Yritystä keskenmenon jälkeen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja j.n
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi Minniliini! Toivottavasti saavat huomenna tyhjennettyä kohdun kunnolla! Tsemppiä huomiseen päivään. Olen samaa mieltä sabetin kanssa, että terveydenhuollossa voitaisiin huomioida ja hoitaa kyllä huolellisemmin. Keskenmeno on jo psyykkisenä kokemuksena niin rankka, että pitääkö sitä sitten kärsiä vielä fyysisistä komplikaatioista.

MrsH kyseli pelosta liittyen raskauteen ja mahdolliseen keskenmenoon. Kyllä mä pelkään, jos seuraavakin raskaus menee kesken. Tosin pelkään ehkä vielä enemmän sitä, että en saa enää koskaan kokea raskautta. Kun on ollut yhden ainoan kerran raskaana ja se on mennyt kesken, niin pelottaa paljonkin, vaikka tiedän, että aikamoinen luonnonoikku pitäisi kai olla, jos uusi raskaus ei olisi enää mahdollinen? Kuitenkin luotto oman kehon oikeaan toimintaan on tällä hetkellä niin heikko, että repeäisin varmaan riemusta saadessani plussan ihan vain siitä syystä, että mun kehossa on alkanut uusi raskaus.

Tästä sitten "iloinen" aasinsilta omaan kierron vaiheeseen. Eli kp 24 dpo 8 ja tänään valkovuodon seassa vaaleanpunaista/vaaleanruskeaa. Eiköhän ole tämän kierron tuomio tässä selvä. Ensi viikolla soitan terveysasemalle ja vaadin tehtävän jotain tälle vuotohäiriölle. Keskenmenosta alkaa olla tasan puoli vuotta aikaa, joten eikö tässä ajassa pitäisi kierron pitäisi normalisoitua. Ei kai kukaan enää voi laittaa tätä keskenmenon piikkiin ja vaatia odottelemaan, että kroppa palautuu? Etenkään, kun kuitenkin toiveena on raskaus. Keskenmenon jälkeen yhdet ainoat kuukautiset ovat alkaneet kertaheitolla kunnon vuodolla, muutoin tiputtelulla 2-5 päivää ennen kunnon vuotoa. Ja kylmä faktahan on, että näin lyhyeksi jäävä luteaalivaihe ei voi olla riittävä raskaudelle, jos limakalvo alkaa tiputtaa dpo 8. Henkisesti olin niin valmistautunut tähän, etten osaa olla hirveän pettynyt.

Kysymys. Mistä syystä tikutatte ovista? Siksi kun et tunne? Vatmuus luteaalin pituudesta? Siksi että saa touhuta juuri oviksen hetkellä? Vaiko miksi :) itse en ole tikutellut.. katsotaan nyt rupeanko siihen ensi kierrossa, parin kierron päästä vaiko en koskaan. Nyt en ainakaan ekassa kierrossa.

Luulenpa ettei tässä kierrossa meille kyytiläistä suoda, miehelläni on niin isoja asioita itsellään menossa ja stressaamassa että epäilen tärppiä sen stressin keskellä .. :/

Starling, soita ihmeessä ja varaa aika. Eikös Mimmullakin ole terot tuohon tarkotukseen? ja toimivat? (ei tiputtele niiden kanssa)?

Siis luulen Susanne ainakin että moni tikuttelee sen takia kun raskautuminen on niin paljon helpompaa niinä hedelmällisimpinä päivinä. Ja kun ei jaksa koko ajan touhuta. Mutta täytyy myöntää et onhan toi tikuttelukin stressaavaa, tai no ehkä ei jos siitä tulee rutiinia. Mut aion tilata taas testejä jos ei plussaa mulle vielä suoda. Mietin vieläpä niiden ostamista jotka näyttää neljä hedelmällisintä päivää. ( CB:n digitaaliset)

Ja olen ymmärtänyt et siinä vaiheessa kun ne ovistuntemukset jne on niin voi olla jo liian myöhäistä. Eli ajoitus, ajoitus… Vai menikö se niin? Mut enpä siis mäkään ikäloppuna mitään taida tietää, enkä kroppaani tuntea. Tosin luomuna en ole ollut pitkään aikaan. Hormonikierukka 13v varmaan esti ovulaation, koska kuukautisia ei tullut kertaakaan tuona aikana? Joten olen unohtanut+ kroppa toimii eri tavalla kuin parikymppisenä.

Luulenpa että minulla ainakin tikuttelut lisäisivät vaan sttessiä entisestään. :D Itse kerran kolmannesta kierrosta raskautuneena aattelin ja aattelen että jostain kp10 pari viikkoa 2-3päivän välein pupuilua saa riittää. No voi olla että tikuttelenkin josain vaihees jos te saatte vakuutettua mulle sen hyödyt :))

Masennushetki. Eilen tuli 5kk plussasta ja viimeisen kolmannekseni pitäisi alkaa jos keskenmenoa ei olisi tullut.. :'(

Mulla tikuttaminen helpottaa stressiä oviksen alla. Vasta kaksi kiertoa olen tikuttanut. Viime kierrossa dpo 9 alkaneen tiputtelun jälkeen tässä kierrossa tikuttamiseen vahvana motivaationa oli myös, että on jotain faktatietoa lääkäriin, kuinka paljon vuodottomia päiviä oviksen ja tiputtelun väliin jää.

Mä en ole koskaan tikuttanut ovista enkä tiedä tuunko koskaan tikuttamaankaan. Meen fiilis pohjalta ja nakutellaan menemään kun siltä tuntuu :grin

Mä tikutan sen takia, että osataan harrastaa seksiä just oikeana päivänä. Vähentää mullakin stressiä.
Mä olen enemminkin sitä mieltä ettei kannata mittailla esim lämpöjä, koska siitä tiedosta, että ovis oli jo ei ole mitään hyötyä. Tai limoja seuraamalla mä en bongaisi ovista ikinä.

Starling, tuo tiputteluvuoto on tosi kurja juttu. Just sen takia mulla on keltsut käytössä ja niiden kanssa tiputtelu pysyy aika hyvin poissa. Välillä saattaa silti tulla mutta on enempi poikkeus. En mä nää mitään syytä miksi sä et niitä saisi.

Mun mielestä kans oviksen tikuttaminen vähentää mulla stressia. Ja meillä ei nyt niin ole aina säännöllistä tuo pupuilu. Niin sattuupahan ainakin oikeille päiville :)

Toivottavasti starling säkin saat nuo keltsut. :)

Täällä oli puhetta oviksen tikuttamisesta. Mä luulen että mulla se lisäis stressiä.. Joten ainakin tällä hetkellä pitää vaan yrittää olla aktiivisempi puolen kierron kohdalla ja vähän ennen :)

Täällä täti tuli!!!! :) eli kait se huomisests lasketaan kun alko illalla eli oli kp 31 täs kierrossa..

Tsemppiä kaikille kierron eri vaiheisiin <3

Muokattu viimeksi:
Täällä ihmettelen.
Kp 5 oli viiminen vuoto päivä
Kp 6 tiputteli vie rusehtavaa
Kp 7 ei mitään
Kp 8 tänään taas pyyhies rusehtavaa :o

Eilen oli jälkitarkastuksen tarkastus ja kaikki kunnossa, uuteen yritykseen siis! Kysyi munasarjoja etsiessään että onko leikattu, kun ei ensin meinannu toista löytää, melkein jo kerkesin säikähtää =D Sanoi että ihmisen alku on niin kovin herkkä, alkuraskauden keskenmenoja tapahtuu ja hyvät on mahdollisuudet raskautua, onnea yritykseen. Kilpparit otetaan nyt kuitenkin vielä.
Eilen nipisteli ja valkovuoto oli hurjaa, kalenterin mukaan tänään kp15. En oo tikutellut, uskoisin et stressaantuisin, viime vuosi yritettiin raskautta, tästä vuodesta en halua samanlaista paineiden alla elämistä :)

Susanne -oliko tämä nyt mones kierto km jälkeen?
Minulla ainakin ekat kuukautiset oli tosi pitkät ja ihmeelliset, välillä tuntui et loppui ja sit taas kunnon vuotoja ja väritki vaihtui..Ja niin kesti viikkoja! Ja sit oli vaan reilu viikko väliä ja alkoi taas uudet mitkä oli normaalimmat mutta edelleen kummalliset.

Nää oli nyt ekat menkat tyhjennyksen jälkeen eli eka normi kierto..

Susanne -sitten ei varmasti tarvitse huolestua <3 Keho käynyt läpi semmoisen myllerryksen ensin raskauden ja sitten km yhteydessä..

Mulla oli nyt neljäs kierto keskenmenon jälkeen ja kaks viimesintä on olleet outoja. On tuota tiputtelua menkkojen alussa tai lopussa, siis ruskeaa tuhrua. En oikein ymmärrä, mistä on kyse. En käyttänyt ennen raskautta hormonaalista ehkäisyä. Toivottavasti ei oo pysyvä tila.

Minniliini; Miten meni toimenpide?
Uskollisesti ovista tikutan,tietää koska aloittaa keltsut.Mulla lutis liian lyhyt,hienosti auttavat menkat alkaa vasta dpo 14-16.
Starling; Toivottavasti saat avun tiputteluun,on niin turhauttavaa tuhruttelu.

täälläkin ootellaan minniliinin kuulumisia, miten meni?
rosann,onko edelleen oireita?
omalle kohdalle en usko tärppiä tulleen mutta kyllä vaan kroppa kuvittelee...plaah!alamahassa outo tunne ja nippailee,rinnat aristaa jne...varmaan auttas kun osais lakata miettimästä koko vauvahaavetta mutta se ei vaan taida onnistua.hienoo oottaa taas menkkoja....keksis konstin millä liiskais turhat toiveet ettei pettymys ois niin suuri.

Mullon aivot niin pehmentyneet, että unohdan jo täälläkin mitä kukakin tekee. Isosti anteeksi!

Eilen olin unohtanut avaimet kotiin ja illalla hukkasin lapsen kaupassa :( Ja mä olen ihminen, joka ei koskaan unohda mitään ja tasan tietää missä tavarat on. Jotenkin ihan hullu olo, tätä se univelka teettää.

Jokos Rosann on aika testailla? Ja Minniliini, oletko päässyt jo kotiin? Mitä muille?

Eikös sun Mimmu pitäis testailla sitten huomenna? Mä testaan ens torstaina eli 12.3, silloin 26.pvä ja otan sen vikan tabletin, nyt menossa kp 20. Mulla on kyllä kaikenmaailman oireet. Nytkin hytisen filtin alla tässä tietokoneen ääressä, mulla on yleensä lämpö tasan 36, nyt se on 36,7. Mutta voi kyllä olla että terojen piikkiin kaikki vaan voi laittaa. Väsymys on pahinta kun ei jaksais millään kirjottaa gradua vaan mennä takas nukkumaan. ( nukuin sentään yli 10h yöunet) Mua vaivaa yleensä ennen menkkoja unettomuus. Mut ainakin yhellä tutulla joka söi lugeja niin häntä vaivasi kans väsymys. Tosin hän kyllä siitä heti raskautuikin, eli ei sitten tiedä kummastako tuli oireita. Kuinka pitkään muuten greippimehua kannattaa litkiä? Ihan sinne oletettuihin kuukautisiin asti vai ..?

Takaisin