Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mulla on 1 km ja 1kkm ennen esikoista joten "tuttu juttu". Meillä kävi kans niin ihanasti että esikoisen la oli samoihin aikoihin kun oli toi toka km vuotta aiemmin. Lisäksi esikoinen tärppäsi samaan aikaan kun oli ekasta la.Tuo kahden vuoden ikäero taitaa olla se "ihanteellisin" (tai ainakin näin olen ymmärtänyt, yhden lapsen vanhempana en osaa kokemuksesta sanoa). Toivottavasti teille pian heruisi lupa miehiltä!
Haukikanto, otan osaa keskenmenostasi
Meillä oli myös ennen esikoista keskeytynyt keskenmeno, todettiin rv 13+0. Vuoto alkoi silloin vasta lääkkeillä, se oli raskasta aikaa odotella että milloin se vuoto alkaa ja saa asian "hoidettua", että pääsee taas yrittämään uudestaan. Meillä kävi jotenkin ihanasti, kun keskenmenneen vauvan LA oli samaan aikaan, kun tän joulukuisen enismmäinen kolmannes oli ohi ja sai huokaista helpotuksesta.
Toki meillä ei vielä ollut pienempiä hoidettavana samaan aikaan, toivottavasti ei käy sulla ylitsepääsemättömän raskaaksi tämä aika.
Nää on jotenkin surullisen ihania nää ajoitukset.
Toivottavasti teillä pian onnistuu uusi yritys! Ja ihanan pitkälle olet päässyt imetyksen kanssa, toivottavasti meillä sujuu esikoisen kanssa yhtä hyvin. Vaikka olen kyllä tietoinen, että tämä ei lisää positiivisesti mahdollisuuksia uuden raskauden kanssa. En silti tahtoisi esikoiselta "ottaa tätä pois" oman vauvakuumeeni takia. :)
Juu, ymmärrän että imetyksen aikaan on myös mahdollista tulla raskaaksi (ei ole 100% ehkäisy, kuten jotkut luulee), mutta kyllähän se laskee hedelmällisyyttä ja meilläkään ei mitään mahiksia olisi lähteä "oikeina päivinä yrittämään" (jos se kierto alkais), vaan sitä itseään tehdään lähinnä silloin kun vauvan päikkärit menee yks yhteen ja meijän halut kohtaa samaan aikaan.
Ja tsemppiä noiden oireiden kanssa! Mun mies oli juuri samankuuloisten oireiden takia pitkällä sairaslomalla viime vuoden alussa. Kävi kaikki testit ja tähystykset, mitään ei löytynyt. Toki hyvä asia (ei esimerkiksi syöpää), mutta aika huuli pyöreänä siinä oltiin että mitäs nyt tehdään. Mun yks työkaveri kertoi sitten ärtyneen suolen oireyhtymästä (en tiedä miten kukaan ammattihenkilö ei kertonut tästä aiemmin, tai ei osattu itse yhdistää), ja fodmap -ruokavaliolla ollaan saatu vatsa tasoittumaan ja pystytään elämään normaalia elämää. Edelleen, ihan sama minne mennään, niin mietitään että onhan sekä matkalla että määränpäässä mahdollisuus käyttää wc-tiloja ongelmitta (se suoli kun ei kauhestai anna armoaikaa), mutta aika pieni murhe niihin vaivoihin. Toivottavasti sullakaan ei sen suurempaa vaivaa löydy! :)
Joo, kyllä voin sanoa että taaperoa on kyllä kiva imettää ja pitää häntä vielä hetki lähellä kuin vauvaa. Pieni hän vielä on. Nyt alkaa jo puhumaan oleellisia sanoja, sanoo tiss tiss kun vaihdetaan kanisteria . En ollut ajatellut imettäväni näin pitkälle ja olen ajatellut että se vähenee ja loppuu itekseen. No, lähinnä pakon edessä on vähentynyt kun olen töissä...Nää on jotenkin surullisen ihania nää ajoitukset.
Toivottavasti teillä pian onnistuu uusi yritys! Ja ihanan pitkälle olet päässyt imetyksen kanssa, toivottavasti meillä sujuu esikoisen kanssa yhtä hyvin. Vaikka olen kyllä tietoinen, että tämä ei lisää positiivisesti mahdollisuuksia uuden raskauden kanssa. En silti tahtoisi esikoiselta "ottaa tätä pois" oman vauvakuumeeni takia. :)
Toivottavasti huomio ei ole mitään vakavaa, ja löytyisi syy helposti. Toisaalta olen myös ymmärtänyt, että ärtynyt suoli saattaa hetkittäin oireilla myös enemmän, vaikka muuten ei häiritsisi? En kyllä ole varma tämän tiedon totuudesta. Hyvä että oot päässy lääkäriin selvittämään tilannetta. :)
Haukikanto onpa ihana imetystarina. Meillä en malttaisi aloittaa kiinteitäkään nyt, kun on löydetty meillä hyvä tasapaino imetykseen.
Mikä sulla on ollut vointi? Joko vuoto on alkanut?
Ihanan aktiivista nyt keskustelu täällä!
Mitähän Heitsulle mahtaa kuulua? :)
Ja mikäs tilanne Sindy teillä tällä hetkellä?
Yritän aina välistä lueskella täälläkin.
huomio, Mulla on nyt ilmennyt vähän samanlaista vaivaa että maha on mennyt tyystin sekaisin. Ennen saattoi joten kuten ennakoida mitä tuleman pitää mutta sellainen jatkuva ripulointi ja ties mikä on ollut nyt useammin riesana. Ärtyväksi suoleksihan tätä on diagnosoitu mutta aion vaatia kyllä tutkimuksia.
Tähän liittyen, mies on luvannut näyttää vihreää valoa neljännelle jos ja kun saadaan meidän vointi kuntoon. :)
Miestä vaivaa uniapnea ja siitä kammottava uupumus. Hänellä nyt meneillään uusi ruokavalio ja tutkimuksia selän/polvien kanssa, jotta liikunta olisi taas mahdollista ja täten aktiivisempi elämä.
Itselläni oireilee epätasapainossa oleva kilpirauhasen vajaatoiminta ja rautavarastot tyhjät + anemia (hb keikkuu 106 tällä hetkellä) Yritän itsekin nyt opetella uusia elämäntapoja eli kohottaa raskauden jälkeen peruskuntoa, syödä hyvin ja oon ottanut lantionpohjan kanssa oikein tehotreeniä. Ihan vaan just in case!
Ei oo vauvakuume siis helpottanut eikä asiaa auta tämä meidän 4kk joka ois jo niin menossa. Iso poika! Järki käskee himmailla mutta tälläisissä asioissa tuntuu meillä usein sydän vievän voiton.
Ja jos tässä tällä tavalla emmitään lapsilukua, en halua katua ja miettiä myöhemmin että olisko sittenkin.. MUTTA, aina on tietysti se mahdollisuus että mieli vielä muuttuu ja joku kaunis aamu ollaankin sitä mieltä että tää meidän perhe olis nyt tässä.
Täällä on kuitenkin kiva samassa hengessä punnita näitä juttuja.
Onpas kiva kuulla sinusta Miitu Pitkästä aikaa. Ja kylläpä aika tosiaan rientää Ihania suunnitelmia teilläIhanan aktiivista nyt keskustelu täällä!
Mitähän Heitsulle mahtaa kuulua? :)
Ja mikäs tilanne Sindy teillä tällä hetkellä?
Yritän aina välistä lueskella täälläkin.
huomio, Mulla on nyt ilmennyt vähän samanlaista vaivaa että maha on mennyt tyystin sekaisin. Ennen saattoi joten kuten ennakoida mitä tuleman pitää mutta sellainen jatkuva ripulointi ja ties mikä on ollut nyt useammin riesana. Ärtyväksi suoleksihan tätä on diagnosoitu mutta aion vaatia kyllä tutkimuksia.
Tähän liittyen, mies on luvannut näyttää vihreää valoa neljännelle jos ja kun saadaan meidän vointi kuntoon. :)
Miestä vaivaa uniapnea ja siitä kammottava uupumus. Hänellä nyt meneillään uusi ruokavalio ja tutkimuksia selän/polvien kanssa, jotta liikunta olisi taas mahdollista ja täten aktiivisempi elämä.
Itselläni oireilee epätasapainossa oleva kilpirauhasen vajaatoiminta ja rautavarastot tyhjät + anemia (hb keikkuu 106 tällä hetkellä) Yritän itsekin nyt opetella uusia elämäntapoja eli kohottaa raskauden jälkeen peruskuntoa, syödä hyvin ja oon ottanut lantionpohjan kanssa oikein tehotreeniä. Ihan vaan just in case!
Ei oo vauvakuume siis helpottanut eikä asiaa auta tämä meidän 4kk joka ois jo niin menossa. Iso poika! Järki käskee himmailla mutta tälläisissä asioissa tuntuu meillä usein sydän vievän voiton.
Ja jos tässä tällä tavalla emmitään lapsilukua, en halua katua ja miettiä myöhemmin että olisko sittenkin.. MUTTA, aina on tietysti se mahdollisuus että mieli vielä muuttuu ja joku kaunis aamu ollaankin sitä mieltä että tää meidän perhe olis nyt tässä.
Täällä on kuitenkin kiva samassa hengessä punnita näitä juttuja.