Yritystä keskenmenon jälkeen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja j.n
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei kyllä se täti nyt tänne tuli. Kp1 yk3 tai kaikki laskettuna yk14. Ehkä pääsin yli nyt tästä jo, nyt on ainakin ihan hyvät fiilikset. Mulla on se yks kaukomatkakin tulossa niin ehkä parempi näin. Välillä meinaa vaan tulla sellasia paniikkitunteita, että tää ei onnistu ikinä (tai pitkään aikaan). Mut täähän oli vasta toinen yritys keskenmenon jälkeen. Pitää antaa nyt ainaki se puoli vuotta tälle aikaa. Etenkin kun mulle tehtiin se kaavintakin...

Angiella, tsemppiä siis ovispäiviin...sehän olis jo huomenna :) Se laskurihan on kumminkin vaan suuntaa antava, tosin jos sulla oli tarkka kierto niin voi osua aika oikeaankin. Mutta kaikilla ei välttämättä oo tasan 14 päivää se kierron loppuosa, eli ovis voi olla hieman myöhemminkin. Mutta nyt sitten yritystä kehiin tulevina päivinä :)

tääl yrityksen alotusta odotetaan ku ekat menkat km jälkeen vaan venyy... voin sanoa että täällä hormonit ja kierto ihan päin mäntyä ku nyt menkkojen kesto jo 31pvä, josko tää loppuis kohtapuolin et pääsis yrittää... tuo diagnoosi menkat tuli ihan sairaalan lääkäriltä (vaikutti tyhmältä ku saapas ja pata laiska)...rautakuurin ain hoitajalt sairaalas sentää ja foolihappoa on kotona ennestää... inshallah kaikki saadaan plussa pian :)

Gatusa, kurjaa tuollainen vuotaminen :( Toivottavasti loppuu pian! Jaksamista!

Tänään on ollut vähän ikävä olo, flunssa meinaa taas iskeä. Josko menis nyt lepäilyllä ohi. Edellisestä ei oo kovin kauaa ja se oli aika sitkeä. Kp2 ja menkat vaikuttaa ihan normaaleilta tähän asti. Viimeks oli normaalia runsaammat mutta lyhyemmät.

kiitos elenna :) yritä sinäkin jaksaa. siel on kuulemma aikas kylmät oltavat jo jos verrataa mun olosuhteisii. äippä valitteli vähä viileyttä ni tuumasin et mein päivälämpötila on siel 30 hujakoil ja aamu 25 klo 06 katottuna...
toivottavast tää vuoto tosiaa loppuis pian et pääsis yrittää taas et  josko tärppäis ja pysyis matkas. varmaan kokeilen täl kertaa tarvittaes progesteronia oviksen jälkee taass vaihteeks jos auttas.  tääl o hiukka korruptoitunu systeemi kun saat ilman reseptii apteekist progesteronia jos tunnet jonku joka sattuu pukeutuu pukuun, antibiootin nimen jos tiedät ni saat vaikka olis resepti oltava normaalist... toisin sanoen olet oma lääkärisi täällä...että on ikävä eurooppalaist terveydenhuoltoa...

täällä yritystä joku aika takana.... manannu oon kuinka kauan viel on keskenmenon jälkeen kroppa sekasin.... kunnes eräs täällä vinkkasi et voisikin jo olla tärpänny..... eli maanataita odotellessa.... käväsen hakee testin ja toivon et näyttää plussaa :) km:n jälkeen ekat menkat oli normaalia pidemmät ja runsaammat.... toiset jotka alko tiistaina oli eka päivä normaalia hiukan niukempaa vuotoa ja sen jälkeen ei pal mitään olekkaa tullu... toki pientä tuhrua mut ei siis mainittavaa vuotoa... mitään raskausoireita ei kyl oo.... no voi ku se maanantai olis pian :)))))

elenna: eli sulla tais olla nyt ne sun normaalit menkat, hyvä hyvä, ovista nyt sitten bongailemaan kun on sen aika ja paljon paljon plussatuulia!!
Kohta pääset lomalle, sehän on ihanaa!! Nollaa sitten kaiken siellä, keskity maisemiin, luontoon ja hyvään ruokaan! Se on parasta terapiaa ainakin mun mielestä!
Ja kyllä se vauveli sieltä tulee! Ainakin minä tunnen monta pariskuntaa, joilla kesti vauvantulo yli vuoden toisilla ja melkein 2 vuotta tosilla. Ootko muuten kokeillu pre-seediä? se on se liukuvoide "raskautta haaveiliville"
Gatusa: hei sulle, toivottovast pääsette kohta jo tosihommiin :) mites muuten toi progesteroni.. mihin sitä käytetään? ootko aikasemmin kokellu sitä?
Sontsa: hei myöskin sulle :) pidetään peukut maanantaina sitten!! :)

Plussatuulia meille kaikille ja PIAN!!! emoticon

angiella: progesteroni eli keltarauhashormoni. kp 15-24 (1 pilleri/pvä) jotta kierto normalisoituu, söin suomessa ollessani ja tärppäs ekast kierrost niiden kans mut meni kesken alussa. progesteroni auttaa limakalvoa paksuuntuu ja tekee otollisemmaks kiinnittymiselle. tääl missä mä asun ni apteekist antovat progesteronin joka pistetää lihakseen eli vuodon loppumista odotellessa, haluun saada normi kierron koska mulla kierto oli sellai 37 pvä ennen vikaa keskenmenoa. 
elenna: toivottavast tärppää pian sulla, oot toivonu ja yrittäny niin kauan jo pienokaista kuten minäkin...

Sontsa: Toivotaan, et plussasta olisi kysymys mut kuulostaa kovin tutulta mun menkkojen kanssa. Täällä kans kahdet kuukautiset kkm jälkeen olleet ja molemmissa niin, et ekana päivänä vuotoa, mut ei todellakaan omaa normaalia runsasta vuotoa ja sitten seuraavat päivät vaihdellen pelkkää tuhrutusta tai ei mitään. Kävin lekurilla ja hän meinas, et kroppa vaan ei ole vielä toipunut kokemastaan ja nyt kp 10 kaikki onneksi näytti olevan ihan hyvin eli toivon, et seuraavat menkat olisivat normaalimmat. Sulla näkyy vielä tuo sinun pikkuisesi tickeri olisiko sinullakin ollut maaliskuussa la, muistelisin, et itellä alkais tänään 20 rv jos ei olisi luonto päättänyt toisin. :´(

Elenna:
Hyvä, että siellä menkat normaalin tuntuiset, seuraavassa kierrossa on hyvät mahdollisuudet onnistua kun kroppakin normalisoituu.  Nyt on kyllä ollut paljon flunssaa liikkeellä, itelläkin vielä vähäsen vaikka 3 viikkoa jo kestänyt. Onneksi kuumetta ei enään ole. Hus pois flunssa sieltä.

Gatusa:
Ompas siellä vuoto kestänyt kauan. Hui! Toivotaan, et kohta loppuu tai alkavat tutkia, että mikä mättää! Toivotaan, että keltarauhashormoonista on apua kun uuteen yritykseen pääsette!

Täällä kp 13 ja eilen ja tänään ovista testattu, mutta vielä ei ole tasavahvat viivat vaikka aika tumma viiva tänään olikin, että eikön se sieltä ole huomenna tai ylihuomenna tulossa. Sitä odotellassa. :)

joo mul o ainaki ollu iha helveti sekasi kaikki.... en tunne enää omaa vartaloani.... ja tavallaan en odota et plussa tulis mut tavallaan odotan..... no mut joo :) mulla oli ekat menkat joku 10 päivän järkky vuoto... luulin jo et vuodan kuiviin :( huomasin kans et näkyy enkä nyt saa sitä ees pois :( olis la ollu 6.3..... harmi vaan ettei viel ollu tarkotus et meille tulee vauva. no kaippa meistä jokainen vielä saa sen oman nyytin syliin <3 :) ja ilmoittelen tänne sit taas jossa välis et mitä testi näytti :)

Moi,

sontsa, kiva jos tuut kertomaan sen testituloksen. Toivottavasti oliskin plussa siellä. Mutta eipä noista tiedä. Mäkin oon tehnyt jo pari kertaa testin menkkojen jälkeen, kun on ollut pari niin outoa tapausta, mutta negoja olivat. Oliko sulla ollenkaan kuukautiskipuja nyt? Oon miettinyt, voiko niitä olla valemenkoissa. Mulla jatkuu nyt kolmatta päivää ihan kohtuullinen vuoto, joten kai tää melko normaalia on.

pikkutonttu, niinpä...onneks nyt ainakin kolmatta päivää jatkuu tuo vuoto suht koht normaalina mielestäni, tosin pelkäänpä että on vähän niukempaa kuin kuuluisi. Mutta pääasia, että ainakin menkat tulee säännöllisin väliajoin! Mulla on aika sekavat fiilikset tän uuden kierron osalta sen yhden reissun takia. Luulen, että mieliala tulee heittelemään koko kierron ajan. Mutta koitan ottaa rennosti. Taitaa ovis olla teillä ihan kohta tulossa :) Tsemppiä!

Gatusa
, kiitos. Minäkin toivon, että teillä seuraava raskaus alkaisi nopeaan ja onnistuisi. Oot saanut jo liikaa noita keskenmenoja yhden ihmisen osalle :( Täällä on nyt ollut sellasia +5 asteen päiviä ja yöllä saattaa pian mennä lähelle nollaakin. Aika sateinen syksy ollut.

Angiella, ei olla vielä kokeiltu pre-seediä. Ehkäpä alan sen reissun jälkeen kokeileen jotain poppaskonsteja, jos ei sitä ennen tärppää. Matkaa odotellessa on tosiaan vähän sekavat fiilikset, että mitä ees toivoisin. Joten ehkä nyt ihan oikeesti kokeillaan sitä tulee jos on tullakseen menetelmää. Matkaan on vielä jonkin aikaa, mutta saa siellä varmaan sitten ajatukset muualle ainakin.

Tää viikonloppu on nyt sitten mennyt lepäilemiseen. Ei oo mitään kunnon flunssaa, mutta aika vetämätön olo. Ehkä ens viikolla taas jaksaa, ja varmaan noi fiiliksetkin lähtevät taas nousuun kun päästään kohti kierron keskivaiheita. Nyt on kumminkin vasta kp3 ja mielialat ollu vähän sekavat. Toivottavasti osaisin olla stressaamatta nyt tämän tulevan kuukauden.

ei sellaisia kipuja ollut kun edellisis kuukautisis... pientä nipistelyä mahassa mut ei muuta....

sontsa: mullakin muuten olis ollu maalisvauva.. 16.3. oli la..
omaa: tänään oli jotain ihme nipistelyy alamahassa ja otin sen mun vimpon ovistikun ja mitä kävi.. ei se onnistunu.. näyttö vaa näytti jotain kirjan näköistä ja siihen osoiti joku nuoli, vaikka pitäähän siin olla joko tyhjä ympyrä, tai se hymynaama.. :(

no niin täällä taitaa kroppa olla niin sekasin ku vaan voi... aamulla olin ku härän kurkku ku leikataa auki ja sit väheni roimast ja loppu kokonaan sain alavatsakipua ja totesin et ei hitto tääl taitaa olla ovis samantien, pikkusen menee hermot... mut samal huvittaa et ei voi olla näin sekasin kyl. oviskivut tunnistan aikas hyvin mut miten ihmees samana päivänä ku vuoto loppuu ois se tai sit on kypsymiskipuja koko alavatsan ja molempien munasarjojen kohalla.
eli ei muuta ku yrittää... mulla ois ollu helmikuun alussa la jos ei olis menny kesken, nyt jos tässä kuussa tärppää ni keskellä ramadania ois la (tosin raskaanahan mä en paastoa inshallah) muutenki elo täällä melkei paastoamist...ainaki paino pudonnu :)
pitää jotai positiivist nähä ja huumoria keksiä...

Sontsa: Juu on kyllä tympeää, kun menkat tuolla tavalla temppuilevat. Meillä oli la 3.3, eli maalisvauvat olisi molemmille olleet tulossa. :( On niin surullista, kun niin odottaa ja sitten menettää. Noh, nyt toivotaan että uudet plussaat löytää meille ainakin ennen sitä maaliskuuta eiks vaan? :)

Elenna: Se on kyllä mukavaa, kun kaikesta huolimatta kierrot on pysyneet säännöllisenä, eli jotain positiivistakin. Ja juu mielialat kyllä tykkäävät tehdä oman lisänsä tähän yrittämiseen. Mulla ainakin vaihtelee niin eri vaiheissa kiertoa mitä mieltä oon. Joskus ajattelee, et tulee kun on tullakseen ja kyllä se sieltä tulee ja sitten tulee kauhee pettymys ja ei millään jaksa enään odottaa. Tää on niin tätä.

Angiella: Olipa huono tuuri, kun tuli joku virhe siihen koneeseen. Mä oon tehnyt nyt tässä kierrossa niin, et tikutan noilla halpis liuskoilla aluksi ja kun alkaa olee tasavahvat niin tarkistan sit sillä digitestillä, vähän turhaa, mut tykkään enemmän siitä digistä mut kun se on kallimpi niin haluun säästää sitä, ettei niitä menis kun mmuutaman maksimissaan yhdessä kierrossa. Vaikka kun tunnistan oviksen kyllä aika hyvin tuntemuksistakin niin toisaalta vois lopettaa koko tikuttamisen kokonaan. Mut sit jotenkin haluu olla varma. Nyt vaan tuntemuksien perusteella ovista hyödyntämään siellä. :)

Gatusa: Niin voihan kroppa olla pitkään sekaisin keskenmenon jälkeen, mut miksei ovulaatio voisi siellä olla tulossakin. Vaikea sanoa. Kurjaa kun siellä vuoto tuollalailla pitkittynyt. tsemppiä joka tapauksessa.

Terve taas pitkästä aikaa=) Mulla on nyt 2 kiertoa takana, viikon päästä pitäisi menkat alkaa taas. Tikuttelin ovistikkuja jonkun viikon ajan kun piti se ovis olla, mutta en saanut ainuttakaan plussaa ruutuun. Mikä pettymys. Silti oli sellaista ovislimaa, nippailua ym. Ja nyt tuntuu tosi oudolta alavatsassa koko ajan, paineen tunnetta ja ihme nipistelyä. Että tiedä sitten onko jotain pms oireita vai mitä...

Mulla on aika lyhyt kierto, 25/26 pv et voiko olla että se ovis olis tapahtunu heti menkkojen loputtua? vai miten mahtaa mennä kun ei sitä sillon ainakaan ollut kun piti:/ tuntuu tosi tuskaiselta odottaa viikko ja miettiä näitä mun vatsavaivoja ym. huonovointisuutta! tai sitten kuvittelen vaan kaiken.

heis kaikki... miten päivä alkanu? tääl mietitää tätä on off vuotoa ku eilen illal yhtäkkiä olin taas samas tilas ku aamul ja tänää aamul taas ei mitää mut vähä oikeet munasarjaa nippas, kirkast limaa jonki verra ja ois samantyylinen tilanne ku oviksen aikaa ellei ollu eile...josko tuo vuoto ois vihdoin ohi inshallah, tänää kuitenki sairaalaa tarkastuttaa ettei ol mitää viottunu pari kuukautta takaperin...
tulipa aamun varhaisina tunteina ideoi mitä vois alkaa tehä...jos saan materiaalia ni pistän huonekalubisneksen pystyy... hoitopöytiä, pinnasänkyjä jne... rakentelee ja lisäks sit koristeit ja koreja punois, olis tuloja mahollisest sentää jostaa ja kait se mieski saattas intoutua autteleen...ei ol koulutust alalle mut sen verra kasannu ja purkanu huonekalui et kyl niit osaa tehä ja muutenki tehny yhtä sun toista käsin vuosien varrella... :) tääl vois olla aika pal kysyntää ku pikkusia syntyy sen verra paljo näköjää tääl ja vasta synnyttäny ei jaksa välttämättä kyykkiä ja kumarrella hirveest... mielipiteitä ideast? (vaikka aiheen ohi meniki)

Voi harmi sontsa!:/ uutta yritystä sitten vaan kehiin.. voimia! :) ehkä se kroppa on vaan niin sekaisin vieläkin että menkatkin menee miten sattuu.

Gatusa, mun mielestä toi kuulostaa hyvältä idealta! Varsinkin jos kysyntää löytyy.

Mun alavatsakrampit jatkuu vieläkin... viikko niihin menkkoihin aikaa ja en kyllä yhtään tajua että voiko jo nyt olla kkipuja, ikinä ennen ei ole ollut muutakuin silloin kun ne alkaa. huoh. ehkä munkin kroppa on vaan niin sekaisin!

Luinkin ton uudelleen sontsa ja tajusin vasta nyt et toinen testi näytti plussaa, outoa! mistähän se johtuu.

Minäkin kyllä ymmärsin että kaks negaa tuli sontsalle. Mutta ehkä parempi niin, kun vaikka noi vuodot raskauden alussa voi olla harmittomia, niin kyllä niistä aina tulee mietittyä onko kaikki hyvin. Toivottavasti teillä pian alkaisi se uusi raskaus ja mieluiten ihan ilman mitään vuotoja. Tsemppiä.

ninspe, toivottavasti sulla on ovis tapahtunut. Ja toivottavasti noi sun oireet johtuiskin raskaudesta. Tuli kyllä vähän been there seen that fiilis kun luin sun viestin. Mulla tuli ekalla yrityksellä keskenmenon jälkeen ihan oikeesti raskausoireet viikkoa ennen menkkoja, mutta en ollut raskaana en. Enkä kyllä kuvitellut niitä oireita, ellei sitten alitajunta voi noin vahvoja oireita aiheuttaa. Että mikä vaan tuntuu olevan mahdollista. Evolla oli kanssa menkkakipuja viikon verran ennen menkkoja tässä just. Mutta toivottavasti sinulla nyt kumminkin ninspe sattuisi olemaan raskausoireista kyse! Ymmärrän kyllä niin hyvin että toi odotus ei ole helppoa. Mulla tuli silloin dpo6 ja siitä eteenpäin kunnon oksettava/huimaava olo ja rinnatkin oli kipeet ja kyllähän siinä viikossa jo kerkes päätellä olevansa raskaana. Sen jälkeen olin vähän hajalla kun menkat tuli ja ne oireet jatkui jonkin aikaa vielä sen jälkeenkin. Onneks nyt tällä toisella kierroksella ei tullut mitään erikoisempia oireita. Ehkä kroppa oli vaan sekasin tai sit se oli hyvin varhainen keskenmeno. Tsemppiä!

Gatusa, kyllähän maailmaan lapsia syntyy koko ajan, että ehkä noille olis kysyntää siellä teilläpäin. Itse varmaan tiedät parhaiten :)

pikkutonttu, jep tää on tätä. Onneks sen tietää, että fiilikset menee jossain vaiheessa myös ylöspäin. Kyllä se siitä sitten. Toivottavasti teillä sujuu ovispäivät kivasti :)

Angiella, tais tulla sitten joku virhe siihen testiin. Harmillista, mutta onneksi se ovis tulee ilman testejäkin. Toivottavasti tärppää! Mä oon muuten kanssa käyttänyt niitä ovistestiliuskoja, mitä saa mm. raskauskeijusta tilattua. Ovat halpoja ja tulevat tosi nopeasti.

Mua alko jo huolestuttaa, että menkat loppuu liian aikaisin, mutta kyllä sieltä tänäänkin jotain on vielä tullut. Jos vielä huomennakin joku tippa tulee niin ollaan jo aika normaalissa kestossa. 5-6 päivää on yleensä ainakin kestänyt menkat. Ennen raskautta taisi olla vähän runsaampia eli 6 päivää pitkiä, että ehkä tässä ei ihan siihen vielä päästä. Mutta 5 päivää ois kuitenkin jo sinne päin. Eli kp4 täällä. Ehkä se tästä.

Takaisin