Yritystä keskenmenon jälkeen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja j.n
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moi,

evo, mekin ollaan yritetty reilu vuosi ja aika aktiivisesti. Mut uskoisin että hidastelu johtui ainakin osin pillerien jälkivaikutuksista....ei kai nyt kestä kovin kauan.... Hassuinta on, että jos ekasta kierrosta olisi tärpännyt (kuten jo ehdin luulla), niin vauva olisi nyt jo 4kk. Mut toisaalta tää on ollut kyllä aika hyvää aikaa kasvamiseen kohti sitä vanhemmuutta...ku meillä on eka lapsi toiveissa, niin sisäistettävää on aika paljon. Nyt ainakin tiedämme, että ihan varmasti haluamme sen. Kumpa teillä olisi jo tärpännyt <3

Wilmuska, pahoittelut tädistä :( :( Kyllä se fiilis siitä varmaan paranee taas pikkuhiljaa... :/ Jaksamista!

Mamis88
, mullakin oli kaavinnan jälkeen hcg koholla ja oli noita samanlaisia oireita. Mut sit se todistetusti oli laskenu alle yhteen 5 viikon kohalla, ja sitten viikko sen jälkeen alkoivat taas oireet, kestivät pari viikkoa ja menkat oli välissä....kummallista, mutta mitäpä tuosta. Nyt on taas ihan hyvät fiilikset. Miten teillä nyt menee?

Tänään kp12. Ihan hyvät fiilikset, niin kuin yleensäkin näihin aikoihin. Onhan toi yrittäminenkin ihan mukavaa :) Mies on nyt tosin aika kiireinen...toivottavasti ei tuu kumminkaan ongelmia ovispäivien hyödyntämisessä.

elenna, vuodessa ehtii jo tosiaan aika hyvin varmistumaan vauvahaaveistaan. Ymmärrän mitä tarkoitat tuolla vanhemmuuteen kasvamisella. Meillä tuo ensimmäinen nimittäin tärppäs heti ekasta yrittämästä ja nyt tämän toisen yrittämisen ja keskenmenon kautta olen oppinut miten haurasta ja epävarmaa kaikki voikaan olla. Esikoinen syntyi sektiolla perätilan takia ja jotenkin pelkään että se on vaikuttanut mun kykyyn tulla raskaaksi. En tiiä, kyllä ne lääkärit väittää ettei sen pitäis vaikuttaa mutta mistäs sitä tietää kuinka iso arpikudos siellä kohdussa on eikä siihen kohtaa varmasti mitään ainakaan kiinnity...

Meillä on tuo kaksivuotias jostain nyt keksinyt että tulee uusi vauva ja just kun todettiin että viime vuoden talvikengät ei enää mahdu hänelle niin tokaisi vaan että: "Annan nämä uudelle vauvalle, meidän uudelle vauvalle. Kyllä pian tulee uusi vauva, minä alvelen, toivottavasti tulee" Meinas tulla itku. En nimittäin kauheesti ole puhunut siitä vauvasta enää mutta tuo pieni niitä asioita miettii näköjään. Silloin selitettiin vaan kun meni kesken että: "vauvanalku oli liian heikko eikä jaksanutkaan kasvaa". Onneks oltiin puhuttu vain vauvanalusta eikä vauvasta, oli jotenkin helpompi sit selittää tytölle.

Mä taidan hakea jonkin superherkän testin apteekista ja teen sen huomenna aamulla kun on kp26. Vois jotain näkyä jo jos on näkyäkseen!

Toivottavasti saatte elenna ovulaation sopivasti ja mukavasti hyödynnettyä!!! ;)

Hei kaikille!
veressa ei ollu mitään.. muttei menkatkaan ole alkaneet..paitsi että
"tänne kehtaa kirjoittaa" toi valkovuoto tänään ei ollu mikään valkovuoto vaan jtkn astetta tummenpaa ja paljo paksumpi muodoltaan..hmm.. ei ainakaan ennen ollu näin ennen menkkojen alkamista.. noh, toivottovasti tää ei mitään "epänormaalia"..

elenna: ootko kokeillu niitä ovistesteja?
mä nimittäin sain kaverilta 3kpl, kun hän ei tarvinu ku 1 paketista ja tärppäs heti siitä ja nyt heillä poika sylissä (ennen tota ovistestiä ne on yrittäneet vähän vaille vuosi). Niin ajattelin sitten kokeilla kans niitä.

evo: pidetään peukut!!! toivottovasti testi näyttää hyvää!!!:)
meilla on muuten kyllä aika sama toi tilanne, kun toi esikoinen puhuu pikkusiskosta/veljestä.. kun ollaan jo keretty kertoa että olis tulossa. mut nyt sanottiin vaan että se siemen/pähkinä ei ollutkaan toiminut tälläkertaa. (kun meidän tarinaan kuuluu siemen/pähkinä jonka äiti syö ja sitten vauva alkaa kasvamaan äidin mahassa).
samoin tajusin tosissaan ton kkm jälkeen ettei toi vauva ole itsestään selvyys eikä tule heti kun sitä haluaa jne.. esikoinen onnistui kyl heti ja onnellisesti.

evo, ihana tuo teidän tyttö <3 Minä uskon, että hän on oikeassa :) Enkä usko, että sinun kohdussa voisi olla mikään suuremmin vialla, koska alkoihan tuo keskenmennytkin raskaus ihan normaalisti. Todennäköisesti oli vaan huonoa tuuria, että meni kesken. Tai siis eikös ne keskenmenot yleensä johdu jostain alkion isosta viasta. Ja mulla varmaan johtui munasolun viasta, koska oli tuulimuna. Ootko tehnyt vielä testiä?

Angiella, missähän ne sinun menkat viipyy ja mitä on tuo outo valkovuoto :O Tai kerkiskö jo alkaa :/ Toivottavasti ei alakaan! Joo kyllä mä oon jo pitkään käyttänyt ovistestejä. Ovat minun mielestä ihan hyödyllisiä. Ajoitus on tietysti helpompaa, eikä tarvi sitten ehkä niin paljon stressata sänkypuuhistakaan. Ja sitten tietää aika hyvin, milloin menkkojen pitäis tulla.

Mulla olis testin mukaan luultavasti ovulaatiopäivä huomenna. Tänään tuli sellanen haalea viiva ja sitten mulla yleensä seuraavana päivänä tulee se plussa ja sitten illemmalla puristelua jommalla kummalla puolella. Toivottavasti nyt sitten viimestään huomenna sais tuota miestä sängyn puolelle... :S Tänään se ei kuulemma jaksa..

elenna: no niin, toivottovasti nyt on onnen ovis :)
mulla ei oo mitään kunnolla alkanu, mutta taas iltaa kohti toi vuoto on tummentunut ja lisääntynyt.. toivottovasti tää on vaan tälläistä outoa menkkojen alkua. nyt ois akakin 28pv. noh, ei auta ku oottaa..
Mites muille kuuluu? :)

Tein aamulla testin mutta negahan tuo on. Kp27/28-30, viimeks mulla oli ihan selkeä plussa jo kp24... Eihän sit vielä tiedä mutta pitääpä henkisesti alkaa valmistautua taas uuteen kiertoon. Perkele.

elenna, yritä nyt jollain keinoin se mies kellistää tänään! :) Jos ei muuta niin sit sitä urheilua läppärin kanssa vai miten se meni ;) 

Angiella, voi olla ihan normaalia että ekat menkat ei ihan normiaikaan tule km:n jälkeen. Kai tuollainen epämääräinen valkovuotokin menee normaalin rajoissa kun kuitenkin on se tyhjennysvuoto takana, jotain voi vielä tulla valkovuodon mukana. Jos ei ole mitään pahaa hajua tms. niin varmaan kaikki ihan ok. Turhauttavaahan se kyllä on. Onko mahdollista että olisit jo uudelleen raskaana? Sellaistakin kuulemma tapahtuu.

evo: no voi hitsi.. jospa se ei nyt vaa näyttäny oikein se testi..!
Ja tulihan NE sieltä.. eli se tumma valkovuoto alkoi kp28 eli just niinkuin pitääkin.. ja nyt olis kp30 ja NE tulee kunnolla. En voinu olla raskaana kun käytimme kumisaappaita.:)
Meinasin heti ekojen menkkojen jälkeen ryhtyä tosihommiin, mut nyt mietin että onkohan siellä kaikki kunnossa, vai tarviiko oottaa vielä 1 menkat ja sitten..hmmm.. Haluan olla taas uudestaan raskaana kipeästi, mutta haluan olla varma että pystyn kantamaan hyvissä oloissa sen 9 kk. tietyst olenhan syöny foolihappoo tai noit raskausvitamiineja.. parisen viikkoa tiheään, mutta jossakin luin että sitä pitäis syyä ainakin 2 kk ennen yrittämist.. no oonhan syöny sen kkm raskauden aikana niitä.. lasketaako sitä aikaa? (aika sekavaa tekstiä, anteeks)
vai mietinkö liikaa??

Angiella, ei kannata murehtia turhaan :) Minusta ne sanovat, että olisi hyvä olla syönyt tuota foolihappoa jo ennen raskautta muutaman kuukauden, mutta ei se mun mielestä ole mikään este yrittämiselle. Tärkeintä on, että saa foolihappoa ainakin sitten, kun raskaus on alkanut (mutta kylläkin heti raskauden alussa). Tuon 400 ug foolihappoahan saa myös ruuasta, jos syö kasviksia tarpeeksi (tuoreita puoli kiloa päivässä, tai näin oon ainakin lukenut). Miksipä ei niitäkin vitamiineja laskettaisi, mitkä olet syönyt edellisen raskauden aikana! Eikä läheskään kaikki syö vitamiineja tarpeeksi, mutta silti syntyy ihan terveitä lapsia :)

evo, pahoittelut negasta :(

Joo no nyt on ovis jollakin tapaa hyödynnetty. Ja lupasin yrittää olla stressaamatta niin paljoa... ;) Mikäli se ovis nyt ees on tänään....vielä ei oo ainakaan tullut niitä tavanomaisia puristeluja, mitä on ollut edellisissä 6 ovulaatiossa. Tosin lääkäri oli vähän sitä mieltä, että ne puristelut liittyvät johonkin nesteen paljouteen ja jos nuo puristelut puuttuvat, ei se tarkoita, etteikö ovis tapahtuisi. Sitäkin oon miettinyt, että kun noista 6:sta ovulaatiosta vaan 2 on ollut vasemmalla puolella (keskenmeno saattoi tietenkin sekoittaa tilannetta). Mutta oikea puoli vaikuttaa kumminkin aktiivisemmalta. Tällä kerralla kuuluisi olla vasen vuorossa. No, tiedäpä noista sitten :O

elenna: näyttääkö testi että ovis on tänään? sitten se se on, vaikka ei tunnukkaan.
toivottovasti saitte sen kunnolla hyödynnetty:)
ja minä taas kun oon kuullu,että toiset lääkärit suosittelee odottomaan ainakin parit menkat sen takia, kun kkm:ssä se sikiö tai alkio on ollu siellä jonkuu aikaa kuolleena ja tietyst siit on erittynyt noita jotain aineita ja että kohtu parenis siitä niin tarvii useammat menkat. Mut toisaalta taas eikö se jälkivuoto joka kesti mulla ainakin 3 viikkoa ja nyt nämä ajallaan tulleet menk. niin puhdistaneet kohtua jo ihan tarpeeksi?

Angiella, joo oon mäkin kuullut, että jotkut lääkärit suosittelevat odottamaan useamman kuukauden. Tuota en ole kuullut, että alkiosta erittyy jotain aineita...? Voihan se olla. Täälläpäin sairaalasta suositellaan odottamaan yhdet kuukautiset, mikä kuulostaa minusta järkevältä... Jotkut lääkärit ovat sitä mieltä, että saa vaikka heti yrittää. Myös vauvakirjassani sanotaan, että uusi raskaus ei ala, jos limakalvo ei ole kunnossa. Tuleeko sulla nyt ihan normaalin oloinen määrä sitä vuotoa? Jos tulee, niin sittenhän edellisellä kierroksella on normaalin paksuinen limakalvo jo kehittynyt. Terveyskeskuslääkäri myös sanoi, että "kroppa puhdistuu lopullisesti vasta seuraavien kuukautisten aikana", ku mulla oli jotain oireita vielä kaavinnan jälkeen. Mut tarkoitin siis, että ei varmaan tuon vitamiiniasian takia kannata yritystä lykätä :)

elenna: niin että sikiöhän on kuollu ja mätänee sinne.. mut kuitenkin.
ihan oikeasti,mietin varmaan liikaa kaikkea.. kun se kkm tuli niin yllätyksenä. olin ihan kuin pannulla päähän lyöty.. oon monen illat/yöt miettinyt syitä jms.. ja tulin siihen tulokseen, että kroppani ei ollut valmis.. meillähän tärppäs heti kun otin kierrukan pois ja luulen että hormoonitasoni ei ollut kohalla.
Nyt pitää ajetella vaan hyvää ja yrittää:)

Angiella, kurja että nuo ajatukset vaivaavat mieltäsi :(

Ei tämä helppoa kyllä ole tämä yrittämisen jatkaminen keskenmenon jälkeen. Varmaan melkein kaikki pohtivat tuota, että oliko itsessä jotain vikaa... Mutta kumminkin se vaan on niin, että keskenmenoja tulee se 10-20 % todetuista raskauksista. Ja sellainen voi osua kenelle vaan. Jopa minulle. Eikä sille voi yhtään mitään... Minun vauvakirja kuitenkin sanoo, että tilastollisesti yksi keskenmeno ei lisää keskenmenoriskiä. Eli seuraava raskaus onnistuu ihan samalla todennäköisyydellä kuin kaikilla muillakin.

Mulla kävikin sitten niin, että se testi näytti eilen plussaa, mutta ovispuristelut tulivat tänä aamuna (tai ehkä osin yöllä). Jännittävää oli se, että niitä oli kyllä ihan selvästi molemmilla puolilla :O Mahtoikohan tapahtua peräti kaksi ovulaatiota, vai kipuiliko se toinen puoli vaan seuraksi :O Noh, katsotaan, mitä tuleman pitää. En tiedä, että voisikos käydä sitten niin hyvin, että tärppäisi tällä kertaa :O Mulla on kyllä pari kertaa käynyt aiemminkin mielessä, että mitäs jos seuraavasta raskaudesta tulisikin kaksi vauvaa ikäänkuin korvaukseksi siitä edellisestä (mies on kaksonen) :D Yksikin kyllä riittäisi ihan hyvin. Aika näyttää...

Angiella, se on varmaan ihan normaalia että miettii pitkäänkin kaikkia mahdollisia syitä siihen että raskaus ei onnistunutkaan. Luultavasti vähenee nuo ajatukset ajan myötä ja sitten huomaa ettei asiaa ole hetkeen ajatellutkaan. Musta tuntuu että omalla kohdalla eniten auttais uus raskaus - vaikka se ihan varmasti sitten onkin yhtä jännittämistä ja murehtimista aika isoille viikoille asti.

Elenna, Jes, hieno homma että ovis bongattu ja hyödynnetty!!! :) Nyt sitten vaan odottelemaan kierron loppua.... Toivottavasti tärppäs ja vaikka tuplaonni samalla kertaa ;)

Tästä kierrosta ei täällä kyllä tärpännyt, se pitää varmaan pikkuhiljaa myöntää. Outoa menkkajuilimista on koko ajan mutta vuoto ei vielä ole alkanut. Nyt kp29/28-30 ja testi oli aamulla ihan puhdas nega. Alkais nyt niin sais uuden kierron käyntiin. Se nyt tästä vielä puuttuis että suht tarkka kierto alkaa venymään :(

En ole piiiiiitkään aikaan kirjoitellut mitään, mutta nyt on pakko! PLUSSA tuli tikkuun tänään. Ihan selvä, ei mikään haamu. Keskenmeno oli siis tammikuussa, että suhteellisen ripeästi kuitenkin raskauduin uudelleen. Nyt sitten heti huomenna soittoa neuvolaan. Tai perhesuunnittelukeskus se taitaa olla. Kamalasti pelottaa, jännittää, mut kuitenkin oon ihan älyttömän innoissani. Ei varmaan kannattais....

Serah: onneksi olkoon!! ihanaa!! :) äläkä mieti liikaa, kyllä kaikki tällä kertaa menee  hyvin ja loppuun asti!
Elenna: toivottovasti saitte oikeasti oviksen hyödynnettyä!! Pidetään peukut!! :)
Evo: mites jos toi testi vaan näyttää väärin? hmm..  niin, pitää ootella..jos vaikka siellä onkin jotain alkannukin. Joka tapauksessa, kaikki on hyvin ja jos ei nyt niin ens kierrost sitten!

Mulla on NE loppu ja kohta päästään tosihommiin :) pitää varmaan kokeilla niitä ovistestejä, huh. Nyt on muutenkin hyvä mieli ja toivottovasti me kaikki plussataan jo kohta!!

Testit tiesi oikein ja nyt se vuoto alkoi ja kunnolla alkoikin. Mä vaan toivon että tää oli joku poikkeus että noita menkkakipuja oli se kahdeksan päivää ennen menkkoja - eihän tästä mitään tule jos kierrosta on 8 päivää kipuja ennen vuotoa ja sit vielä menkkojen ajan se suurinpiirtein viis. Vituttaa jotenkin tosi raskaasti. Tuosta vuotoverestä tulee mieleen nyt vaan se ettei uutta vauvaa ole eikä tiedä tuleeko edes. En tiiä pitäiskö yrittää unohtaa vauvahaaveet hetkeks kokonaan kun mulla meni sen testaamisenkin kanssa vähän yli...eihän siinä ole mitään järkeä testata montaa päivää ennen menkkojen alkua ja joka päivä jos koko ajan kuitenkin vaan selkeästi negaa näyttää. Voi paska mikä syksy. Tää tuntuu niin epäreilulta kaikki.

Moikka pitkästä aikaa taas! :)

Serah: Onnea plussasta, tarrasukkia matkaan! :)
Kiva lukee että niitä plussiakin tulee, vaikka "pienen" työn takana se onkin.

Oon eläny hiljaiseloo täällä kun meinas vauvajutut viedä ajatukset ihan kaikesta muusta pois. Oltiin hetki ihan yrittämättäkin että ei edes tarvinnut miettiä että joko nyt, joko nyt.. Ja yrityshän on jatkunut ihan samoilla tuloksilla kun koko tämän vuoden. PLAAH!

Moikka,

norelli, tervetuloa takasin. Vaikkakaan minä en täällä ollut vielä silloin kun viimeksi kirjoittelit. Jospa teillä rupeaisi nyt pikkuhiljaa tärppäämään.... Kauanko yrititte ennen sitä ekaa raskautta? Tsemppiä!

evo, pahoittelut menkoista :( :( Kyllä ne kivut siitä varmaan vähenee, kun aika kuluu eteenpäin keskenmenosta. Se on ihan normaalia, että kuukautisten aikaan on kovemmat kivut keskenmenon jälkeen. Ei kyllä yhtään ihme, että on kurjat fiilikset nyt :( Ei oo kyllä yhtään helppoo. Mut älä luovuta!

Angiella, kiva että Ne jätti sut. Se on aina kiva kun ne häipyy. Nyt sitten uuteen yritykseen :)

Serah, mahtavaa, että nyt tuli plussa! On sulla täysi oikeus ja lupa olla innoissaan :) Ei se ole keneltäkään pois, eikä sultakaan :) Kyllä saa uskaltaa olla onnellinen, vaikka onkin keskenmeno takana. Ja vaikka ei voi olla varma mistään. Nyt oot ainakin raskaana :) Toivotaan kovasti, että nyt menee kaikki hyvin :)

Meillä on nyt 3 päivää oviksesta. Pari päivää on ollut aika kiirettä ja hyvä niin...on sitten muutakin mietittävää. On ihan hyvät fiilikset. Tässä vaiheessa kiertoa on ehkä vähiten stressattavaa. Ovis on hyödynnetty ja tuloksesta ei vielä voi tietää mitään: mitään raskauteen viittaavia oireita ei vielä voi olla. Yritän silti laittaa ylös, jos mulla on jotain oireita, ettei kävisi niin, että kuuntelee kroppaa vain viimeisellä viikolla. Kumpa nyt ei tulisi mitään turhia raskausoireita, ainakaan sellasia kun viimeks.

elenna: En osaa tarkalleen kyllä sanoa, mutta oisko siinä menny 3-5 kiertoo kun tehtiin päätös että nyt saa vauva tulla. En sillon laskenut mitään mihinkään suuntaan :)
Nytkin on vähän hankala laskeskella noita oviksia kun mulla on kierto heitelly 27 ja 34 päivän välillä. : /
En tiedä pitäiskö kokeilla sitä tikutusta, uskon et varmaan suosittelette sitä? :)

Heippa!

Taidan ilmottautua tänne mukaan, kun keskenmeno(jen) jälkeen yritetään täälläkin. Eli ensimmäinen keskenmenoa oli vuoden vaihteessa ja toinen elokuussa, nyt ensimmäinen yk takana toisen keskenmenon jälkeen, josta täti kurvasi kylään tänään. :/ Noeipä tullut suurena yllätyksenä, koska arvasin ettei plussa meille heti tulisi, koska tähänkin asti vienyt aina useamman kierron. No nyt yk 2, kp 1. Kierrot ovat olleet säännölliset 28 koko elämäni ajan, mutta nyt keskenmenon jälkeen heittäneet päivällä eli ne ensimmäiset menkat jotka piti odottaa alkoivat kp 29 ja nyt meni saman aikaa. Viime kierrossa tikutin ovista ja tasavahvat viivat sain kp 15 eli ovis oli oletetusti seuraavana päivänä, kaiketi se siirsi tädinkin tuloa. Vaivana nyt keskenmenon jälkeen on oletettu ohut limakalvo, koska viime menkat olivat todella onnettomat ja nyt näyttää hieman samalta sekä huomaan, että valkovuotoakin on vähemmän kuin normikierroissa on ollut. Olen vähän ajatellut, että menisin gynelle asiasta juttelemaan sekä hän varmaan asian voisi ultraala tarkistaakkin. Vai onko teidän mielestä mitään järkeä, kai se itselläänkin sieltä ajan kanssa korjaantuu, mutta toisaalta ikaa on kulunut jo kaikkiaan niin pitkkään etten jaksaisi enään sitä enempään tuhlata turhaan.

Evo: Täällä ajoittain mieli vetää myös yrityksen kanssa ihan apeaksi, miksi tämän tarvitsee olla niin hankalaa. Itsellä myös kierron lopussa ties mitä tuntemuksia ja "raskausoireita", luulen, että kun oikein toivoo plussaa, kroppa huijaa oireiden suhteen. Helvetin kohtuutonta sekin, niinkuin muuten nyt ei jo pahalta tuntuisi. Toisaalta olen tyytyväinen kun kierrot pysyvät suhtsäännöllisinä, niin pääsee aina ajallaan uuteen yritykseen. Voimia sinnekkin uuteen yritykseen! :)

Elenna: Hyvä, että siellä ollaan hyvällä mielellä, toivotaan että se toisi uuden plussan! :)

Norelli: Meillä taisi olla keskenmenot vuoden vaihteessa samaan aikaan, vai muistanko oikein. Pahoittelut ettei uusi plussa ole vieläkään löytänyt tietään teille. Täällä yritetään myös edelleen, tosin toisen keskenmenon jälkeen, että uusi plussa ei tuonut myöskään onnellista loppua! :´(  Paljon plussatuulta nyt uuteen yritykseen, tajusin että olette ilmeisesti pitäneet taukoa yrityksestä jonkin aikaa? Itse käytän aina välillä oviksen bongailuun tikkuja, vaikka tosin tunnistan suht herkästi oviksen, mutta se on jotenkin varmempaa, kun vielä näkee, että ovis viivat tummuvat. Toivotaan, että loppu vuosi toisi taas plussat niin kuin viime vuonnakin, ny vain sitten paremmalla onnella :)

Onnea Serah plussasta! Huippu juttu, että toisilla onnistaa! :)

Takaisin