Yritystä keskenmenon jälkeen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja j.n
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Soitin tänään vielä naistentautien osastolle ja kätilön kanssa keskustelin. Endometrioosi löydös on lievää ja ei pitäisi vaikuttaa raskaaksi tulemiseen. Ja ottaen huomioon vielä, että endoa on vain vatsaontelossa. Keskenmenon riskistä unohdin tyystin kysyä.

Jellona ainoa hoito endoon näin raskautta yrittäessä on kipulääkkeet ja moni tuota vyöhyketerapiaa on kokeillut ja saanut siitä apua.

Kätilö oli sama puhelimessa joka hoiti minua osastolla ja tsemppasi, että nyt vaan lapsia tekemään niin paljon , kun niitä haluaa. Ja näin saadaan lievitettyä oireita :) Enkä jaksa uskoa, että tästä olisi haittaa raskautumiseen, koska edellinenkin sai alkunsa viidennessä kierrossa pillereiden lopettamisen jälkeen, eli kohtuullisessa ajassa. Ja niillä korteilla täytyy pelata mitä annetaan :)

Soma; kurja löydös :sad001 Hyvä että kivuille syy löytyi.Toivottavasti tärppää pian uudestaa. :)
LilyF; Voimia tähän päivään :Heartred
DarkMimosa; Hienoa että vuoto on loppumassa.
Mimmu; Jontenkin jäi vaivaamaan,ettei selkeästi sanonut että se kohtu on oikeasti tyhjä,vaan sanoi ettei enää löydy sellaista 5cm kokoista.Alkaa mietityttämään,taas ihan puskista alkoi vuotamaan reippaasti.Huomenna soitan uudestaan jos jatkuu vielä.
Tsemppiä piinaan :wink Toivottavasti teille ne plussat tulisi :Heartred

Soma, ihana kätilö ollut sulla :Heartred

Mä en oikeesti ala tähän hommaan. Voi että mua ottaa päähän jos täti pamahtaa paikalle. Nyt mulla on mahakin niin pinkee että. Aaaaaaaaarrrg! Ja vielä enemmän ottaa päähän jos plussa tulee ja tadaaaaa, taas kkm.

En ole vielä onnistunut selaamaan siihen pisteeseen tätä ketjua, että olisin päässyt tämän hetkisten keskustelioiden tarinoiden alkupisteeseen... Anskunen onko teillä tutkittu noita keskenmenoja? Onko siis mahdollisia apuja seuraavan raskauden ylläpitämiseen? Vai ovatko olleet vain todella huonoa tuuria? Voih, jospa nyt kuitenkin täti pysyis poissa ja syksyllä pääsisit pusimaan vauvaasi. :Heartred

Pahoittelut vielä multakin Somalle endo löydöksestä. Mutta onni onnettomuudessa kuitekin, että on tosiaan lievää.

Mulla on menossa jotkut megamenkat :meh: viidettä päivää mennään. Yleensä mulla kestää just sen 5 päivää mutta nyt ei näy loppua. En oikeesti jaksaisi tähän nyt mitään uusia vaivoja enään. :grumpy:

Mimmu, ei mullakaan ollut vielä ekan normikierron jälkeen "omat" menkat. Mutta niinku jo aikasemmin pohdiskelin, että tässä kierrossa (2. normikierto) on vasta muutenkin ollut normaalimpaa.

Pauveli, itse asiassa ollaan just aloitettu tutkimukset. Tällä hetkellä oon käynyt kaikki maailman verikokeet läpi, tuloksista en oo vielä kuullut mitään. Pitäisi soitella uusi aika lapsettomuuspolille mutta se on vähän jäänyt. Mutta paikat on mulla ok. Tutkitaan mut ensin ja mies menee sitten (ehkä) simppatutkimuksiin jos musta ei vikaa löydy. Se yrittää kaikin keinoin välttää sen tilanteen. Jotenkin epäilen että km syy on vaan siinä että oon vähän ylipainonen ja siitä johtuvat syyt. Tosin nyt oon vähän aktiivisemmin syönyt vitamiineja ja foolihappoja. Samoin mies. Toivotaan että olisi positiivinen vaikutus.

Mites teillä muilla? Onko selvinnyt mitään syitä? Mitä itse epäilette?

Mulla ei ole sen kummemmin tutkittu mutta gynen mukaan syy on mun vanhoissa munissa :grin Iän myötä ne munasolut vaan ei ole enään hyväkuntoisia ja siitä on km:t johtuneet. Kait.

Niin kylläkai se kroppa kuitenkin tarttee aikaa toipuakseen. Se oli kuitenkin ihan tukevasti raskaana, kunnes yhtäkkiä tehtiinkin mekaaninen tyhjennys. No, kunhan loppuu vuoto ennen ovista :)

Mun täytyy kyllä huomenna mennä käymään hakemassa testi. Se on ainakin varma että jos sen haen niin täti pamahtaa välittömästi paikalle jos on tullakseen :grin ja sais ainakin luulot pois jos se negaa näyttää.

Meille on tehty ne perustutkimukset, muttei mitöön vikaa ole löydetty. Ennen ekaa plussaa takana yritystä siis n 10kk ja kaksi keskenmenoa.

Mulla todennäköisesti ovulaatiossa jotain häikkää ja siihen clomit. Eka clomikierto toi tokan plussan. Katsotaan miten jatkossa käy. Tänään on ollut vähän parempi päivä ja jostain on löytynyt myös pientä uskoa siihen että meillekin vaavi joskus vielä saadaan.

Mukava uutinen Soma tuo, ettei pitäisi vaikuttaa raskautumiseen :)

Mä olen diagnosoinut ittelläni saattavan olla jonkinlaista keltarauhashormonihäikkää, kun tosiaan pidentynyt tuhruvuoto ilmestyi kuvioihin kun yritys aloitettiin. Hormoniehkäisyä ei ole ollut käytössä vuosikausiin, ja silloin tuhrua on tullut yhtenä päivänä ennen ensimmäistä kunnon vuotopäivää. No, eka yrityskierrossa tuhru alkoi seitsemän päivää ennen menkkoja! Siitä se rauhoittui viiteen päivään, ja nyt viimeisimmät kierrot ollut sellaista kolmea-neljää päivää. Että se alkaa mennä jo vissiin normaalin rajoihin. Mutta eikös se keltsun vajaatoiminta aiheuta tollasta tuhruttamista? Muuten on kierto ollut säännöllinen.

Minniliini aivan varmasti saatte vielä joku päivä sen oman pikku vaavinne! Tavalla tai toisella, samoten kaikki muutkin täällä! Menkat alkaa tällä erää olla taas ohi, joten saa pikkuhiljaa varovainen toiveikkuus alkaa nostamaan päätään :)

Kun Jellona kirjoitit noista tuhruvuodoista, niitähän myös endon oireiksi kuvattu. Ja joskus menee kuulemma monia vuosia ennen kuin endometrioosi diagnoosin saa. On niin salakavala ja oireet monimuotoisia. Mutta en siis tarkoita, että sinulla olisi. :) Nyt, kun sain diagnoosin ja mietin aikaa , kun en ole hormonaalista ehkäisyä syönyt niin endon oireita on ollut : kivuliaat menkat (kipua muutamia päiviä jo ennen vuotoa ,ulostamiskipua, väsymystä. Ja nyt vasta selvisi syy. Siihen menikin 3 vuotta ja välillä tuossa aikana olen ollut ilman ehkäisyä ja kivut olleet silloin pahempia. Hassua, että ympyrä sulkeutuu :)

Ja tuli tuosta keltarauhashormoonista mieleen, että varhaisultrassa jossa km todettiin lääkäri puhui kyseisestä hormonista, että näkyy puhjenneen. ..mitä se tarkoittaa, kun en älynnyt kysyä. Joku viisaampi minua osaisi valaista ? :)

Jellona, mulla on keltarauhasenvajaatoiminta, joka oireilee juurikin tuhrulla ennen menkkoja. Siksi mulla on keltsut käytössä.

Olisko se Soma tarkoittanut, sitä kun keltarauhanen surkastuu ennen menkkoja, jos ei ole raskaana.

Jellona, keltarauhanen pitää raskautta yllä niin kauan kunnes istukka lähtee toimimaan. Ekat ongelmat toki tulee raskauden yrittämisessä, koska limakalvo tiputtaa pois jo ennen kiinnittymistä (jos tuhru alkaa kovin aikaisin). Vaikuttaa siis molempiin.

Mä kävisin ehkä lääkärissä, koska aika herkästi ne määrä keltsut käyttöön. Ei sitten ainakaan siitä ole kiinni.

Takaisin