Yritystä odottavat

Toihan on ihan kamalaa tuommoinen juupas-eipäs :O Kaikki sympatiat sulle! Täällä vauvakuume iski hetkellisesti molemmille reippaammin, mutta koitetaan pysyä aisoissa :P
 
Me ollaan molemmat juupas-eipäs-linjalla, tällä hetkellä enemmän eipäs, kun vauva-arki imee meistä kaikki mehut. Varasin vihdoin ajan neuvolaan, josko sitä kautta saisi vähän apuja.
 
Toi päättämättömyys on tosi rasittavaa ja henkisesti raskasta. Toivottavasti saatte asiasta puhuttua vielä.

Me oltiin ulkona taloyhtiön leikkipaikan karusellissa pyörimässä koko perhe. Siinä oli neljä paikkaa ja mies totesi, että tässähän olisi tilaa vielä neljännelle. Mitähän se nyt vihjailee, kun vielä puoli vuotta sitten oli tosi ehdoton, ettei vielä vuosiin lisää lapsia..
 
Tääpä vaikuttas mulle sopivalta ketjulta :) oon kuumeillu käytännössä synnäriltä asti ja tytöllä tulee ikää vasta 10vkoa.. reilu 1,5 v esikoista sai yrittää niin nyt vähän mietityttää et mites ton ehkäsyn kanssa. Just oli jälkitarkastus ja kumilla mennään vaik kylhän sieltä se lause tuli: hyvä ehkäisy jos sitä muistaa käyttää. Toki mä myös imetän, et saa nähdä palaako kierto ja mimmosena.. vuosia kun kierrot on ollu jo muutenkin ihan mitä sattuu. Mut olis se vuos ainakin hyvä saada ikäeroa. Ollaan vaan huonoja kumin käyttäjiä ja vauvakuume hulluuspäissäni motivaatiokin käytölle vähän hukassa..

Tokihan se olis kiva jos olis sitä seksiäkin, mut eipä tuo äijä oikeen tee alotteita ja ittellä hormoonien takia kuivaa kuin saharassa.. mut kaipa se siitä :rolleyes:
 
Opiaattina: voi ei, jaksamista sinne! En muista historiaasi, onko tuo pitkä kierto sinulle yleinen ilmiö?

Miitu: tsemppiä! Mullakin on ollut syöpäasiat ns. tapetilla lähipiirin vuoksi ja kyllähän ne pysäyttää. Onneksi kuitenkin nykyään hoidotkin on hyviä. Sulla tuntuu olevan hyvä asenne! Varmasti hyvä ajatus olla toppuuttelematta lastentekoa, niin ei jää mitään kaihertamaan tulevaisuuteen :) Toivon onnekkaita testituloksia!

niemja: ääk! varmasti tuskallista laittaa haaveita eteenpäin tuollainenkin aika ja sitten toinen vielä soutaa ja huopaa. Onneksi se aika tosiaan menee nopeasti.. mutta ei se toivottu muutos tietenkään ole, kun on jo alkanut haaveilemaan.

Vargynja: terapia on oikeasti tosi hyvä juttu, tekee hyvää ihan jokaiselle! Mutta sama kuin edellisella, varmasti odottelu on tuskallista.

Oman navan ympäriltä:

Täällä ilmeisesti kierto lähenee loppuaan, iski ”kiva” akne leukaperiin ja kaulaan. Jos nyt maanantaina alkaa niinkuin Flo ennustaa viime kierron perusteella, niin kierron pituudeksi tulee taas vain 21 päivää. Oliko kellään tuntumaa, että onko näin lyhyt kerto ongelmallinen? En ole testannut ovulaatiota, koska ei nyt olla vielä yritysvaiheessa, mutta oireiden perusteella ovulaatio ajoittuu aika pian kuukautisten perusteella ja luteaalivaiheesta tulee sen myötä ihan järkevän mittainen.

Tein eilen early predict -raskaustestin, kun näitä oho-tilanteita oli takana ehkäisyn kanssa. Negahan se oli, kuten oletin. Yöllä näin unta, että olin menossa synnyttämään, mutta vauva ja maha olivat tosi pieniä ja olin aivan huolissani.

edit: ainiin, tervetuloa siska! Onnea pikkuisesta :)
 
Muokattu viimeksi:
Siska tervetuloa! Mulla tuli kans esikoisen syntymän jälkeen heti vauvakuume, taidettiin 3 vai 4kk ehkästä kumilla, sit sai tulla ku tulee, ja plussasin ku esikoinen oli vajaa 8kk. Pojilla ikäeroa 1v3kk ja aika täydellinen on :Heartred nyt olisin halunnu taas pienen mut mies ei, ja yritys kolmosesta jo alkoi kerran ja nyt taas miehen halusta tauolla, raivostuttavaa. Ikäeroa tulis kuopukseen jo 2.5v jos se suostuiski yrittämään ja seki ahdistaa. Mut ei auta.

Majalis ompa lyhyt kierto! Toisaalta hyvä, mut kerkeääkö limakalvo kasvaa tarpeeksi kiinnittymistä varten, ku on lyhyt kierto. Luteaali on hyvä. Jos alkaa yrityksen alettua kestää raskautumises nii kannattaa tarkastuttaa se gynellä, ultra ovulaation aikaan kertoo paljo.
 
niemja: Kirjoitin näköjään vähän sekavasti, mutta sait hyvin kiinni :) Ovulaatio on siis saattanut olla tyyliin kp7:n kieppeillä eli hyvin pian kuukautisten jälkeen. Viime kierrossa oli selkeämmät ovulaatio-oireet, kovaa nipistelyä ja tunnistettavaa vuotoa, nyt oireet jäi lievemmiksi. Elättelen toiveita, että tulisi muutama päivä lisää näihin kiertoihin niin alkaisi vahvemmin olla normaalin kierron alueella. Alkaa vaan oireet olla sitä luokkaa, että tuntuisi kuukautiset olevan nurkan takana; jäätävää ihosekoilua ja turvotusta... Meinasin kyllä käydä gynellä vielä ennen ensi vuoden alkua, jos kierrot jäävät näin lyhyiksi.

Toisaalta vasta kakkoskierto menossa pitkäaikaisen lähes jatkuvan hormonaalisen ehkäisyn jälkeen, joten ehkä ei pitäisi vielä ihmetellä yhtään mitään!
 
Majalis totta! Mut hyvähän se on käydä tarkastuttamas silti :) miehen käly kävi tarkastuttamas ittensä voiko saada lapsia vaikka niillä ei oo viä vuosiin edes aikomus tehdä niitä.
 
niemja: itseasiassa kävin jo keväällä gynellä keskustelemassa; normaalissa tutkimuksessa eikä keskustelussa tullut kuulemma esiin mitään sellaista, mikä vaikuttaisi asiaan. Oli kuulemma runsaasti munasoluja odottamassa :) Koska silloin oli oireina pitkää tiputtelua ennen kuukautisia, niin "varoitti", että tarvittaessa turvaudutaan keltarauhashormonilisään. Nyt tosin tiputtelu on poissa, tilalla vaan lyhyt kierto. Mutta varmaan varaan vasta ihan joulukuulle ajan, jos siltä näyttää; nyt antaa tilanteen tasaantua.

Ja perinnöllisyyslääkärilläkin kävin, siitä kirjoitin johonkin eri ketjuun, jos en tähän. Mutta todennäköisesti tuleva (toivottavasti sellainen tulee...) raskaus tulee seuratuksi riskiraskautena.

Mukavaa sunnuntaita ketjulaisille :)
 
Onko muilla kokemusta ovulaation tikuttamisesta? Mä ostin tuossa muutaman testin nähdäkseni tunnistanko oireet kuten ennen ensimmäistä raskautta kun ehkäisyksi riitti keskeytetty + varmat päivät. Vaikka mun kierto on suht säännöllinen 27-28pv ja tutut ovisoireet tulevat niin en ole kertaakaan saanut sitä tikussa näkymään :eek: Ehdin jo maalata kaikki pirut seinille siitä että tämän ylipainon tms. takia (about +10kg verrattuna siihen mitä olin viimeksi raskautuessa) en ovuloi ollenkaan :oops:

Mietin uskaltaisko sitä heittää kumit nurkkaan jos kuitenkin menee kauan ennen kuin tärppää. Esikoinenhan sai alkunsa ekasta yrityskierrosta, mutta jotenkin nyt on sellaine olo että joutuu hiukan odottelemaan :nailbiting:

Siskalle tervetuloa! :)
 
Niittipyssy toisillahan se huippu on niin nopea että ei kerkeä näkyä testeissä, varsinkaan jos testaa vain kerran päivässä. Jos oireet on niin ehkä kuitenkin ovuloit :)
 
Niittipyssy: Mä ainakin sain ennen esikoista ovulaation ihan niillä rfsu:n tikuilla kiinni oireiden perusteella. Voithan sä tikuttaa yhden kierron kokonaan, niin näkee ovuloitko? Tietää sitten hakeutua aikaisemmin saamaan apua, jos sellaista tarvitsee :)

Siskalle moikka, ollaan sitten yhdessä tässäkin ketjussa :D

Eipä meillä tuo mieskään liian vakavasti suhtaudu tuohon ehkäisyyn tällä hetkellä. Käytettiin vuonna 2014 vanhentunutta kortsua, kun oli unohtunut ostaa kaupasta :D silmämääräisesti pysyi kyllä ehjänä, mutta ei olisi täyskatastrofi raskautua uudelleen tähän perään. Varsinainen yritys menee sitten vähän myöhemmäksi, poika on kuitenkin vasta alle 2kk vanha.
 
Niittipyssy, Olen käyttänyt tikkuja ja aina saanut oviksen kiinni.

Kävin siellä seurakunnalla juttelemassa ja meni hyvin. Ei ollu onneks niin ärsyttävä kuin puhelimessa. Sain heti uuden ajankin, mies ei edelleenkään aio tulla mukaan.

Täällä on kaksi päivää ollu kovat vatsakrampit ja vatsakipua navan kohdilla/"takana". Myös paha, etova olo on koko ajan. Nyt vasta kp23/29. To-pe myös nippaili alamahaa. Palelee myös koko ajan. Hmm.
 
Kiitos Majalis! Mulla on rintasyöpää molemmin puolin sukua 3 eri sukupolvessa ainenkin kaikilla naisilla, mutta vain toiselta puolelta löydetty nyt tuo geeni. Päivä ja hetki kerrallaan kun muistaa elää, eikä murehdi suotta tulevaa. Mun mies ihanasti sanoi että sitten jos/kun aika on niin taistellaan viimeiseen hengenvetoon ja jokainenhan sen joskus joutuu vetämään, vaikkapa sitten vanhuusvuosinaan. :)

Niittipyssy, Itsekin mietin että tuskinpa kakkonen tulee kerta heitolla kuten esikoisen kanssa, vaan niin kävi. Pieni varoituksen sana :wink Mutta siis itse testasin ovulaatiota 2x / pvä ja raskauskeijun herkät ovistestit on mulla näyttäneet oviksen kohdalla aina kirkuvan plussan! Esimerkiksi pc ovistesteillä en saanut näkyviin.

Omaa napaa: Kp 35/34 alkoi mulla sitten menkat. Synnytyksen jälkeen mulla on ovis yleensä kp 23 ja kierto 34 päivää, eli suht säännölliseksi muuttuneet.
Mies vähän vihjaili että josko me aloiteltaiskin yritystä jo ensi kierrosta kun ovis taitaa osua meidän 10 vuotispäivän kohdille. :wink Onhan se ihana ajatus! Vaan tännekkin nyt tosi paikan tullen on sitten iskinyt tuo eipäs juupas -vaihe :nailbiting:

Enni, Ihan todella hieno juttu että vihdoin pääsit sinne keskustelemaan! Luulen että saat sieltä paljon apua, olen ainenkin kuullut positiivisia kokemuksia. :) Mutta tietysti parisuhteessa on kaksi osapuolta ja tämä toinen ei taida haluta osallistua siihen? Mitkä ovat tällä hetkellä ajatuksesi itse, kun mies ei suostu mukaasi?
 
Tervetuloa mukaan siska! :)

Majalis, en mikään asiantuntija ole mutta musta toi kierto kuulostaa turhan lyhyeltä. :/ Limakalvon pitää kuitenkin käsittääkseni vähän paksuuntua että munasolu voi kiinnittyä. Jospa se vielä pitenisi, jos hormonaalinen ehkäisy on sotkenut sitä.

Niittipyssy, vähän tympeää ettei ovista näy. Mutta ehkä sulla on huippu niin nopea ettei osu tikkuun, kun kuitenkin selviä oireita on. Ehkä voit käydä tarkistuttamassa tilanteen jos epäilyttää.

Mukava kuulla Enni että seurakunnalla meni hyvin. Josko se auttaisi ainakin sinun oloon. Parisuhteen pelastaminen voi vaan olla yksin vaikeaa. :sad001
 
Haaaa, sovittiin miehen kanssa milloin voidaan alkaa toivoa ja "yrittää" vauvaa! Mulla on tosiaan ollut vaihteleva vauvakuume, välillä tehnyt ihan hirveästi mieli hypistää vauvanvaatteita, tutkia sittereitä ja vaunuja netistä, kaivella esikoisen vauvakamoja esille, intoilla ja mietiskellä muutenkin vauvajuttuja. Välillä taas ollut tuon uhmiksen kanssa niin hankalaa, ettei ajatus vauvasta ole muuta kuin kaukainen kauhu :hilarious: Mutta nyt, kun koin kemiallisen raskauden(/varhaisen keskenmenon) siitä huolimatta että ehkäisy oli kunnossa (mulla kuparikierukka) niin jotenkin tuo ajatus siitä, että vauvan haluan, on voimistunut niihinkin hetkiin kun poika uhmistelee ja kärttyilee. Nyt tosiaan kun selvisi, että mun opintoni päättyvät ja valmistun viimeistään ensi vuoden jouluun mennessä, päätettiin että ensi vuoden kesällä voidaan alkaa miettä vauvahaaveen toteuttamista! :dummy1::dummy: Jännää, kuinka sitä voi olla nyt jo innoissaan, vaikka tuohon "aikaisintaan" aikaankin on vielä aikaa. :hilarious:
 
Meillä oli tänään ylimääräinen neuvola; osittain teidän rohkaisustanne sain aikaiseksi varata sellaisen. Tämä oli oikein mukava terkkari, jo kokeneempi rouva. Ei syyllistänyt niin kuin edellisessä neuvolassa, vaan kuunteli. Saadaan lähete lasten psykiatrian polille unikouluun. Eihän se mikään oikotie onneen ole, mutta josko sieltä saisi apua ja tukea. Edessä on varmasti väsyttävä öitä, päiviä ja viikkoja, mutta emme ole yksin. :happy:

Niin ja poikakin oli venähtänyt parissa kuukaudessa 5 cm, ilmankos tuo tuntuu yhtäkkiä ylettyvän joka paikkaan. :hilarious:
 
Ginger, Kyllähän se tuo innostusta kun tietää että pian yritys edessä ja eihän tuo nyt edes loppuen lopuksi ole niin pitkä aika. :wink Kun miettii kuinka nopeasti vuodetkin vain kuluvat. Mutta joo, itsekin kovin malttamaton joten ymmärrän myös hyvin miten se odotuksen odotus kutkuttaa.

Towanda, Hieno juttu että asiat etenevät ja koet saavasi apua! :) Se tieto siitä että tuetaan merkitsee jo valtavasti. Ei ole helppoa näiden pienten kanssa, paljon tsemppiä ja toivotaan että unikoulusta olisi apua.
 
Ginger, varmasti mukavaa kun tietää milloin pääsee yrittämään eikä siihen ole ihan mahdottoman pitkä aika. :) Vaikka kyllä tuokin aika osaa olla tuskastuttava.

Towanda, hienoa että saatte apua! :) Toivottavasti unet alkaa siitä parantua vaikka alku varmasti hankalaa onkin.
 
Takaisin
Top