Yritystä keskenmenon jälkeen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja j.n
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
On näköjään maakohtainen juttu tuokin. Meillä ei tehdä imuakaan hereillä ollessa.

Toisaalta mulle tehtiin Suomessa kohdunsuun luuppihoitokin paikallispuudutuksessa mutta sama homma olisi täällä tehty nukutuksessa. Se haju oli ihan jotain järkkyä O_o

Kaavinta ja imu on eri asia,vaikka kaavinnasta puhutaan ns imukaavinta.Kaavinnassa kaavitaan lihasääneen asti..Käsittämätöntä ettei tohon imuun enää "humauteta". Onko monella mennyt näyte patologille?
Tänään taas polilla tarkistus ultra,oon jo varma et lasti cytoja tulee mukaan.Testissä selkee + ja vuoto loppu eilen.
Ajatuksiin km jälkeen; Oon välillä suorastaan katkera ja jopa vihainen.Miksi,miksi kysymykset on silloin valloillaan.
Plussasta km jälkeen osasin iloita,mutta toisaalta mietin jo et koskahan menee kesken.Harvalle on tullut kerrottua enää kun plussaa.

Tuosta imutyhjennyksestä... Kyllähän se sattui, sitä ei käy kieltäminen. Mulla on kuitenkin melko korkea kipukynnys, minkä vuoksi uskalsin lähteä kokeilemaan. Lääkäri sanoi, että heti kun tuntuu liian kipeältä, niin keskeytetään toimenpide ja tyhjennetään loppuun kaavinnassa. Toimenpidettä varten kohdunsuulle laitettiin ensi 4 puudutuspiikkiä ja lisäksi nappasin kourallisen kipulääkkeitä suun kautta. Puudutuspiikkien laitto sattui hieman, mutta muuten toimenpiteessä sattui ainoastaan ne arviolta 3-5 sekunnin mittaiset hetket, kun imu oli päällä. Lääkäri käytti imua yhteensä 6 kertaa ja viimeiset kerrat oli kyllä sellaisia, että ajattelin etten kestä yhtään enää. Lääkärille sanoin, että kestän niin kauan kuin on pakko, jos kohtu nyt saadaan tyhjäksi. Heti toimenpiteen jälkeen olin antanut toimenpiteen kivulle arvon 6 asteikolla 1-10. Mua itketti toimenpiteen aikana, mutta ei se fyysinen kipu, vaan se, että olin siinä tilanteessa aivan yksin. Olisin kaivannut miestäni viereen. Kättärillä olo toi niin voimakkaasti mieleen kuukauden takaisen käynnin (kun km todettiin) ja siihen liittyneen tuskan. Muistan itkeneeni niin miehen kuin pikkuisen ikävää ja sitä, kuinka kohdun ei kuuluisi tyhjentyä tällä tavalla. Toimenpiteen jälkeen olin kyllä ihan tolaltani surusta.

Jos joudun vielä joskus valitsemaan, kuinka tyhjennetään, niin en tiedä... Periaatteessa tämä imu oli ihan ok (pelkään kaavinnassa nukutusta, kun mua ei ole koskaan nukutettu), mutta en tiedä, voidaanko imua käyttää kuin rippeiden tyhjentämiseen kohdusta ja sitä cyto-tuskaa en tahtoisi kokea enää koskaan. Kipu tuossa imutyhjennyksessä oli kuitenkin niin hetkittäinen ja kokemuksesta teki varmasti paremman myös se, että kohtu saatiin tyhjennettyä kokonaan loppuun imun avulla.

Diku, mulla alkio tipahti vessanpönttöön - ei ollut hirveesti mitä tutkia. Nice.
Voimia vihan ja katkeruuden tunteisiin. Luonnollisiahan ne ovat, samoin kuin ne miksi-kysymykset, joihin ei saa koskaan vastausta. Mä edelleen mietin joka kerta, kun kuulen jonkun toisen raskaudesta, että miksi meille piti käydä näin.

Jellona, mulla ainakin heittelee fiilikset kierron aikana kovastikin. Kp 1 ja 2 aina se olo luovuttamisesta, kun ei taaskaan tästä mitään tullut ja tuleva kiertokin tuntuu niin pitkältä. Sitten parin päivän päästä olen jo ihan innoissani yrittämässä ja sisukkaana odottelen ovista. Kunnes sitten tulee se piinaviikko ennen kuukautisia, kun samaan aikaan toivoo niin hirveästi ja toisaalta taas toppuuttelee itseään, ettei tippuisi niin korkealta. Tämä kierto on ollut mulla eka keskenmenon jälkeen, kun olo on ollut hieman tasaisempi koko kierron ajan.

Jellona, muista, että kannattaa antaa aikaa toipumiselle. Vaikka heti keskenmenon jälkeen tuntuisikin, että vain uusi raskaus voi parantaa olon, ei kannata yrittää heti jos olo on liian hauras. Mustakin tuntui ensin, että haluan heti yrittää, mutta käytännön syistä se ei ollut mahdollista. Nyt olen tyytyväinen siihen, että mieli sai aikaa toipua yli kaks kuukautta. Oikeastaan mua ei jostain syystä tällä ekalla yrityskerralla km:n jlk pelota nyt juurikaan, jaksan toivoa plussatestiä enkä vielä huolehdi jatkosta. Samaan aikaan toki oon hyvin tietoinen siitä, että kaikki voi myös mennä pieleen.

Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että mielestäni olisi väärin yrittää heti, mutta kannattaa tunnustella omat fiilikset tarkkaan.
Voimia!

Mulle sanoi hoitava lääkäri, että yrittää ottaa kaavinnasta kaiken mahdollisen pois muttei liikaa ettei kierto turhaan mene sekaisin. Vuoto kyllä kaavinnan jälkeen oli tosi vähäistä. Täytyy kyllä sanoa, että mä en näihin hommiin, siis kaavintoihin tai tyhjennyksiin, tajuissani enään ryhdy, että sen mukaan voivat lääkärit miettiä mitä tehdään.

Kyllä mä Diku olen vihainen ja katkera miksi näin piti taas käydä. Eikä mun mielestä siinä ole mitään pahaa, koska kaikki tunteet on vaan pakko käydä läpi. Toisaalta mä huomaan nyt päässeeni yli siitä kamalasta ahdistuksesta ja surusta, jolloin oli vaikea päästä sängystä ylös ja tilalla on hyväksyminen, näin on käynyt meille eikä me voida sille mitään. Kuten sanottu lohtua tuo usko siihen, että meille vielä pieni tulee.

Jellona, ei kenekään kokemuksia voi oikein verrata eikä missään nimessä väheksyä! Jos sille tielle lähtee niin aina löytyy tästä maailmasta joku, jolla on asiat vielä huonommin. Anna surun tulla, valita, ota aikaa tai ihan mitä vaan, että pääset asiassa eteenpäin.

Mulla on nyt yksi kierto yrittämistä taas takana ja vaikka se kp 1 pahalta tuntuikin niin se ei ollut enään semmoinen musertava mitä aikaisemmin. Me ollaan kuitenkin tätä yrittämistä tehty jo pitkään. Mutta kyllä mullakin toive nostaa aina ennen ovista päätään ja monesti oviksen jälkeen kuvittelen, että no nyt mutta yleensä se tunne hiipuu jo ennen menkkojen alkua. Mä nyt vaan yritän asennoitua siihen, että tässä menee taas pitkään ennen, kun plussa näkyy.

Josta päästäänkin seuraavaan eli kuka aloittais sen plussa-aallon täällä :) Missä vaiheessa kierrot on?

Hei vaan,siirryn minäkin tänne,kävin tuolla syyskuisessa kääntymässä,mutta selvisi että keskenmeno tullut ja nyt odottelen että saisin aikaa terppariin ja edessä luultavasti jonkinlainen tyhjennys.Ensimmäinen raskaus ja eka keskenmeno.Nyt en tiedä mitä ajatella,päällimmäisenä tyhjä ja surullinen olo.

Mimmu, mulla oletettavasti ovis ollut viikonloppuna. Testailen reilun kahden viikon päästä, jos enää tarvetta testaamiselle on. En mä oikeastaan odota plussaa tässä kierrossa. Ihanaa olla vihdoin tällä tavoin rauhallisin mielin, että plussa tulee, jos tulee ja jos jättää tulematta, niin ei siihen kuole. Helpottavaa sen pakonomaisen raskauden toivomisen jälkeen. Anskusella taitaa olla kierto lopuillaan ja kohta pääsee testaamaan?

Pahoittelut LilyF keskenmenosta! Omalla kohdalla myös ensimmäinen raskaus päättyi keskenmenoon ja on se vaan jotenkin karua, kun niin käy ensimmäisellä kerralla. Vaikka kipeää se tekee varmasti, olipa lapsia ennestään tai ei. Siinä on kuitenkin joka kerta menetetty se unelma juuri siitä lapsesta. :Heartred Voimia hurjasti! Ajan kanssa keskenmenosta selviää ja sen oppii hyväksymään osaksi omaa elämänkokemusta niin kuin Mimmukin pari viestiä taaksepäin kirjoitti.

Toivottavasti Diku saat hyviä uutisia ultrasta ja voit jatkaa toipumisen tiellä ilman lisämutkia.

Jellona, täälläkin vaihtelee fiilikset kierron vaiheen mukaan. Tämän kierron alku oli tähän astisista musertavin km:n jälkeen. Ekat päivät miettii homman järjettömyyttä ja sitten taas ovulaation aikoihin antaa toivolle luvan herätä.

LilyF:lle pahoittelut keskenmenosta ja voimia tyhjennykseen!

Täällä kierto siinä vaiheessa, että talletuksia olis hyvä tehdä... Ensi kuun puolessa välissä annan luvan vasta ihmetellä tilannetta (täti kyllä saapuu jo aikaisemmin, jos on saapuakseen).

LilyF, pahoittelut :Heartred kauheasti jaksamisia lähetän sulle!

Joo mulla on kierto lopuillaan mutta tänään taas sellanen olo että älkää nyt naurattako, mäkö muka raskautuisin tässä kierrossa. Testaan vasta alku viikosta JOS täti ei eksy meille viikonlopun aikana :)

LilyF; Pahoitteluni :Heartred
Juuh,lääkärissä käyty o_O En ottanut selvää millään mitä oikein yritti tarkoittaa..Kohtu oli 8mm,eli hyvin hematooma poistunut.Nyt ei tarvetta uusia kaavintaa (peräkkäiset voi vahingoittaa liikaa) jos vuoto alkaa runsaana tai nousee lämpö niin tarkistellaan kaavinnan tarvetta uudestaan.Muuten näyttää tilanteeseen nähden hyvältä.Seuraavaksi täti tulee about 4-6 viikon päästä.Kysyi että olenko sopinut jatkoja lääkärini kanssa.
Anskunen; Toivottavasti plussa teille tulisi :Heartpink

Takaisin