Yritystä odottavat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei oo todellista... Tänään 3vk tyhjennyksestä ja raskaustestiin edelleen piirtyy plussa. Haalea, mutta kuitenkin. En ala... Ohjeena oli soittaa sinne polille, jos näin käy, mut soittoaika ollu ja menny ennenku oon ees heränny. Maanantaina sitten... Meinasin kyllä tehdä maanantaina uuden testin ennen ku soitan. Oishan se pitäny arvata, että ei mee tämäkään kerralla maaliin. Kaiken lisäks oon tässä kuulostellu, onko alamaha vähän kipee vai ei, selkä on ainakin, mutta se on aina muutenkin. Vuoto on sentään ehkä viimein loppunu.

Moikka! Mahtuisiko mukaan vielä yksi yritystä odottava äiti? Esikoinen syntyi 10/2019 ja nyt haaveissa toinen lapsi. Lopetin kuukausi takaperin imetyksen ja viimein mulla alkoi menkat, jonka myötä vauvakuume myös iski kovaa! Mekkojen alkamisen myötä voisikin sanoa, että yrityksen odottaminen alkoi virallisesti☺️

Miehen kanssa ollaan keskusteltu jo toisesta lapsesta ja tultiin siihen tulokseen, että olisi hyvä odottaa mun valmistumiseen asti. Mulla on vielä koulu kesken ja palasin nyt tänä syksynä viimeistelemään opinnot vuoden äitiysloman jälkeen. Toiveena olisi valmistua koulusta ensi keväänä, mutta opintoihin kuuluu vielä pakollinen puolen vuoden harjoittelu. Voidaan siis alkaa yrittämään kakkosta aikaisintaan toukokuussa, jotta ehdin suorittamaan myös harjoittelun. Paineet on siis kovat valmistua ajallaan, ettei tarvitsisi kovasti lykätä vauvahaaveita... Vertaistukea ja juttuseuraa siis kaipailen tähän odottamiseen

Mulla oli aikoinaan sama tilanne. Kuumeilin koko opiskeluajan ensin ja sitten kun pääsin töihin ja olin ollut vähän aikaa, niin viimein päästiin yrittämään. Se kun oli itsellekin ehtona, että koulu pitää olla käytynä ja työpaikka olemassa ennen vauvaa. Se aika tuntui niiiiin pitkältä, mutta motivoi kummasti opiskeluun ja työntekoon. Mun opinnot vielä kesti sen 4,5 vuotta, niin oli piinaavaa. Nyt toi tyttö on jo 1,5v :Heartpink Et vaikka sai alkunsa heti ekasta kierrosta, niin oli sitä raskautta jo aika kauan odotettukin. :rolleyes:

Ei oo todellista... Tänään 3vk tyhjennyksestä ja raskaustestiin edelleen piirtyy plussa. Haalea, mutta kuitenkin. En ala... Ohjeena oli soittaa sinne polille, jos näin käy, mut soittoaika ollu ja menny ennenku oon ees heränny. Maanantaina sitten... Meinasin kyllä tehdä maanantaina uuden testin ennen ku soitan. Oishan se pitäny arvata, että ei mee tämäkään kerralla maaliin. Kaiken lisäks oon tässä kuulostellu, onko alamaha vähän kipee vai ei, selkä on ainakin, mutta se on aina muutenkin. Vuoto on sentään ehkä viimein loppunu.
Voi ei! :sad001 Kuulostaa todella rankalta ja ikävältä mitä oot joutunut nyt kokemaan km ja tyhjennyksen vuoksi :( Miten sulla kävi tänään testin kanssa ja soititko polille?

Mulla oli aikoinaan sama tilanne. Kuumeilin koko opiskeluajan ensin ja sitten kun pääsin töihin ja olin ollut vähän aikaa, niin viimein päästiin yrittämään. Se kun oli itsellekin ehtona, että koulu pitää olla käytynä ja työpaikka olemassa ennen vauvaa. Se aika tuntui niiiiin pitkältä, mutta motivoi kummasti opiskeluun ja työntekoon. Mun opinnot vielä kesti sen 4,5 vuotta, niin oli piinaavaa. Nyt toi tyttö on jo 1,5v :Heartpink Et vaikka sai alkunsa heti ekasta kierrosta, niin oli sitä raskautta jo aika kauan odotettukin. :rolleyes:
Sulla oli kyl pitkä kuumoiluaika myös ja varmasti se aika on tuntunut toosi pitkältä! Mulla oli myös pitkä odotus ennen esikoisen yrittämisen aloittamista. En tosin malttanut kuitenkaan odottaa ihan siihen asti et saisin opinnot valmiiksi, vaan esikoinen tuli tässä jo opintojen aikana. Toisen kohdalla olisi kuitenkin parempi jo saada kouluhommat pakettiin, ettei vaan jää liian pitkäksi aikaa roikkumaan yliopistolle:grin Motivaatio on onneksi nyt kova valmistumisen suhteen!

Soittelin sinne polille aamulla. Pitää käydä hcg-kontrollissa ja keskiviikkona soittavat sitten jatkoista. Periaatteessa vois olla ihan sitä, että hormonitason laskussa vaan kestää kauan, kun viikkoja oli kuitenkin jo 13 ja kun ultrassa kohtukin todettiin tyhjäksi jo silloin 3vk sitten. Jotenkin olin niin varma siitä negatiivisesta testistä niin nyt ahdistaa. Pelottaa, että joutuu kaavintaan, tai uudestaan tyhjennykseen. Jäi kyllä niin kammo sairaalaa kohtaan, että ei kumpikaan vaihtoehto oikein nyt houkuttelis. :confused:

Sulla oli kyl pitkä kuumoiluaika myös ja varmasti se aika on tuntunut toosi pitkältä! Mulla oli myös pitkä odotus ennen esikoisen yrittämisen aloittamista. En tosin malttanut kuitenkaan odottaa ihan siihen asti et saisin opinnot valmiiksi, vaan esikoinen tuli tässä jo opintojen aikana. Toisen kohdalla olisi kuitenkin parempi jo saada kouluhommat pakettiin, ettei vaan jää liian pitkäksi aikaa roikkumaan yliopistolle:grin Motivaatio on onneksi nyt kova valmistumisen suhteen!

Oi, miten jaksoit opiskelut ja vauva-arjen? Mulla pukkas stressiä jo pelkästään opiskelujen kanssa :hilarious: Mut ei olis enää sulla paljon jäljellä kyl, tsemppiä kovasti opintoihin! Jospa päästäs molemmat keväällä siirtymään tonne kuumeilijoiden puolelle ja plussaa metsästämään.

Soittelin sinne polille aamulla. Pitää käydä hcg-kontrollissa ja keskiviikkona soittavat sitten jatkoista. Periaatteessa vois olla ihan sitä, että hormonitason laskussa vaan kestää kauan, kun viikkoja oli kuitenkin jo 13 ja kun ultrassa kohtukin todettiin tyhjäksi jo silloin 3vk sitten. Jotenkin olin niin varma siitä negatiivisesta testistä niin nyt ahdistaa. Pelottaa, että joutuu kaavintaan, tai uudestaan tyhjennykseen. Jäi kyllä niin kammo sairaalaa kohtaan, että ei kumpikaan vaihtoehto oikein nyt houkuttelis. :confused:
Yllättävän kauan niis voi mennä. Toivottavasti sullakin vaan laskee hitaasti eikä mitään kurjia lisätoimintoja.

Tsemppiä!

Toivottavasti lähtisi nyt hcg laskemaan eikä tarvitsisi enää tehdä uutta reissua sairaalaan!
Oi, miten jaksoit opiskelut ja vauva-arjen? Mulla pukkas stressiä jo pelkästään opiskelujen kanssa :hilarious: Mut ei olis enää sulla paljon jäljellä kyl, tsemppiä kovasti opintoihin! Jospa päästäs molemmat keväällä siirtymään tonne kuumeilijoiden puolelle ja plussaa metsästämään.
Kevensin todella paljon äitiysloman ajaksi opintoja - lähinnä muutamia tenttejä kävin tekemässä, joihin öisin luin imettäessä :D Käytännössä jatkoin nyt tänä syksynä siitä mihin jäin, mutta syksyn osalta hiukan kevennettynä.
Toivotaan, että molemmat päästään keväällä siirtymään kuumeilijoiden puolelle :happy:

Öisin imettäessä! o_O Mä käännän lähinnä kylkeä öisin imettäessä! Huh huh!:confused2

Öisin imettäessä! o_O Mä käännän lähinnä kylkeä öisin imettäessä! Huh huh!:confused2

Niin mäkin, kyljeltä selälleen ihan maksimissaan. :woot: Tosin silloin, kun vauva oli ihan pieni ja asui tissillä koko päivän, niin silloin olis ehtinyt. Itse tosin käytin sen ajan netflixin ja nettikauppojen parissa, tuottelias olin kyllä siinäkin hommassa. :rolleyes: Hatun nosto Pinelle, mulla olis jääny tekemättä!

Ai kauheeta :hilarious: Niin olis jäänyt mullakin tentteihin lukematta. Taisin myös ensimmäisen kohdalla tuijottaa Netflixiä ja toista imettäessä sitten tuijotettiin lastenohjelmia yhdessä esikoisen kanssa :grin

Kyl mäkin ehdin suurkuluttaa Netflixiä imettäessä :D Silloin kun oltiin pesiytyneenä sohvalle vauvan ollessa ihan pieni, niin öisin pystyi just vähän lukemaan myös tentteihin :)

Huhhuh, tenttiinluku ja yöimetys kuulostaa kyllä todellakin hatunnoston arvoiselta suoritukselta!

Työelämästä äitiysvapailleena oon kyllä ihan sata lasissa keskittynyt imetysmaratooneilla aivan muunlaisiin asioihin :hilarious:

Tsemppiä opiskelijat!

Huh! Tänään tuli puhelu sieltä naisten polilta, hcg 8, eli nyt näyttäis jo raskaustestikin negaa. Ens viikolla enää se hemoglobiinin mittaus ja eiku menkkoja odottelemaan. Saattaa kyllä olla aika erilainen se seuraava raskaus, sitten kun joskus sitä pääsee yrittämään, ei voi kauheen rennosti ehkä ottaa tän jälkeen. Just tuossa mietin, että kohta olis ollu jo rakenneultran aika, jos olis menny toisin. Ikinä en kyllä enää tämmöstä halua kokea.

Huh! Tänään tuli puhelu sieltä naisten polilta, hcg 8, eli nyt näyttäis jo raskaustestikin negaa. Ens viikolla enää se hemoglobiinin mittaus ja eiku menkkoja odottelemaan. Saattaa kyllä olla aika erilainen se seuraava raskaus, sitten kun joskus sitä pääsee yrittämään, ei voi kauheen rennosti ehkä ottaa tän jälkeen. Just tuossa mietin, että kohta olis ollu jo rakenneultran aika, jos olis menny toisin. Ikinä en kyllä enää tämmöstä halua kokea.
Hyvä juttu kun hcg vihdoin laskenut:hello2
Toivon todella, ettei samanlaista kokemusta tarvi enää kokea uudelleen.:smiley-angelic001

Ei oikein tiennyt laittaako sympatiaa vai voittajaa... Hienoa että oli laskenut hyvin.
Niinpä, mutta ei pientä voi murehtimalla auttaa pysymään kyydissä... :sad001
Se on kyllä kauhea kokemus, toivottavasti ei tule toistumaan!!!
Ja se on myös kurjaa muistaa ultrat ja lasketut ajat yms :'(.

Mä taisin katsoa imetysmaratonien aikana remppa vai muutto vancouver :D ja huvila&huussi ja mitä näitä nyt iltapäivisin tulee. Myytinmurtajia joskus ja jotain autontuunausohjelmaa :D

Ei oikein tiennyt laittaako sympatiaa vai voittajaa... Hienoa että oli laskenut hyvin.
Niinpä, mutta ei pientä voi murehtimalla auttaa pysymään kyydissä... :sad001
Se on kyllä kauhea kokemus, toivottavasti ei tule toistumaan!!!
Ja se on myös kurjaa muistaa ultrat ja lasketut ajat yms :'(.

Tuo on kyllä hirveen totta, että se murehtiminen on turhaa! Tolla ajatuksella menin ekan raskauden ja oikeastaan tämän toisenkin. Ehkä kun aikaa kuluu, osaa nähdä taas sen, miten luonnollista kaikki tämä on, niin hyvässä, kuin pahassa. Ja että todennäköisempää on, että kaikki menee hyvin, kuin että jotain kamalaa tapahtuu, ja vaikka tapahtuisikin, en sille itse mitään mahda. Tavallaan ihan siistiä, miten edelleen vuonna 2020 on vielä asioita, jotka on täysin luonnon armoilla. Ehkä tämä tästä. :)

Mä taisin katsoa imetysmaratonien aikana remppa vai muutto vancouver :D ja huvila&huussi ja mitä näitä nyt iltapäivisin tulee. Myytinmurtajia joskus ja jotain autontuunausohjelmaa :D

Kuulostaa kyllä just imetys-dementian ja väsymyksen kourissa pyörivän äiti-ihmisen aivotoiminnalle sopivilta ohjelmilta. :grin Tähän kategoriaan sopii myös Netflixistä Nailed It -niminen leivontaohjelma, jota itse suurkulutin ja hekottelin samalla itsekseni.

Moikka, mahtuuko tänne mukaan?

Luvattoman aikaisin olen kyllä liikenteessä, ei meillä pitkiin aikoihin ole mahdollista edes raskautta ajatella, imetys pitää olla loppu ja synnytyksestä ~ vuosi, että pakastealkion siirto olis ajankohtainen (aikaisintaan). Eikä sillä, että haluaisin vielä edes olla raskaana. Edellinen oli aika rankka supisteluineen ja menettämisen pelkoineen ja synnytyskin vielä kummittelee (ehkä aika kultaa muistot).

Kierto mulla alkoi täysi-imetyksestä huolimatta n. 5vkoa synnytyksestä, mutta luomuraskaus on käytännössä mahdoton meillä.

Jossain kun kirjoitella haluaa, mutta ei oikein kuulu mihinkään kun ei se yritys ole ajankohtainen ja ehkä vähän erilainen sitten kun on, tosiaan yksi pakkasessa ja jos siitä ei sitten onnistu, niin uudet hoidot odottaa.

Nyt kyllä nautin täysin rinnoin tästä pienestä, mutta kieltämättä sitä miettii että mites seuraava ja mitä jos menisi sen saamiseen taas lähes vuosikymmen.

Tottahan toki mukaan mahtuu, tervetuloa! Kiva saada mukaan lisää porukkaa :)
Ihanaa vauva arkea :Heartred
Sitten joskus kun seuraavan aika on niin Toivottavasti tulee helpommalla :)
Oliko synnytys haastava?

Muokattu viimeksi:
Takaisin