Yritystä odottavat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä olis kolmas toiveissa jos mies myöntyis :shy: Esikoinen täyttää muutaman kk päästä neljä ja kuopus on kaksivuotias.

Täällä olisi kanssa kolmas toiveissa, mutta miehen myöntyminen tarvittaisiin. Meillä esikoinen täyttää loppusyksystä neljä ja kuopus kaksi vuotta.

Mulla toinen haaveissa. Mieskin suostuvainen. Mutta pitkiä päiviä nyt keskenmenon vuotoa odotellessa :( , todettiin verikokeilla. Torstaina kolmas verikoe. Vuoto alkanee itekseen kuukauden sisällä...... imetän vielä niin ei ilmeisesti hosuta lääkkeelliseen. Arvioisin että vuoto alkaa rv8-9 kuten aiemminkin. Rv 6+1 on nyt eli kliininen raskaus kun menkkoja ei näy.

Tuo kahden vuoden ikäero taitaa olla se "ihanteellisin" (tai ainakin näin olen ymmärtänyt, yhden lapsen vanhempana en osaa kokemuksesta sanoa). Toivottavasti teille pian heruisi lupa miehiltä! :rolleyes::Heartred

Haukikanto, otan osaa keskenmenostasi :Heartred
Meillä oli myös ennen esikoista keskeytynyt keskenmeno, todettiin rv 13+0. Vuoto alkoi silloin vasta lääkkeillä, se oli raskasta aikaa odotella että milloin se vuoto alkaa ja saa asian "hoidettua", että pääsee taas yrittämään uudestaan. Meillä kävi jotenkin ihanasti, kun keskenmenneen vauvan LA oli samaan aikaan, kun tän joulukuisen enismmäinen kolmannes oli ohi ja sai huokaista helpotuksesta. :rolleyes:
Toki meillä ei vielä ollut pienempiä hoidettavana samaan aikaan, toivottavasti ei käy sulla ylitsepääsemättömän raskaaksi tämä aika. :Heartred

Tuo kahden vuoden ikäero taitaa olla se "ihanteellisin" (tai ainakin näin olen ymmärtänyt, yhden lapsen vanhempana en osaa kokemuksesta sanoa). Toivottavasti teille pian heruisi lupa miehiltä! :rolleyes::Heartred

Haukikanto, otan osaa keskenmenostasi :Heartred
Meillä oli myös ennen esikoista keskeytynyt keskenmeno, todettiin rv 13+0. Vuoto alkoi silloin vasta lääkkeillä, se oli raskasta aikaa odotella että milloin se vuoto alkaa ja saa asian "hoidettua", että pääsee taas yrittämään uudestaan. Meillä kävi jotenkin ihanasti, kun keskenmenneen vauvan LA oli samaan aikaan, kun tän joulukuisen enismmäinen kolmannes oli ohi ja sai huokaista helpotuksesta. :rolleyes:
Toki meillä ei vielä ollut pienempiä hoidettavana samaan aikaan, toivottavasti ei käy sulla ylitsepääsemättömän raskaaksi tämä aika. :Heartred
Mulla on 1 km ja 1kkm ennen esikoista joten "tuttu juttu". Meillä kävi kans niin ihanasti että esikoisen la oli samoihin aikoihin kun oli toi toka km vuotta aiemmin. Lisäksi esikoinen tärppäsi samaan aikaan kun oli ekasta la.
Piti tulla aikalailla tasan 2v ikäeroksi jos tämä raskaus olisi mennyt hyvin. Aika näyttää paljonko tulee. Olen vissiin nk ylifertiili eli kaikki tärppää jos ajoitus ja toipuminen jne on kunnossa.

Nää on jotenkin surullisen ihania nää ajoitukset. :Heartred
Toivottavasti teillä pian onnistuu uusi yritys! Ja ihanan pitkälle olet päässyt imetyksen kanssa, toivottavasti meillä sujuu esikoisen kanssa yhtä hyvin. :Heartred Vaikka olen kyllä tietoinen, että tämä ei lisää positiivisesti mahdollisuuksia uuden raskauden kanssa. En silti tahtoisi esikoiselta "ottaa tätä pois" oman vauvakuumeeni takia. :)

Toivottavasti teillä pian onnistuu uusi yritys! Ja ihanan pitkälle olet päässyt imetyksen kanssa, toivottavasti meillä sujuu esikoisen kanssa yhtä hyvin. :Heartred Vaikka olen kyllä tietoinen, että tämä ei lisää positiivisesti mahdollisuuksia uuden raskauden kanssa. En silti tahtoisi esikoiselta "ottaa tätä pois" oman vauvakuumeeni takia. :)

Toki yksilöllistä, mutta hyvin voi tärpätä imettäessäkin jos se kierto vain suinkin löytää paikalle. Itse aloin kuopusta odottaa kun vielä imetin esikoista (toki imetyskerrat päivässä oli jo aika vähäisiä silloin, kuukautisetkin alkoi rullaamaan kun esikoinen oli sen puoli vuotta ja alkoi enemmän syödä muutakin kuin pelkkää tissimaitoa) ja imetys jatkui raskaudesta huolimatta sinne vuoden ikään asti ja loppui esikoisen omasta aloitteesta (kävi siinä vaiheessa enää aamuisin rinnalla ja yhtenä aamuna kävi vain nostamassa peittoa ja laski sitten sen takaisin eikä tullutkaan tissille vaan lähti touhuilemaan omiaan).

Kaveri myös tuli uudelleen raskaaksi imettäessään vaikka hänellä todettu pcos-tyyppiset munasarjat ja kierrot heitteli muutenkin. Imetti siten esikoistaan läpi raskauden ja kävipä tuo vielä rinnalla senkin jälkeen kun kuopus oli syntynyt.

Itsellä iski nyt vähän stressi siitäkin kun on koko alkuvuoden ollut haasteita oman terveyden kanssa ja sitä on tässä tutkittu eikä syytä ole löytynyt ja seuraavat tutkimukset menee taas parin kk päähän, että uskaltaakohan tässä edes haaveilla raskaudesta ennen kuin jotain on selvinnyt. :meh:

Minulla on siis ollut outoja vatsavaivoja vuoden alusta ja toistaiseksi ruokatorven tähystys, perusverikokeet, ulostenäytteet tai ylävatsan ultra ei ole mitään selittävää syytä näille antaneet. Seuraavaksi sitten kilpirauhasverikokeet ja paksusuolen tähystys :arghh: Mutta näihinkin nyt tosiaan aikaa se parisen kk ja siihen asti pitäisi vaan pärjäillä tässä epätietoisuudessa ja tämän vatsan ynnä muun kanssa :shifty: Oireet ei sinänsä viittaa mihinkään tulehdukselliseen suolistosairauteen joten vähän ahdistaa tuo tähystys, sen sijaan kilppariin sopivia oireita olisi oikeastaan roppakaupalla nyt kun asiaan perehdyin.

Juu, ymmärrän että imetyksen aikaan on myös mahdollista tulla raskaaksi (ei ole 100% ehkäisy, kuten jotkut luulee), mutta kyllähän se laskee hedelmällisyyttä ja meilläkään ei mitään mahiksia olisi lähteä "oikeina päivinä yrittämään" (jos se kierto alkais), vaan sitä itseään tehdään lähinnä silloin kun vauvan päikkärit menee yks yhteen ja meijän halut kohtaa samaan aikaan. :grin:grin

Ja tsemppiä noiden oireiden kanssa! Mun mies oli juuri samankuuloisten oireiden takia pitkällä sairaslomalla viime vuoden alussa. Kävi kaikki testit ja tähystykset, mitään ei löytynyt. :oops: Toki hyvä asia (ei esimerkiksi syöpää), mutta aika huuli pyöreänä siinä oltiin että mitäs nyt tehdään. Mun yks työkaveri kertoi sitten ärtyneen suolen oireyhtymästä (en tiedä miten kukaan ammattihenkilö ei kertonut tästä aiemmin, tai ei osattu itse yhdistää), ja fodmap -ruokavaliolla ollaan saatu vatsa tasoittumaan ja pystytään elämään normaalia elämää. Edelleen, ihan sama minne mennään, niin mietitään että onhan sekä matkalla että määränpäässä mahdollisuus käyttää wc-tiloja ongelmitta (se suoli kun ei kauhestai anna armoaikaa), mutta aika pieni murhe niihin vaivoihin. Toivottavasti sullakaan ei sen suurempaa vaivaa löydy! :)

Juu, ymmärrän että imetyksen aikaan on myös mahdollista tulla raskaaksi (ei ole 100% ehkäisy, kuten jotkut luulee), mutta kyllähän se laskee hedelmällisyyttä ja meilläkään ei mitään mahiksia olisi lähteä "oikeina päivinä yrittämään" (jos se kierto alkais), vaan sitä itseään tehdään lähinnä silloin kun vauvan päikkärit menee yks yhteen ja meijän halut kohtaa samaan aikaan. :grin:grin

Ja tsemppiä noiden oireiden kanssa! Mun mies oli juuri samankuuloisten oireiden takia pitkällä sairaslomalla viime vuoden alussa. Kävi kaikki testit ja tähystykset, mitään ei löytynyt. :oops: Toki hyvä asia (ei esimerkiksi syöpää), mutta aika huuli pyöreänä siinä oltiin että mitäs nyt tehdään. Mun yks työkaveri kertoi sitten ärtyneen suolen oireyhtymästä (en tiedä miten kukaan ammattihenkilö ei kertonut tästä aiemmin, tai ei osattu itse yhdistää), ja fodmap -ruokavaliolla ollaan saatu vatsa tasoittumaan ja pystytään elämään normaalia elämää. Edelleen, ihan sama minne mennään, niin mietitään että onhan sekä matkalla että määränpäässä mahdollisuus käyttää wc-tiloja ongelmitta (se suoli kun ei kauhestai anna armoaikaa), mutta aika pieni murhe niihin vaivoihin. Toivottavasti sullakaan ei sen suurempaa vaivaa löydy! :)

Joo, lähinnä lohdutukseksi että ei välttämättä tarvitse valita imetyksen ja raskautumisen väliltä :happy: Toivotaan että vauva sallii touhuilla sopivalla hetkellä :hilarious:

Jep, ärtynyt suoli minulla onkin "diagnosoitu" jo vuosia sitten joka on ruokavaliolla pysynyt hanskassa, mutta nyt yhtäkkiä alkoi tämä jatkuva vatsan sekaisin oleminen ilman että ruokavaliossa on tapahtunut mitään muutosta :shifty:

Joo, kyllä voin sanoa että taaperoa on kyllä kiva imettää ja pitää häntä vielä hetki lähellä kuin vauvaa. Pieni hän vielä on. Nyt alkaa jo puhumaan oleellisia sanoja, sanoo tiss tiss kun vaihdetaan kanisteria :hilarious:. En ollut ajatellut imettäväni näin pitkälle ja olen ajatellut että se vähenee ja loppuu itekseen. No, lähinnä pakon edessä on vähentynyt kun olen töissä...
Kierto käynnisty kun tenava nukkui vähemmillä maidolla noin viikon (@1v) mutta palattiin normaaliin yöimetysrytmiin (usein...) sittemmin. Raskaaksi tulin vasta kun menin töihin eli olin imettämättä klo 20:30-15/16 eli aika pitkä pätkä. Viikonloppuisin ja iltaisin tenava haluaakin sitten koko ajan maitoa. Tosin raskaana oleminen vaikutti mulla maidon tuloon kovasti että veikkaan että sekin oli syy jatkuvaan maidotteluun.

Muokattu viimeksi:
Toivottavasti huomio ei ole mitään vakavaa, ja löytyisi syy helposti. :Heartpink Toisaalta olen myös ymmärtänyt, että ärtynyt suoli saattaa hetkittäin oireilla myös enemmän, vaikka muuten ei häiritsisi? En kyllä ole varma tämän tiedon totuudesta. Hyvä että oot päässy lääkäriin selvittämään tilannetta. :)

Haukikanto onpa ihana imetystarina. :Heartpink Meillä en malttaisi aloittaa kiinteitäkään nyt, kun on löydetty meillä hyvä tasapaino imetykseen. laughing7
Mikä sulla on ollut vointi? Joko vuoto on alkanut? :Heartpink

Imetin kanssa vielä silloin kun raskauduin.
Huomiolle tsempit tutkimuksiin, toivottavasti oireiden syy löytyy.. odottavan aika on pitkä.:meh:

Pahoittelut haukikanto:sad001

Toivottavasti huomio ei ole mitään vakavaa, ja löytyisi syy helposti. :Heartpink Toisaalta olen myös ymmärtänyt, että ärtynyt suoli saattaa hetkittäin oireilla myös enemmän, vaikka muuten ei häiritsisi? En kyllä ole varma tämän tiedon totuudesta. Hyvä että oot päässy lääkäriin selvittämään tilannetta. :)

Haukikanto onpa ihana imetystarina. :Heartpink Meillä en malttaisi aloittaa kiinteitäkään nyt, kun on löydetty meillä hyvä tasapaino imetykseen. laughing7
Mikä sulla on ollut vointi? Joko vuoto on alkanut? :Heartpink

Jep, voi se joo, minulla on vaan nyt neljättä kk yhtäjaksoisesti kestänyt tämä ripaska niin alkaa vähän pääkoppa levitä ja tuskin on mikään yksittäinen ruoka/stressi enää taustalla kun ei missään vaiheessa tasaannu :shifty:

Ja on siis kaikenlaista muutakin oiretta ollut. Vaihdoin vuoden alussa työpaikkaa ja nyt siinä mielessä harmittaa, että edellisestä paikasta olisi voinut olla hyvillä mielin vaikka pidemmän pätkän saikulla, nyt ei oikein pysty eikä viitsi :arghh:

Ja Haukikannolle tosiaan tsempit täältäkin! Kurjia juttuja nuo keskenmenot :sad001

Ihanan aktiivista nyt keskustelu täällä! :happy:

Mitähän Heitsulle mahtaa kuulua? :)

Ja mikäs tilanne Sindy teillä tällä hetkellä? :rolleyes:
Yritän aina välistä lueskella täälläkin.

huomio, Mulla on nyt ilmennyt vähän samanlaista vaivaa että maha on mennyt tyystin sekaisin. Ennen saattoi joten kuten ennakoida mitä tuleman pitää mutta sellainen jatkuva ripulointi ja ties mikä on ollut nyt useammin riesana. Ärtyväksi suoleksihan tätä on diagnosoitu mutta aion vaatia kyllä tutkimuksia.

Tähän liittyen, mies on luvannut näyttää vihreää valoa neljännelle jos ja kun saadaan meidän vointi kuntoon. :)
Miestä vaivaa uniapnea ja siitä kammottava uupumus. Hänellä nyt meneillään uusi ruokavalio ja tutkimuksia selän/polvien kanssa, jotta liikunta olisi taas mahdollista ja täten aktiivisempi elämä.
Itselläni oireilee epätasapainossa oleva kilpirauhasen vajaatoiminta ja rautavarastot tyhjät + anemia (hb keikkuu 106 tällä hetkellä) Yritän itsekin nyt opetella uusia elämäntapoja eli kohottaa raskauden jälkeen peruskuntoa, syödä hyvin ja oon ottanut lantionpohjan kanssa oikein tehotreeniä. Ihan vaan just in case! :thumright

Ei oo vauvakuume siis helpottanut eikä asiaa auta tämä meidän 4kk joka ois jo niin menossa. Iso poika! :Heartblue Järki käskee himmailla mutta tälläisissä asioissa tuntuu meillä usein sydän vievän voiton.
Ja jos tässä tällä tavalla emmitään lapsilukua, en halua katua ja miettiä myöhemmin että olisko sittenkin.. MUTTA, aina on tietysti se mahdollisuus että mieli vielä muuttuu ja joku kaunis aamu ollaankin sitä mieltä että tää meidän perhe olis nyt tässä.
Täällä on kuitenkin kiva samassa hengessä punnita näitä juttuja. :love017

Ja BabyMamalle minä olen raskautunut aina imettäessä. Esikoisesta meni vuosi, kun kierto starttasi ja heti plussasin kakkosesta. Hänen kanssaan lopeteltiin imetys 1v8kk kun mulla supisteli kovasti ja jouduin vuodelepoon.
Sitten kakkosta imetin kun plussasin meidän kolmannesta ja kakkonen itse päätti "jättää maitut vauvalle", oli jo sen verran isompi 2,5v. :)
(Yhä käy välillä muistelemassa tissiä :hilarious:)
Tuossa välissä oli myös yksi keskenmeno 2018.

huomio, Mulla on nyt ilmennyt vähän samanlaista vaivaa että maha on mennyt tyystin sekaisin. Ennen saattoi joten kuten ennakoida mitä tuleman pitää mutta sellainen jatkuva ripulointi ja ties mikä on ollut nyt useammin riesana. Ärtyväksi suoleksihan tätä on diagnosoitu mutta aion vaatia kyllä tutkimuksia.

Tähän liittyen, mies on luvannut näyttää vihreää valoa neljännelle jos ja kun saadaan meidän vointi kuntoon. :)
Miestä vaivaa uniapnea ja siitä kammottava uupumus. Hänellä nyt meneillään uusi ruokavalio ja tutkimuksia selän/polvien kanssa, jotta liikunta olisi taas mahdollista ja täten aktiivisempi elämä.
Itselläni oireilee epätasapainossa oleva kilpirauhasen vajaatoiminta ja rautavarastot tyhjät + anemia (hb keikkuu 106 tällä hetkellä) Yritän itsekin nyt opetella uusia elämäntapoja eli kohottaa raskauden jälkeen peruskuntoa, syödä hyvin ja oon ottanut lantionpohjan kanssa oikein tehotreeniä. Ihan vaan just in case! :thumright

Ei oo vauvakuume siis helpottanut eikä asiaa auta tämä meidän 4kk joka ois jo niin menossa. Iso poika! :Heartblue Järki käskee himmailla mutta tälläisissä asioissa tuntuu meillä usein sydän vievän voiton.
Ja jos tässä tällä tavalla emmitään lapsilukua, en halua katua ja miettiä myöhemmin että olisko sittenkin.. MUTTA, aina on tietysti se mahdollisuus että mieli vielä muuttuu ja joku kaunis aamu ollaankin sitä mieltä että tää meidän perhe olis nyt tässä.

Hei tiedätkö kun minultakin tsekataan nyt nuo kilppariarvot, että epätasapainossa oleva vajaatoiminta voi myös saada vatsan jatkuvalle ripulille, kun suoliston toiminta voi muuttua niin että imeytyminen hidastuu. Usein puhutaan että vajaatoiminnan oireena on ummetus, mutta näin ei kuulemma aina olekaan. o_O

Itsellä on ollut taas tosi huono päivä voinnin suhteen ja hirveä väsy kun nukunkin nykyään niin huonosti :hungover: En tiedä miten tässä jaksaa olla kun niihin verikokeisiinkin aikaa yli kuukausi. :meh:

Ja kun ehdin jo iloita siitä että kierto vaikutti sentään asettuvan ihan uomiinsa kapselin jäljiltä niin tietenkään menkat ei sitten viikonloppuna alkaneet eikä mitään havaintoa niistä :shifty: Että tässä sitten odotella, koska ne suvaitsee kurvata paikalle...

Vitsi kun sais nyt edes tämän terveyden reilaan niin vois alkaa edes miehelle vihjailla että miten olis, lisäännyttäisiinkö vielä. Nyt ei oikein arvaa kun ei tiedä mikä vaivaa :sorry:

Ja siis miten tämä aika menee, Miitu oli ihan vasta raskaana :grin

Ihanaa jos uskallatte tehdä lapsiasiassa niin kuin sydän sanoo :Heartred

Onpas kiva kuulla sinusta Miitu Pitkästä aikaa. Ja kylläpä aika tosiaan rientää:woot: Ihania suunnitelmia teillä:love7
Mieheen ei ole edelleenkään vauvakuume iskenyt. Yrittäjänä kun toimii niin nyt keväästä syksyyn töitä on todella paljon ja tekee pitkää päivää ja on toki siitä syystä väsyksissä niin turha hetkeen ainakaan mainita asiasta. Mutta ehkäpä vielä jonain päivänä se vauvakuume iskee vielä häneenkin.:smiley-angelic001 Itse olen alkanut miettiä jos pääsisi vaikka vuoden päästä yrittämään niin olisikohan se realistista..:confused005

Miitu ja huomio toivottavasti molempien vaivoihin löytyy syy ja sitä myöten apua. :happy:

Nyt ollut useamman päivän niin upeat kelit, että päivät on melkeimpä mennyt ulkoillessa. Nautin niin tästä keväästä:Heartred ja väkisinkin miettii, että kevät vauva vois olla aika ihana:hilarious:

Takaisin