Yritystä keskenmenon jälkeen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja j.n
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lämmin kiitos kaikille,täällä itkua tihrustan kun luen teidän muiden kokemuksista.Todella rankkoja kokemuksia mutta kuitenkin ihanan positiivisia ajatuksia tulevasta.Arvostan!Huomiselle sain ajan lääkärille,sieltä kaiketi sitten pitäs saada lähete naistenpolille.Hieman ehkä pelottaa tuo tyhjennys,kun en tiedä mitä odottaa saati sitten jatkoista.

Kiitos kaikki ihanat vastauksista! Itkuhan niitä tuli lukiessa... Voimia kaikille muillekin tunteiden kanssa painiville, niin ne vain vie vaikka järki koittaisi mitä sanoa.

LilyF pahoitteluni :sad001 Ja voimia huomiselle lääkärikäynnille!

Plussia kierron loppupäässä oleville! :Heartred

Pahoittelut LilyF. Jaksuja ja toivoa tulevaan.

Kyllä mulla kanssa päivittäin käy mielessä ne miksi miksi-kysymykset. Nyt alkaa pikku hiljaa olemaan täälläkin kuitenkin sellainen fiilis, että pikku hiljaa alkaa taas hyväksymään tilanteen. Silti en voi olla miettimättä, että olenko itse aiheuttanut nämä keskenmenot jotenkin. Neuvolaan asti (rv9) söin vitamiineja, joissa a-vitamiinia, kun en ollut tota asiaa aiemmin tajunnut. Tämähän saattaa aiheuttaa epämuodostumia. Ja lisäksi tänään kävin hammassärkypäivystyksessä, jossa löytyi ja paikattiin yksi iso reikä. Tämähän saattaa myös altistaa nimenomaan alkuraskauden keskenmenolle.

Toisaalta tuntuu aivan hirveältä ajatella, että jos olenkin itse aiheuttanut km:t näillä asioilla. Toisaalta tuntuu helpottavalta ajatella, että jos näin olisikin niin nyt km:ille olisi jokin syy ja näille asioille voi tehdä jotain. Mies yrittää kovasti tsempata ettei näitä nyt auta miettiä ja eteenpäin vaan.

Täällä nyt kaavinnan jälkeen eka kierto kp10. Ovis on ennen tapahtunut kp18-19 tai 20-22. Mulla on jostain syystä joka toinen kk kierto ollut vähän pitempi. Nyt pitäisi kohta alkaa talletuksia tekemään varuilta parin-kolmen päivän välein. Me kun ei odoteta niitä yksiä menkkoja ensin tähän väliin. Mutta vähän sellainen epäileväinen fiilis on koko raskautumisen saatika sitten sen jatkumisen suhteen.

Koko ajan tulee mietittyä missä vaiheessa raskaudet nyt olisi jos kaikki olisi mennyt hyvin. Tuskaista.

Minniliini, ihan samoja asioita pyörittelin mielessäni. Aiheuttiko km:n jokin infektio; sainko syömästäni listerian, oliko mulla tajuamattani emätintulehdus, pääsikö poskihampaan tulehtuneesta ikenestä pöpöt verenkierron mukana vauvaan yms. Toisaalta, jos syy oli niissä asioissa, voisin yrittää vaikuttaa niihin seuraavalla kerralla. Mutta toisaalta kestäisinkö sitä, että syy on minussa. Olen siis tyytynyt ajattelemaan, että syy oli vauvan kromosomeissa tms. Vaikka se herättääkin kysymyksen toistuuko sama "virhe"...

Pitää vaan uskaltaa luottaa maailmankaikkeuteen. :)

Syyn selvittämisestä tuli mieleen, että yritin katella kanta.fi:stä seulontalabrojen tuloksia. Tiedän kyllä, että pelkkä verikokeen arvo ei mitään kerro, mutta olisin kuitenkin halunnu nähdä ne ja googletella olisko niistä lukemista kuitenkin voinu päätellä jotain. Mutta sinne oli lausunnon kohdalle vaan isketty "keskenmeno" ja osa tuloksista poistettu. Jäin kyllä myös miettimään, että saako niitä tuloksia niin vaan poistaa kysymättä minulta...

Diku, hienoa, että hematooma on poistunut. Mikä sua jäi mietityttämään tossa käynnissä?

Voisitte nyt naiset aloittaa juu sen plussaamisen niin saadaan tännekin juhlan aihetta :happy:

Naiset, niin tuntunoloisia ajatuksia olette tänne taas kirjoitelleet! Miksi-kysymykset pyörii useasti mielessä ja sitten mitä tein väärin/mitä olisin voinut tehdä toisin? Mutta olen päättänyt että mä en ole tehnyt mitään väärää, yläkerrassa vain päätettiin että vielä ei ollut meidän aika. Vaikka en mikään uskovainen olekaan. En halua tuhlata aikaani itseni syyttämiseen.

Mä en nyt muista mitä kaikkea mun piti ja kenelle sanoa.

Mua alkaa todenteolla nyt jännittää ja nyt mieskin alko epäilemään että onko jotain mitä hän ei tiedä. Vetäsin tossa töiden jälkeen tunnin päikkärit, kun yksinkertaisesti väsytti hullun lailla. Ja toisekseen, kateltiin Hurja remontti - ohjelmaa, missä oli joku muistelujakso ja pillahdin itkuun. Mies katsoi että et oo tosissas :grin

Mä en todellakaan haluais pudota korkeelta. Sen takia mä yritän nyt vähän vältellä näitä "oireita". Ja kuinka tyhmän itsestäni teenkään jos se täti pamahtaakin kylään :banghead:

LilyF pahoittelut keskenmenosta minunkin puolestani! :(

Diku hyvä kuulla että pääset lopultakin aloittamaan toipumisen kunnolla! Toivotaan että ei tule enää takapakkeja! ♡

Anskunen olisipa ne nyt raskausoireita, kun ainakin niin niiltä kuullostaa! toivottavasti saadaan katsella plussatestin tulosta alkuviikosta! :)

oliko joku testaamassa jo tällä viikolla rosann?:nailbiting:

Hyvä juttu Diku, että vihdoinkin parempia uutisia.

Anskunen: voin vain kuvitella noi piinaavat hetket..oireet kyllä kuulostaa kieltämättä tosi hyviltä. Mä luulen et seuraavan kerran ku oon vastaavanlaisessa tilanteessa, niin oon ihan samanlainen ja yritän mieheltä pimittää oireita:grin.

Diku ihanainen! Toivottavasti toipuisit pian kuntoon, aika paljon oot kyllä saanu tässä jo kokea. Olet kyllä vahvaakin vahvempi nainen :Heartred

Ja jos mä nyt vielä haluan lietsoa oireita niin finnejä ilmestynyt järjetön määrä! Yleensä menkkojen aikaan tulee se yks törkeän kokonen mutta nyt niitä on joka paikassa.... Hei viekää nyt nää ajatukset multa pois :grin

Alan oleen ihan :schocked028

Voi kurjaa miten paljon uusia tänne ryhmään on tullut. Pahoittelut kaikkien menetyksistä! <3

Joku kysyi, miten on osannut iloita plussasta km jälkeen. Mä olin tosi iloinen, onnellinen. Ja olen edelleen, huomenna viikkoja 8+0. Mutta myönnettävähän se on, että välillä se pelko iskee ja lujaa. Epäusko siitä, onko kohdussa ketään ja kestääkö loppuun asti. Etenkin kun tällä viikolla oli pari lähes oireetonta päivää. Miehelle puhuminen auttaa, ja pääsääntöisesti katson positiivisena tulevaan. :)

Mulla menossa kp25/28. (viimeksi kun raskauduin mulla näytti digitesti negaa vielä 26/28 joten en hätiköi testien kanssa) Odottelen testaamista sunnuntaihin tai peräti maanantaihin, jollei täti tule kylään ennen sitä. Toiveita on raskaudesta mutta tosiaan sitä pelkää tippuvansa korkealta. Testaa sinä Suvetar ensin ja näytä meille plussat!

Pahoittelut menetyksistä kaikille uusille jotka ovat mukaamme liittyneet. Hienoa Diku että hematooma poistui.

Tänne on kirjoiteltu taas kovasti!

Ensin piti kommentoida tuota syyn hakemista ja pohtimista. Mua on myös jäänyt kaivelemaan se, että raskausaikana söin mm. salaattipaikassa pakastevihanneksia sekä katkarapuja, joista en tiennyt, onko niitä kuumennettu vai onko ne vain sulatettu. Mulla oli lähes koko raskausajan maha aika sekaisin, joten jälkeenpäin mietin, olinko saanut jostain listerian.. Oon päättänyt, että jos se seuraava raskaus tulee, niin en ota riskejä syömisten suhteen. Kun haluaa minimoida keskenmenon mahdollisuuden.
Mutta toisaalta taitaa silti olla niin, että enemmän on kyse raa'asta sattumasta. Ihan hirveäähän se on, mutta koko raskaus"prosessihan" on jotain sellaista, jota ei loppukädessä voi itse mitenkään kontrolloida. Luonto toimii miten toimii. Ja se kontrolloimattomuus on vaikea pala ainakin mulle.

Mutta Anskusen oireet tuntuvat tosi lupaavilta :) Minähän oon täällä foorumilla eräissä paikoissa hehkutellu tuntemuksiani, mutta kieltämättä vähän pelottaa, josko sitä on lopullisesti häiriintynyt ja kuvittelee vaan.. Viime viikonloppuna ja alkuviikosta vaivannut turvotus ja täysi tunne mahassa (jotka oli viimeksi ekoja oireita) on nyt kyllä heikentyneet. Että saapas nähä sitten.

Voipi kuitenkin olla, että minä hätäisenä oon eka testaaja :excited001 nyt kp 24/28-30.

Tänään sain tiedon kudospala näytteestä. Endometrioosia sieltä sitten löytyi. Mutta en ole harmissaan. Nyt ainakin selvisi vatsakivun syy. :) ja jos hankala saada lapsia alulle, niin voi syyksi epäillä endoa.

Ikävää Soma, vaikka ei se endometrioosi tosiaan aina ole niin paha juttu. Pääasia kuitenkin, että tietää, mitä kropassa tapahtuu. Oletko vielä puhunut lääkärin kanssa esim. siitä, lisääkö endo keskenmenoriskiä ja voiko sitä jotenkin pienentää?

Hyvä, että sait Soma vihdoin selvyyden. Onko nyt jotain suunnitelmia jatkosta vai onko tarpeen mitkään toimenpiteet?

Kovasti tsemppiä loppukiertolaisille!

Hyvä juttu että sait syyn kivuille soma. Ei kiva diagnoosi, mutta ei onneksi mikään lapsettomuus tuomiokaan. Tsemppiä asian sulatteluun ja jospa saisit jotain apua tai hoitoja raskautumiseenkin. :)

DarkMimosa hyvä että alkaa fyysiset olla ohi, pääset toipumaan henkisesti ja aloittelemaan uutta yritystä heti kun tuntuu siltä. ♥

Takaisin