Yritystä keskenmenon jälkeen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja j.n
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
evo: onneks sulla on tuo taapero joka pitää kiireisenä :) tiedän että tunnet et on epäreilua ja kyllähän se onkin kieltämättä. jokainen km sattuu kauheesti mut positiivisuus on valttia tässä asiassa. ainakin ovuloit eli munasarjat ja johtimet on kunnossa kuten hormonitasokin ainakin suht hyvin. lääkärin kans voit jutella kun käyt et mitä vois tehä koska oli jo toinen kerta sulle. vaatimalla vaadit että tutkivat esim. ultra ja mahollisest jotai verikokeita. ei kenenkää pitäs joutuu kokemaa useaa km lyhyes ajas.
on: huomenna kuulemaa hoitopäätös sairaalaan...toivottavast päättävät leikata ni vois huomen varoiks vaikka olla syömättä aamulla ku pitää olla ennen leikkausta syömättä, tai sit ne sanoo et turhaan paastosit ei me sua tänää leikata, oota pari päivää...ärsyttävää. haluun päästä eroon näist maanvaivoist mitkä estää raskautumisen.

Taas yksi kysymys: Onko tää ihan normaalia kipuilua että nyt toisena vuotopäivänä (siis alkuraskauden km tai kemiallinen raskaus tai mikä ikinä nyt sit oikeesti olikaan) on sellaista outoa kipua kohdussa (tai siis sinne kivun paikallistan). Esim pissalla käynti tms ponnistelu, esim seisomaan nousu sattuu kohtuun. Ja myös koroilla kävely "tärisyttää" kohtua niin että sattuu :/
Onko siellä vaan paikat niin arkana että tuntuu noin kovasti? 
Tosi epämiellyttävä tunne. 

Tänään kävin labrassa verikokeessa, katsotaan kilppariarvot ja sit varailen vuodon loputtua lääkäriaikaa...varmaan hyödyllisintä vois olla jos menis vähän ennen ovista ;) Sais jotain tietoa siitäkin asiasta sit ehkä.

evo suuren suuret pahoittelut! :( paljon jaksamista! Mulla heräs mielenkiinto että miks ne määräs kilppari testeihin? Voiko ne aiheuttaa kmn tai vastaavaa, jos siis on liika- tai vajaatoimintaa? (en oo asiaan perehtynyt.) Voisin luulla että noi kivut "kuuluu asiaan"?

Gatusa toivottavasti sulla lähtis nyt tilanne siellä etenemään!

evo: mulla oli ihan jatkuvaa kipua mut tärisytys voi kyl ärsyttää, mutta yleensä vissii tärinäkipu viittaa vissii kohdunulkoiseen ainaki mulla suomes kyseltii et onko tärinäkipu, onko hartiapisto jne...tärinä kyllä hartiapisto ei. hyvä et testei otettii ja nyt tutkivat et mikä on. 
on: jos pistäs kuvan tänne vatsast ni vois tulla kommenttia nii monennellako olitkaa....kyselihän sairaalassaki pari lääkäriä ku pari viimist kertaa valittelin oloa, kysy ootko varma ettet ol raskaana ja ettei olis km. totesin siin ärtyneenä et tuskin sitä raskautta yritetää ku verta vuodetaa kokoajan mut ei lääkäri (mies) ottanu onkee, selitin et mult oli aiemmin otettu testi ja nega on, viimeks ottivat taas sairaalas raskaustestin vaikka tietävät ettei ole mitenkää mahollista että oon raskaana. että ärsytti. kiva näyttää joltai rv 18-20 olevalt...mieski sano että jos ei tietäis tilannetta ja syytä ni vois luulla että oon raskaana. vatsa kasvaa eteen sen ku kerkee. toisin sanoen kohtu suurenee jatkuvast niinku raskaudessa.

norelli, ilmeisesti aika herkästi nuo kilppariarvot katsotaan jos keskenmenot toistuu, se vajaatoiminta on sellainen vaiva missä "oireena" epäonnistuneet raskaudet. En siis mitenkään itse tuota ehdottanut kun ei mulla kai sen kummemmin mitään muita oireita siihen suuntaan kuitenkaan ole. Ajattelin kuitenkin mennä kun mahdollisuutta tarjottiin - kiva sulkea se syy sit ainakin pois.

Moi,

täällä alkaa jo vähän jännittää, kun lauantaina pitäis tädin saapua. Voisin kyllä listata "oireitakin", mutta kun mulla on kaikki mahdolliset oireet ollu melkein koko ajan keskenmenon jälkeen vähän vaihdellen, niin ei näistä voi mitään päätellä. :) Tänään siis dpo12 ja viime kerralla ko. päivän iltana tuli ekat tuhrut latistamaan jännityksen, mutta ainahan niitä ei tuu. Toivottavasti ei nytkään, en haluu olla mikään etukäteistuhruilija säännöllisesti.

evo, hyvä että kilpparit tsekataan "jo" nyt.. epäreiluahan tuo on :( Paljon jaksamista sinne. Kurjia nuo sinun kivut :( En osaa sanoa. Kaavinnan jälkeen mulla aristi paikat sieltä jostain sisältä, tietysti sen takia kun niitä oli ronkittu. Mulla sattui silloin ainakin isomman hädän yhteydessä aika ikävästi. Sitten seuraavien menkkojen yhteydessä se kuukautiskipu oli sellasta "polttavampaa" ja jomottavaa kohdun kohdalla.

Gatusa, jokohan olisit lopulta saanut uutisia sairaalasta?

Mitäs norellille ja muille kuuluu?

Jännittäviä hetkiä tuntuu monella olevan. :) toivottavasti joku saisi ne plussatuulet kohdalleen edes.

Mulla on kans keskenmenon jälkeen aina oviksen jälkeen raskausoireet, alkaa tympimään ne jo kun antavat turhia toiveita. Nytkin närästää, ihmeruokahalui, tunnekuohuja. Koira ja kissa käyttäytyy samoin kun silloin kun olin raskaana, saman ne teki viime kierrossa kun täti tuli kylään paripäivää liian ajoissakin. koira vahtii mua ja kissa kiehnää.

No mä teen kaikkia "pahuutta sitten" :D Syön homejuustoja, juon punaviiniä lasillisen silloin tällöin, syön graavilohta. Taikauskoako tai jotain et jos mä teen kaikkee kiellettyy, niin sitten se tärppäisikin...

En ole kovin aktiivinen kirjoittelija... mutta päivittäin käyn katsomassa kuulumiset täältä

sain sen klassisen huomenna inshallah kuulla illalla. eli tänää valmistu tulokset, huomen päätös joten hoito venyy ja venyy...huomen varmaa sen verra sisuuntunu et pistän ne selkä seinää vasten...

evo: :( voi eeei..  pahoittelut!! :( mut hyvä et pääsit verikokeisiin. Kivuista voin sen verran sanoa että "kuulostaa" aika tutulta, että mun mielestä kuuluu asiaan. toki mene vaan käymään yksityisel ultras niin ei sit tarvi pähkäillä.. voimia!

omaa: ei tässä ihmeempää.. en silloin oviksen aikana tikuttanu sitä niin en tiiä onko se hyödynnetty vai ei vai oliko sitä ollenkaan:) toki alavatsas tuntui oviskivuilta, mut jos se vaikka oli jotai muuta. Joka tapauksessa oon rauhallisin mielin(yritän olla :)). on ollu paljon töitä ja tuntuu aina olevan kiiretta jokapaikkaan mut silti uusi raskausmahdollisuus on aina mielessä. ja tuntuu et kaikkialla on vaan mammat vaunuinee tai maha pystys :)
ens viikol on sitte jännät päivät :)

Moi,

angiella, tsemppiä ensi viikkoon ja mukavaa viikonloppua :)

Gatusa
, tuo hoidon lykkääminen on kauheeta!

Niian, kiva kuulla että muillakin on samanlaisia oireita... on kyllä aika raivostuttavaa kun kyllähän sitä nyt kuvittelee olevansa raskaana kun oksettaa ynnä muuta. Ei kai siinä auta sitten muu kuin yrittää pitää pää kylmänä aina menkkoihin asti.

Eilen illalla iski tosiaan aika oksettava olo, joten piti sitten tehdä jo testi tänä aamuna. Negahan se siellä oli ja yksi tuhrutippakin jo tuli. Huomenna on tätipäivä. Kerkisin eilen kyllä vähän jo innostua. Nähtävästi mulla on nyt tosiaan kroppa seonnut sen keskenmenon jälkeen, että oiretta riittää ja erityisesti ennen kuukautisia tulee tällasia extra "raskausoireita". Ei auta muu kuin pitää pää kylmänä.

Ei mua nyt oikein harmita kumminkaan. Näin päin oli varmaan ihan hyvä kun seuraavan kierroksen loppupuolella on yksi pitkähkö reissu tulossa, niin ei tarvitse siellä sitten oksennella eikä siitä muutenkaan murehtia.

terveisiä sairaalast, ravattii paikast a paikkaa b jne... kaveri joka hoitaja hankki tulokset, ootettii tunteja et päästii lääkärii ja lääkäri ei meinan kuunnella ja oli määränny magneettikuvauksee, no sanoin et näytän melkei 5kk raskaana olevalt. ja kysyin onko se akka tyhmä. ( ei normaalia kielenkäyttöä multa) no teki ultran ja kohtu on puhas, ovis taitaa olla tulossa ku kotona tuli ovisliman tapast joten josko yrittäis treenata... eli ekat lääkärit anto väärän diagnoosin, mulla näköjää vanha veri muodosti klönttei ja tuli hitaast pois... onneks näin. kontrolli kk:n pääst ja jos raskaudun ni tehostettu kontrolli ja hepariinia ettei menis kesken. alhamdulillah olen terve!!!
saipa mieski osansa mun suuttumuksest ku laukas sairaalas odottaes et jos myoomat kasvan liian isoiks ja kohtu poistetaa ni mitä hän mulla tekee... pikkusenko järkytyin ottaen huomioo kuinka paljo mä kärsin ja kuinka mä pidin huolta siitä aiemmi euroopas ku piti saada se hoidatettua ku oli jotai kasvaimia pääs mitkä piti poistaa ja onnistuki lopulta ilman ongelmia. miehet ei osaa ajatella ennen ku puhuu...

Gatusa: hyvä hyvä!!! hyvä et ne ekat lääkärit oli vääräs sittenkin! nyt voi huokasta! oot kärsiny jo liikaa! nyt ei muuta kun uuteen yritykseen! :) "ja miehet onki just tuollaiset välil"

Elenna: kiitos, samoin sulle hyvää viikonloppua.. mulla vaan huominen menee vielä töissä:)
ja oon muuten huomannu viime kierrossa sen että kyl on ollu ihan raskausoireita enne menkkoja.. hmm.. noh, jospa se kroppa on vaan vielä sekaisin. nyt en ainaakan tunne mitään erikoisempaa..katsotaan sitten ens pe :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!emoticon

angiella: jep onneks oli vääräs aiemmin. nyt liityn sit jännittäjiin et josko tärppäis, tuskin mut toivotaan parasta :)

Gatusa, tosi hienoa kuulla hyviä uutisia sinusta :) Hyvä, kun oletkin kunnossa! Onko vuoto siis loppunut? Kerroit, että sulla oli ekan keskenmenon jälkeen pms-oireina raskausoireita... luuletko että niillä oli sama syy kuin seuraavalla keskenmenolla? Mietin vaan, että pitäisikö näistä oireista nyt huolestua...toisaalta se tuntuu aika yleiseltä ongelmalta.

Angiella, monesko kierto sulla on menossa keskenmenon jälkeen? Mulla oli ne raskausoireet ennen ekoja kunnon kuukautisia ja nyt sitten ennen näitä kolmansia (jos ne nyt alkaa sitten). Toisella kierroksella ei ollut ainakaan juurikaan oireita...jos ei tuota jatkuvampaa rintojen arkuutta lasketa.

Mulla oli eilen kyllä ihan kamala olo koko päivän, välillä vaan hetkeks helpotti.... :( Todella rasittavaa kärsiä pahoinvointia turhan päiten, kun ei oo raskaana. Ja sitten illalla alkoi huolestuttaa, että liittyyks nää mun extra-pms-oireet nyt siihen, miksi tuli se keskenmenokin. Että onko uusia keskenmenoja odotettavissa :( Kun mulla oli myös ennen raskautta yhden kerran ihan selvät raskausoireet ennen kuukautisia, ja sen jälkeen on ollut kaks kertaa, ja testit negaa. :(

Mut nyt pitää kai ensin katsoa, että alkaako ne kuukautiset. Vielä ei oo kuulunut, tänään pitäs tulla. Jos ne ei ala, niin tää muistuttaa aivan liikaa viimekertaista tuulimunaa, jolloin hcg nousi liian hitaasti. Mutta toisaalta se selittäis nää pahoinvoinnit mikä ehkä olisi helpottavaakin.

elenna: juu todella suuri helpotus, melkei viikko ilman vuotoa vissii nyt ja ovistaki bongaillu et oisko sen aika vihdoin tulossa ettei ollukaa menny viel. toivottavast ei treenattu liian myöhään... :) siis ei tartte huolestua noist pms oireista mitkä muistuttaa raskausoireita, ne on vaan ylen ärsyttävä ongelma. nyt sit kokeillaa et oisko hepariinista ja aspiriinista (toivotavast vaan en saa siit ongelmia ku en ole varma sopiiko aspiriini mulle) apua jos satun raskautumaan. mulla ihan hirveet pms:t ku jouduin syömään progesteronia mut sen lopettamisen jälkeenki iha hirveet pms oireet ku oli suoraa oppikirjast samat ku raskausoireet, toivottavast ei tartte enää niist kärsiä ja sais tärpätä mun puolest ni ei tulis menkkoikaa inshallah, tarpeeks vuodettu jo... kannattaa kysyä periaattees jos joku tuttu lääkäri et kannattaisko kokeilla vaik hepariinia ja aspiriinia seuraavas raskaudes ja tietenki tehostettu tarkkailu eli automaattisest aikasemmin ultraan ja ultrat tiheämmin sekä sydänäänten seurantaa. 

No heippa hei!
evo: hyvähän se on että ne kilpparit katotaan :) Mun pitäis mennä sinne testeihin kun oireita on vajaatoiminnan suuntaan. Kaveri on jo jonkin aikaa mua patistanut testeihin, mutta en oo saanu aikaseks. Pitäis varmaan. Toivottavasti sulla niistä kuitenkaan mitään ei löydy!

elenna Toivottavasti sulla olot helpottais! Joko sulla on kuukautiset alkanut? Toivottavasti ei, ja testistä tulis positiiivinen ja saisit nyytin maailmaan :) Mutta jos ne nyt alkaa nin jospa sulla olis vaikka reissu sen verran mielessä että et ehtisi ajatella vauva-asioita ja tuliskin tärppi! :) Jaksamisia!!

Gatusa hienoa että tilanteeseen on tullut helpotusta ja ekat diagnoosit oli väärin =) Onnea teille tulevaan yritykseen :)

Tänne ei kuulu mitään erikoista, ajattelin että tästä kierrosta en edes laske mitään ovispäiviä enkä tikuta, tai mitään (koitan siis olla kurkkimatta noita omia sivuja sen tarkemmin). :D Jos ne turhat paineet ja "suoritus pakko" jäisi pois ja vois ottaa vähän rennommin. En tiedä, toisaalta tuntuu että onko toi ajan haaskausta jos ei laske tai oo tarkemmin tietonen että millon kannattais peittoa heilutella.. Mutta toisaalta taas... Jos se muiltakin onnistuu ni miks ei miellä?

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! :)

kiitos norelli, ite en laske meneillää olevaa kiertoo viel yk1 koska en tiedä millo menkat alko ku vuosin niin pitkää, jos täs kierros tärppäis ni johan ois aikoihi eletty. 
on: ja täällä alotettii varovaine kuntoilu ku vihdoin kuukausien vuodelepo ohi (ei kyl tehny muodoille hyvää yhtää) kuntopyörä turvallinen näin aluks, jos koht rupeis crosstraineriaki käyttää, kunto iha pohjalukemis, en muista millo viimeks näin heikos kunnos (ottaen huomioo et ennen tänne tuloa käytii miehen ja pojan kans välil salil, käveltii ulkona jne... ja entine harrastus oli fittness ja sen huomas ulkonäös)
mutta positiivisin mielin tulevaan viikkoon ja odottamaan yk1 käynnistyväks :)

Joo täti tuli sitten eilen. Ja vaikka eilen vuotoa oli tullut tosi niukasti niin tänään vaikuttaa ihan normaalilta. Ehkäpä teen tarkistusraskaustestin taas tämän jälkeen. Kyllä nää ihan oikeat kuukautiset taitaa olla, nuo pahoinvoinnit vaan tuntuu niin oudoilta. Varmuus ei ole pahaksi.

Aika surulliset tunnelmat on ollut. Tollaset oireet vie vähän uskoa kropan toimivuuteen. Ettei vaan johtuisi samasta syystä kuin se tuulimunaraskaus. Ehkä ei, mutta epäilyksiä hiipii mieleen :(

Kiitos Gatusa rauhoitteluista sen suhteen. Ehkäpä menen jossain vaiheessa kysymään lääkäriltä. En tiiä meenkö nyt, mutta ainakin jos tällasta tulee vielä uudestaan.

norelli, eiköhän teillä vielä onnistu :) toivottavasti tuo rennompi asenne tuottaa tulosta!

elenna: onha se hyvä tarkastaa ni saa mielenrauhan. ite vihdoin sain lääkärin joka päätti viel kontrollin pistää kuukauden päähän. eli muodostumat ku oli verta ni taitaa tää viimesin lääkäri epäillä jo et oisko sit kenties verenvirtaus ongelma ollu istukassaki et tukos tullu tai jotai...tuli vaan sellai mielikuva etenki ku aspiriinia ja hepariinia pistetää mulle jos tuun raskaaks.
ja maailmankirjat menny sekasin päätin etten ikinä blondaa mut nyt suunnittelen et jos jossai vaihees varaa ni värjään hiukset blondiks, näköjää vähä niinku uuden sivun kääntäminen elämäs, näytin miehelle kuvan ja tykkäs... :) sit vaa kroppa takas entisii mittoihin ni hyvä tulee mikäli plussa ei ehi ensin tulla...

Voi pylly elenna, olin jo ihan varma että siellä tärppäs :(

Hienoja uutisia Gatusa!!!

Tsemppiä rentoiluun Norelli, mä oon kans vähän kahden vaiheilla että mennäänkö nyt yks kierto vähän vähemmän laskeskellen mut ehkä ei malta.

Lääkärin varasin 19.11 joka on sopivasti kp14 eli näkee onko ovulaatio käsillä vai mitä tuolla tapahtuu.
Nyt elellään kp6 ja suht normiolo. Mullakin tulee outoja yökkäyskohtauksia esim autossa ja muutenkin on vähän outo olo välillä mutta kai ne hormonit sit vaan jotenkin tekee temppujaan.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Takaisin