Yritystä keskenmenon jälkeen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja j.n
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olen samaa mieltä Anskunen, että jokainen itse tietää missä se oma raja menee. Ja sitä ei varmaan taida ainakaan kaikki tietää, ennen kuin se raja tulee vastaan.

Mulla jysähti yhtäkkiä tänään salilla päähän, että niin, mullahan alkaisi äitiysloma parin viikon kuluttua, jos ensimmäisestä tärpistä olisi mennyt kaikki hyvin. Täällähän on paljon ollut puhetta siitä, että osa ei ole raskaana lasketun ajan aikaan ja kuinka surullista se on. Olen myötäelänyt tuntojanne, mutta vasta tänään tajusin, että itsellänikin on kohta sama tilanne :sorry:. Voi kuinka toivoisinkaan, että kaikki täällä saisivat seuraavasta tärpistä sen oman pienensä syliin asti.

Äiti vaan: Munkin mielestä kp1 on se, kun hanat aukeaa kunnolla ja polilla mulle vielä neuvottiin kerran, että mikäli hanat aukeaa klo:18.00 jälkeen niin kp1 on vasta seuraava päivä.

Timabe: Pahoittelut kp1:sta jos en sitä jo sanonut :sad001

Täällä on meneillään kp5 ensi viikon lopulta lähtien alan tikutteleen ovista. Nyt ei ole taas niin minkäänlaista hajua siitä, koska ovis olisi tulossa. Toivottavasti toinen kierto ei veny yhtä pitkäksi kuin tämä eka km:n jälkeinen :mad:. Clomit on käytössä tässä kierrossa ja nyt toista kertaa (edellinen km tärppäsi siis ekasta clomikokeilusta, vaikkei ne ovista onnistuneet aikaistamaankaan). Saa nähdä mitä tuleman pitää :rolleyes:

Mä olen kuullut saman ohjeen kuin Minniliini menkkojen alkamisesta. Mulla menkat kestää aina 5 päivää ja jos alkaa puolenpäivän jälkeen niin jatkuu myös sinne puolille päiville. Edes se toimii kellon tarkasti.

Kyllä mäkin olen miettinyt mikä se raja itsellä on mutta ainakaan vielä en ole siihen vastausta löytänyt. Vauvan kaipuu on niin iso, että mä olisin valmis menemään esim hoitoihin mutta mies ei eli meidän raja niiden suhteen on hormoonihoidot. Se vauvan kaipuu myös patistaa vielä eteenpäin mutta en osaa sanoa mikä tilanne olisi kolmannen km:n jälkeen.

Mä olen myös miettinyt mitä sitten, kun la on edessä ja uutta raskautta vaan ei näy. Kyllä mua surettaa jo valmiiksi ja tuntuu myös pahalta teidän puolesta :(

Starling, piti oikein tarkistaa kalenterista milloin pitää testata :) Just totesin miehelle, että kiva, kun ollaan anoppilassa ens viikonloppuna, kun lauantaina pitää testata. Eipä sillä, ei mulla mitään oloja ole.

Meillä oli tänään niin ihana ilma, että grillattiin ja syötiin ulkona :)

Minniliini, pitäiskö siis clomien aikaistaa ovista? Eikö ne lähinnä kasvata ja kypsytä munista?

joo,no niin vähän arvelin että lasketaan vasta ekasta kunnon vuotopäivästä.tuleekohan vaan sitten ovista tässä kierrossa ollenkaan....tai sitten venyy mahottoman pitkäks.no,ei auta kun jatkaa vaan ukon rääkkäystä :D
jos tää tämmöseks menee jatkossa joka kierto niin taidan minäki alkaa tikuttelemaan!

Niihin LA päiviin vinkki, keksikää kaikkea mukavaa tekemistä sille päivälle ja nauttikaa.. itsellä toki meni mahataudissa mut lähes huomaamatta, oli paljon helpompi käsitellä, toki sitä oireilua on edelleenki mut helpotti ku pääs sen viimesen kumpareen yli ja nyt keskittyy tulevaan ja käy haudalla juttelee D:n kans :)

Tsemppiä kaikille jotka miettii tulevaa ♡ seuraavat tärppäävät pikkuset tulee sit vasta 9kk päästä ulos terveinä ja hyvinvoivina jokaisen äiskän ja iskän iloiksi ♡

Mimmu mä en kyl vannomaan mene, mut sellainen käsitys mulla on, että clomien pitäisi myös aikaistaa ovista.
Tsemppiä piinapäiviin :wink

Clomi avusteinen ovis riippuu siitä että minä kp:na ne pillerit syö :) viimeisestä clomista 7-12 (?) tapahtuu ovis.

Mä kuulin just yhdeltä kaverilta, että hänen tuttava oli joutunut kokemaan yhdeksän keskenmenoa, joista kaksi oli tapahtunut vasta nt-ultran jälkeen. :( Kyllä pisti miettimään, että jaksaisko itse tuollaista. Nyt tuolla naisella on onneksi lapsi ja toinen syntyy pian.

Viimesimmän raskauden la olisi ollut tammikuun lopussa. Kyllä mä pyhitin sinä päivänä pienen hetken muistoille. Mutta muuten se päivä oli aika tavallinen kuin muutkin.

Viimeksi itselle oli fyysinen koettelemus kamalampi kuin henkinen. Tavallaan tiesi miten asia tulee käsitellä mutta henkisen taakan parantamista esti fyysinen romahdus.

Lääkkeellinen tyhjennys tehtiin osastolla mutta koska menetin niin paljon verta, mun hemoglobiini laski ihan olemattomiin etten pysynyt tajuissani joten sain verensiirron. No sen jälkeen alkoi taas elämä voittamaan mutta mullahan nousi vielä tyhjennyksen jälkeen parin päivän päästä kuume, siitä osastolle, löydettiin vielä materiaalia, aamulla kaavintaan ja sitten vasta kaikki oli ok.

Joten mä veikkaan että pelkään enemmän nykyään sitä fyysistä koettelemusta. Mä haluaisin kokea sen vasta synnytyksessä, jossa lopussa häämöttää palkinto, ei epäonnistuminen.

Kiitti Timbe! Montako päivää niitä sitten syödään? Noin niinku suunnilleen. Ovista varmaan yritetään sinne kp 14 tienoille.

Mulla LA-päivänä osaston suunnittelupäivä. Samantyylinen osastopalaveri oli myös silloin syyskuussa, kun nt-ultrassa todettiin keskenmeno. Mun piti mennä alkujaan suunnitelmien mukaan ultrasta töihin ja kertoa osastopalaverin yhteydessä raskaudestani, kun viikkojakin piti olla kasassa se 13+0. Teen sellaista työtä, että jo työn luonteen vuoksi raskaudesta on hyvä kertoa suhteellisen varhaisessa vaiheessa. Ajattelin nyt käydä silloin laskettua aikaa edeltävänä viikonloppuna (LA olisi ollut tiistaina) viemässä muistolehtoon kynttilän. Ehkä se LA-päivä on sitten kevyempi, kun sitä tunnetta on käsitellyt jo ennalta?

Mimmu, en mä ehkä ihan lauantaina vielä testaa, kun tädin pitäisi kuitenkin tulla vasta viikon kuluttua maanantaina tai tiistaina. Toisaalta jos vanhat merkit pitävät paikkansa, niin lauantaina varmaan jo tiputtelee.

Anskusella ollut rankka viimeinen keskenmenokokemus fyysisestikin. Olet kyllä teräsmimmi! :hug013

Kyllä tässä kieltämättä on aikamoisen matkan jo kokenut mutta vahvistanut se vain on :love2

Mimmu, yleensä niitä syödään kp 3-7 TAI kp 5-9. Minä söin 2tabl/päivässä kp 5-9 ja ovis oli n. kp 16-17.

Tsemppiä Mimmulle lääkäriin! Voi kun saisit avun tuohon ovis asiaan.

Joo täällä on ollut taas syvällisiä keskusteluja, katselin eilen kännykällä, mutta en jaksanut näpytellä siitä. Itselläni ei (vielä, toivottavasti ei tulekaan) ole ollut peräkkäisiä keskenmenoja mutta teillä joilla on ollut, niin voin kuvitella että epäusko nousee pintaan kun useampi peräkkäin menee kesken. Ja joo jokainen tietää sen oman rajansa. Starling: ihana tapa tuo käsitellä keskenmenoa tuo muistolehdossa käynti. Toivottavasti kuitenkin teillä nyt tärppäis, ettekös te oo Mimmun kanssa ekana testausvuorossa?

Anskunen
, sulla on kyllä ollut tosi kurja koettelemus ihan fyysisestikin. Katsoiko muuten kukaan muu Inhimillistä tekijää adoptiolapsista? Minä satuin katsomaan ja se oli ihanaa kun se kiinalaistyttö sanoi että tuntuu niin hyvältä kun häntä kaivattiin niin kovasti. Sen äiti taas sanoi että sitä adoptiotytärtä jotenkin rakasti vielä enemmän kuin omaa (jonka he myös saivat) kun tietää mitä kokemuksia sillä adoptiotytöllä oli taustalla. Jos minulla ei olisi ennestään lapsia harkitsisin varmasti vakavasti adoptiota. Mutta onhan se pitkä prosessi ja rankka varmasti. Mutta hei- toivotaan ja uskotaan että kaikille oma nyytti syliin vielä tulee..olkoon se eka, toka tai kolmas, eikö niin ?

Oikealta jomottaa… torstaista lähtien ollut tätä. mitähän tää nyt meinaa. Yritän nyt vaan olla ajattelematta ja toivomatta liikoja. Eiköhän ne menkat kumminkin tule.

posti toi tänään nuita sairaalan lappusia.kilpirauhasarvot ok :) tosin sekin piti siskolta kysyä että onko nuo kirjain-numeroyhdistelmät se kilpparikoe kun ei ne voi ihmisten kielellä niitä kirjottaa. melko varmaa siis jo on että ihan vain hemmetin huono tuuri kun nuita keskenmenoja osuu kohalle useesti. hyytymistekijätutkimus huhtikuulla vielä.
hcg mittaukseen joudun vielä tässä kuussa uudelleen, vaikka se oli enää 9 mutta siitä kohtunäytteestä löytyi istukkavillusten jäänteitä mikä sitten on pitänyt sitä koholla.mä ite uskosin että niiden klönttien jälkeen kohtu ois tyhjä mutta onhan se hyvä varmistaa.
tällä viikolla jos koittas uudemman kerran soitella äippäneuvolaankin sitä aikaa,kun viime viikon siellä oltiin lomalla.

Hyvä, äiti vaan, että ei ollu arvoissa vikaa - vaikka toisaaltahan olis varmaan helpottavaa jos ois joku syy jonka vois korjata? Toivottavasti sulla fyysiset koettelemukset olis jo ohi, oot pitkään joutunut niistä kärsimään.

Hyvä Mimmu jos saat apuja :)

Täällä on taas monenlaisesta ollu puhetta.. Joku kirjotteli kiinnittymisvuodosta/kivuista, mulla ei vuotoa ollut mutta selviä repäisykipuja jotka tulkitsin jälkeenpäin kiinnittymiskivuksi.

Mulla ois ollu laskettu aika ihan kesäkuun alussa.. En jaksa hirveästi uskoa että siihen mennessä raskautuisin ihan vaan siksi, ku käytännön syistä mahikset on nii pienet. Mutta vähän aikaa sitten tajusin, että enää en voi saada lasta tämän vuoden puolella ja jostain syystä sekkn ajatus tuntui ihan tosi masentavalta. Oon aiemminki jauhanu iästäni, täytän syksyllä 35 ja musta tuntuu jotenkin kamalan lohduttomalta ajatukselta, että oon tämmönen lapseton "ikäloppu"
:sour: Vaikka toki tiedän, että ikää on ihan turha tuijottaa, mutta se on vaan henkisesti joku juttu mulle.. Jos oisin parikymppisenä tienny, että lapsia on nolla tän ikäisenä, niin jo oisin ollu ihmeissäni!

Nostan kyllä hattua tosi korkealle kaikille, jotka jaksaa yrittää jatkuvien keskenmenojen jälkeen. Sydämestäni toivon, että kukaan meistä ei joudu kokemaan keskenmenoa uudestaan :Heartbigred
Plussatuulia kaikille joilla siihen on mahdollisuus :)

Takaisin