Yritystä keskenmenon jälkeen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja j.n
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hui kauheaa, mitä kokemuksia. Mä oli onneksi gynen puolella ja mun viereisessä sängyssä oli nainen jolle oli tehty 3 ivf:ää tuloksetta ja nyt leikattiin jotain. Me kyllä mentiin eka synnärille mutta ne oli siellä ihmeissään, että ethän sä ole synnyttämään tulossa. Mutta kyllä teidänkin kokemukset vaan vahvistaa mun käsitystä siitä etten ikinä suostuisi tyhjennykseen lääkkeillä. Huh hu.

Ihanaa huumoria teillä Anskunen :)

Voi Katapultti sun tilannetta :( Toivotaan, että kaikki kääntyy parhain päin!

Katapultti; toivon koko sydämestäni,että pieni voi hyvin masussa :smiley-angelic001 Pitkiä piinaavia päiviä odotella...
Lääkkeellinen tyhjennys on todellakin karmiva kokemus ollu itselle niin henkisesti kuin fyysisesti..
Somalle voimia :hug013

Taalla jos haluu kaavintaan niin joutuu oottamaan kaks viikkoa. Ma sain laakkeet mukaan kun kkm oli todettu, mut sehan lahtikin sit tyhjentymaan itekseen niin jai kayttamatta. Ei se tosiaan mikaan miellyttava kokemus ollut, eika tosiaan huvittaisi kayda sita uudestaan lapi..

Miten pahalta voikaan tuntua puolison puolesta.Kerta kerralta hoivaa,lohduttaa ja valaa uskoa onnistumiseen.Kerta kerralta musta tuntuu et oon niin viallinen kun en saa kohdussa elämää pidettyä loppuun asti. :sad015

Diku eikö keskenmeno voi ihan yhtä todennäköisesti johtua siittiössä olevan kromosomi poikkeavuudet takia kuin munasolun poikkeavuuden takiakin.

Eli koska syytä ei monesti kuitenkaan voi tietää, niin ei kannata liikaa soimaa itseään. Yhdessä tätä vauvaa tehdään ja yhdessä koetaan se menetys.

Tsemppiä niidenkin tunteiden läpi käymiseen. Mutta diku et ole yhtään viallinen! Muista se :) :smiley-angelic003

Mä sain valita lääkkeellisen tyhjennyksen ja kaavinnan väliltä, kun keskenmeno todettiin. Valitsin lääkkeellisen tyhjennyksen, koska tuli pakottava tarve saada kuollut alkio pois kohdusta mahdollisimman pian. Kaavinta-aikaa olisi joutunut odottamaan. Jos vielä joskus olen samassa tilanteessa, valitsen varmaan kaavinnan. Ne kivut ja se horkka, jossa makasin sängyssä oli jotain hirveää. Ja se kun pieni lopulta tipahti vessanpönttöön. Mä luulin pitkään, että joku tamppaa mattoja meidän taloyhtiön pihalla, kun kuului sellainen pauke ja kun miehelle ihmettelin ääneen, niin hän sanoi, ettei kukaan tamppaa mattoja. Se oli mun oma syke, joka jyskytti korvissa niin kovana. Kaiken kukkuraksihan kohtu ei tyhjentynyt lääkkeillä kokonaan, vaan olin kuitenkin 4 viikon kuluttua tyhjennyksestä naistentautien polin päivystyksessä, jossa kohtu tyhjennettiin loppuun imulla. Olin toimenpiteen ajan valveilla. Se sattui, mutta vielä pahemmalta tuntui maata siinä yksin ja miettiä, ettei kohdun kuuluisi tyhjentyä tällä tavalla. Toivottavasti en ikinä enää joudu valitsemaan, kuinka kohtu tyhjennetään.

Diku, mulla menossa myös tällä hetkellä vaihe, jossa tuntuu, ettei musta ole mihinkään. Musta ei ole äidiksi ja sen vuoksi mun kohdussa ei elä mikään. Pelkään, että seuraavakin raskaus päättyy keskenmenoon. Tiedän, että syytä meidänkään keskenmenoon ei tiedetä, mutta tunnen itseni niin huonoksi ja vialliseksi. Tuntuu siltä, että se johtui minusta, vaikka järjellä ajatellen tiedän, että on turha syytellä itseään.

Katsottiin eilen ohjelmaa, jossa yksi henkilö sai keskenmenon. Se aktivoi jotenkin taas oman kokemuksen aivoissa ja tuli niin ikävä ja paha olla. Kaipasin niin kipeästi meidän pientä ja tuntui taas niin väärältä, että meille kävi näin. Humpsahdin takaisin siihen helvettiin, jota ensimmäiset päivät oli ja huusin ja itkin mytyssä lattialla. Tuntui tosi pelottavalta, miten se tuska yht'äkkiä vyöryi niin voimakkaana takaisin, kun olen kuitenkin pystynyt jo jonkin aikaa ajattelemaan asiaa itkemättä ja on tuntunut siltä, että olen hyväksynyt sen, että meille nyt vain kävi näin. Kaduttaa, etten pystynyt hallitsemaan itseäni paremmin, koska aiheutan tuollaisella käytöksellä miehelle huolta. Tiedän hänen jo nyt miettivän, kuinka mä selviän, jos seuraavakin raskaus menee kesken.

Sabetti; Kiitos:Heartred
Vaikea pukea sanoiksi..Jotenkin sitä ajattelee synkkinä hetkinä,kun pystyy vaistoamaan ja tuntemaan ettei kaikki ole hyvin.Mistä se tunne kumpuaa?
Starling; Itseään on niin helppo syyttää kun itsellään on se pieni omassa kohdussa.
Hurjan kuuloista ettei imuun ole "nukutettu" :eek:

Kyllä mä syytän itseäni, kun tiedän, että meillä nuo km:t johtuu mun iästä ja sitä myöten huonolaatuisista munasoluista. Toisaalta en mä tilanteelle mitään voi eli on pärjättävä sillä mitä on.

Me käytiin matkatoimistossa kattelemassa vähän lomamatkaa egyptiin. Löytyi tosi kiva hotelli Hurghadassa, 10 päivää, all inclusive. Pitää tarkistaa vielä lomat töissä mutta kyllä me päätettiin varata. Tajusin vaan just, että ollaan mun menkkojen aikaan siellä eli yksi raskaus ennen sitä kiitos :)

Digi sanoi not pregnant, varalta testasin tuhrusta huolimatta, kun illanistujaisiin tänään ja aion nyt kyllä lohuttautua lasillisella viiniä. Tai parilla. :(

Mulla taitaa olla pää vähän sekaisin. Olin salilla ja siinä juoksiessa katoin telkkua. Sieltä tuli ohjelma, jossa pari Ruotsalaista oli ollu Australiassa jossain kisassa ja niitä oli seurannut koira, jonka ne sitten lopulta adoptoi ja toi Ruotsiin. Ootte ehkä lukeneet siitä. Multa meinasi päästä kuulkaa itku kun kattelin ohjelmaa O_o

Mulla sopivasti alkoi myös kurkkukipu samaan aikaan kuin plussakierrossa mutta kyllä tää taitaa olla ihan aito flunssa :D Hetki vielä pitää testiä odottaa ja sitten lopettaa nuo keltsut, että uusi kierto pääsee alkamaan. En siis usko oikeesti, että olisi tärpännyt mutta kyllä huvittaa tää mun pää ja muka oireet :)

Oi, jospa kuitenkin mimmu! Vähän taas plussa-meininkiä piristämään meidän muidenkin mieltä... :wink

Mun on pakko vielä sanoa että oma kokemukseni lääkkeellisestä tyhjennyksestä oli ihan ok. Siis vaikuttaa siltä, että minulla kävi hyvä tuuri, kun kaikki tyhjeni hyvin. Tosin näin jälkeen päin ajattelin, että jos se istukka ei ollut alkanut kehittymään kunnolla alusta alkaenkaan, niin ehkä sitä tavaraa ei ollut niin paljon. (Vaikka kyllä mä pöntöllä istuin melkein 3h yhteen putkeen.Tuntui silloin todella tyhjenevän) Kokemus lääkkeellisestä tyhjennyksestä ei ollut mukava, mutta sen kesti. Ottaisin varmaan uudelleen sen saman, toivottavasti en nyt siihen tilnateeseen kuitenkaan enää joudu! Kaavinnankin olen kokenut , mutta siinä minua pelottaa nukutus. Myös toisen synnytyksen jälkeen minulta piti kaapia loput istukasta pois ja olin ihan sekaisin kun nukutuslääkettä oli annosteltu liikaa.

Nyt on KP 15 ja kyllä vähän jännitän että tärppäsikö. KP 13 tunsin mielestäni ovulaation. Hyvin ollaan ajoitettu touhut ainakin. OIkealla puolella munasarjassa juilinut eilisestä lähtien. Mikä mua kans rassaa on ikä, munasolut kyllä jo niin ikääntyneet että vaikka hedelmöitys tapahtuisikin, niin ne ei välttämättä ole enää kovinkaan hyvälaatuisia. Toivotaan ettei ne silloin tajua kiinnittyä. Juotteko muuten greippimehua? Mitä muita vitamiinivalmisteita otatte? Olen kesästä saakka syönyt Femibion-valmistetta missä mm. foolihappoa ja jodia. Sitten syön myös magnesiumia ja kalkkia (lähinnä laktoosi-intoleranssin vuoksi) ja D-vitamiinia tietty. Greippimehusta en ole ennen kuullut, sehän voi olla huuhaata, mutta terveellistä joka tapauksessa. Sitä olen nyt litkinyt...Vaikken mausta tykkääkään, yäk...

Mun ei tarvinnut miettiä missä kohtu tyhjenee ja mitenkä, kun tuli pois spontaanisti... Mutta sen 1,5h:n aikana olisin kaivannu vahvempaa kipulääkettä. Tyhjennystablettien kanssa taitaa saada panacodit myös...? Olin jo lähdössä päivystykseen vaan hakemaan kipulääkettä, kun alkio tulikin ulos ja kipu loppui kuin seinään. Sinällään sairaalaan lähtö ei houkuttanut, kun tuntui, että saan jonkin hysteerisen kohtauksen jos joudun kiireisen hoitohenkilökunnan kanssa keskustelemaan tilanteesta.

Toivottavasti Somalla tyhjennys on sujunut hyvin...

Minä olen juonu greippimehua km:sta lähtien eli n pari kuukautta (enemmänkin vaihtelun vuoksi), mutta luulen että jätän nyt sen pois. Vuotaa menkat aikas runsaasti. Olisko limis mehun ansiosta paksuuntunut...? Lisäksi syön monivitamiinia (ABCDE) ja lisäksi (vaikka monivitskuissa jo on) foolihappoa ja D-vitamiinia. Tuota monivitskua käytin ennenku raskauduin esikoista odottamaan, ehkä yritän toistaa ne suotuisat olosuhteet.

Tsemppiä Rosann piinaviikoille ja toivottavasti on tärpänny! :)

Mä söin ennen kanssa Femibionia mutta se on aika kallista, joten siirryin toiseen valmisteeseen. Otan F:n taas sitten käyttöön, kun plussaan. Sen lisäksi D-vitamiini ja magnesium sekä kilpparilääkkeet ja loppukierrosta keltsut. Ostin semmosen lääkeannostimen, että muistan kaikki :) Ja juon tosiaan greippimehua, kun se maistuu hyvälle. Vehnänalkioöljyä otin vielä kesällä mutta, kun se on niin kauheaa kuraa niin jätin pois.

Mä kyllä niin toivon, että meillä kaikilla tärppäisi pian!

Niin ja ei taida kurkkukipu tietää plussaa, kun nyt on korvakin kipeä

Mun kokemus lääkkeellisestä kans ihan positiivinen. Olin tosian osastolla, ravinnotta ja tipassa, jos olis jouduttu kaapimaan. Klo, 9 aikaan sain ekat cytotecit, esilääkkeenä olin saanut panacodia. Tunnissa kivut koveni tosi paljon, tavalliset synnytyssupistukset oli paljon lievempiä noihin verrattuna. Sain tramalia ja oxynormiakin, eli siis kovia "huumelääkkeitä". Joskus yhdentoista jälkeen tuntui ihmeellinen muljahdus alapäässä, kätilö oli just huoneessa ja kehotti siirtymään sellaselle "ämpärille". Yks ponnistus ja kaikki tuli ulos ja kivut loppui siihen. Jälkisupistuksia oli tottakai, ja söinkin muutaman päivän kohtua supistavaa lääkettä. Olen onnellinen, ettei tarvinnut kaavintaan mennä, koska siinä ja nukutuksessa on aina komplikaatiriskit. :)

Mulla meni lääkkeellinen kans ihan hyvin. Vuoto oli kyllä alkanut jo edellisenä päivänä. Cytoteceillä varmistettiin vain kohdun tyhjeneminen.

Kp 2. uutta yritystä vaan. Edelleen on muuten paljon kivuliaammat menkka kivut kuin ennen km. :/

Mulla meni lääkkeellinen myös hyvin, ainot mikä hiersi, oli psyykkinen puoli. Silloin mietin, että olisinpa jäänyt tekemään tämän sairaalaan. En tiedä minkä valitsisin seuraavalla kerralla, jos sellainen tilanne vielä joskus eteen tulee. Varmaan kuitenkin sen lääkkeet, oma mies ja oma koti.

Takaisin