Yritystä keskenmenon jälkeen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja j.n
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Rosann, meillä onkin sitten samassa vaiheessa kierrot! :) Mullakin ollut nyt jotenkin poikkeuksellisen kivulias ovulaatio, kun yöllä oikein heräsin vatsakipuun :wideyed: (kaippa se oviksesta siis johtui...) Tänä aamuna oli enään sitä tuttua pikku nippailua ja jomotusta. Touhuttu on viime päivinä, eli periaatteessa mahdollisuus on. Mutta koitan siirtää ajatukset heti jonnekin muualle jos ne karkaa kahden viikon päähän :D Kuinka pitkä sinulla olikaan tuo oviksen ja menkkojen väli?

Ar-ultrassa käyty; kaikki hyvin, tyyppi vastas viikkoja. Tai oli himpun verran pienempi, mutta en jaksa edes moisesta huolestua, kun pahoinvointi vie kaikki voimat ja ajattelukyvyn.

Lueskellut olen teidän juttuja joka päivä; voimia negatiivisten ajatusten kanssa painimiseen ja tsemppiä yrittämiseen. Ootte kyllä niin mahtavia naisia! :Heartred

Minniliinille vielä vippaskonsteista: akupunktio on kuulemma yksi hyvä apu (sama ideahan siinä kyllä on kuin vyöhyketerapiassa yms) ja jotkut on saaneet avun homeopatiasta.

Ihanaa Pauveli! Milloinkas sulla olisi laskettu aika?
Joku kyseli kierrosta keskenmenon jälkeen. Mulla se lyheni ( joillakin on pidentynyt) 26 päiväisestä 23 päiväiseen. Joku kirjoitti et greippimehu voisi pidentää kiertoa, no muhun se ei ole ainakaan tepsinyt. Jellona: Nyt sunnuntaina aloitan sen terolutin ja syön sitä 12 pvää. ( kierron 15.-26.pvä) Menkat voisi alkaa sitten siitä seuraavana päivänä (13.3?) tai kuulemma viimeistään viikon kuluessa. Jos menkat alkavat niin terot jäävät tauolle ja jos ei ala niin jatkan niiden syömistä. Elikkä r-testi pitää tehdä sitten siinä kohtaa. (täytyykin tilata niitä herkkiä testejä) Nyt ei oo enää oviskipuja mutta hirvee paine alavatsalla.
Tsemppiä Mimmu, mikä tunne sulla on ?...

Ihanaa Pauveli että kaikki oli hyvin. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin ja pahoinvointikin hieman helpottaisi :Heartred

Katina: mulla venyi tosiaan eka kierto km:n jälkeen 44 päiväiseksi (pillereiden lopetuksen jäljeen pitkiä kiertoja kunnes tasaantui tonne 31-35päivään).

Jellona: et sä vaikuta epätasapainoiselta...tai sit me kaikki ollaan sopivasti samassa suhteessa :wink. Ite oon kyl joskus kans miettinyt et kuin hullulta vaikutan ku joka toinen päivä oon ihan maassa ja seuraavana taas ihan onnessani:wacky:

Pauveli:Heartred ihania uutisia..täältä lähtee rutkasti sinnikyyttä pikku tyypille, sulle pitkiä pinnoja ja positiivista energiaa pahoinvoinnin keskelle:happy:

Minniliini, hyvä etten oo ainut :wacky:

Pauveli en tiedä onko mulla mennyt sinun plussa aivan ohi ja olenko edes onnitellut, mutta viimeistään nyt PALJON ONNEA! :smiley-bounce012:binkybaby

Isot pahoittelut Timbe :(

Jellona, eiköhän me tosiaan olla kaikki sopivasti hulluja :D

Rosann, emmä oikeasti usko, että meidän taustalla yksi kerta seksiä olisi riittänyt raskauteen. Ihan realistisena odotan siis menkkoja. Nyt menossa, olisko dpo 6 eikä ole oloja suuntaan tai toiseen.

Meillä miehet alkaa olla jo paranemaan päin. Pienempi on vielä räkäinen. Mulla on ollut aamutukkoisuutta mutta oikea flunssa taitaa pysyä poissa. Tänäänkin tosin heräsin jysäriin mutta taitaa olla enempi nuo yöhäröilyt siihen syynä.

Timbelle pahoittelut kp 1:stä! Toivon teillekin jo niin kovasti pysyvää plussaa!

Rosannille toivotan ovisonnea. Mulla myös oli aivan järkyttävän kovat oviskivut tässä kierrossa kahtena päivänä. En ottanut edes särkkäriä, kun ajattelin, että nyt en mokaa tätä ovista ainakaan sellaisilla, kun kerrankin näin voimakkaat oireet!

Ihania uutisia Pauveli! Tähän ketjuun tarvitaankin niitä, kun tuntuu että viimeisestä plussastakin on jo hirveän pitkä aika.

Jellona, et vaikuta mitenkään epätasapainoiselta. Tunteiden ja mielialojen vaihtelut keskenmenokokemuksen jälkeen ovat ihan normaaleja. Vaikka täytyy myöntää, että itsekin välillä mietin, kuinka hullun vaikutelman itsestäni annan. Välillä kyllä mietinkin, olenko tulossa hulluksi tämän yrittämisen kanssa. Huomaan kyllä, että mielialaan vaikuttaa tosi paljon myös kierron vaihe. Sekin varmaan on kyllä ihan luonnollista vauvayrityksen aikaan.

Täällä kp 21 ja dpo 4-5. Rauhallisin mielin, kuten tavallisestikin tässä vaiheessa kiertoa. Keltarauhasen nipistelyä olen tuntenut molemmilla puolilla? :eek: Hirveästi en jaksa uskoa, että tämäkään kierto plussaa toisi. Olen ajatuksissani jo valmistellut itseäni siihen, että en ole edelleenkään raskaana, kun parin viikon kuluttua olisi pitänyt olla meidän pienen laskettu aika.

starling, mutta sähän voisit ihan hyvin plussata kun mä en nyt sitä kerta tehnyt vaikka odotuksia oli :grin

Mimmu, toivottavasti pikkumieskin paranee pian!

Missäs vaiheessa muilla kierrot? Tai siis kysytään suoraan, kuka olisi testivuorossa seuraavaksi :grin

Täällä ollaan hirveässä flunssassa nyt. Kurkku ja nenä aivan tukossa, hyvä kun hengittää pystyy. Eli mun viikonlopun eväät kuumat juomat ja nenäsumute! Tätikin alkaa pikku hiljaa pakkailemaan kamojaan. Ja hyvä niin :joyful:

Kamalas lukea teidän tarinoita siitä että keskenmeno raskauden laskettu aika häämöttää eikä uutta plussaa näy :(

Suuret pahoittelut starling, toivotaan että tämä kierto sen plussan toisi, se olis kyllä niin oikein ♡

Itellekki nousee ihan epätoivo ja on niin varma olo että kesäkuussa synnytyksen sijaan petytään taas yhdet menkat :/

Rosann, la olis 16.10.

Joskus aikaisemmin oli keskustelua siitä onko ollu hyvä käydä ar-ultrassa vai ei, ja puolensa taisi löytyä molemmista vaihtoehdoista. Itse nyt totesin sellasen, että eilinen ultra muutti mun realistisen asenteen hieman pelokkaammaksi. Siis eilen illalla iski ekan kerran sellanen huoli, että mitä jos meneekin kesken. Kun on saanu nähdä, että siellä on elämää, ei haluis menettää sitä. Mutta toisaalta nyt mulla on "todiste" raskaudesta, mitä jäin kaipaamaan keskenmenneestä. Enkä ole vain kuvitellu kaikkea...

höööh, mitähän vaan mahtaa mun kroppa sekoilla.eilen hihkuin riemusta et nyt on ovisoireita,nippaili masua ja alaselkää ja oli kovinkin kosteet paikat :) mutta häh,nyt ei mitää!! ei ne nyt nuin seinään oo ikää loppunu.ja jos oli ovis niin ei taidettu ihan ehtiä mukaan :( meillä nuorimmainen ollut reilun viikon kipeenä,itkee yöt eikä oikeen aina jaksa edes aatella vauvan yritystä..eilen kyllä yritettiin mutta kummallakaan ei ollu riittävästi haluja ja väsytti niin jäi kesken. nyt sitten voikin oottaa 100% varmuudella menkkoja parin viikon päähän eikä plussaa :(
onko muilla oviksen aikoihin ollu pientä veristä vuotoa? mulla ei aiemmin oo koskaan ollu mutta eilen kyllä oli,ihan sellasta olematonta et juuri erotti.mä tosiaan ootin et ois ainaki muutaman päivän ollu nuita oireita, vai johtuko ne ihan jostai muusta eikä ovista tuu ollenkaa...
pauveli, meillä neuvolassa onneks ultrataan alussa,halus tai ei :) vaikka laitteet siel ei ole yhtä tarkkoja kun sairaalassa mutta on se kiva tietää että siel tosiaan kasvaa joku vaikka se ei sitä takaakkaan että raskaus jatkuu.varmasti tota pelkoo on että mitä jos menee kesken, en tiiä miten siitä pelosta voi päästä.oon miettiny paljonkin että jos onnistuis tulla taas raskaaksi niin en varmaan uskaltas huokasta edes sillon "turvallisilla" viikoilla kun petyin niin paljon nyt siihen et piti olla jo lähes varmaa että vauva saadaan kesällä ja sit yhtäkkiä ilman mitää järkisyytä se syntyykin. vaikka pitäshän siitä raskausajasta yrittää nauttia..

Pauveli, kaksipiippuinen juttu tuo alkuraskauden ultra. Me kyllä halutaan käydä, keskeytynyt keskenmeno oli tosi iso järkytys nt-ultrassa, kun juuri oli miettinyt, että nyt keskenmenon riski pienenee ja sitten saikin tietää kohdussa majailevan viikkoja aikaisemmin keskenmenneen alkion. Toisaalta mullahan oli niukkaa rusehtavaa vuotoa parina viikkona, joka mua huolestuttikin silloin, mutta neuvolassa puhuivat vain normaaleista alkuraskauden vuodoista, kun olin yhteydessä. Olen miettinyt itsekseni sitäkin vaihtoehtoa, että ar-ultrassa ei kuitenkaan kävisi ja menisi sitten, jos jotain vuotoa tulee. Koska se nyt on varmaa, että keskenmenon jälkeen mulle ei ole olemassa normaaleita alkuraskauden vuotoja, vaan jokainen vuoto pitää tarkistuttaa. Mitä tulee pelkoon, niin se kulkee varmasti mukana ensimmäisellä kolmanneksella kuitenkin.

Pauveli: eiköhän kaikki hyvin mene, pahoinvointi on hyvä merkki, vaikka olossa ei varmaan ole kehumista. Yritä jaksella ja koita olla murehtimatta (helpommin sanottu kuin tehty näillä taustoilla)

Kyllä mäkin sinne ultraan ehdottomasti menen 6+viikolla ja todennäköisesti toisenkin kerran ennen sitä niskapoimu-ultraa. Oon sanonu miehelle että tää lapsi tulee kalliiksi mutta ei voi mitään. Mullekin paha juttu oli tuo että todettiin sitten että oli menehtynyt kohtuun jo kauan aikaa sitten.

Ehdittiin hymynaaman ilmestymisen jälkeen puuhailla kaksi kertaa ja sitä ennenkin melkein päivittäin. Nyt ei enää jaksa, tosin uskon et ovis on jo ohi eikä yöllä tullut testiin enää hymynaamaa. Aika ajoittamista koko homma. Tosin tajusin että esim.. viime kierrossa oltiin ns. väärinä päivinä. Eli lopetettiin puuhat "vaarallisimpaan" aikaan. Taidanpa ostaa ensi kiertoonkin ovistestejä ja noi CB:t oli helppoja käyttää, ei tarvinnut viivoja tulkita. Paineen tunne alavatsalla edelleen ja oikealta jomottelee (keltarauhanen varmaan)Voi kunpa olisi tärpännyt. Mutta nyt on pakko saada ajatukset jonnekin muualle, kaksi viikkoa on pitkä aika odotella "tuloksia" talletuksista.

Tsempit kaikille ja toivotaan että tää ketju tyhjenee pian! ( vaikka kivahan täällä on sinänsä pyöriä)

Takaisin