Yritystä keskenmenon jälkeen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja j.n
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pikkutonttu: Pahoittelut että jouduit tulemaan takasin, jo toistamiseen :( Miten toisia koetellaankin ihan urakalla!
Muistat ihan oikein, vuosi ei alkanut missään parhaissa fiiliksissä juu. Kesällä pidettiin pari kk "hermolomaa" kun ei enää jaksanut sitä pettymistä, odotusta ja arvuuttelua kokoajan. Mutta nyt uudella tsempillä taas koitetaan mennä eteenpäin :) Ja toivotaan tosiaan että loppuvuosi tois meille ihanaa odotettavaa ensvuoteen! :) (ja taidankin tästä ens kiertoon hankkia ne tikut)

pikkutonttu, kiva kun tulit tännekin :) Mä ainakin kaipaan muidenkin kovia kokeneiden seuraa ja nimenomaan keskenmenon kokeneiden. Sen jälkeinen ahistus on kuitenkin ihan erilaista kuin vaikka niillä kelle ei ole tullut plussan plussaa. Vaikka nyt onkin hyvät fiilikset, niin ihan koko aikaa ei oo. Hmm, kyllähän se varmaan ois kiva tietää, että miltä se limakalvo näyttää vähän myöhemmin tässä sun nyt alkavassa kierrossa. Syöthän foolihappoa, en tiiä auttaako se mut hyväksi se on ainakin. Angiella suositteli täällä aiemmin pellavansiemenöljykapseleita vahvistamaan limakalvoja. En tiiä sitten, toimiiko ne oikeesti tms. Mulla oli viime menkat ihan kohtuullisen runsaat, joten oletan, että parempaan päin on limakalvot menossa. Ei ne kyllä välttämättä ollut ihan niin runsaat vieläkään kuin aiemmin. Vaikee arvioida kun ensin tuli selvästi normaalia enemmän, mut sit ne kuitenkin loppui tosi nopeesti.

norelli, kyllä niitä ovistikkuja varmaan kannattaa kokeilla. Sittenhän sen tietää, että mitä tykkää niistä. Monen mielestä ne lisäävät stressiä, varmaan siks kun oviksen bongaamisesta saattaa toiveet hypähtää äkkiä korkeelle. Mut mun mielestä on kiva tietää oviksen aika myös sen takia, että tietää millon menkkojen pitäis alkaa. Ei tarvi sitten niin montaa päivää niin kovasti jännittää sitä että tuleeko ne vaiko eikö ne tule.

Tänään tuli taas sellaisia ajatuksia, että ei se nyt haittaa jos en tulekaan vielä raskaaksi. En ollut edes varma, kumpaa toivon enemmän. Toki se on onnellinen yllätys jos onnellinen yllätys tulee. Mut on ollut jotenkin paljon rentoutuneempi olo nyt keskenmenosta selvittyä kuin ennen raskautta, jolloin stressasin aika paljon raskaaksi tulemisesta. Ja sit meinasin masentua kun sitä ei alkanut kuulumaan. Mut nyt on sellainen olo, että ei tässä mitään paniikkia oo. Sitä vaan edelleenkin toivon, etten joutuisi kokemaan mitään turhia toiveita tai raskausoireita enää. Haluun olla joko rauhassa, tai sitten oikeesti raskaana.

Norelli: Kieltämättä itsellä vuoden vaihde oli elämäni kurjin vuoden vaihtuminen, mietinkin että haluanko edes koskaan juhlia tätä juhlaa. Toivoin vuoden vaihtuessa, seuraavan vuoden olevan parempi, ikäväkseni olen huomannut ettei vuosi ole kovin herkkua ollut ainakaan tämän yrityksen saralla ja heijastuuhan se väkisin moneen muuhunkin asiaan. Pakko on vain löytää se uusi tsemppi ja toivoa, että vielä se plussa löytyisi meille kolmannenkin kerran. :) Haitkos tikkuja? Koska ovis olisi odotettavissa seuraavan kerran?

Elenna: Täällä ryhmässä on varmasti turvallista puhua keskenmenon tuomista ajatuksista, koska täällä kaikilla on sitten samaa taustaa (valitettavasti). Hirmu moni silti keskenmenon kokee jossain kohtaa elämässään. Juu syön sitä multivitaa jossa foolihappoa on 400 mikrog. sekä syön omega3 jossa erikseen lukee, että vahvistaa limakalvoa. jälkimmäistä oon syönyt nyt kuukauden. Viimeksi menkat oli todella niukat ja omituisen pituiset. Yleensä runsaat menkat ovat ennemmin olleet ongelmani, mutta viimeksi menkat vuosi vain noin päivän siteeseen asti, sitten vain tuhruttelua pari päivää, päivä ettei tullut mitään ja sitten pari päivää tuhruttelua. Nyt taas vaikuttaa vuotoa tulee, mutta vähemmän kuin normisti. Ajattelin, et menen ensi viikon lopulla kp 10 tai 11, riippuu milleen saan ajan gynelle ja tarkistutan asiaa, kerron ongelmasta ja kyselen on normaalia ja neuvoja. Ei siinä mitään ainakaan menetä, paitsi pikkasen rahaa. :) Tuo onkin varmaan hyvä, kun raskautumiseen ei ole pakkomiellettä. Itsekkin pyrin samaan, mutta aina se ei ole helppoa. Yritetään tsempata toisiamme heikoilla hetkillä. :) Kyllä meidän vuorot tulee kun niiden aika on, tuleehan? ;)

pikkutonttu, seuraava ovis olis n. 20.10, vaihtelen tota laskuria aina sen mukaan mikä on ollu viimesimmän kierron mukaan. En vielä hakenut tikkuja, jospa vaikka olis tapahtunut ihme ja niitä ei tartteiskaan :)
Eipä kyllä mitään oireita oo ollu ja koitan olla ajattelematta vaikka vähän joskus alavatsaa nippailiskin, tuntuu et suurin osa on vaan oman mielikuvituksen tuotosta..

elenna, ehkä sen takia en niitä tikkuja oo vielä hankkinutkaan kun tuntuu että muutenkin on ajatukset niin paljon tässä asiassa että se vaan "pahentais" asiaa, mutta ehkä niitä nyt kuitenkin kannattaa kokeilla. Eihän niitä sit tartte käyttää enempää jos ei tunnu omalta jutulta :)
Ite mulla on välillä kans mielessä että eihän tässä vielä hätää ole vaikka ei raskaaksi tule, oon kuitenkin nuori ja kaikkee. Mutta toisaalta oon aina halunnu saada nuorena lapsia ja oon täysin valmis siihen.

Rentoa mieltä nyt vaan kaikille ja yritetään olla stressaamatta liikaa, kyllä ne meidän kestävät plussat sieltä vielä tulee!

norelli, kyllä sinä varmasti saatkin nuorena lapsia :) Kyllähän se parempi olisi hankkia lapset hieman nuorempana, jos vaan henkisesti on siihen valmis. Uskon hyvinkin, että sinä olet :) Itse en vaan oikein ollut....kohta oon 30, joten on tota tullut pari kertaa mietittyä, aloitettiinko liian myöhään. Mutta kyllä mä uskon, että me vielä keritään, kun kerran yksi raskaus jo alkoikin.

pikkutonttu, kyllä ne meidän vuorot sieltä tulee :) Uskotaan niin. Ja sitä odotellessa sitten pitää yrittää selvitä mahd hyvin... on hyvä kun on vertaistukea siinä sitten.

Väsyttää... Viikonloppuna meni yksi yö ihan plörinäksi, ja näköjään se menee niin, että toivun siitä varmaan vasta ens viikonloppuna. Niin ja noihin edellisiin mun ajatuksiini liittyen, tää koko yritysjuttu on alkanut tuntumaan aika epätodelliselta.... mulla on varmaan joku itsesuojelumekanismi päällä. "Entäs jos olisinkin"-ajatukset tulee ainakin siirrettyä aika nopeasti sivuun. Mikäs siinä :)

Pikkutonttu, norelli, hei ja pahoittelut keskenmenoista!
Toivon meille kaikille plussatuulia ja aurinkoisia syyspäiviä! emoticon
ja niin.. tossa etusivulla oli juttu "sikiön suosikkirasva" ja siinä oli kans mainittu siitä pellavansiemenöljystä, että on siitä hyötyä joka tapauksessa :)
Mulla nytte kp9.. ovista ootellessa ollaaemoticon

Tervetuloa pikkutonttu tännekin ja norelli tervetuloa takaisin tauolta!

elenna, mä välillä ajattelen vähän samalla tavalla - hetkittäin olen ihan levollisesti sitä mieltä ettei tosiaan ole maailmaloppu jos en hetinyt raskaudu. Tilanne meillä on se että kun nyt ei viime kierrosta tärpännyt niin joudun jokatapauksessa palaamaan töihin - siihen sovittuun paluupäivään kun ei enää ole yhdeksää kuukautta... Ja välillä kyllä on NIIIN pakkomielle tämä raskaus. 
Olitkohan se sinä joka sanoit että kivuliaammat kuukautiset on km:n jälkeen ihan normaalia? Mulla on nyt ollu sellaista ihmeellistä repivää kipua eikä niinkään jomottavaa särkyä kuten ennen. Jotenkin epäilyttää.. jos tää jatkuu vielä useammissa menkoissa niin käyn ehkä jossain tarkastuksessa kun kivut oli tosiaan sitä luokkaa ettei esim töihin olis voinu lähteä jos siis töissä kävisin.

Angiella, täällä vasta kp5 mutta oviksen odotuksissa :)

ON
Noniin, menkkakivut onneksi ohi ja vuoto loppumassa. Ei muuta kuin kohti uusia pettymyksiä. Ei vaan, ihan hyvillä mielin taas odotellaan sitä ovulaatiota. Ovistikut odottaa sopivaa päivää ja jääkaapissa pari pönikkää greippimehua. Hei te jotka sitä olette litkineet, oliko se niin että ovikseen asti vai mitenkä? Raskausvitamiineja olenkin vedellyt kohta jo vuoden päivät.....

Piristin muuten itseäni käymällä kampaajalla ja napsaistiin reilusti 20 cm. Aika näpsäkkä polkka vaikka itse sanonkin ;)

Angiella, siis onko tuo pellavansiemenöljy myös omega3-rasvahappo? Oon vähän pihalla... Yhdyn plussapuhalteluihisi :)

evo, sinun kivut kuulostaa tosi kurjilta :( Mulla ei kyllä ollut tuollaista. Oli vähän niinkuin kuukautiskipua, mutta se tuntui jotenkin kipeämmältä, ikäänkuin polttelevalta ehkä. Jos on kovia kipuja, niin kannattaa varmaan kysyä lääkäriltä.... Auttoiko särkylääkkeetkään niihin? Mut toivotaan, että niitä ei enää tulis nyt tän jälkeen.

Kuukautisten alkuun viikko aikaa. Nyt ei ole ainakaan mitään feikki-pahoinvointeja hyökännyt vielä päälle. Jes :) En haluu mitään oireita vaan haluun ajatella muuta :) On kyllä varmaan pakko merkata ylös kaikki oireet jos niitä tulee. Ehkä ei pitäisi, mutta oon koukussa merkkaamiseen....

Oli aika pitkä ja väsynyt viikko mutta onneks se on nyt ohi. Rentouttavaa viikonloppua kaikille!

evo:  otitko särkylääkettä menkkojen aikana että kivut heplottais? kun mullahan on ollu todella kivuliaat, mutta lääkäri puhuikin silloin, että jos särkylääke "ja nimenomaan Panadol, eikä missään nimessä Burana" auttaa niin ei ole hätää!  :) toki jos siltä tuntuu niin käy tarkistuttamas asiaa.
elenna: "Pellavansiemenöljy on kasviöljyistä rikkain alfalinoleenihapon (omega-3) lähde,  sisältää runsaasti myös muita hyviä rasvahappoja kuten linolihappoa (omega-6) ja öljyhappoa (omega-9)." oon syöny niitä kapseleita ennen näitä menkkoja.. nyt en ota kun multivitaa.
Ai niin ja greippimehua oon ite joka päivä verigreipistä puristanu:) mut pitääkö lopettaa ennen ovista? evo on kans kyselly siitä.
Hyvää viikonloppua kaikille :)

elenna ja Angiella, otin kyllä särkylääkettä, Panacod auttoi siihen särkyyn ja jomotukseen mutta ei niihin repiviin kipuihin ja ne mua just jäi nyt mietityttämään. Aion varata lääkärille ajan jos seuraavat menkat on vielä samanlaiset. Onko se niin että Buranaa ei suositella jos on vauvahaaveita? Vai miksi lääkäri sanoi sulle Angiella ettei missään nimessä Buranaa? Oon mä sitäkin noihin kipuihin ottanut mutta nyt ei kaapissa ollut.

Sulla onkin kohta jännät ajat elenna :) Voi kunpa sulle tulis iloisia uutisia ja me muutkin saatais samanlaisia pian!

evo, mun käsittääkseni ibuprofeeni häiritsee raskautumista siksi, että se saattaa häiritä tai estää ovulaation. Ja raskauden aikana sitä ei myöskään suositella. Mutta ainakin tuolta vau:n sivuilta oon lukenut, että sitä voi kyllä menkkojen aikana ottaa ihan rauhassa. Erityisesti sitten kierron keskivaiheilla (ja varmaan lopussa) pitäisi välttää... Mut tietty oon koittanut sitten pärjäillä parasetamolilla. Hammassärkyyn oli tässä yks kerta pakko ottaa ibuprofeenia lisäksi.

angiella, taisi olla niin, että greippimehua useimmin suosittellaan just alkukierron ajaks eli ovikseen asti.. Ehkä jotkut juovat sitä kierron loppuunkin... mutta siitähän ei ihan tarkalleen tiedetä miten se vaikuttaa, käsittääkseni. Tuskin siitä kovasti haittaakaan on. Mulla kävi niin, et ovis tuli myöhemmin ja kierto oli paljon pidempi siinä kierrossa kun kokeilin sitä, mistä syystä meni hermot, enkä oo enää viitsinyt käyttää. Saattoi tuo pitkä kierto johtua tietysti ihan muistakin syistä.

Mulla on kp25/29 ja 9. päivä oviksen jälkeen. Ei mitään erikoisempia oireita, kun noi rinnatkin on ollut läpi kierron vähän arat. Jotain mahatuntemuksia on tietty, mut sekin on ihan normaalia. Vielä pitäisi perjantaihin asti odotella.

evo: mulle ainakin lääkäri sanoi silloin että ei buranaa, koska se supistaa kohdun. Toki onhan varmasti joku raskautunut buranaa syödessä, mutta täälä kun yritetään sitä toden teolla niin kannattaa varmuuden vuoksi olla ilman.

elenna: aha, taidankin lopettaa ton greppimehun varmuuden vuoksi. Ja nyt on jännät päivät tulossa :)) toivotetaan että tulet kertomaan hyvät uutiset :))

omaa: mulla on toi punertava valkovuoto jatkunu menkkojen jälkeen.. onkohan tää ihan normia vai?.. eli kaikenkaikkiaan 10pv  käytän "vaippoja" nyt ei kuitenkaan niitä kunnon siteitä, mut.. hmmm.. laskurin mukaan ovispäivä ois 11.10.  ovuloinkohan mä ollenkaan

Noniin, kp5 menossa ja tikut odottaa kaapissa testausta! Eipä tämä nyt yllätyksenä tullu.. Kohta pitää varmaan ottaa oikeesti kaikki keinot käyttöön :) On vähän sekavat fiilikset taas!
Angiella: En osaa sanoo onko toi vuoto normaalia, mut mulla alkaa aina päivää/kaks ennen varsinaisia menkkoja sellanen vaaleenpunertava valkovuoto, mikä tulee vaan pyyhkiessä? Ja on alkanu just nimenomaan km:n jälkeen. Mitäs mieltä muut on?

Heipat kaikille!

Nyt on sitten ovis bongattu! Tikulla siis ja olikin aikaisemmin kuin oletin.. mutta onneksi oli nuo testit. Ja tulihan se sitten hyödynnettyäkin.. ;) Eli tällä hetkellä hyvät fiilikset täällä, kunhan ei taas tippuisi kovin korkealta..
Nyt vaan odotellaan tapahtuuko mitään, olis pv 7 oviksesta. 

Serah - Suuren suuret Onnittelut plussasta!

Tsemppiä kaikille!

norelli: eli mul on sitte alkanu kkm lälkeen sama homma kun sulla.
ootko käyttäny ovislaskuria?
Kun ensin laitoin menkkojen alkamispäiväksi sen pv kun se "outo"valkovuoto alkoi. ja se näytti oviksen olevan 11.10. eli tänään. mut sit kun laitoin varsinaisen vuodon alkamispäivän niin se näytti et 13.10. on ovispäivä. testasin kuitenkin tänään niin tyhjää se näytti (mietin vaan, että oisko tavalliset viiva-tikut paremmat kuin toi digitaalinen,jossa on joko tai vastauksena).
wilmuska: no niin, nyt sitten ootellaan :)) toivottovasti saitte Todellakin hyödynnettyä sen :))emoticon

plussatuulia kaikille+++++emoticon

Angiella: Oon päivitelly aina tän sivuston laskuria joo, ensin taisin laittaa aina sen pienen vuodon mukaan, mutta nyt oon laittanut sitten sen mukaan millon ne ihan selkeesti alkaa. Tikkuja en tosiaan oo käyttäny ikinä ennen, että ehkä se nyt tässä selviää miten se ovis sieltä tulee ja miten laskee jatkossa. En tiiä, tuntuu hirveen vaikeelta laskeskella näitä vaikka eihän se niin vaikeeta kuitenkaan oo :) Toivottavasti saat oviksen bongattua ja hyödynnettyä!! :)

norelli: niin :) tuntuu vaan, että oviksen tikuttelu saa enemmän stressiä aikaseks..kun miettii et joko tänään,joko nyt,joko kohta.. no mut kokeilen nyt tässä kierrossa kuitenkin bongata sen tikulle,kerta on aloittanu jo :)))
Kiitos ja hedelmällisiä päiviä sinne kans! :)

Angiella: Mulla on nyt keskenmenon jälkeen ollut omituiset menkat, eli vuotoa vaan eka päivä ja sitten tupruttaa loput päivät, välillä yks päivä välissä ettei tule mitään ja sit taas jatkuu. Tässä kierrossa yhteensä kuusi päivää, vaikka normisti mulla menkat kestää 3-4 pv. Gyneni oli sitä mieltä, et keskenmenon jälkeen ottaa vaan oman aikansa, et kroppa palautuu ennalleen. Tosi inhottavaa vaan tollanen pitkittynyt vuoto. Mäkin oon käyttänyt sitä Clear Bluen digiovis konetta, musta se on hirmu kätevä. Vaikka viimeksikin tuntemukset alkoi olemaan, et nyt ovuloin, kone näytti tyhjää ruutua. Mietein, et mahtaaks tää toimii ja varmistin tikuilla ja eikä tullut niilläkään tasavahvat viivat. Lopulta kun sain hymynaaman, tuntemuksetkin vahvistui, et kyllä se kone vaan tiesi. Ite olin liian hätäinen ja olis mennyt päivät väärin. :) Olipa sekava sepustus, mut mun mielestä se on luotettava ja kätevä. Ja tulee niin hyvä mieli kun se :) tulee siihen.

Wilmuska: Hienoa, et siellä ovis bongattu, nyt vaan toivotaan parasta! :)

Norelli: Mun mielestä on mukava tsekata ovista, et tulee hyödynnettyä varmaan oikeat päivät. Ja sit jos tuntuu hankalalta niin jätät sit vaan tikut pois. Ja varsinkin jos kierroissa on heittelyä niin on se musta kätevää. Tietty sit tulee tutkittua oireita vaan entistä tarkemmin.

Omaa: Täällä kp 10 menossa. Kävinnyt nyt siellä gynellä varmistuttamassa, et kaikki oli hyvin - ja olihan siellä. Limakalvo oli ohut, mutta juuri sellainen kuin näillä päivillä kuuluukin olla. Oikealla puolella oli munasolu kypsymässä ja hyvän kokoinen, kuulemma joku johto follikkeli tai jotain sinnepäin. Sitten opein jotain uuttakin, oon aina luullut, et ovulaatio on vuorotellen eri puolilla, mut kuulemma se voi olla useamman kierronkin samalla puolella ja sitten vasta toisella. Oikea munasarja ovuloi kuulemma useammin kuin vasen. Taas viisastuin. Ihan helpottavaa, ettei mitään löytynyt, mutta nyt mikään ei selitä mun omituisia menkkoja. No toivotaan, et tässä kierrossa tulee normaalit menkat tai sitten ei ollenkaan. Yritän mennä rennolla asenteella ja hyvin mielin. Noh, katsotaan kuinka kauan. :)

Moi,

pikkutonttu, hyvä että sulla on kaikki hyvin :) Kiva kuulla tuo asia ovulaatioista. Oonkin miettinyt, miksi oon nyt tuntenut oviskivut selvästi useammin oikealla puolella kuin vasemmalla. Ilmeisesti siitäkään ei sitten tarvitse huolta kantaa :)

Angiella
, oon kuullut neuvottavan, että kiertopäivä 1 on se, jolloin kunnon vuoto alkaa. Vaikka aluksi tulisi tuhrua tms, niin uusi kierto alkaa vasta kunnon vuotopäivästä. Kannattaa merkkailla ne tuolla periaatteella, niin ei tuu sekaannuksia lääkärissä tms.

Wilmuska, siellä onkin sitten jännittävät ajat edessä. Tsemppiä!

norelli, tsemppiä oviksen odotteluun...!

Täällä mennään kai viimeistä kiertopäivää. Eilen illalla tuli jo tuhrua, että siinä meni kyllä aika hyvin toiveet plussasta. Yöllä oli kans tullut pikkusen ja vielä aamullakin, mutta sen jälkeen ei oo punaista näkynyt. Että ei nyt ihan varmaa vielä oo, mutta kaipa se täti kumminkin sieltä huomenissa hyökkää. Eipä tässä mitään oireitakaan oo ollut. Paitsi palelua ja väsymystä ja semmosta. Illalla ja aamulla otti vähän päähän, mutta nyt on jo paremmat fiilikset. Kyllä se tästä. Ehtiihän sitä toistekin olla raskaana.... tosin mä olin jo laskeskellut et laskettu aika olis ollut just kesäpäivänseisauksena <3 Mut ehkä seuraava osuu sit unikeonpäivään tai jotain, aina sitä jotain keksii :D

pikkutonttu:  tais vaan oikeesti mennä pikkasen kroppa sekaisin kkm jälkeen.. onneks nyt on kaikki oudot vuodot loppu.
hyvä juttu, että sulla kaikki on siellä kunnossa :)
ajattelin mennä sit kans gynelle, jos ei tästä kierrosta tärppiä tuu..
elenna: toivottovasti se on jotain muuta tuhruttelua,eikä tarkoita tulevaa tätiä..
sekä väsymys ja palelu voi olla jotain muuta kuin flunssaa.. jos ei täti oo huomenna kunnolla tullu, nii testaile ihmeessä! Sydämellisesti toivon,että tulis sulle se plussa:)
mä oon laittanu siihen laskuriin sen kunnon vuotopäivän ja se näytti  oviksen olevan 13.10. katsotaan sitten silloin :)

Takaisin