllisti meikäläistä niin, etten avautunut hänelle enää mistään. Sanoin vain aina kaiken olevan hyvin. :rolleyes:

Meidän ongelma on se, ettei poika nuku ollenkaan ilman mua. Se on mennyt viime aikoina ihan mahdottomaksi. Ei tässä pysty tällä hetkellä pikkusisaruksesta haaveilemaan, saati tekemään mitään sen eteen. :p

Niemja, hienoa että yritys jatkuu sittenkin. :) Tsemppiä yritykseen!

Majalis, kiva että kierto pidentynyt!

Enni, ikävää että ette saaneet neuvolasta mitään apuja. :\ Todella tyhmää että se vaihtelee niin paljon. Toivottavasti lapsi oppisi pian nukkumaan hyvin vakituisesti.

Kiitos tsempeistä kaikille :) täytyy ehkä jostain kierrosta tikutella tiheämmin jos saisi oviksen napattua. Ja tosiaan pitää mielessä että se voi napata ekastakin kierrosta :p

Yks tuttu oli eilen illalla saanut poikavauvan :Heartblue:dummy: helpottaa tätä kuumeilua, NOT... :angelic:

Itse tikuttelin aamupäivästä/puolen päivän aikoihin (10-12) ja toisen kerran alkuillasta (18-19) Kyllä sillä välillä aina saanut + kiinni, ja selkeästi tummunut eli osannutkin odottaa +.
Joten tsempit Niittipyssy oviksen metsästykseen! :)

Nuo vauvauutiset eivät kyllä millään tavalla ainenkaan paranna tätä kuumetta. :dummy:

Towanda, Joo meillä oli sama siihen asti kunnes yösyötöt loppui. Nukkui vain äidin vieressä. Eikä voinut nukkuessa koskea, esim. siirtää omaan sänkyyn, kun heräsi heti. Kaikki konstit mitä keksin, kokeilin. Ennätys omassa sängyssä 15 min. Tosi vaikeaa ollut aina myös nukahtaminen ja erittäin herkkäuninen. Nyt ollaan totuteltu omaan sänkyyn, nukkuu siis osan yöstä nykyään siellä. Nykyään nukutus kestää alle 1 h, oon aivan fiiliksissä! Pääsen iltaisin syömään iltapalan ja pesemään hampaat yksin, ihanaa!!

Olen kyllä neuvolassa joka kerta kertonut aivan rehellisesti kaikesta, mutta ei ole koskaan ees tarjottu mitään apua mihinkään. Meillehän ei olisi käynytkään mikään lastenhoitaja, mutta olisin tarvinnut esim kodinhoitoapua kun itse olin sidottu lapseen. Vaihdoin jo kertaalleen terkkaria lapsen synnyttyä, uus on kyllä muuten tosi kiva ihmisenä.. Edellinen ei tehny asioille kans mitään ja sano vaan et koita kestää sellasta se raskaus on.

Meilläkin jäi avut neuvolasta saamatta, vaikka toinen lapsista ei vieläkään ole kiinnostunut nukkumaan öisin (tai muutenkaan). Ekan vuoden aikana ei nukkunut varmaan puolta tuntia pidempiä unipätkiä ja alkukuukausinaan ei nukkunut ollenkaan öisin. Ainoastaan päivisin, mutta silloin oli huollettavana siinä se 1v, joka jätti päiväunet aikaisin pois. Ei unta öisin, eikä yksiäkään päiväunia tälle äidille. Eikä miestä apuna, ei lasten eikä kodin kanssa. Joka päivä mietti, että kyllä se pian alkaa nukkuu pakostikin. No eipä nukkunut :D Nyt 1,5v ja perusyö on viis tuntia unta jollain neljällä herätyksellä. Onneksi on nyt tullut välillä muutama parempikin yö, niin jaksaa toivoa aina sitä parempaa huomista. Ollut kyllä hassua lukea, miten muut saaneet hyvinkin apua ja itse ei mitään. Mutta hyvä, että edes toiset saa :) Ei tällaista toivo kenellekään.

Ja tiedän ton tunteen niin hyvin, että kun lapsella vihdoin tulee se hyvä yö, niin ei toivoakaan, että itse osaisi nukkua enää :( Tsemppiä siis kaikille uniongelmien kanssa painiville!

Mulla taas on lähipiiris muutama kaveri jotka valitteli koko ajan raskasta vauva-arkea ja neuvolasta olis tarjottu apua mutta eivät ottaneet sitä vastaan. Ja itte tarjosin apua mutta ei kelvannu. Joten siinä tilantees sai mummielestä kattoa peiliin sitte miksei jaksa jos tarjottu apu ei kelpaa..

Mä oon ollu itsekäs ja ottanu ja vaatinu apua nopeasti ja pitäydy esikoisen hoidos kuopuksen alkuajan, ihan oman ja perheen hyvinvoinnin takia. Ja me ollaan onneks apua saatu neuvolasta.

Hui kauhea, miten moni joutuu painimaan uupumuksen kanssa, saamatta tukea. :sad001
Kyllähän äidin ja koko perheen jaksaminen, sekä hyvinvointi on automaattisesti lapsen paras. Aina.

Mulle taas melkein tyrkytettiin apuja ja yritin kysyä et ovatko nyt sekoittaneet mut johonkuhun toiseen, kun voin hyvin ja mieskin on kotona, että eipä oo jaksaminenkaan kovin koetuksella o_O
Tää alkoi siitä että jonkun AMK harjoittelija muikkelin mielestä 6kk vauvan pitäisi nukkua kokonaisia öitä ja halusi kehitellä meille väsymys ongelman, jonka ilmeisesti hän ois tällä "unikouluttamisella" ratkaissut. :shifty: Laitoin kyllä palautetta menemään ja neuvolalääkärikin pohti mun kanssa, että ei kyllä kuulunu hänenkään piiriin vielä huolestua tuon ikäisen nukkumisista :grin

Niemja, Noin se pitääkin. Tunnistaa omat rajat ja jaksaminen, ja ehdottomasti ennakoida. :happy:

Menninkäinen, Tuo on totta että jos on tottunut vaikkapa heräilemään 10x yössä, niin sitten kun vauveli puksuttaa yön läpeensä, itse hätkähteleekin hereille tuon tuosta.

Ei menkkoja "vieläkään". Tosi hämyä, koska menkkoja perinteisesti edeltäneet akne ja turvotus hellitti, mutta menkat ei alkaneetkaan. Mutta ainakin murheet liian lyhyestä kierrosta on siis turhia!

Onkohan paikkakuntienkin välillä eroja tuossa avun saamisessa, kun täällä minne nyt muutin, tosiaan heti tarjottiin apua. Eri asia tietysti, minkälaista ratkaisua meille tarjotaan. Jos kehotetaan pitämään jotain koko yön kestävää huutounikoulua, niin ei kiitos. Siinä menee mielenterveys meiltä kaikilta. :eek:

On varmasti paikkakunta kohtaistakin. Musta tuntuu että esikoisen aikaan olisin ehkä tarvinnut enempi tukea (jo odotusaikana)
Kun sitten muutettiin kun aloin odottamaan kuopusta ja täällä on melkein tyrkytetty apuja ja pelkopolia ja jne. Kaikkea mistä kuulen että monet joutuu ihan todella taistelemaan.

Joo mä oon kans heti saanu apuja ja pelkopoliaikaa ja mt-hoitajalle keskusteluaikaa ku oon vähäki puhunu väsystä. Vieläki enempi olis ollu mahdollisuutta saada mutta ei koettu tarpeelliseksi. Toisaalla taas ei tunnu saavan mitää.

Täytyy olla vain onnellinen että omalla kohdalla mahdollisuus.
Onkohan se paljon myös esimerkiksi terveydenhoitaja kohtaista? Miten hän määrittää sen "tarvitseeko" apua vai ei.. Vai oikeasti kunnan/kaupungin resursseista sitten. Sitähän en tiedä.

Voi olla vähän sekä kunnasta että hoitajasta kiinni saako apua vai ei. Surullista miten moni tarvitseva jää ilman. :( Paljon voimia noiden kanssa painiville! <3

En tiedä minäkään miten määritellään kuka tarvii apua. Ja mitä tarjotaan. Muuta kun jaellaan monisteita :grin

Takaisin