Yritystä keskenmenon jälkeen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja j.n
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jomael voit olla hyvinkin oikeessa tosta aspiriinista :).
etk mä kans mietin tota just, että kauan noita syön... varmaankin jätän pois sunnuntaina, eli viikko tulee täyteen. En huomannut gyneltä kysyä kauan syödään, mutta koskaan en oo tykännyt lääkkeitä ihan pikkuvaivoihin syödä. Ja nyt siis oviksen aika, kun kehotti niitä ottamaan. Mulla noi on 50mg:sia.

Niin, tutustuin hieman tuohon aiheeseen aspiriinin käytöstä. Sitä kutsutaan ASA- lääkitykseksi, ja sen on ilmeisesti todettu vaikuttavan varhaisistukan kehittymiseen sekä tosiaan parantavan kohdun verenkiertoa alku- ja keskiraskaudessa. Eli ilmeisesti sitä voidaan käyttää kaksi kolmannesta raskaudesta. Mutta tietenkin lääkärin kanssa neuvottelun jälkeen, minähän nyt vaan aiheesta kiinnostuneena tässä höpöttelen :D Eli ei muuta kuin kyselemään aiheesta omalta lääkäriltä :)

JMH: toivotaan että nyt on lääkeet kohdillaan ja tähdet oikeassa asennossa!! Peukut pystyssä.

Niian: näissä geimeissä negasta onnittelusta tulee vähän outo fiilis, mutta teen sen kumminkin :). Ei kun uutta yritystä kehiin!!

Eräänlaisen pohjamutakauden jälkeen olen ilmeisesti pääsemässä "normaaliin" päiväjärjestykseen. Tuntuu että olen pitkästä aikaa oma itseni... Olen ihmetellyt ajoittain aika musertavaa väsymystä, mutta kuvittelen sen johtuvan siitä, että on joutunut tsemppaamaan "ekstraa", että pysyy läjässä ja selviytyy työstään jne. Päätäkin on särkenyt normaalia enemmän, arvelen senkin olevan jollain tasolla henkistä... Nyt on takana rentouttava, liikunta- ja ulkoilupainotteinen viikonloppu :). Liikunta on kyllä masennuslääke nro1. Km:n jälkeen olen innostunut kiinnittämään vähän enemmän huomiota terveelliseen syömiseen ja liikuntaan - onpahan muuta sisältöä ja ajateltavaa elämässä. Tämä "terveyskuuri" alkoi vähän puolipakottamalla ja naama irveessä, mutta nyt muutaman viikon jälkeen huomaan, että kunto alkaa kohentua ja mielikin on jo parempi. Ja eikös se ole hyvä että mamma on kondiksessa jos - ja KUN - seuraavan kerran tärppää :).

Ei vaan millään jaksaisi odottaa, että pääsee taas yrittämisen vauhtiin! Siitä on nyt reilu viikko, kun väistin täpärästi kaavinnan. Jos pitkittynyt km pistää vaikka kierron ihan sekaisin, niin ties kuinka pitkään tässä nyt sitten ovista tai menkkoja odotellaan... Huah.

Mukavaa viikonalkua kaikille!

Jomael sä oot oikee tietopankki :). Ite oon niin pirun laiska ettiin tietoo =P. Laitoin loppuviikosta gynelle kyselyä, että kauan se suosittelee aspiriinin syömistä. 

Metris kiitos :). Juu, toivotaan todella, että nyt on lääkitys kohillaan! Finnejä pukkaa selkään, rintaan ja päänahkaan ja hiukset rasvottuu ennätysajassa. Näin oli myös ekassa raskaudessa, joka todistetusti oli oikeessa paikassa. Tän hetkinen johtuu kyllä varmasti noista lääkkeistä. Mutta toivo elää, tottakai! Eilen olin tuntevinani jotain tuolla alavatsassa. Liekö sitten toiveajattelua, vai kiinnittymistä... Voi kun pystyis vaan oleen miettimättä! Odottavan aika on ihan liian pitkä.
Normaali päiväjärjestys vaikuttaa hyvältä :). Ulkoilu ja liikkuminen todellakin voi tehdä ihmeitä. Pitää vaan jaksaa ryhtyä...
Toivottavasti kierto ei veny ihan älyttömästi. Loistojuttu kyllä, että vältyit kaavinnalta.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille myös täältä!

Hei kaikille!:)
Tänne kuuluu sellaista: menin sittenkin gynelle. Lääkäri määräs nytte Lugesteronia ja 2 viikon päästä alkaa menkat ja sitten aloitan Clomifenit :)
sitte pitää käydä monessa verikokeessa (ne kattoo hormoonit, kilpirauhasen toimintaa ja mitä kaikkea siel listas olikaan)
JMH: sullehan lääkäri määräs niitä kans, montas kiertoa on menny kun syöt niitä? Onks kierto pidentyny yhtään?
Mä oon kyllä niin innoissaan, niin toivon että näistä kaikesta on apua!

Kiva että sait apuja Angiella :).
Mä oon syönyt clomeja nyt vasta kahdessa kierrossa. Ekasta tulin raskaaksi, joten vaikutusta kierron pituudesta en tiedä. Nyt toinen kierto ja toivotaan, että käy niin kuin viimeksi, ilman keskenmenoa mielellään...
Sain tänään gyneltä vastauksen aspiriinin jatkamiseen. Jos olen raskaana, niin aspiriinia jatketaan rv6 asti. Hyvä etten lopettanut sunnuntaina, vaikka niin aioinkin...

niin niin, että toinen kierto.. kyl mä uskon että nyt teillä tärppää!!!)
oliko sulla lääkärin kans mitään puhetta lugesteronin käytöstä sitten oviksen jälkeen?

Hei,

minäpä siirryn tuolta syyskuisista odottajista tänne. Eli ensimmäinen raskaus päättyi toissa yönä keskenmenoon. Eilen kävin ultrassa ja kohtu tyhjänä muutamaa hyytymää lukuun ottamatta. Alkio lakannut kasvamasta jo rv3. Tänään olisi tullut rv 9+0 täyteen. Haikeat on fiilikset, mutta onneksi olen saanut ihania ihmisiä ympärilleni ja muutama kohtalotoverikin on paljastunut ihan lähipiiristä. 

Mutta toiveikkaana tässä kyllä ollaan. Miehen kanssa ei edes olla yritetty lasta, varmoilla päivillä menty ja ajateltu että jos se lapsi kuitenkin tulee niin saapi tulla :) Nyt taitaa kyllä jäädä kumit käyttämättä.

Olen tämän viikon sairauslomalla töistä. Onneksi vuoto ei ole paha ja kivutkin pysyvät särkylääkkeillä poissa. Kirpaisi kyllä kun tänään tuli postissa vau.fi-ilmaislahja kirjoineen ja vaippoineen...

Kovasti jaksamista titem! Se on niin väärin... :/

Angiella mulla meni nyt niin, että kävin clomien jälkeen ultrassa kp12 ja munarakkulat näytti siltä, että ovis on parin päivän sisään. Tikutin kp13 ja 14, ei löytynyt ovista. Ohje oli kuitenkin pistää Pregnyl kp14 löytyi ovista tai ei. Koska sitä ei löytynyt edellisessäkään kierrossa, niin oletus oli, ettei löydy nytkään. Lugesteronit alotin kp15 ja laitoin kolme päivää.
Siellä lääkkeen ohjeissa tais lukee, että alotetaan kolmantena päivänä oviksen jälkeen, mutta mulla nyt näin.
Niin ja toivotaan, toivotaan... Positiivista pläjäystä tähän nyt kaipais. Mies lähtee huomenna kuukaudeks töihin ja ikävä on nyt jo ihan älytön! 

pahoittelut titem!! :(( on se niin kurjaa...

JMH: juu juu, eli suurin pirtein samoissa "suunnitelmissa" mennään :))
mut se miehen lähtö, voih hitsi.. varmasti on ikävä!!! ei muuta kun skype käyttöön 24/7 sitten, jospa se vähän auttais.. hyvä oikeesti et nykypäivänä pystyy pitää yhteyttä tollee!!

Olen pahoillani puolestasi titem, voima- ja myötätuntohaleja <3
Ja JMH:lle jaksamisia yksinoloon, onneksi on se rakas jota odottaa kotiinpalaavaksi :)

Liitytäänpäs mekin tänne joukkoon. 
Yksi keskenmeno takana ja la olisi ollut 18.1. Keskenmeno tapahtui alkion ollessa 8+2, keskenmeno huomattiin 12+2 np ultrassa. Isku oli siis paha niin miehelleni kuin minullekkin, mutta asiasta ollaan yli jo päästy. 
Lääkkeellisellä keskeytyksellä saatiin alkio ulos ja siitä tämä hormooni rumba alkoikin..
Loka- ja marraskuussa ei menkoista tietoakaan, testejä tehtiin. Jouluaattona viimein tuli menkat, mutta hyvin niukkoina. Nyt menkat piti olla 21pv, mutta 23pv tuli alle tl verta limojen kera. Sen koommin ei ole mitään tuntemuksia eikä mitään. Testi taas nega.

Onhan tässä aikaa lapseen, eikä sen tarvitse olla hetinytjust, mutta olisi hienoa että edes ne menkat nyt tasaantuisi.. Kuinka kauan täällä on muilla mennyt menkkojen kierron tasaantumisesta keskarin jälkeen?

Haelyn: pahoittelut :( mulla ihan sama story..
ja tervetuloa :) kyl me kaikki pikaisesti päästään odottajien puolelle! uskon niin:)
niistä menkoista.. mulle tuli ekat 28pv sen tyhjennyslääkkeen ottamisesta.. sitten kierto vaihteli 21-30 pv.. ja noin 4 menkoista kierto tasaantui ja oli sen 24pv.
Jos jokin mietityttää niin kannattaa käyä gynellä ultras!  ei sit tartte stressata turhaan, kaikillahan kuitenkin kierto tasaantuu eri tahtiin ja on vaikka mitä oireita km jälkeen..
Ite nimittäin kävin viikko sitten ja tuli hyvä mieli ja jatkoohjeet raskautumiseen :) eli nyt lugesteronkuuri ja sen jälkeen aloitetaan clomifenit :)

Haelyn :(. On kai aika karua toivottaa tervetulleeksi, mutta tervetuloa keskustelemaan nyt kuitenkin :).
Meillä on kuukauden ero :/... Mulla oli ekan raskauden la 21.12. kesken oli mennyt 8+4 ja todettiin 11+3. Lääkkeillä tuli kaikki pois, jo sillä ekalla keskeytyslääkkeellä. Tyhjennyslääkkeet ei tuoneet enää paljon mitään pihalle. Kuukausi tyhjennyksestä kävin ultrassa ja kaikki ok. Verikoe oli negatiivinen. Sain lääkkeet menkkojen aloittamiseksi, koska kohtu näytti siltä, että ei ihan heti ole alkamassa. No, yllätys yllätys, ostin lääkkeet reilu viikko gynekäynnin jälkeen ja vuoto alkoi kun menin kotiin =P. Hukkaan meni siis nekin rahat ja lääkkeet. Se kierto oli 39 päivää. Sit 30 ja sit tulin raskaaks. Seuraavan keskenmenon jälkeen, siitä laskien meni 34 päivää ja menkat alkoi. Tulin taas raskaaksi ja sain keskenmenon. Nyt mennään sen jälkeistä kiertoa, eli vielä ei osaa sanoa mitään. Mulla siis ei suurempia ongelmia kiertojen, eikä raskautumisen suhteen... Muuten kyllä :/. Huh, että semmonen stoori taas.

Kiitos Jomael. Joo, onneks on joku jota odottaa <3... Pysyy suhde tuoreena. Kerran meidän yhdessäolon aikana on ollut reilun kuukauden pois. Se oli rankkaa. Kaksi viikkoa kestää vaikka päällään, koska siihen on tottunut. Nyt kuukaudesta vaan taitaa tulla jatkuvaa, kun vaihtoi työpaikkaa... Kuukausi töissä ja kuukausi kotona. Ilmotin kyllä, että jos olen/tulen raskaana/ksi, niin on keksittävä jotain muuta! Onneks mulla on koirat, joista on seuraa ja ne liikuttaa :).
Todellakin Angiella, tuolla Englanti-Belgia välillä yhteyksien pitäis jopa toimia :). Suomi-Ruotsi välillä se on ollut varsinkin iltaisin vähän heikkoa.

Haelyn: mulla todettiin myös km np-ultrassa ennen joulua rv:lla 11, oli kehitys loppunut rv:lla 7. Lääkkeellinen tyhjennys ei onnistunut ja koko homma viivästyi pahemman kerran. Mutta siitä kun lopulta tuli ulos mitä pitikin kului 30 päivää kun menkat alkoi. Eli tämän viikon keskiviikkona alkoivat ja huomattavasti runsaampina ja kivuliaampina kuin yleensä.

Eilen vedin aika tuhdisti särkylääkettä ja makasin sellainen lämpötyyny/ kaurakissa alavatsan ja -selän päällä että pystyi jotenkin olemaan. Onneksi kivut laantui ja pystyin lähtemään töihin. Vaikka onkin todella epänormaalin runsaat ja kivuliaat menkat, olen ihan supertyytyväinen että alkoivat. En olisi odottanut näin pian. Säännöllisyydestä en osaa siis vielä sanoa mitään, mutta olen huojentunut. Toivotaan Haelyn, että sun kiertosi palautuu mahd.pian! Ootko kysellyt gyneltä tms. että pitäiskö jotenkin kiertoa "avittaa" jossain vaiheessa?

Suuret pahoittelut titem! Paljon voimia Sinulle! Inhottava suolaa haavoihin sulla toi vau-lahja, hitto. Mä kans säpsähdin vähän, kun tuli neuvolasta tekstiviestimuistutus neuvola-ajasta viimeviikolla - kuukausi keskenmenon toteamisen jälkeen. Eivät pirulaiseet olleetkaan automaattisesti peruneet sitä aikaa, vaikka km:n todenneet hoitaja ja lääkäri niin sanoivat. 

Mulla ei oikeastaan edes ollut mitään vauvakuumetta ennen keskenmenoa. Suoraan sanottuna mulla ikä alkaa tulla vastaan ja päätöksiä perheen perustamisen suhteen on tehtävä nyt eikä myöhemmin. Täytän tässä kuussa 37. Yritän olla ajattelematta asiaa liikaa, mutta en voi sille mitään että välillä takaraivossa nakuttaa sellainen "pakkopakkopakkoonnistuanytheti". Ollaan oltu miehen kanssa 15 vuotta yhdessä, joten ei nyt ihan päähänpistostakaan ole kyse. Useistakin syistä yhtään aikaisemmin en olisi ollut valmis. Mulla kuitenkin vasta keskenmenon jälkeen kirkastui kuinka paljon haluan lasta ihanan mieheni kanssa. 

Angiella: toivotaan, että kuuri toimii, kovasti tsemppiä!
JMH:lle jaksamista reissuleskeyteen. Jotain laihaa lohtua siinä, että rakastaa niin paljon että ikävöi julmetusti. Mutta raskasta ihan varmasti on.

Tuleepas pitkä stoori, mutta pakko vielä omanapailla sen verran, että hitto kun tympäisee työjutut! Olen ollut 1,5vuotta nykyisessä duunissa toisella perättäisellä määräaikaisella sopimuksella ja iltatyö alkaa ottaa päähän - sosiaalinen elämä nollassa, miestä näkee vähän... Ja rassaa huono johtamiskulttuuri ym. perseilyt töissä. Nyt huomasin, että avoinna on työpaikka jossa olisi parempi palkka, olisi päivätyö ja entuudestaan "tuttu, hyvä talo", mahdollisesti vakituinen työsoppari. Tämä (opetusalan) työ alkaisi vasta syksyllä ja työmatkani pitenisi ja hankaloituisi huomattavasti. Hemmetti. Toisaalta unelmatyö, toisaalta haluan ensi syksynä olla piru vie raskaana enkä (taas) uudessa työpaikassa. Mut mitä jos ei tärppääkään ja missaan tilaisuuden "turhaan"? Pitäisi vaan osata hyväksyä, että kaikkia asioita ei maailmassa voi hallita eikä suunnitella - erittäin helppoa tällaiselle kontrollifriikille. Ah, naise elämää...

Täältä tähän. Rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Metris, mulla vähän sama tilanne tuon ikäjutun kanssa, olen jo 38v, niin että viimeiset ajat raskautua voi jo pian olla käsillä. Tosin mulla on jo yksi lapsi, ihana nuori mies joka täytti just 17, joten iltatähteä olen alkanut yritellä uuden miehen kanssa, miehellä ei ole lapsia ennestään. Tuntuu vaan että tämä aika kuluu niin vauhdilla että apua! Melkein vuosi sitten jo jätin pillerit pois ja tässä vielä ollaan, ilman toivottua raskautta. Tosin eihän vuosi muuten olisi niinkään pitkä aika yrittää, mutta kun tuo ikä.... No, täytyy kyllä sanoa, että on mukavaa todellakin saada täältä vertaistukea ja päästä osalliseksi muiden kokemuksista, siitä suuri kiitos teille kaikille <3

iiik! tälle aamulle testattu haalea mutta selvästi erotettavissa oleva viiva x)))) huomis aamua varten kaapissa odottaa digitesti, voi kun tää nyt oli sitä <3 pelottaa niin hemmetisti mitä testissä tulee lukemaan :/ viivan näki jopa mies ja olihan testi pakko heittää myös povariin kun isosysterin luona pyörähdin, ja sekin näki sen selvästi joten ei ollu mun kuvitteluviiva tälläkertaa :D nyt vaan peukut pystyyn että sielä olis kyytiläinen eikä päästäis irti <3

digi tehty aamulla -ei raskaana- :(((( mikä herkkyys digissä on? paketista en löytäny.. voisko olla mahdollista ettei hormooni ole tarpeeksi korkea digiin? koska tohon 25 herkkyyteen tuli se hailu.. huomiseksi vielä varattu samanlainen ja vanhankin jemmasin että pystyn verrata onko yhtään tummunu. tais tämä olla se kemiallinen kuukausi :((( jotenki niin paska fiilis!! odotukset oli kyl niin korkeella kun luulin jääväni helposti raskaaksi km jälkeen..

Aina on toivoa... Mä en tosta digin herkkyydestä tiedä, mutta kannattaahan sun vielä testata! Kun kierto ei kuitenkaan ole vielä edes pitkällä? Koska menkkojen piti alkaa? Oot sen ehkä jossain kirjottanutkin, mutta kaikkee ei jaksa muistaa :P. Peukutan edelleen!

Takaisin