Yritystä keskenmenon jälkeen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja j.n
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
elenna, voihan miinus. Mutta taitaa olla aika yksilöllistä tuo hcg:n nousu, ei se hidas nousu kai mitään huonoa välttämättä tarkoita. Huomenna olet viisaampi. Noi oireet on kyllä tosi hankala juttu, varsinkin kun alkaa oikein kuulostelemaan oloaan niin sit bongaa kaikenlaista.. 
Mutta aikaistahan se testi on tehdä ennen kuin menkkojen ees kuuluis alkaa. Monella näkyy plussa vasta kun viikonkin myöhässä.
Fiksua jäädä kotiin, liian moni menee kipeänä töihin. Flunssastakin voi saada vaikka mitä jälkitauteja ja sit siellä töissä tartuttaa vaan turhaan muutkin. Paranehan pian! 

Mulla tuli ovulaatiotestiin jo haalea viiva ja vasta kiertopäivä 11, pitää tänään alkaa tositoimiin jo ettei vaan mene ohi!  

Löysin nyt googlesta ainakin jonkun, kellä on ollut keskenmenon jälkeen pahoinvointeja seuraavissa kierroissa. Sellasta se varmaan mullakin sitten on, hormonit jotenkin sekaisin. Toivottavasti täti tulisi huomenna ja viipyisi asiaankuuluvan monta päivää... ellei nyt sitten kuitenkin olisi raskaus alkanut onnistuneesti. Pääasia, että homma selviää varmaan lähipäivinä. Toivon tosiaan, että limakalvot olisivat jo kunnossa.

Niin, en sit tiiä onko mulle vaan ominaista, että hcg nousee hitaammin, vai liittyikö se jotenkin siihen tuulimunaan viimeksi. Molempi lienee mahdollista. Sain siis 4+2 erittäin herkkään testiin ihan olemattoman haamun, ehkä nyt näkyvän kumminkin. Ja digiin raskaana 1-2. Sitten 5+0 päivänä tuli jotain veritippoja (kauhea paniikki ja ehkä se sit tosiaan menikin silloin kesken). Liuska näytti kuitenkin jo selvempää viivaa, mutta haaleaa kuitenkin. 7+0 sitten näkyi ultrassa pelkkä ruskuaispussi. Silloin näytti testi tosi vahvaa plussaa. Eli hcg kumminkin nousi sinne asti, mutta niinhän se kai tossa tuulimunassa tekee, koska siinä istukka kehittyy. Neuvolan täti sanoi, että 4+2 olisi pitänyt tulla jo ihan selvä plussa. Mutta eihän ihan kaikille tosiaan tule.

Toivottavasti saisitte evo oviksen hyödynneltyä kivasti :) Jos se olisi minun tekemä testi, niin ovispäivä olisi varmaan jo huomenna, viimeistään ylihuomenna :) On aina kiva, kun sen bongaa. Ja sit tietää, milloin kuukautisiakin sopii odottaa. Vähemmän päänvaivaa minun mielestä.

elenna, toivottavasti selviää pian tuleeko kunnon plussaa vai kunnon menkat, odottaminen on kamalaa! 

No joo. Eilinen oli täysi fiasko. Mulla on nyt myös flunssa ja lisäksi oli jotenkin nihkeä ilmapiiri kotona ja sitten riideltiinkin. Eli ei olla ovulaatiota hyödynnetty. Saattoi jo mennä sivu suun sillä äsken tein o-testin ja siinä tasan yhtä vahvat viivat. Voi perse.

Hei kaikille pitkästä aikaa!

Ensinnä hirmusti onnea plussanneille!!! <3

Täällä kahdet menkat ollu km:n jälkeen. Kierto nyt pitempi kuin ennen km, luulin jo vaikka mitä, kun oli muutaman päivän "myöhässä" ja sellasia mukaoireitakin ilmaantuu aika-ajoin.
En oo tehny mitään testejä, yritän olla sillai muka huoleton.. ;)

Siinäpä ne tärkeimmät, tsemppiä kovasti kaikille yrittäjille!

evo, eihän se ovis vielä ole mennyt ohi, jos tänään oot saanut yhtä vahvat viivat. Eikös se tarkoita, että ovis on nyt tulossa? Mulla jos tulee ovisplussa aamulla, niin oviskivut tulevat sitten iltapäivällä tai illalla. Eli luulisihan tänään vielä ehtivän :) Jos et oo liian kipee siis.. Harmi, että sinnekin se flunssa sitten tuli :(

Wilmuska, kiva kuulla sinustakin :) Hyvä, että jos pystyt menemään sellaisella aika rennolla meiningillä. Mulla ei tuo huolettomana olo oikein onnistunut...ainakaan testien suhteen. Mutta koitan ajatella, ettei haittaa jos ei heti tärppää. Haluun kuitenkin seurata tilannetta. Toivottavasti teillä tulis jo pian hyviä uutisia.

Edelleen odottelen tätiä täällä. Tänään sen pitäis oviksen mukaan tulla, mutta mistäs tuosta tietää. Rintoja vähän jomottelee. Jos ei tätiä näy, niin ehkäpä taas huomenna testaan. Tai joku päivä. Flunssan puolesta alkaa olla vähän parempi olo, mutta en kyllä terve oo vielä.

No niin tietysti elenna, oon vähän noviisi näissä testijutuissa + myös kovin kärsimätön... Pitää lepytellä miestä kun tulee töistä.. ;)
Lupaavaa että menkat pysyy poissa, jomottelukin saattaa enteillä plussaa? Kerrohan kun teet testin että mikä on tulos! Hyvä että flunssa on laantumassa. Itse tässä tunnustelen että mikä on olo..ei taida mikään ihan kamala tauti olla kyseessä kun on vain kunnon nuhan ja päänsärkyä.
Wilmuska, mahtavaa että pysyt noin tyynenä, minä olisin testannut jo monella merkillä moneen kertaan :) 

Tänne tuli kans täti aamulla :) Oon ihan helpottunut oikeestaan. Seuraavan kerran kun olen raskaana niin haluan vahvan plussan enkä mitään haamuliinia kuukautisten jäätyä jo pois. Ens kerralla ei sitten sitäkään tarvi miettiä, aloitettiinko yritys liian aikaisin. Jos tulisi taas keskenmeno niin se johtuisi sitten jostain muusta. Itse asiassa mä luulisin, että nytkin raskaus yritti alkaa. Oireet olivat niin vahvat dpo6 alkaen, sitten ne alkoivat vähän vähentyä (ainakin oksetus-olo), ja sitten täti oli vielä pikkuisen myöhässä. Nyt vaan toivon kovasti, että täti viipyy täällä tarpeeksi kauan, mikä tarkoittaisi limakalvojen olevan jo kunnossa.

evo, miehille onkin mukavaa aikaa tämä yritys, kun niitä houkutellaan ja vikitellään kaikin keinoin (tai no ehkei se aina oo pelkästään mukavaa). Mä oon ainakin sortunut jopa niinkin epätoivoiseen kuin "tuotko sen koneen tänne sänkyyn niin katsotaan yhdessä sitä urheilua" :D Toimi kyllä ihan hyvin...mut ei se kyllä niin romanttista ollut. Toivottavasti tekin saitte sovittua jo riidat?

elenna ja evo, täytyy tulla tänne myöntämään, että eilen sit heti tsekkailin netistä kaikenmoisia testejä.. en kuitenkaan VIELÄ tilannut mitään . Että semmonen rento meininki.. ;) Tänään vähän rintoja jomottaa.. mitähän seki tarkottaa...!
Ei täälläkään aina niin kovin romanttista ole tuo toiminta, mutta pääasia että sitä on.. :D
Jokos riidat on sovittu?

Hienoa että osaat suhtautua alkaneisiin kuukautisiin noin kypsästi elenna :)
Mulla pyöri ihan samat ajatukset silloin kun ekat menkat sit alkoi km jälkeen - tavallaan oli helpottunut ettei ollut raskautunut ennen ekoja menkkoja kun kerran lääkärissä ja neuvolassa nimenomaan olivat suositelleet niitä menkkoja odottamaan. Siinä sit sais syytellä itseään jos olis vaikka jotain käynyt. 
Sitä ei kai mistään voi tietää että yrittikö sulla raskaus alkaa vai ei? Ne sun oireet oli kyllä aika selkeitä raskausoireita...niistä päätellen siis ihan mahdollista.
Näkeekö muuten sen limakalvon paksuuden oikeesti ultralla kun moni on mun mielestä jotain siihen suuntaan maininnut? Toivottavasti tulee normimenkat ja normikierto :)
Repesin kyllä tuosta sun "tuotko sen koneen tänne sänkyyn..."-jutusta :D 

Joko olet testannut Wilmuska

Täällä on riidat sovittu :) Ehkä eilen tai tänään ovulaatio, ainakin juilii.
Eilen ovelana ehdotin että jos vaikka hieroisin vähän hänen hartioitaan. Esimerkiks alasti. Hehee. Suostui ;)

Ei sitä varmaan mistään tiedä näin jälkeenpäin, oliko raskaana vai ei. Ehkä testi olisi sen näyttänyt, jos olis aiemmin testannut, mutta en viitsinyt...  Teen varmaan vielä varmistustestin menkkojen poistuttua. Mun mielestä se on hyvä tehdä tällaisissa hämärissä tilanteissa. Vuoto on kyllä aika runsasta ja muutenkin aamulla oli taas sellainen huonostivoiva olo. Kyllä musta tuntuu, että se raskaus yritti alkaa. Toivottavasti varhaiset keskenmenot ei oo mun erityisongelma. Mutta niitähän kuulemma tulee tosi paljon (siis ennen kuukautisia tapahtuvia). Vuodon määrästä päätellen limakalvot alkaa kyllä varmaan olemaan ihan hyvässä kunnossa :)

evo, kyllä ultralla taitaa nähdä aika hyvin sen limakalvon paksuuden. Kaavinnan jälkeisessä ultrassa lääkäri ainakin sanoi mulle "limakalvon paksuus on 3mm, kuukautiset tulee ehkä joskus kuukauden päästä". Ja sit joskus aiemmin lääkäri kanssa sanoi, et mun limakalvo oli ihan tarpeeks paksu, mut se oli just se kierto kun kokeilin greippimehua, että en sitten tiiä johtuiko se vaan siitä. Olisi kyllä kiva tietää. Siitä tuli kumminkin tosi pitkä kierto, joten en viitsinyt sen jälkeen juoda sitä mehua.

Hei kaikille!!
Olen seurannu tätä ketjua jo jonkuu aikaa..
Pahoittelut kaikille km kokeneelle!! ja onnea plussanneille!!!
Mulla oli kkm ultrassa viikolla 11+ huomattiin että vastaa viikkoja 8+ eikä sydän lyöny.. siitä on 3 viikkoa, huomenna menossa verikokeisiin.. ja vuoto loppunu jo kokonaan (lääkkellisellä tyhjennyksellä mentii). Kovasti haluan raskautua taas ..mutta ajattelin kuitenkin oottaa 1 menkat. Mitenkäs nopeasti teillä on menkat alkaneet? 
Huh, toivottovasti kaikki ollaan kohta odottavien ketjussa :)

Heips!

evo, en ole vielä testaillut, ei uskalla. Odottelen, josko täti tulee ihan ajallaan ja sen jälkeen tilaan kaikki ovistestit mitä löytyy..! Rintoja juiminu kyllä muutaman päivän, mutta johtuneeko sit tulevasta tätistä vai jostain muusta.. täytyy vielä odotella.

Angiella, pahoittelut km:sta ja tsemppiä uuteen yritykseen! Mulla alkoi menkat suht. normaalisti km:n jälkeen, olisko ollu 3 vkoa.. seuraava kierto oli sit vähän pidempi.

Yrittämisen riemua kaikille!

Moikka,

Wilmuska, toivotaan, että täti jättäisi tulematta sinne tällä kertaa... jos vaikka nuo sun tuntemukset olisivatkin hyvä merkki. Eipä näistä koskaan tiedä... Tsemppiä odotteluun!

Angiella
, tervetuloa ja isot pahoittelut keskenmenosta :( Mulla alkoi kaavinnan jälkeen sellaset tosi tosi niukat menkat kolmen viikon päästä, sit sen jälkeen tuli ihan normaali kierto 30 päivää. Toi lääkkeellinen tyhjennyshän on kropalle kuulemma hellävaraisempi, että jos vaan on kaikki tullut ulos niin kyllä varmaan seuraavat kuukautiset tulee sullekin ihan normaalisti (ehkä ne voi vähän myöhästyä?) Ootko jo saanut verikokeiden tulokset?

evolle kanssa tsemppiä nyt sitten loppukierrokselle :)

Mulla kesti nyt aika vähän aikaa noi kuukautiset (3 päivää + neljäntenä vähän tuhrua), mut toisaalta 2 ekaa päivää oli tosi runsasta vuotoa. Sen jälkeenkin on vielä noita rintoja vähän jomotellut, mutta jos se vaikka menis ohi tässä. On tää kroppa vaan ihmeellinen. Tein varmistustestinkin ja nega oli (onneks?). Mukavahan se kyllä oli, ettei tarvinu kauaa kärsiä vuodosta :) Fiiliksetkin on ihan hyvät taas, välillä oli vähän alakuloisempiakin hetkiä. Jos onnistuis vaikka ajatella taas vähän vähemmän tätä yritystä...ovikseen asti.

Mukavia syyspäiviä kaikille!

Moro

Tervetuloa Angiella ja pahoittelut kkm:sta, ei ole helppo tilanne :(
Joko on menkat alkaneet? Mulla tais mennä vastaavan tilanteen jälkeen (kkm np ultrassa(12+2) todettu ja vastasi n.8+3, lääkkeellinen tyhjennys kotona) aika tasan 4 vkoa.

Wilmuska: Joko NYT testasit ;)

Elenna: Tsemiä uuteen kiertoon! Aika vuoristorataa tuntuu omatkin tunteet heittelevän, välillä on ihan tavallisen hyviä päiviä kun on puuhaa ja sit taas joku aamu ei tee mieli nousta sängystä lainkaan. Joku tuolla toisessa ketjussa puhui OFF-nappulasta - se olis kyllä tosi kätevä kun vois kääntää ajatukset tämän vauva-asian suhteen ihan off-tilaan lukuunottamatta sitä ovulaation aikaa. Ihan turhaa pähkäilyä ennen ja jälkeen O-hetken.

Täällä tosiaan tuskaillaan kun kp19 ja yritän kuulostella ja ihmetellä että miten käy, tärppäskö. Aikaistahan sitä on sen kummemmin miettiä. Viikon päästä sit voi vaikka huvikseen testata. Meillä jäi kyllä vauvantekohommat aika minimiin, oisko kaks kertaa peitot heilunu. Eihän se toki tarvii kuin sen kerran mutta jotenkin on sellainen olo että tuskin tulee plussaa tästä kierrosta.

Kiitoksia kaikille vastauksista..emoticon
Kävin eilen verikokeissa ja ne sano et lääkäri soittaa tänään VAIN tarvittaessa. oon kyl raskaustestillä testaillu niin pari päivää sitten oli melkein huomaamaton se toinen viiva. Ei oo menkkoja näkyny, mut innoissaan niitä oottelen kylläkin.. tosin toi jälkivuoto on loppunu vast n. 4pv sitten. Lasketaako uuden kierron alkaneeksi niitten lääkkeiden ottopäivästä vai jälkivuodon loputtua?
evo: testaa sitten ihmeessä. vaikka olikin sitä pupuilua vähän niin olishan se voinu tärpätä! pidetään peukut!:)
elenna: ei niistä menkoista taitaa ikinä tietää km:jen jälkeen.. miten ne tulee, millaisina jne.. toivotaan kovasti että ens oviksesta kaikki tosiaan onnistu!!
wilmuska: testailee sitten kun siltä tuntuu.. minä en malttais ootella ja testailisin vaikka joka päivä:)
nyt me ollaan käytetty "kumisaappaita" mut kun ne ekat menkat tulee niin sen jälkeen yritetään heti! :)
Oon muuten jostakin kuullu et toi pellavansiemenöljy(kapselit) on hyvät verisuonille muuten ja limakalvoille hyvä apu vahvistukseen km:jen jälkeen.. oon popsinu niitä ja multivitaa . en tiiä onko niistä kauheasti apua raskautumiseen, mutta jotenkin tuntuu vaan ettei pahitteeksi ole. Ootteko te kokeillu vitamiinivalmisteita tai muuta?

Aurinkoisia ja hedelmällisiä päiviä teille kaikilleemoticon

Moikka,
mitäs tänne kuuluu kaikille?

Mä oon lopultakin päässyt eroon noista "raskausoireista", mitkä jäi vaivaamaan vielä kuukautisten jälkeenkin. Ehkä mun kroppa on vaan yliherkistynyt tai jotain. Tollaset epänormaalit asiat huolestuttaa aina jonkin verran. Mutta nyt on hyvä taas :) Viime päivinä on jopa ajatukset ollut muuallakin kuin ainaisesti pyörimässä tämän lasten saamisen ympärillä. On sellainen eräänlainen "välinpitämätön" fiilis. Täällä foorumilla osaan ainakin ihan sujuvasti pyöriä ilman että sen kummemmin rupean "kuumeilemaan"... ajattelen itseni ikäänkuin sivustaseuraajana tai tänne jämähtäneenä.

Angiella, toivottavasti sulla ei ollut sitten siinä verikokeessa mitään mainittavaa. Kierto lasketaan yleensä alkavaksi ensimmäisestä kunnon vuotopäivästä, eli varmaankin se lääkkeitten ottopäivä. Toivottavasti kuukautiset saapuvat pian :) Kiitti vinkistä noista pellavasiemenöljykapseleista...pitäisköhän googlailla vähän mitä niistä sanotaan... oon kyllä vähän epävarma kovin paljoa mitään luontaistuotteitakaan käyttämään... Raskaus ja imetys -monivitamiineja kyllä syön, niitä missä on se 400 ug foolihappoa.

evo, teillä alkaakin olla kohta jännittävät ajat kuukautisia odotellessa... tsemppiä odotteluun. Jos ei nyt tärpännyt niin toivottavasti pian kumminkin!

Wilmuska, tuliko täti?

elenna: itselläni oli kaavinta kesäkuussa ja meni melkein kuukausi ku oli raskaushormonit kunnossa.. Rinnat oli pitkään kipeenä vaikka kaavinnasta oli jo melkein 3 viikkoa aikaa.. Kuukautiset alko sitten kaavinnasta 31 päivän jälkeen ja sen jälkeen kierto on pysynyt siinä 31ssä päivässä.. Tsemppiä sinne!:)

Moi!

Elenna ja evo, eipä tarvinnu taaskaan testailla.. tätihän se sieltä tuli. Vähän sama tunne kuin elennalla, että oliskohan se raskaus yrittänyt alkaa..? Nyt tarvisin kans sen OFF-nappulan tänne, on sen verran turhauttavaa... Tänään on fiilikset aikalailla matalalla, mutta kaippa se siitä taas nousee.
Kävin kuitenki tilaamassa nyt niitä ovistestejä, niin onpahan jotain mitä odottaa! ;)

Mitäs teille ja muillekin kuuluu?

elenna, tuo on hyvä että ajatukset pyörii vähän muuallakin kuin raskausasioissa. Menee varmaan vähän puuskittain tuo "innostus" tähän asiaan. Me ollaan yritetty tätä kakkosta nyt aikalailla vuosi. Aluksi ei niin tosissaan mutta ilman ehkäisyä oltu siis vuosi. 

Moni joka on samoihin aikoihin alkanut vauvaa toivomaan työntelee vaunuja. Nyt olisin jo viikolla 19+2 jos kaikki olisi sujunut hyvin. Mulla taitaa olla tänään vähän huonompi päivä kun miettii näitä normaalia enemmän. Nyt jos tästä kierrosta olis tärpännyt (siis en tiedä vielä kun kp24) niin laskettu aika olis täsmälleen sama kuin esikoisella. Se kesken mennyt olisi syntynyt mun syntymäpäivän aikoihin. Jotenkin tää syksy vaan on tällaista aikaa että märehtii ja murehtii :(

Nyt on ollut outoa menkkajuilintaa jo nelisen päivää(?) ja viluttaa kovasti. Olispa nää oireita uudesta vauvasta. Ei meinaa ajatus pysyä kasassa kun sitä toivoo niin kovasti.

Olipa omanapaista taas. Pakko kirjoittaa ajatuksia "julki". 

Wilmuska, en huomannut sun postausta ollenkaan!
Voi harmi kun ne menkat alkoi :( Voi olla että tosiaan raskaus on yrittänyt alkaa. Mä kans kaipaa sitä OFF-nappia... Tsemppiä sinne! 

Ja sulle Mamis88, pahoittelut keskenmenosta :(

Takaisin