Yritystä odottavat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos vastauksesta Dumbo! Tiedän että voi aloittaa ennen luomujakin. Pähkäiltiin kovasti kuinka tehtäisiin ja päädyttiin tähän että odotellaan ensin ekat kuukautiset. :) Nämä asiat on tottakai hyvin yksilöllisiä ja on varmasti hyvin raskasta odotella useita kuukausia, että keho lähtee toimimaan.
Itse ilmeisesti hätäilin turhia, kun tänään nuo hanat sitten aukesikin, eikä tarvitse onneksi enää arpoa onko nämä nyt kuukautiset vai ei. :hilarious: Se on kyllä jännää ja vähän pelottavaa huomata kuinka pihalla on oman kehon toiminnasta 10 vuoden ehkäisypillereiden käytön jälkeen...

Täällä foorumilla oli joku kirjautumis ongelma en heti päässyt kertomaan kuulumisia joitain kuulumisia niitä on. Mangeettikuvauksessa kävin viime viikon to ja pe labroisssa. Tällä viikolla ma oli kirurgin leikkausarvio sappikivien poistoon liittyen. Mangeettissa näkyi sappikivet ja labrat koholla edelleen joidenkin maksa arvojen osalta jotkut normaalit. Ma oli kirurgin leikkausarvio leikataanko vai mitä tehdään. Leikkaus tehdään ja olen nyt leikkausjonossa. Ei kiirellinen luokka kaikista matalin 3luokka soitin tänään jonotushoitajalle kysyäkseen meneekö oikeasti lähemmäs 6kk leikkaukseen pääsemiseen jos 3luokka on. Tämän hetkisten tietojen mukaan helposti 3luokan leikkausjonossa olevat joutuu odottamaan 5-6kk leikkausta ja korona tilanne tekee omat mutkat tilanteseen, mutta ehdotti jos olo menee sietämättömäksi niin voi yrittää tk pyytää kiirelähetteen, missä tilanne arvioidaam uudestaan kirurgian puolelta voisiko leikkausta aikaistaa kiirellisemmäksi. Viikon aika useita pahoja sappikivi kohtauksia tulee ja litalgia lääkitys meneeax annoksella :( Jos tuohon max helmi-maaliskuuhun leikkaus venyy ja tuohon minun täytyy tietää tuolloin jo menenkö jatkamaan loppuun opintoja 2021 elokuussa ja poika menee päiväkotiin 2v5kk iässä silloin elokuussa. Jos leikkaus tapahtuu 2021 puolella ja sen perään jonkun aikaa toipuminen ja vielä täytyisi myös leikkauksen jälkeen selvitellä onko tarvetta minun säännölliselle lääkitykselle ja missä kunnossa nyt aikuisiällä on minun epilepsia en voi kyllä sittenn mitenkään opintoja ja poika tarhaa aloittaa, kun minulla tulee väistämättä lääkärikäyntejä ja tutkimuksia+jos vielä lääkitys asiaan tehdään muutos olisi aika mahdotonta olla koulussa näin ollen meidän lähetteen haku ja hedelmöityshoidotkin menisi myöhemmälle.

Täällä foorumilla oli joku kirjautumis ongelma en heti päässyt kertomaan kuulumisia joitain kuulumisia niitä on. Mangeettikuvauksessa kävin viime viikon to ja pe labroisssa. Tällä viikolla ma oli kirurgin leikkausarvio sappikivien poistoon liittyen. Mangeettissa näkyi sappikivet ja labrat koholla edelleen joidenkin maksa arvojen osalta jotkut normaalit. Ma oli kirurgin leikkausarvio leikataanko vai mitä tehdään. Leikkaus tehdään ja olen nyt leikkausjonossa. Ei kiirellinen luokka kaikista matalin 3luokka soitin tänään jonotushoitajalle kysyäkseen meneekö oikeasti lähemmäs 6kk leikkaukseen pääsemiseen jos 3luokka on. Tämän hetkisten tietojen mukaan helposti 3luokan leikkausjonossa olevat joutuu odottamaan 5-6kk leikkausta ja korona tilanne tekee omat mutkat tilanteseen, mutta ehdotti jos olo menee sietämättömäksi niin voi yrittää tk pyytää kiirelähetteen, missä tilanne arvioidaam uudestaan kirurgian puolelta voisiko leikkausta aikaistaa kiirellisemmäksi. Viikon aika useita pahoja sappikivi kohtauksia tulee ja litalgia lääkitys meneeax annoksella :sad001 Jos tuohon max helmi-maaliskuuhun leikkaus venyy ja tuohon minun täytyy tietää tuolloin jo menenkö jatkamaan loppuun opintoja 2021 elokuussa ja poika menee päiväkotiin 2v5kk iässä silloin elokuussa. Jos leikkaus tapahtuu 2021 puolella ja sen perään jonkun aikaa toipuminen ja vielä täytyisi myös leikkauksen jälkeen selvitellä onko tarvetta minun säännölliselle lääkitykselle ja missä kunnossa nyt aikuisiällä on minun epilepsia en voi kyllä sittenn mitenkään opintoja ja poika tarhaa aloittaa, kun minulla tulee väistämättä lääkärikäyntejä ja tutkimuksia+jos vielä lääkitys asiaan tehdään muutos olisi aika mahdotonta olla koulussa näin ollen meidän lähetteen haku ja hedelmöityshoidotkin menisi myöhemmälle.

Sinuna kyllä koittaisin kiirehtiä leikkausta kipujen vuoksi! Ei kai voida olettaa että pystyt niiden kanssa pärjäämään puolikin vuotta... Kurja tilanne, kovasti tsemppiä :sad001

Sinuna kyllä koittaisin kiirehtiä leikkausta kipujen vuoksi! Ei kai voida olettaa että pystyt niiden kanssa pärjäämään puolikin vuotta... Kurja tilanne, kovasti tsemppiä :sad001
Kiitos. Niinpä tänään laitoin terveysasemalle viestiä, että voisiko kiirehtemislähetettä tehdä vai onko oikeasti minun kohtalo tämä. Kuulema huomenna lääkäri katsoo tilanteen ja palaa minulle päin asiaan.

Kiitos. Niinpä tänään laitoin terveysasemalle viestiä, että voisiko kiirehtemislähetettä tehdä vai onko oikeasti minun kohtalo tämä. Kuulema huomenna lääkäri katsoo tilanteen ja palaa minulle päin asiaan.
Tsemppiä tilanteesi! Kuuluiko lääkäristä vielä mitään?

Mulla poistettiin viime viikolla kierukka. Yritystä ei siis kylläkään ole aloitettu, mies nihkeä kolmannen lapsen suhteen, mutta jospa se siitä vielä muuttuisi:smiley-angelic001

Mutta tosiaan ompas ollut ihanaa olla ilman ylimääräisiä hormooneita! Mieliala parempi ja libidokin lähtenyt nousuun, mies kellistetty viimeisen vuorokauden aikana 5 kertaa, joo toki oli oviskin nyt:hilarious: aikasemmin sama saldo oli about kuukauden aikana:angelic:

Tsemppiä tilanteesi! Kuuluiko lääkäristä vielä mitään?

Mulla poistettiin viime viikolla kierukka. Yritystä ei siis kylläkään ole aloitettu, mies nihkeä kolmannen lapsen suhteen, mutta jospa se siitä vielä muuttuisi:smiley-angelic001

Mutta tosiaan ompas ollut ihanaa olla ilman ylimääräisiä hormooneita! Mieliala parempi ja libidokin lähtenyt nousuun, mies kellistetty viimeisen vuorokauden aikana 5 kertaa, joo toki oli oviskin nyt:hilarious: aikasemmin sama saldo oli about kuukauden aikana:angelic:
Joo sain tietoa. Jos tilanne pahenee, niin uusi yhteys lääkäriin ja kirjoittaa kiirehtimislähetteen mietitiin lääkärin kanssa , että jos heti samalla viikolla milloin on laitettu leikkausjonoon voi olla, että eivät ota kantaa eikä kiirehdi millään tavoin asiaa . Lääkäri pääty soittamaan ens kuun 7pvä mikä tilanne silloin. Tämä viikonloppu aivan mahdottoman kivulias viikonloppu ollut. Omat kipulääkkeet ei auttanut kipuun aina ennen auttanut soitettiin ambulanssi eilen illalla ja menin ambulanssilla sairalaan sain fentalyyniä suoneen ja reseptit vahvempiin kipulääkkeisiin. Suosittelivat soittaa jonotushoitajalle, että miten kivulias olen ollut nyt viikonloppuna, että saisin puhelimessa jo vaikka leikkausajan sovittua tai edes jotenkin tietoa saisinko aikaa mahdollisimman pian.

Joo sain tietoa. Jos tilanne pahenee, niin uusi yhteys lääkäriin ja kirjoittaa kiirehtimislähetteen mietitiin lääkärin kanssa , että jos heti samalla viikolla milloin on laitettu leikkausjonoon voi olla, että eivät ota kantaa eikä kiirehdi millään tavoin asiaa . Lääkäri pääty soittamaan ens kuun 7pvä mikä tilanne silloin. Tämä viikonloppu aivan mahdottoman kivulias viikonloppu ollut. Omat kipulääkkeet ei auttanut kipuun aina ennen auttanut soitettiin ambulanssi eilen illalla ja menin ambulanssilla sairalaan sain fentalyyniä suoneen ja reseptit vahvempiin kipulääkkeisiin. Suosittelivat soittaa jonotushoitajalle, että miten kivulias olen ollut nyt viikonloppuna, että saisin puhelimessa jo vaikka leikkausajan sovittua tai edes jotenkin tietoa saisinko aikaa mahdollisimman pian.

Voi ei! Toivottavasti et joudu enää kauaa odottamaan:nailbiting:

Tänään leikkauksen suhteen sain tietoja. Soitin jono hoitajalle ja kerroin, että ambulanssilla fentayynia ambulanssissa saatuna kävin päivistyksessä, kun omat kipulääkkeet sappikiviin ei tehonneet ja mitään en voi syödä, kun oireita tulee puuroa vain kykenen syömään. Aiko konsultoida lääkäreitä asiasta ja soittaa joko huomenna tai ke takaisin. Suunnitelmassa, kun oli 1-2vk ennen leikkausta anestesialääkärin vastaanotto ja labroja ennen vastaanottoa ja nyt kun tilanne mennyt näin vaikeaksi niin mitäs nyt. Kuulema leikkausaikoja löytyy ennen ei voi antaa aikaa ennen, kun konsultoi lääkäreitä. Jospa tämän kuun-ens kuun alussa saisin leikkaukseen pääsisin.

Ei se ihan mennytkään niin kuin kerrottiin leikkaukseen liittyen.Soitin sinne jonohoitajalle, kun hän sano,että hänkin voi soittaa huomenna siis tätä päivää, että viimeistään ke keskustellaan miten asian kanssa edetään. Soitin sinne se ei ollut tehnyt asialle EI mitään olin, että WHAT? Kuulema kiire ja nyt iltapäivällä konsulttipyynnön tehnyt lääkärille ja lääkäri katsoo sen to ja sieltä palataan asiaan sitten joskus, kun lääkäri on tehnyt päätöksen ja katsonut asian. Kuulema täytyy myös miettiä voiko heillä edes tehdä päiväkirurgisena tai edes Jorvissa leikkausta, kun on perussairauksia(astma ja epilepsia) ne on kylläkin hyvässä hoitotasapainossa.

Ei se ihan mennytkään niin kuin kerrottiin leikkaukseen liittyen.Soitin sinne jonohoitajalle, kun hän sano,että hänkin voi soittaa huomenna siis tätä päivää, että viimeistään ke keskustellaan miten asian kanssa edetään. Soitin sinne se ei ollut tehnyt asialle EI mitään olin, että WHAT? Kuulema kiire ja nyt iltapäivällä konsulttipyynnön tehnyt lääkärille ja lääkäri katsoo sen to ja sieltä palataan asiaan sitten joskus, kun lääkäri on tehnyt päätöksen ja katsonut asian. Kuulema täytyy myös miettiä voiko heillä edes tehdä päiväkirurgisena tai edes Jorvissa leikkausta, kun on perussairauksia(astma ja epilepsia) ne on kylläkin hyvässä hoitotasapainossa.

No voi vitsi kylläpä sinua taas pompotellaan! :meh: jos kovia kipuja on niin sitten vaan taas soitat ambulanssin ja haet kunnon lääkitystä, eihän tuo nyt voi jatkua noin :bored:

No voi vitsi kylläpä sinua taas pompotellaan! :meh: jos kovia kipuja on niin sitten vaan taas soitat ambulanssin ja haet kunnon lääkitystä, eihän tuo nyt voi jatkua noin :bored:
Ei todellakaan voi jatkua! Ajattelin soittaa ambulanssin jos tulee kovia kipuja mitkä ei lähde omilla lääkkeillä. Ärsyttää, kun luvattiin keskiviikolle viimeistään selvittää asiaa ja nyt vasta huomenna konsultointi lääkärille. Kyllä aion perjantaina soittaa ja kysyä no, että mitäs tehdään ja on kumma, kun joutuu odottelemaan ja olemaan pumputtelu pallona.

Soitin eilen mitä aiotaan tehdä, kun kerta to oli konsultointi lääkärille. Lääkäri oli päättänyt voi leikata heillä, kun astma ja epilepsia hyvässä hoitotasapainossa ja tilanten mukaan osastolle voin jäädä jos olo ei salli kotiutuimista samalle päivälle. Suunnitelma oli siis leikata päiväkirurgisena miten alkuperäinen suunnitelma on. Varattiin sappirakonpoisto leikkaus 6.10 maanantaina menen labraan ja 6.10 klo 8.00 odottamaan sen päivän leikkausta. Vihdoin ja viimein leikkaus tehdään. Kun olen kokonaan toipunut voidaan alkaa kyselemään niitä lääkitys ja epilepsian tilanteen neurologin lähetettä ja mennä siihen jonoon ennen, kun mietitään hoitoihin lähetettä.

Soitin eilen mitä aiotaan tehdä, kun kerta to oli konsultointi lääkärille. Lääkäri oli päättänyt voi leikata heillä, kun astma ja epilepsia hyvässä hoitotasapainossa ja tilanten mukaan osastolle voin jäädä jos olo ei salli kotiutuimista samalle päivälle. Suunnitelma oli siis leikata päiväkirurgisena miten alkuperäinen suunnitelma on. Varattiin sappirakonpoisto leikkaus 6.10 maanantaina menen labraan ja 6.10 klo 8.00 odottamaan sen päivän leikkausta. Vihdoin ja viimein leikkaus tehdään. Kun olen kokonaan toipunut voidaan alkaa kyselemään niitä lääkitys ja epilepsian tilanteen neurologin lähetettä ja mennä siihen jonoon ennen, kun mietitään hoitoihin lähetettä.
Hienoa, että leikkaus saadaan toteutettua noinkin pian:)

Niin on :)
No huh mitä pallottelua. Sappikivileikkaukset on rutiinitoimenpiteitä. Ellet vieläkään saa hoitoa niin voinet jo valittaa eteenpäin tuosta! Kovia kipuja olet joutunut kärsimään :(. Veikkaan että siellä on vain luettu että "seurataan, ei kiireellinen" mutta unohdettu lukea viimeisimmät uutiset :(. Tsemppiä!

No huh mitä pallottelua. Sappikivileikkaukset on rutiinitoimenpiteitä. Ellet vieläkään saa hoitoa niin voinet jo valittaa eteenpäin tuosta! Kovia kipuja olet joutunut kärsimään :sad001. Veikkaan että siellä on vain luettu että "seurataan, ei kiireellinen" mutta unohdettu lukea viimeisimmät uutiset :sad001. Tsemppiä!
Epäilen sitä onneksi soitin ja kerroin käynnistä. Sain onneksi leikkaus ajan 6.10.

Kuulumisia minun suunnalta :) vähän reilu viikko sitten tehtiin sappirakonpoisto niiden sappikivien takia yhden yön sairaalassa olin ja tällä hetkellä ei enää leikkaus kipuja eikä isompia tuntemuksia rajoitukset leikkauksen päällä ei saa nostelläa eikä kumartua 2-3viikkoon mies hoitaa kotia tämän aikaa. Epilepsiankin suhteen on jo tk aika marraskuun alulle varattu, kun edellisen kerran neurologin kanssa oli puhetta pitäisi tutkia ja katsoa missä tilanteessa epilepsia on kohtauksia ei oo ollut kun viimeksi lapsena. Tästäkin keskustellut jo tovi aikaa ennen pojan syntymää ja poikakin tänään täytti 1v7kk. Terveysaseman kautta joudun menemään pyytämään ensin neurologille lähetettä ja sen kautta asia lähtee rullaamaan. Näiden jälkeen voi tarkemmin miettiä mikä on hyvä ajankohta hakea hoitoihin lähete. Suunnitelmana oli aikaisintaan vuoden päästä lähete. Nyt kun leikkauksen jälkeiset rajoitukset ja muutenkin toivun entiselleen ajattelin tiputtaa painoa sitä, kun on paljon mistä tiputtaa hoitoihin kun on bmi raja ja olen yli bmi rajan jos näin entisellään jatkan tai pian hakisin lähetteen jos sellainen olisi edes mahdollista meidän tilanteessa ei ole mahdollista voisi olla lähete hylättäisiin just painon takia ajattelin alkaa ketogeeniselle ja sillä tiputtaa painoa :) tuskin lopun elämää olen ketogeenisellä ruokavaliolla, mutta sen aikaa, että saan elämäntavan oikeaan ja painon+kykenen hallitsemaan sekaruokavaliossa itteni.

Takaisin