Tuosta imutyhjennyksestä... Kyllähän se sattui, sitä ei käy kieltäminen. Mulla on kuitenkin melko korkea kipukynnys, minkä vuoksi uskalsin lähteä kokeilemaan. Lääkäri sanoi, että heti kun tuntuu liian kipeältä, niin keskeytetään toimenpide ja tyhjennetään loppuun kaavinnassa. Toimenpidettä varten kohdunsuulle laitettiin ensi 4 puudutuspiikkiä ja lisäksi nappasin kourallisen kipulääkkeitä suun kautta. Puudutuspiikkien laitto sattui hieman, mutta muuten toimenpiteessä sattui ainoastaan ne arviolta 3-5 sekunnin mittaiset hetket, kun imu oli päällä. Lääkäri käytti imua yhteensä 6 kertaa ja viimeiset kerrat oli kyllä sellaisia, että ajattelin etten kestä yhtään enää. Lääkärille sanoin, että kestän niin kauan kuin on pakko, jos kohtu nyt saadaan tyhjäksi. Heti toimenpiteen jälkeen olin antanut toimenpiteen kivulle arvon 6 asteikolla 1-10. Mua itketti toimenpiteen aikana, mutta ei se fyysinen kipu, vaan se, että olin siinä tilanteessa aivan yksin. Olisin kaivannut miestäni viereen. Kättärillä olo toi niin voimakkaasti mieleen kuukauden takaisen käynnin (kun km todettiin) ja siihen liittyneen tuskan. Muistan itkeneeni niin miehen kuin pikkuisen ikävää ja sitä, kuinka kohdun ei kuuluisi tyhjentyä tällä tavalla. Toimenpiteen jälkeen olin kyllä ihan tolaltani surusta.
Jos joudun vielä joskus valitsemaan, kuinka tyhjennetään, niin en tiedä... Periaatteessa tämä imu oli ihan ok (pelkään kaavinnassa nukutusta, kun mua ei ole koskaan nukutettu), mutta en tiedä, voidaanko imua käyttää kuin rippeiden tyhjentämiseen kohdusta ja sitä cyto-tuskaa en tahtoisi kokea enää koskaan. Kipu tuossa imutyhjennyksessä oli kuitenkin niin hetkittäinen ja kokemuksesta teki varmasti paremman myös se, että kohtu saatiin tyhjennettyä kokonaan loppuun imun avulla.
Diku, mulla alkio tipahti vessanpönttöön - ei ollut hirveesti mitä tutkia. Nice.
Voimia vihan ja katkeruuden tunteisiin. Luonnollisiahan ne ovat, samoin kuin ne miksi-kysymykset, joihin ei saa koskaan vastausta. Mä edelleen mietin joka kerta, kun kuulen jonkun toisen raskaudesta, että miksi meille piti käydä näin.