Yritystä keskenmenon jälkeen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja j.n
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onpa ollut raskas syksy :(
Kkm heinä-elokuussa ja nyt melkovarmasti kemiallinen, ei nuo testiviivat enää kunnolla edes silmään erotu.
Kokemuksia, miten nopeasti vuoto alkaa?... vai onkohan mussa siinäkin suhteessa jotain vikaa kun on tuo kkm taustalla. 

ei kkm:n pitäs vaikuttaa seuraavii raskauksiin. en voi muuta kuin pahoitella että joudut tuon kokemaan taas. voi mennä pari vko ni vuoto alkaa tai pidempää, sitä ei kukaan osaa sanoa tarkasti.
olin niin iloinen kun sait plussan ja toivoin että kaikki menee hyvin. älä luovu toivosta kuitenkaan, inshallah saat pienokaisen pian. 

Kiitos Gatusa. Voimia sinne myös.
Yritän olla luopumatta toivosta mutta vähän hiljaiseksi vetää. 

Voi evo  <3 olen niin pahoillani....mulla oli heinäkuussa kemiallinen ja tuhruvuoto alkoi tasan viikko plussauksesta ja kunnon vuoto 2 vkoa siitä..(eli vko 6 tavallaan kun plussasin kun menkat piti alkaa...) ja sitä kyllä tuli ja reilusti että tyhjentyi kyllä ainakin kaikki eikä sit ollut enään mitään jäännöksiä siellä. Hcg oli silloin ison vuodon alkaessa 85 eli hormonia oli mutta vähän (eli hyvinkin ois voinu testi näyttää haamuja...
Tsemppiä kovasti

evo, voi ei :( :( Olen niin pahoillani, että nyt piti taas käydä noin sinulle... :( eipä tuo kovin hyvältä näytä, jos hcg laskee. Mä en kuitenkaan "vähättelisi" sinun tapausta pelkästään kemialliseksi raskaudeksi...(kemiallisessa käsittääkseni menkat alkaa ihan ajallaan). Kun sulla on menkat myöhässä ja oot saanut plussan, niin on sulla raskaus alkanut, mutta ilmeisesti sitten varhainen keskenmeno kyseessä. Minä varmaan soittelisin neuvolaan ja kertoisin tilanteen, jos olisin sinä. Samalla ne voivat merkata listoihinsa, että sulla on toinen keskenmeno nyt. Toistuvien keskenmenojen syytä aletaan tutkimaan kai vasta kolmannen jälkeen, mutta kuitenkin. Onhan se myös hyvä käydä sitten verikokeessa sen jälkeen jos se vuoto sitten alkaa. Uskon kyllä ihan varmasti, että teillä vielä tulevaisuudessa alkaa onnistunut raskaus. Ainakin tulit nyt melko pian uudestaan raskaaksi, mikä on kuitenkin hyvä merkki jatkoa ajatellen. Mutta ei ole kyllä varmasti helppoa :( Tsemppihalaukset!

Gatusalle myös jaksamista. Sä oot kyllä varmasti kärsinyt kaikista eniten :( ...aivan liikaa jokatapauksessa.

norelli, pahoittelut tädistä :( Toivottavasti oli kiva ilta ja viikonloppu.

mamis88, tervetuloa mukaan. Ja pahoittelut kahdesta keskenmenosta sinullekin... :(

Niian, pahoittelut että missasitte oviksen :( Muakin ahistaa vähän toi pakko-puuhailu. Tai siis se kun pitäs itse olla se joka pakottaa tai ainakin stressaa siitä.

jessica3, tsemppiä ja tarrasukkia raskauteen!

Jep. Täällä ollaan päästy viimeiselle viikolle, ens lauantaina on tädin saapumispäivä. Jospa tuokin viikko menisi nopeasti. Ihan hyvät fiilikset. Välillä kyllä tulee mietittyä, että joko pian olis meidänkin vuoro.

Tsemppiä kaikille!

Kiitos elenna, tosi kivasti kirjoitit, tuli hyvä mieli <3
Ja kaikki muut myös. Olen iloinen että päätin tänne uskaltaa kkm:n jälkeen kirjautua ja kirjoitella. On auttanut paljon se että saa purkaa huoliaan ja myös kuulla muiden kokemuksia ja sitä kautta lisää tietoa asioista. 
Vielä ei ole vuoto alkanut ja testit näyttää samaa haaleanvaaleaa viivaa :/

evo: tottakai me tuetaan toisiamme, samassa veneessähän me tavallaan ollaan. itellä se eka km oli spontaani tai sit oli kemiallinen, jäi vähän epäselväksi koska yks sano yhtä toinen toista ja lopulta sanottii spontaani km. olin just käyny sairaalas kontrollihcg:ssä ja kun pääsin pasilaan (oltii käymäs suomes) ni alko vuoto ja hirveet kivut, menin miehen kans sairaalaan ja siel ultrattii lopulta ja katottii hcg sano et kohtu tyhjentyn hcg laskenu. sen ku yritättte uutta. no sen jälkee meni kuukausia ennen ku tärppäs ja historia toisti itsensä mutta nyt tiedän sentää viimisen km:n aiheuttajan.
on hyvä että on vertaistukea muilta jotka kokenu vastaavaa.

evo oliko sulla se kohouma kohdussa? en muista oliko sulla vai kellä. kuitenki oli tämä henkilö menos lääkäriin asian tiimoilta. kannattaa pyytää et lääkäri kattoo ultralla kohdun koska tämä oli jo toinen km sinulla. jos siel näkyy  jotai ni se voi selittää km varhaisessa vaiheessakin.

Se kohouma oli mun muistaakseni ninspellä, joka on tuolla heinäkuisissa nyt :) Kurkistelin sieltä vähän mikä on tilanne ja ninspelle siis peukalot pystyssä sinne varhaisultraan, että kaikki on hyvin.

evo, ihmeesti tää foorumin porukka voi kyllä toimia tukena, vaikka ei ehkä uskoisi. Minäkin huomasin silloin keskenmenon tullessa, että ihan oikeesti helpottaa, kun täällä tsempataan. Ja muulloinkin tietysti.. Toivottavasti sinun tilanne selviää pian, niin pääsette uuteen yritykseen jos tämä nyt meni kesken :(

Ja meillä dpo9. Asia pyörii mielessä...

elenna no varmasti pyörii mielessä :)
gatusa, ajattelin mennä yksityiselle johonkin kunnon tarkastukseen jos tämä meni/menee kesken. Parempi selvittää ajoissa jos onkin jotain mikä mättää.

Mä tein tänään toisella merkillä testin kuin niillä Davideilla kun ne kuulemma ei välillä kunnolla näytä plussaa ja sain tällaisen viivan aamulla:

testi siis PregCheck.

Ei tuo mikään supervahva ole mutta kuitenkin ihan selvästi näkyvä.
Mitä ihmettä tästä nyt sitten pitäis päätellä?
Mahaa juilii ihan menkkamaisesti ja hermo on to-del-la kireellä.
Pitäis keskittyä yhteen työjuttuun (päätin tässä hoitovapaalla ruveta hetken mielijohteesta tekemään freelance-hommia) niin ei oikein pysty keskittymään. Olis nyt selkeesti juu tai ei. Miks joku testi näyttää miinusta ja joku näin selkeesti viivaa? Ja aina aamulla oon testannu.

evo, kyllähän tuossa ihan selkeä viiva näkyy... josko sittenkin olis kaikki hyvin... ei tuossa auta varmaan muu kuin jatkaa testailua ja mennä sitten varhaisultraan tarkistamaan tilanne (ellei vuoto ala). Oliko tuo siis vahvin viiva mitä oot tähän mennessä saanut? Ja testasitko tänään myös davidilla? On kyllä varmasti aivan kamalan hermoja raastava tilanne :( Saisi tulla kunnon viivat tai ei ollenkaan.

Joo testasin tänään myös Davidilla, siinä ei kyllä näe mitään ellei ole erityisen hyvä mielikuvitus...
Ei ole oikeastaan tuon vahvempaa tullut kuin tuo Pregcheck, 1.11 tuli First Signalilla tällainen:

mutta haalea tuokin on,
on tosiaan kenkku tilanne, olis joko tai eikä tällaista juupas eipäs.
Pahinta on että alkaa toivomaan että kaikki olis hyvin ja sit putoaa taas korkeelta.
Ehdin jo käsitellä asiaa että kesken meni mutta nyt sitten tulee kuitenkin ihan selkeä viiva.
On se toisaalta aika haalea siihen nähden että mun laskujen mukaan olis jo dpo19-20...
Pläähhhhh.

evo, muistathan kuitenkin, että noita eri testien viivan vahvuuksia ei voi oikein vertailla toisiinsa. Eli näkyikö peräkkäisien päivien david-testeissä se viivan heikentyminen? Jos sait ainoastaan tuon First signalin jälkeen davidilla heikomman tuloksen, niin siitähän ei vielä mitään huonoa voi päätellä :)

Joo nimenomaan siks hermostuin kun eka testi minkä tein oli tämä, David:

ja sit esim pe ja la ja tänään ei Davidiin tullut oikeastaan mitään viivaa. En oikein tiedä mitä siis ajatella. Jotain jokatapauksessa häikkää varmasti. Tämänpäivän David ihan selkeä nega.

evo:paree ois ehkä tehä sit cb digillä jossa viikkonäyttö jos menkat myöhässä, tulee ankara totuus ainaki mulla joka kerta tullu. ja hyvä että käyt lääkärillä koska tiedottomuus on kauhein etenki jos tämä olis jo 2. km. tiedän tunteen vallan hyvin.

on: ja taas sama lause sairaalassa "inshallah huomenna saat tulokset koepalasta" kaveri joka on hoitajana sairaalas kysyy huomen tulokset ja ilmottaa ne meille. sit ku on tulokset ni sairaalaa kyselee mitäs lääkärit meinaa tehä. sain sen 2pvä olla ilman vuotoa ja tänää alko taas näkyvästi eli ovis virallisesti ohi. voitte kuvitella kuinka turhauttavaa on bongata ovis ja toivoa lasta mutta mitään ei voi tehä...josko helmikuus (aikasintaa) sitte (odottavan aika on PITKÄ!!!)

Tulin tänne urkkimaan:) Evo, olen varma että siellä masussa on joku! Noi viivathan saattaa olla tosi heikkoja ja sitten taas vahvoja. Mun silmään noi viivat on vahvoja koska itse oon saanu paljon haaleampia viivoja! Ja kun vielä monilla eri testeillä tekee:) Mutta tosiaan, mun viivat ei pahemmin vahvistunut mutta tänään kun tein digitestin huvin vuoksi se näytti 3+ raskaana. Että kyllä jotain ainakin tapahtuu vaikka ekan viikon ajan muut testit näytti tosi hailukkaa.:)

Gatusalle voimia, olet joutunut kyllä kokemaan ihan kamalia asioita:(

Minulla tosiaan se kohouma näkyi kohdussa, sekin selviää ensi maanantaina onko vielä siellä ja jos on niin mikä. Enemmän jännittää se, joko taas menee kesken. Odotus on kyllä niin hermoja raastavaa ja turhauttavaa! Toivottavasti täältä nyt tulisitte jokunen edes tuonne heinäkuisiin jo!:) Tsemppiä!

Voi evo, oon tosi pahoillaan sun puolesta. :( Miksi näin pienen ajan sisään joudut kokemaan keskenmenon uudelleen. Ootko ajatellut olla jonnekkin tk:hon tai neuvolaan yhteydessä, että saisit ultran ja tarkistettas,e ttä kohtu on tyhjentynyt ja tietysti myös huomioidaan että tämä oli jo toinen keskenmeno sinulla. Minulle ainakin luvattiin hieman tarkempaa syyniä, sitten tulevaisuudessa jahka se kolmas raskaus joskus alkanee. Oikein paljon voimia surun keskelle! :´(

Itse olen vähän pitänyt etäisyyttä tänne foorumiin kun olen vähän ottanut yrityksestä hengähtystaukoa. Soveimme miehen kanssa, että pidämme hieman taukoa yrityksestä ja keskitymme pitämään parisuhteestamme hyvää huolta. Pettymykset ovat käyneet hieman liikaa voimille.

Plussatuulta kaikille!! +++

Voi evo, pahoittelut siis keskenmenosta :( :( Ainakin asia selvisi nyt ja ilmeisesti tulee itsekseen ulos. Paljon jaksamista!

pikkutonttu
, hyvää taukoilua teille!

ninspe, tsemppiä ultran odotteluun! Toivotaan, että kaikki on hyvin. Ja kyllähän minäkin sinne heinäkuisiin mielisin...

Gatusa, eipä siitä tulosten saamisesta nyt tunnu tulevan mitään :O :(

Kp26/29, dpo10. Pientä toivoa on ollut mielessä, mutta tiputus varmaan tulossa taas... ;)

pikkutonttu, soitin neuvolaan niin sain lähetteen labraan, katsotaan onko kilpirauhasessa jotain häikkää. En kyllä usko mutta ihan kiva että moista ehdottivat. Ultraan ei kuulemma tarvitse mennä. Mutta aion mennä omaan piikkiin jonnekin yksityiselle kunnon tarkastukseen vaikka aika pian kun vuoto loppuu. Kiitos tsempeistä! Meidän pitäis varmaan kans pitää taukoa tästä yrityksestä...on vähän kireetä aina ovulaatioaikaan, selvästi stressaa myös miestä. Tauko olis ihan järkevää varsinkin kun on nyt nämä kaksi epäonnistunutta takana. En tiedä, ehkä ei malta. 

elenna, kiitos pahoitteluista. Kyllä itku pääs kun vuoto alkoi ja tuntuu aika epäreilulta. Toki moni on kokenut moniverroin pahempaakin mutta sitä tuntee mitä tuntee. Hyvää tässä on tosiaan se että ovulaatio ainakin tapahtui kun sitä epäilin tuossa hetki sitten... ja että vuoto alkoin itsestään. Pakko yrittää ajatella jotenkin positiivisesti.
JA HEI TOIVOTTAVASTI ON TEILLÄ KÄYNYT TÄRPPI!!!

Onneks on tuo taapero joka pitää liikkeellä, just kohta lähdetään tuonne ulos pyryyn ja muskariin :) Ei muuta ku särkylääkettä naamariin (särkee meinaan aika paljon vatsaa ja selkää) ja menoks!

Takaisin