Yritystä keskenmenon jälkeen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja j.n
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Terve.
Joo ei ole helppoa sen keskenmenon jälkeen,itellä vuos sit oli eskari tulossa ja kuoli kohtuun ja aloitettiin lääkkeellinen tyhjennys mikä ei toiminut ja jouduin kaavintaan. saikin sit odotella tuleeko tulehdus kun oli ollut 5vko kuolleena sisällä (ei ollut mitään merkkejä kuolemasta).
Mutta kaikki men hyvin ja yritystä aloitettiin heti kun sai luvan oli turhauttavaa kun ei tärpännyt vaik miten sitä yritti,Mutta älkää ikinä antako periksi kyllä se tärppää kun on tärpätäkseen mulla on 3,5 kk ja tyttö syntyy vihdoinkin. Oli onni,että kaavinta tehtiin kun oli toissa vuonna tuulimuna niin nyt sitten ainakin oli kaikki tarkistettu,ettei johtunut kohdusta tai muusta syystä.

Tsemppiä kaikille ja peukkuja pystyyn, että tekin saatte plussan nopeasti.

Tänään on sitten ollut lisää huonoa oloa vähemmässä määrin, mutta päänsärky on ollut tosi kiusallista. Särkee tuosta oikean silmän takaa otsalta. Perjantaina oli kanssa vähän tällasta, silloin vasen puoli kyseessä. Tietääkö joku, mistä tuollainen johtuu? Muusta kuin jostain kamalista taudeista.

Yöllä oli myös pahoinvointinen olo, joten meni sen verran hermot, että soitin terveyskeskukseen. Lääkäriaika olisi viikon päästä tiistaina odottamassa. Aiemmin ei päässyt tällaisesta syystä. No, jos olo ei ala lähipäivinä helpottaa, niin täytyy mennä työterveyteen varmaan. Aattelin vaan, että ois hyvä mennä julkiselle puolelle kun niillä on muistiinpanot mun keskenmenoa seuranneesta pahoinvointiepisodista. Ehkäpä se tästä.

Emmuliini, onnea tytöstä :) Ja kiitos rohkaisuista. Tarkoititko, että sulla meni kaavinnasta 3,5kk plussaan?

Gatusa, hyvä että sait vielä kontrolliajankin. Tsemppiä jatkoon!

evolle tsemppiä tälle kierrokselle! Varmasti hyvä juttu käydä siellä gynellä vähintään mielenrauhan takia.

elenna: mulla oli kohtukuolema viime elokuun loppupuolen ja kaavinnan jälkeen kesti 10kk tulla raskaaksi. Otti tosi koville kun päässä oli muistoissa entinen ja kun ei tärpännyt sattui vieläkin enemmän. Mutta onneksi Kättärillä lääkäri teki tosihyvin homman niin ei jäänyt jälkeäkään,et ois jotain tehty.
Vasta vko:13 pystyi nauttia pikkasesta mutta sanontahan. kuuluu hiljaa hyvä tulee.

Emmuliini, pahoittelut siitä kun olet joutunut kokemaan kohtukuoleman. On varmasti ollut todella rankkaa. :( Ja kun ei tärppää niin alkaa koko ajan tuntumaan vielä pahemmalta. Voin ehkä jotenkin kuvitella...

Mulla meni ehkäisyn lopettamisesta 10kk ekaan plussaan. Tuntuu aika kauhealta ajatella, että nyt menisi taas yhtä kauan raskaaksi tulemiseen. Nyt ei jaksaisi enää odottaa niin kauan. Tuntuu, että nääkin menkat on jo loppumassa ja silloin ne olisivat kyllä vielä niukemmat kuin ne edelliset. No, täytyy tehdä se varmistustesti vielä. Vaikka ei siinä mitään varmaan näykään...

emmuliini: pahoittelut tuosta kokemuksesta, se on kauhea kokemus. toivottavasti pian sinulla tärppää ja kaikki menisi hyvin.
on: se ah niin iki inhottava pms näköjään nostelee päätään...rintoi aristaa. yskänlääke ei auta yskään joten normi yskä tämä ei ole, oli toukokuussa sama juttu. uskoisin että tämä on vain pms oireilua rintojen osalta ja ärsytyskin alkaa löytyy tosin viimeaikoina stressiä aivan liikaa eli onko ihme että ärsyyntyy alta aika yksikön...

Täältä ilmoittautuu keskenmenon kokenut 28vuotias yksivuotiaan prinsessan äiti.

Keskenmeno tapahtunut viikoilla 8+6, ja huomattiin viikolla 10+2. Lääkkeellinen tyhjennys tehtiin viime viikon perjantaina ja eilen keskiviikkona tuli itse sikiö pihalle. Onneksi kivut hävisi samantein kun sikiö tuli ulos, ja vuotokin on selvästi vähentynyt.Varsinaista syytä ei keskenmenolle ollut, mutta sikiön vatsa oli turvonnut, oli lähes pään kokoinen. Joten jonkinsortin valuvika hänessä oli.

Esikoisella on perinnöllinen aistivamma, jonka takia olisimme selvittäneet istukkanäytteen avulla kakkosen kohtalon tämän vamman osalta, niin varmasti olisi tämä masuvamma selvinnyt siinä. Joten olen kiitollinen siitä että luonto hoiti tämän meidän puolestamme, ettemme itse olisi joutuneet tekemään abortti päätöstä. Koska itse koen ettei meidän perheemme ja minun rahkeeni äitinä riittäisi monivammaiseen/kehitysvammaiseen lapseen, erityisemme lisäksi.

Toiveissa siis pikkusisarus meidän yksi vuotiaalle. Esikoisen raskausaika meni moitteettomasti, eikä alkuun saattamiseenkaan mennyt kuin 4 kiertoa  minipillereiden lopettamisen jälkeen. Tää kakkonen tärppäs heti ekasta kierrosta, kun annettiin lupa raskauden alkaa.

Nyt odottelen vuotojen loppumista ja uusien menkkojen alkua. Jälkitarkastus on 18.12, joten sitä myös odottelen, jotta saa luvan aloittaa uuden yritystä.

Mutta tsempit muillekin keskenmenon kokoneille uusiin tärppäyksiin!

Heippa pitkästä aikaa,
täällä on taas hetken lannistuksen jälkeen kaivettu kalenterit esiin ja hankittu ovistikkuja :)

evo: hyvä että mieli jo positiivinen.
on: mies oksens eilen, poika tänää ja itellä alko tulla houno olo kans joten saas nähä koska tämä nainen oksentaa. pojalla lisäks kuume johon annoin kuumelääkettä. ihanaa tämä talviaika

Moi,

Mullakin alkaa olla jo parempi olo ja paremmat fiilikset, kun mennään jo kp7:ssa. Ja sain ne haluamani 6 päivää kestävät menkat...aika niukathan ne ehkä oli, varsinkin se eka päivä jos vertaa "normaaliin". Mutta kumminkin pidemmät tällä kertaa.

Tiistaina olisi se lääkäriaika tk:ssa. Lääkäri on miespuolinen, mikä vähän jännittää. Mutta josko siellä selviäis jotain. Olisipa ihanaa, jos noihin pms-pahoinvointeihin saisi jotain helpotusta. Mutta vähän epäilen sitä. Pahoinvointia meen valittamaan, mutta oikeesti mun tärkein kysymys tietysti on, että onko mussa jotain vikana, mikä voisi aiheuttaa uuden keskenmenon. Ehkä siihen kysymykseen tulee jotain rauhoittavaa vastausta.

Tässä yks päivä aloin pelkäämään, että verikokeessa ilmenee jotain ja lääkäri laittaakin meidät yritystauolle :( Se olisi niin kamalaa. Mutta sitten pääsin tästä kauhuskenaariosta onneksi yli. Katsotaan nyt. Nyt olisi tarkoitus rentoutua ja saada paljon myös aikaiseksi viikonloppuna.

Gatusa, paranemista koko perheelle! Kuulostaa kurjalle.

evo, hyvä että sinäkin oot noussut sieltä kurjuuden suosta :) Mulla on ollut nyt sellanen vähän "välinpitämätön" fiilis, että enpä varmaan tuu enää tänä vuonna raskaaksi...mutta saapas nähdä mitkä on fiilikset sitten oviksen jälkeen taas. Varmaan ihan erilaiset.

Nannannaa
, tervetuloa ja pahoittelut keskenmenosta. Hyvä että sulla tuo lääkkeellinen tyhjennys onnistui. Mulla ne lääkkeet ei saanut aikaan juuri yhtään vuotoa, mikä oli kohtuullisen kurjaa.

Paljon tsemppiä kaikille, jotka täällä vielä uusia plussia odottelevat!

elenna: kiitos, se oli sellai pöpö mikä lähti yhen laattauksen jälkee onneks, inshalla  ite en sitä saa. ja jos hyvin käy ni parin päivän sisää muutetaa. esikoinen haluu kuulemma auttaa puutarhan tekemises ja kasvimaalla :)
toivottavast saat selvyyden ja helpotuksen tilanteeseen.
on: nyt jännätää myös sit et tärppäskö, inshallah.

kp 30 menossa ja haamuviiva tikussa vahvistunut hiukan. Katsotaan onko nyt saatu ihmeitä aikaiseksi, clomi+greippimeh+punaviini yhdistelmällä :D vielä ei oikein uskalla mitään iloita, pelko vain kamala koko aika et mitä nyt tällä kertaa tapahtuu...

elenna: kkm jälkeen tämä on 4 kierto.. yritystä 3 kierto. Tätihän tuli kylään.
raskausoireita oli mulla 2 kierrossa...rinnnat oli tosi arat ja välil oksetti.. ja nyt 3 oli kans oireena ne rinnat ja nipistelyt kohdussa.
nyt vasta alkoi tämä 4 kierto, eli saa nyt nähdä mitä tulemaan pitää:)
Emmuliini: pahoittelut :( on kyl kurjaa ...
Nannannaa: pahoittelut sinullekun :(
Toivottovasti kaikille meille tulee pian se toivottu toinen viiva
evo: no niin :) mäkin ostin ovistikkuja tällä kertaa :))
Gatusa: voih.. noh, tää on tätä aikaa.. paranemisii sinne!!
Niian: varovaiset onnittelut sinne! kyl mä uskon, et nyt kaikki menee hyvin:)

kkm oli heinäkuussa, nyt tikkuun tuli tänä aamuna 2-3 viikkoa raskaana. Jos täs ei viel iloitseen uskalla, ainakin varhaisultraan voisi ajan varata että saa tietää killuuko pirpana siellä vai ei. Menee samaanpaikkaan missä näitä lapsettomuushoitojakin on selvitelty ja toteutettu :)

ONNEA niian!!! aivan mahtavaa, inshallah kaikki menee tällä kertaa hyvin :)
on: esikoinen ei sit mattan eile levätä ni tänää taas kipeenä, pms nyt virallisest ku ärsyttää kaikki mahollinen rinnat on/off kipeet sivuilt, nälkä lisääntyny, väsyttää, entist tukkosempi olo jne... odotamme mielenkiinnolla miten käy. huomasinpa myös että paikat on niin kiinni ku voi olla ja ns tulppa löytyi joten nyt jännitetään. toivottavasti ois tärpänny koska hampaita pestessä tuli ylös limaoksua tuli vähän aamulla (anteeksi suorat kuvaukset)
löysin muute aivan ihanan idean millasen puutarhan haluun, isäntä sano tietenki heti ettei ol varaa mut eikö sil ole menny jakeluu et ku mä haluun jotai ni yleensä jotenki sen saan. osaan kasvattaa kaikenlaist iha siemenestäki sekä haarasta ku leikataan, on vanha harrastus. kasvimaan paikkaki valmiiks mietitty. iski pesänrakennus ja puutarhanrakennusvimma...toivottavast pääsis pian alottaa puuhat ettei tartte mahollisest vatsa pystys alkaa raataa ku sillo se on aikas hankalaa :)

elenna, mä kans jännitän huomista miespuolista gyneä. Ihan tyhmää, osaahan se varmasti hommansa mutta kun on aina käynyt naislääkärillä :)

Ja tietty onnea Niian!!!

Täällä kp 13 ja ei mitään tapahtumia makkaririntamalla. Ihan tööt olo. Lapsi valvoo ja uhmailee ja kiukuttelee ja vanhemmat riitelee ja pitää mykkäkoulua.
Perhanan perhana.

Kiitoksia tsempeistä.

Ja upeaa Niian kun kävi noin hienosti! Toivottavasti viivat vaan vahvistuu vahvistumistaan :)

Onkos teillä suosikki raskaustestejä?
Ite oon käyttänyt noita perus apteekin omia tikkuja, ja oon ollu tyytyväinen niihin.

Ovistestejä en oo ostanut, kun on ollut tosi säännöllinen kierto, joten laskureilla oon selvinnyt näistä mun oviksista.

Ja entäs ootteko alkaneet heti keskenmenon jälkeen puuhailemaan uutta, vai odotatteko kiltisti ne yhdet menkat, jotka suositellaan. Itellä järki sanoo, että odotetaan, mutta kas kummaa en malttais odottaa menkkoja, vaan suin päin puuhiin takasin. Onneks vuodotkin loppu, joten peittoa on tullut heiluteltua ;) Hmm... no eihän tässä oo kyse vuodista, vaan yhdestä kuukaudesta, mutta kun on malttamaton niin on....

Moi,

mä kävin eilen siellä lääkärissä terv.keskuksella. Se mieslääkäri oli itseasiassa yllättävän mukava. Ehkäpä miehiä ei tarvi jännittää. Ehkä ne suhtautuvat jopa empaattisemmin näihin naisten ongelmiin, kun eivät ole niitä itse kokeneet. Tässä ei tosin tarvinut tehdä mitään sisätutkimusta niinkuin olin olettanutkin, mutta kuitenkin.

Noh, huonolle ololle/raskausoireille ei nyt kuitenkaan voi oikein tehdä mitään. Lääkäri sanoi, että sellaista voi olla vielä useita kuukausiakin keskenmenon jälkeen. Eli kyse on ehkä jostain häiriöistä hormoneissa. Kuitenkin hän sanoi, että jos hormoneissa on jotain pielessä, niin se vaikuttaa heti niin, että kierto alkaa heittelemään. Eli mun hormoneissa ei pitäisi olla mitään vikaa. Niitä ei kuulemma mitata, koska niissä on niin suuret normaalin vaihteluvälit, että yksi mittaus ei kerro mitään kun ei tiedetä mun normaaleja arvoja.

Lääkäri sanoi myös jotain siitä, että nämä pahoinvoinnit ja keskenmeno eivät johtuneet samasta syystä. En oikein muista, miten hän sitä perusteli. Mutta "ihan raskauden alussa ei kuulemma sallita minkäänlaisia virheitä, ettei tulisi huonoja jälkeläisiä".

Sen sijaan pääsin kyllä verikokeisiin, jossa katsotaan kilpirauhashormoni ja tulehdukset ja jotain sellasta. Jos kilppari on ok, niin voin kuulemma olettaa, että muutkin hormonit ovat ok, koska ne säätyvät samasta paikasta eli aivolisäkkeestä.

Minusta on tosi hyvä, että nuo kilpparit nyt selvitetään kuitenkin. Sen vajaatoimintahan voi aiheuttaa keskenmenoja. Kyllä mä luulisin, että sekin on kunnossa ja niin lääkärikin tuntui uskovan. Mutta toisaalta en mä ihan hirveästi yllättyisi, vaikka mulla oliskin se, kun sitä oirelistaa tutkistelee. Mulla on aika hidas sydämensyke ja sitten tietysti palelu ja väsymys on aika normaaleja ilmiöitä. Toisaalta mä hikoilen helposti, kun oirelistassa oli hikoilemattomuus. Mut joo, se selvinnee perjantaina. Pääasia, että selvitetään nyt.

Mut muuten lääkäri ei sanonut muuta kuin että toivotaan että tulen raskaaksi pian tai että olo ainakin helpottaa. Sanoi myös, että on hyvä merkki kun tossa välissä yksi kierto oli jo vähempioireinen.

Niian, toivottavasti sinulla on raskauden alku sujunut hyvin :)

Nannannaa, mulle lääkäri sanoi, että lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen ei ihan välttämättä tarvitsisi odottaa niitä ensimmäisiä kuukautisia, sekun on se luonnollisempi tyhjennystapa kropalle. Sen sijaan kaavinnan jälkeen sitä suositeltiin aika vahvasti. Pääongelma tuntuu olevan, että raskauden kesto on hieman hankalampi määrittää, jos tulee heti raskaaksi. Mun vauvakirja sanoo, että raskaus ei ala, jos limakalvo ei ole kunnossa. Luulisin sen olevan aika pitkälti totta. Me/minä ei oikeestaan jaksettu/haluttu käyttää ehkäisyä vaikka se oli kyllä tarkoituksena, mutta ei tosiaan tultu heti raskaaksi.

evo, mites siellä menee? Toivottavasti tuntuu jo yhteiselo helpommalta. Miten sun gynekäynti meni?

Gatusa, mitäs teille kuuluu? Edistyykö muuttopuuhat?

elenna: kunha kulkupeli saadaa kuntoo että pääsee ajamaan ni lähetään aikalailla samantien. siel onki sit esikoisel lyhyt matka kouluu, n. 300m. maltan tuskin oottaa et päästää lähtee ja saa raitist ilmaa (ns. maatila kun saatiin maata ja oliivipuita) ihanaa!!! ja vihdoin se kauan kaipaama oma rauha mitä nyt sukulaiset saattaa vierailla mutta se ei haittaa koska ovat mukavia. viherpeukaloks rupean heti ku maa on möyhitty traktorilla ja mies alkaa rakentaa taloa todennäkösest että on sit virallisest ihan oma talo meillä. eile miehen setä sano et tulkaa ihan millo vaan. 
nyt ku sais viel tietää et on raskaana ni ois niin täydellistä ja olisin maailman onnellisin koska inshallah perhe kasvais vihdoinki ja ois oma koti. :)

Takaisin