Voi Soma, sinäkin jouduit tähän joukkoon. Olen niin kovin pahoillani. Surun kohtaamiseen tai siitä selviytymiseen en osaa antaa muita neuvoja kuin anna itkun tulla, kun itkettää ja anna tunteille tilaa. Se menettämisen tuska on käsittämättömän suuri, ja musta tuntui aluksi, ettei ihminen voi selvitä hengissä tällaisesta. Tuntui, että myös omalta elämältä katosi merkitys keskenmenon myötä. Mutta niin sitä vain selviää ja jossain vaiheessa keskenmenon voi hyväksyä osaksi omaa elämää, vaikka se niin väärältä tietysti tuntuukin. Jonain päivänä on se ensimmäinen päivä, kun huomaat selvinneesi iltaan itkemättä ja kun huomaat, ettei keskenmeno enää ole hallitsevalla sijalla ajatuksissasi. Tästä ketjusta olen lisäksi saanut itse suurta tukea. Miukin tavoin myös mulla oli keskenmenon jälkeen kova tarve lukea keskenmenosta - niin muiden kokemuksia kuin tutkimustietoa. Siitä huolimatta ne ensimmäiset viikot ovat kyllä aika sumun peitossa, niin kuin itse asiassa myös viimeinen viikko ennen keskenmenoa. Olin silloin kesälomalla, mutta mulla ei juurikaan ole muistikuvia, mitä olen tehnyt.
Sabetille ja Pauvelille pahoittelut punaisesta...
Sabetille ja Pauvelille pahoittelut punaisesta...
en edes tiedä mitä sanoa. Paljon jaksamisia! Täällä viisaat naiset on jo jakanut paljon neuvoja, mutta ainoaa oikeaa tapaahan näitä ei ole käsitellä. Mutta tosiaan anna itsellesi aikaa surra ja erityisesti puhu, puhu ja vielä kerran puhu. Se auttaa. Km ei koskaan pääse yli. Se kummittelee aina mielessä mutta sen kanssa voi oppia elämään :) ja toivo siitä, että vielä pieni ihme saapuu syliin asti, auttaa ainakin mua jaksamaan eteenpäin.