Yritystä keskenmenon jälkeen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja j.n
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle ei annettu mitään muuta vaihtoehtoa, kun että tee se kotona, mutta älä ole yksin. Kaavinnasta ei edes keskusteltu vaihtoehtona, kysyttiin vaan miksi se tehtiin mulle silloin aiemmin. (Silloin ehdotettiin sitä, kun kotona oli pieni taapero)

Onko teillä muilla muuten tullut virtsatietulehdusta kkm:n jälkeen?Yritin katsella netistä onko muilla ollu siitä kokemusta, joillain on ollu. Nimittäin mulla taisi olla sellainen kyseessä. Just kun oltiin lähdössä matkalle, silloin mun menkat olivat kestäneet jo kuusi päivää (kkm:n jälkeen ekat) niin parin päivän ajan alapäätä kirveli ja pissatessa tuntu myös sekä että ei tyhjentyny kunnolla. Soitin terv.neuvontaan,. josta konsultoivat lääkäriä ja antoivat puhelimitse antibioottireseptin. Se kyllä autto.

Kaikille plussatuulia toivottaen!

Mä olisin saanut tehdä sen lääkkeellisesti sairaalassa. Kaavintaa tarjottiin myös, mutta se ei itselle ollut vaihtoehto.
Mulle ei tullut vti:ta

Mulla ei ollut muuta vaihtoehtoa, kun sairaala, koska niitä viikkoja oli niin paljon. Lääkkeellisestä vaan puhuttiin, kaavinta olis tehty sitten, jos kohtu ei olis tyhjentynyt kunnolla.

Mä taas halusin päästä nopeasti kotiin ja mieluummin kyllä kärsin ne tyhjennyskivut kotona omassa sängyssä kuin sairaalassa. Ei kyllä tarjottukaan sitä vaihtoehtoa, että olisin voinut jäädä sairaalaan tekemään lääkkeellisen tyhjennyksen. Kaavintaa kyllä tarjottiin vaihtoehtona, vaikka alkio olikin kehittynyt vain 7. viikolle.

Rosann, ei tullut mullekaan virtsatientulehdusta kkm:n jälkeen.

Ovis todennäköisesti tän viikon loppupuolella ja nyt jo hirveä stressi, tuleeko tästä taaskaan mitään. Olis nyt vaan jo ohi, niin ei vois muuta kuin odottaa. :confused:

Mulla käytössä D-vitamiini, foolihappo ja tästä kierrosta alkaen myös greippimehu ja vehnänalkioöljy.

Meidän sairaalassa alle 9 vkosissa raskauksissa on käytäntönä tyhjennys kotona, ellei ole jotain perussairautta, joka saattaa vaikeuttaa tyhjennystä. Itse koin kotona tehtävän tyhjennyksen jotenkin rangaistuksenomaiseksi. Olisin kaivannut hoitohenkilökunnan tukea. Mies ei voinu olla paikalla, äitini oli, mutta silti oli pelottavaa odotella, mitä tapahtuu, kun lääkkeet on ottanut.
Ja sitten se henkinen ja fyysinen tuska.. Vaikka tyhjennys meni sillä tavoin hyvin, että kohtu tyhjentyi kunnolla kohtuunopeasti, kivut oli kyllä tosi kovat kipulääkkeistä huolimatta. Jossain vaiheessa ajattelin, että en kestä enempää kipuja, pitääkö lähteä päivystykseen.. Eikä mulla ole mitenkään matala kipukynnys.

Tietenkin se on resurssikysymys, mutta minusta pitäisi voida halutessaan jäädä sairaalaan tyhjennykseen, oli viikkoja miten paljon tahansa.

Sitten omasta yritysvaiheesta... Kun mies on nyt ollu kotona viimeset viis päivää, on kyllä pupuiltu jatkuvasti.. Ihan vapaaehtosesti :) Nyt on kp 15 ja ovulaatio on toivottavasti ollut viime päivinä/tulossa. Viimeksi oli täsmälleen kierron puolivälissä. Päätin, että en tee ovistestiä nyt kun se ei tilannetta muuta. Vielä pari päivää ukko on kotosalla ja sitten taas reilun kuukauden ero.

Meillä on nyt ekaa kertaa tämmönen tilanne, että raskaus ois selkeesti tähtäimessä, kun eka raskaus alko ekasta tjottailuyrityksestä (ja en tosiaankaan sillon ees aatellu koko ovista). Miten tässä kestää ootella kuun loppuun?? Varmaan tuun hulluksi raskausoireiden tarkkailusta. Argh.. Ja jos nyt ei tärppää, niin olosuhteiden pakosta menee kuukausia, ennen ku on otollista. Piinaavaa!!

Mä olisin muuten saanut lääkkeet mukaan ja mennä kotiin mutta, kun oli se rypäleraskausepäily niin siitä johtuu automaattisesti kaavintaan. Ja näin jälkeenpäin hyvä niin!

Mulla menossa dpo 10. En usko olevani raskaana.

Tsemppiä Suvetar ja Starling , toivottavasti teillä tästä kierrosta tärppää! Mulla juilii samalla tavoin kun viimeksi heti ovulaation jälkeen, kun raskauduin. Juilinta kesti noin ehkä viikon, kunnes alkio kiinnittyi ( näin päättelin), sen jälkeen painontunne alavatsalla tuntui enemmän keskellä. Eilen yöllä jouduin ottamaan panadolin kipuihin että pystyin nukkumaan. Jotain siellä tapahtuu mutta mitä, sitä ei voi tietää vielä. Mutta en voi uskoa että tämä oikeasti voisi tärpätä näin. Ja todellakin itsensä seuraaminen saattaa vielä mennä ihan uudelle tasolle, nyt kun sitä raskautta niin tulenpalavasti toivoo. Voikohan tota juilintaakin vain kuvitella? Ja painon tunne alapäässä toispuoleisesti?

Jotenkin just heti kuukautisten loputtua nimittäin tätä raskautumisasiaa aika lailla stressasin ja sit aattelin, et ei tästä mitään tule kun näin stressaa. Ollaan pupuiltu oikeastaan joka päivä, ihan varmuuden vuoksi. Ei kai siinä tosiaan mitään ovistestejä tarvita. Ärsyttävät piinaviikot todellakin! Mullakin mies on matkalla ensi kuussa, joka saattaa osua just niiden hedelmällisten päivien kohdalle, riippuen siitä miten pitkä kierto nyt sitten tuleekaan, monellahan kierron pituudet ovat heitelleet aika lailla km:n jälkeen.

Mitä tarkoittaa dpo 10?

Day past ovulation eli mulla oli ovis 10 päivää sitten. Normaalisti mulla alkaa menkat aina dpo 15 mutta, koska nyt on keltarauhashormoonit käytössä niin pitää testata ennen, kun ne saa lopettaa.

Dpo:t on suksi tärkeämpää kuin kiertopäivät, koska luteaalivaiheen pituus harvemmin vaihtelee. Kierron pituus kylläkin. Ja kertoo toki raskauden mahdollisuudesta enemmän kuin kiertopäivät.

Me katottiin äsken piirrettyjä ja arvatkaa kuka vollotti onnelliselle lopulle O_o Oikeesti oikeen kunnolliset pms-oireet.

Kiitos nyt ymmärrän... Voihan noi olla raskausoireitakin. Älä vielä luovu toivosta!

Mä olen myös ymmärtänyt että pienimmillä viikoilla keskenmenneet yleensä hoidetaan ihan kotona. Ja tietysti aina ei resurssit riitä ottamaan osastolle vastaan, varsinkaan pienemmillä paikkakunnilla.

On. Risteilyltä selvitty takaisin arkeen. Kylläpä oli ihanan rentouttava reissu :)

Mites muilla menee ja missä vaiheessa kierto?
Päätin sitte lusia ison palan kerralla ja lopetin noi krooniseen kipuun olevat lääkkeet.On kaikki niiden jäämätkin poistuneet kun saa taas yrittää,eikä jää mitään häviävän pientä mahdollisuutta että ne aiheuttaisi km.

Diku tsemppiä! Toivottavasti kivut pysyisi kurissa kuitenkin. Toivon sulle niin kovasti palkintoa kaiken yrittämisen ja pettymysten jälkeen!♡

Kp 3 ja tuntuu ettei kerkeä töissä tarpeeksi usein vessaan sidettä vaihtamaan. :( kurjuus. Miks naisilla pitää kaikki kestää.... :D

Takaisin