Yritystä keskenmenon jälkeen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja j.n
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Suvetar, voimia "yrittämättömyyteen". Tuntuu varmasti raskaalta myös jo ihan se odottaminen, että raskautta voisi kunnolla yrittää. Kun toisinaan jo se pari viikkoa oviksen tai kuukautisten odotteluakin tuntuu loputtoman pitkältä ajalta. Harmi, että miehesi lomat nyt ajoittuivat näin. Toivotaan, että huhtikuun kierrosta tärppäisi!

Äiti vaan, kyllä mulla ainakin vielä joka ikinen kierron vaihtuminen on ihan hirveä pettymys. Vaikka vähän sellaisella tappiomielialalla, vähän kuin jo valmiiksi luovuttaneena, olenkin ollut pari viimeistä kiertoa, niin silti se tuntuu pahalta, kun vuoto alkaa. Se oman lapsen kaipuu on niin järjettömän suuri, että se pitää kuitenkin toivoa yllä, vaikka järjellä yrittääkin ajatella toisin.

Yritin eilen vihjailla, jos varmisteltaisiin mahdollisuuksia tässä kierrossa. Tuloksetta. Yritin sitten käydä nukkumaan ovisjomojeni ja huonon omatunnon kanssa, kun sain lopulta riidankin aikaiseksi. Mä en oikein tiedä, mitä tekisin tämän pääni ja toiveeni kanssa. Suoraan sanoen harmittaa ihan hirveästi ja tuli sellainen tunne, ettei mies haluakaan vauvaa yhtä paljon kuin minä, vaikka sanoi kyllä toisin ja luottaa viikonlopun tuloksiin. Mulla on kuitenkin niin epävarma tunne siitä, että oma kehoni pystyisi mitään elämää tuottamaan, että itse en pysty olemaan yhtä luottavaisella mielellä. Meillä riidellään vähän, mutta nyt viime aikoina olen saanut tästä yrittämisestä useamman mojovan riidan aikaiseksi. Tiedän, että riidat johtuvat mun stressistä liittyen siihen, ettei olla saatu uutta raskautta alulle sekä pettymyksistä kierron vaihtuessa. Mun on jotenkin tosi vaikea tällä hetkellä kestää tätä tilannetta. Sen kuitenkin tiedän, etten halua enää yhtä ainutta riitaa tästä aiheesta. Minä olen ainut, joka pystyy korjaamaan oman pääni sisäistä ajatusmaailmaa, mutta kuinka se tehdään? Olen aika neuvoton.

Heissuliwei naiset :)
Onnea loppuraskauteen Elaffy :Heartpink
Anskunen: Pahoittelut pahattaren saapumisesta :sad001
Mimmu; Miten potilaat voi?
Minniliini; Onko oloja?
Starling; Virtuaali :hug013 Vaikeita ja raskaita ajatuksia sinulla :Heartpink Meillä myös mies uskoo onnistumiseen,mutta oma usko on koetuksella.
Tsemppiä ja voimia kaikille :wav

Anskusen kp1 on kyllä iso harmi, mutta hyvä että hyvillä mielillä kuitenki :)

Tervetuloa suvettarelle takaisin, ihana ku sait miehen kotiin eikä seuraavaan kertaankaan pitkästi ole. Harmi kuitenki tärppipäivien vuoksi ettei tapaamiset osu kohdalle :/

Starling meillä ei myöskään riidellä usein, mutta yrittämisestä ja siihen panostamisesta on tullut sanomista viime kuukausina aikalailla. Samoin siitä että millaiset elämäntavat pitäisi/kannattaisi olla jos lapsen haluaa. Kun tosiaan sen miehenkin terveys/elämäntavat vaikuttaa, ja varsinkin meillä kun siittiöiden laatu ei ole priimaa. Nää näkemys erot näistä asioista on hankalia.
Diku mitä sulle kuuluu? :)
Mitenkäs muut, onko jollain testauspäivää lähellä?
Täällä pitäis lauantaina alkaa menkat, ja varmaan alkaakin, ei oo sellainen olo että ois onnistanut. Lääkäri määräsi clomit tauolle kun toinen munasarja oli mennyt huonon näköiseksi, ja vatsaonteloon oli kertynyt nestettä. Kohdun limis oli 8mm kp 23 ultrassa, tiedä sitä sitten että oliko liian ohut vai mitä. Ens kuun lopulla uus ultra ja uus lapsettomuuslääke :/ puuuh, ei jaksaisi enää tätä rumbaa ja jatkuvaa odottelua!

Hei kaikille!

Oon täällä taustalla lukenu teidän juttuja muutaman päivän (luin sit keskusteluja taaksepäinkin..)
Eli,kirjoitinkin tuonne 'esikoinen toiveissa' ketjuun vähän,ja sieltä bongasin sit tällaisenkin ketjun.
Taustalla kkm lokakuussa,la olisi ollut toukokuun alussa.. Hirvittävän rankka kokemus niin henkisesti kuin fyysisestikin,ja välillä tosi rikki mut useimmiten osaan jo elää asian kanssa.
Nyt päätettiin miehen kanssa,että yritetään saada vauva syliin asti..vaikka seuraava raskaus pelottaa jo valmiiksi Aivan Hirveesti.
Tämä kierto jäi (kait) hyödyntämättä kun ovis oireet alko tiistaina mutta mies oli kipeenä vielä silloin, loppuviikosta kyllä hyödynnettiin tervehtymistä ;) (limat oli useamman päivän)
Täällä nyt sit jännätään ens kiertoa,et jos silloin.. Pieni toivo meinaa nostaa päätään "ehkä loppuviikko ei ollutkaan liian myöhään", mun kierto kun on vähän ailahtelevaa sorttia. (Km jälkeen 37-28-28-37) nyt ois kp 22 kait..

Vaikutatte kaikki aivan mahtaville tyypeille ja kyynelsilmässä olen lueskellut teidän juttuja!
Nimimerkit ja sen kautta teidän kokemukset vielä vähän sekaisin päässä, mutta ehkä ne tästä selviää..
Katapultin muistan tuolta meidän toukokuun mammat ketjuista.

Ihanaa kevään alkua, toivottavasti kaikki plussattaisiin Pian :)

Tervetuloa mrsh, vaikka tänne puolelle ei kenenkään toivoisi joutuvan :/ toivotaan että teillä onnistuisi pian!

starling, kyllä meiläkin on tapeltu oviksen aikana seksittömyydestä. Se taitaa kuulua asiaan, kun raskauden alkaminen ei menekään suunnitelmien mukaan. Multa tuli helposti semmoinen "on sitten sun syy ettei meille tule vauvaa, kun ei ole seksiä oikeana päivänä" -syytös miehelle vaikka tiesin ettei se ehkä reilua ole. Tai no, seksi oikeaan aikaan on vaan ainoa juttu millä sen raskauden saa alkuun, joten kyllä mun mielestä pitäisi ollakin yhteiset sävelet mitä tehdään. Meillä helpotti siinä vaiheessa, kun yritystä oli jo pitkään ja vaan päätettiin, että ei me voida muuta tehdä kuin harrastaa sitä seksiä oikeina päivinä ja siitä lähtien mun mies on halunnut tietää milloin se ovis on. Mutta myös meillä mies on paljon toiveikkaampi vauvan saannista. Sinällänsä toki hyvä, että yksi meistä uskaltaa vielä toivoa. Hurjasti tsemppiä sinne noiden ajatusten kanssa :Heartred

Meillä mies alkaa olla elävien kirjoissa. Pikku-ukko valitti tänään niskaansa ja oli aamusta epänormaalin rauhallinen, joten olisko sillekin tulossa flunssa. Mulla ittellä on ollut jo muutaman päivän räkäinen olo mutten usko, että kyseessä kuitenkaan on influenssa. Mä en oikeesti nyt voi sairastua, muuten tää meidän pakka hajoaa ihan totaalisesti käsiin.

MrsH, lämpimästi tervetuloa tälle puolelle ja isot paoittelut keskenmenosta.

Mulla menossa dpo 3 ja tänään pitääkin aloittaa keltsut. Ensi viikon maanantaina menen taas gynen juttusille. Ajattelin nyt tosissani puhua niiden clomien aloittamisesta, koska mun ovis vaan tulee oikeasti edelleen turhan ajoissa.

Tervetuloa joukkoon MrsH, pahoittelut menetyksestä!
Kiva kuulla sinusta Suvetar . Varmasti rassaava tilanne, kun haluatte vauvaa, mutta se ei ole vaan nyt mahdollista aikataulujen takia. Timbe: Tsemppiä kovasti sinne!

Täällä kp 11/23 ja vieläkään ei ovisplussaa. Vähän on viiva vahvistunut. Ihan alkaa hermostuttamaan… Kun en ole koskaan testaillut aiemmin. Todistettavasti mulla on ovulaatioitakin ollut kun olen raskaaksi tullut. Mutta tuleepa nyt ainakin todettua että loppukiertoni on todellakin liian lyhyt. Mimmu mihin vuorokauden aikaan keltsut olisi hyvä ottaa, tiedätkö?

Rosann, riippuu vähän lääkkeestä. Mun edelliset otettiin kaksi kertaa päivässä, aamuin illoin. Nää nykyiset otetaan illalla. Varsinkin, jos on alakertaan laitettavat keltsut niin ehdottomasti vasta illalla.

Tervetuloa uudet, olkoon käyntinne täällä lyhyt, tsemppiä oviksen odottajilleja jaksamista kaikille:Heartred. Nyt en pysty tämän syvällisempiin kommentteihin..antakee anteeksi :shy:.

Täällä siis kp1, kuten arvelinkin, että ovella on. Kierto oli nyt sitten ensimmäin kkm:n jälkeen ja 44päivää...toivottavasti tosta lyhenee heti seuraavassa kierrossa normaalimpiin mittoihin. Aivan hirveä päivä ollut..ei kai voi muuta sanoa. Ensinnäkin eilen alkoi järkyttävät menkkakivut (oliko muilla ollut kivuliaat ekat menkat km:n jälkeen?) särkylääkkeet toi onneksi hetken helpostusta ja nukkumaan mentiin sitten kauratyyny vatsalla. Tänään oonkin ollut aamusta saakka kuin perseelle ammuttu karhu ja virittänyt vuosisadan riidan miehen kanssa. Aivan mitättömästä asiasta..en olisi normaalina päivänä sellaisesta suuttunutkaan, mutta nyt taas kaikki painoi päälle, eikä kamelin selän katkeamiseen kummoisempaan vaadittu, niin riitelin sitten oikein olan takaa. Onneksi nyt ollaan sovittu ja onneksi mulla on ehkä maailman ihanin mies, joka asian käsittelyn jälkeen oikeasti pystyy asiat jättämään ja olemaan niitä kaivelematta enää. Lisäksi hän on oikeasti tainnut jotain oppia näistä mun hormoniheilahteluista ja osaa asiat ottaa myös siltä kannalta, että näinä päivinä mulla herkästi keittää yli. :Heartpink

Mutta kyllä itseä vähän hävettää, kun pitää tälla lailla mitättömistä asioista kilahdella. Tää on vaan jotenkin niin uskomatonta, mitä tää koko yritys ja pettymykset saa aikaan. Vaikka kuinka sanoin, että yritän olla lataamatta odotuksia tähän ekaan kiertoon jne., niin hei vaan maa, täältä sitä tipahdetaan:BangHead. Taas on sellainen olo, että tuleekohan meille koskaan sitä vauvaa..huoh :sorry:.

Timbe: Saapiko kysyä, mitä tarkoittaa, että munasarja mennyt huonoon kuntoon clomien vuoksi? en edes tienyt, että moinen on mahdollista:eek:. Kuinka pitkään olet clomeja käyttänyt? Mullakin on ollut kahdessa kierrossa, joissa molemmista tärppäsi: ekasta tosiaan se tuulimuna ja toisesta kkm. Kohta kait sitä pitäisi taas aloitella uudelleen.

Minniliini, mulla oli ekat menkat kkm jälkeen jotain 19 päivää (vai 20? En ny muista) ja Järkkykivut.. Ei kyl kokoo aikaa,mut aina kun tuli enemmän tavaraa ni kaameita kramppeja, sit sitä seuraavat oli normaalit jo.

Älä sure että ei heti tärpännyt! (Laittaisin tähän sydämmen mut noi mun emojit ei toimi kännykällä)
Mä mietin sillon noiden hirmu-menkkojen aikaan että tyhjentyy ainaski oikein kunnolla kohtu ja parantuu niin toivon mukaan seuraava vauva jaksaisi loppuun saakka :) vaikka henkisesti ne menkat oli yllättävän raskaat..

Minniliini mullakin oli ekat menkat tosi kivuliaat km jälkeen! Pahoittelut menkoista. :( noi hormoni ailahtelut on ärsyttäviä, mutta onneksi sinulla on noin ymmärtäväinen mies. :)

Mrsh tervetuloa tällekkin puolelle. Täällä on huippuhyvä porukka ja vertaistuki. :)

Timbelle erityisesti tsemppiä odotteluun♥

Kaikille muillekin isot tsempit kierron kaikkiin vaiheisiin! ♥♥♥

Mulla kp 18 ja ovis taitaa olla pian käsillä, sen verta tummaa viivaa antoi o-liuskat. Vajaan viikon myöhemmin tuli mitä odottelin, pelkäsin jo anovulaarista kiertoa.

Tänään taas kahdesti pyyhittäessä vähänvähän verta. Kumpa ne menkat nyt vaan alkais eikä vaan pelleilis. Pääsis ekaan yrityskiertoon :)

Miehen kanssa automatkalla keskusteltiin tulevasta ja pienen huumorin saattelemana tehtiin sopimus että aina menkkojen lopusta kaksi viikkoa on itsensä tyydytys kielto ja siemenet kulutetaan vain minuun :D vaikka eipä viimeksikään sopimuksia tarvittu ku kolmannella yrityskierrolla tärppäsi, jolloin seksiä oli kolmen päivän välein.

Nyt siis ne menkat kiitoooooos!

MrsH, tervetuloa joukkoon ja pahoittelut kokemastanne! Täällä on ymmärtävää väkeä.. ja kunnon ekat menkat ollu! 20pv?? Huh..

Minniliini, pahoittelut kp1 ja anskuliini myös!

Suvetar, tosi harmillista kun ette pysty miehesi kanssa hyödyntämään hyviä päiviä, toivotaan että aika menee nopeasti ja mahdollisuudet kasvaa!

Starling, varmasti turhauttavaa kun et saanut miestä innostumaan varmistukseen. Luulen että häntäkin asia stressaa eikä kykene toimimaan kun tietää että olis vähän niinku pakko, eikä kehtaa asiaa myöntää.. :/

Voimia kaikille, riidat varmasti lisääntyy useimmilla tällaisessa tilanteessa olevilla pareilla..

Tervetuloa MrsH ja pahoittelut kkm kokemisesta :( pikaista plussaa ♡

Onneksi mimmun mies alkaa tervehtymään mutta toivotaan että pikku-ukko säästyisi flunssalta! Sitä niskaa kannattaa seurailla jos alkaa jäykistyy ni pikasesti lääkäriin. Hus pois flunssaolot sinustakin!
Rosannille oviksen bongaus onnea :)

Minniliinille pahoittelut kp1stä :/ toivotaan että kierto tasoittuis tai vielä parempi ettei kiertoa tämän jälkeen tarttis miettiä vaan pikkunen tarrais kiinni ♡

Sabetti ei muutako hyödyntää ovista ja jännitetään seuraavaks oisko salamatkustaja kyydissä :)

Susannnelle toivotaan kerranki tätiä kylään ni pääsisitte tositoimiin :)

Kiitos tsempeistä <3
Minniliini, mulle jäi itsellenikin vähän epäselväks koko munasarja homma. Mut käsitin että oikeessa munasarjassa oli kaks keltarauhasta, ja ne oli jotenkin verestäviä. Lääkäri meinas ett ne ois ollu vanhoja, mut kyllä mä ihan selvän oviksen tässä kierrossa tikutin. Ja sit siihen munasarjaan oli tullu sellasta "höttöä". Vasen munasarja oli kyllä ihan ok, ja kohtu oli siisti. Saa nähdä mitä hevoshormoneita seuraavan kerran määrätään :D yritän aatella koko touhun huumorilla :)

Ja tämä on kolmas clomikierto, ekasta tuulimuna. Kp 5-9 oon 2 tablettia päivässä syönyt ja seurantaa ei ole ollut.

Mulla alkoi tyhjennyksen jälkeen menkat normaalisti kp26. Nyt sitten menossa kp12 ja verta tulee kun vähän pyyhkii? Mulla ei oo koskaan ollut tämmöstä. Voiko menkat alkaa jo tässä vaiheessa muka uudestaan? :O Kiinnittymisvuotoa mietin, muttei sitä mulla koskaan ole ollut ja ei kyllä oo ovulaatiostakaan mitään tuntemuksia ollut enkä tikutettua oo saanut. Nyt tosin tikutellut ekoja kertoja että voihan se olla ettei mulla niissä ovulaatio näy? En tiedä. Seksiä ollaan harrastettu joka päivä menkkojen loputtua eli jos ovis olisikin ollut niin se on kyllä hyödynnetty. Kylläpä turhauttaa jos menkat alkaisikin nyt jo uudestaan heti perään :O

Takaisin