Yritystä keskenmenon jälkeen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja j.n
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jellona, se on täysin han normaalia käydä läpi tuollasia tunteita.. ne kuuluu tähän vaikeaan ja kiviseen tiehen.

jellona, tuttuja tunteita! ja tuo vuoto asiakin aika lähelle omaa tilannetta. no, nyt mulla on jo muuttunut veriseks mutta välillä loppuu tai ainakin vähenee lähes olemattomiin. ja sit kun tuo raskaustesti näyttää edelleen plussaa sen reilun kuukauden takasesta km niin ärsyttävästi tuo oma mieli koittaa kuiskia et mitäs jos ois kuitenkin uusi raskaus. vaikka varsin hyvin tiiän ettei ole. ja tänä aamuna vähän enempi jo menkkakipujakin mitkä mulla normaalisti ihan hirveät.kun ei nyt kovin kauaa sitten kestäs nuo vuodot!! tavallisesti ennen menkkoja ei ainakaan montaa päivää oo mulla tuhrutellut mutta tää eka kierto kai on muutenki erilainen.

Jellona; Hyvinkin tuttuja tunteita!Kyllähän se pistää suorastaan vituttamaan ettei nekut oo menny tasan,toiset ne sikiää vaikka eivät haluais.Toiset tahkoo kuukaudesta toiseen ja vuodesta toiseen.
Kaikki ylimääräiset vuodot kuuluu samaan,mielen ne osaa vetää hyvinkin nopeesti mustaksi ja toivon toiveikkaalta.

Jellona, ihan normaaleja tunteita käyt läpi km:n jälkeen. Mä luulen, että näin käy lähes kaikille, jotka käy näitä asioita läpi.

Mua tympii päivä päivältä enemmän tämä odottelu :angry4 Mikä hitto mun kroppaa nyt vaivaa?? Tein jo hätäpäissäni aamulla testin mutta se oli onneksi nega. Ja onneksi sanon siksi, että kun ovis on tiedossa niin jos näin myöhään olisi plussa tullut niin kyse olisi ollut varhaisesta km:sta tai muusta yhtä huonosta vaihtoehdosta. Ja oikeesti, kun keltsut on käytössä niin miten voi olla ettei menkat ala?? Eilen tuli illalla vähän tuhrua mutta siinäpä se. Voi elämä, että vituttaa.

Jellona, niin kuin moni ehtikin jo sanoa, käyt läpi ihan luonnollisia tunteita keskenmenon jälkeen. Kukaan ei varmasti voi hyväksyä omaa keskenmenoaan tuntematta katkeruutta, vihaa tai epäreiluutta siitä, että oma raskaus keskeytyi, kun toisilla kaikki sujuu hyvin loppuun asti. Edelleen täälläkin huonoina ja pettymyksen hetkinä käy mielessä, miksi näin kävi meille ja miksi tuttavat saavat oman pienensä syliin. Mä olen lähdössä lauantaina ulos tyttöporukan kanssa, jossa on lähes kaikki jo äitejä, useimmat puolen vuoden sisään äidiksi tulleita. Voin jo kuvitella puheenaiheet ja oman tuskani niitä kuunnellessa. Ärsyttää jo senkin puolesta, jos uteluita meidän tilanteesta tulee. Tekisi mieli paukauttaa totuus päin naamaa, mutta en mä niin voi tehdä ja pilata tunnelmaa.

Voi kun täti löytäisi jo Mimmun luo, niin pääsisitte uuteen yritykseen.

Jellonalle vielä kaikki sympatia tuhruvuodosta!

Suvetar: minkä mittainen kierto sulla normaalisti olikaan? olitko sä kokeillut greippejä, että aikaistaako sulla niillä ollenkaan? joillainhan kuulemma auttaa ovuloimaan vähän aiemmin. Toisaalta taas jos tahallaan pitkittäisit kiertoa, niin onnistuisiko päivät natsaamaan sillä tavalla? Ei muuta ku just ennen seuraavaa ovulaatiota ennen pikku känneröiset ja sit tulehduskipulääkkeet päälle, niin luulis oviksen vähän myöhästyvän :grin

Jellona: Kuten kaikki ovat sanoneet, niin noi fiilikset kuuluu tähän prosessiin, eikä niitä kannata hävetä ollenkaan saati pyydellä anteeksi. Täällä on hyvä tuuletella. Itse huomaan, että omat fiilikset yleensäkin menevät hyvin paljon kierron mukaan.

Mimmu: Koska sulla piti menkkojen alkaa? Ootko ihan varma oviksen ajankohdasta?

Omaa: Kyllä mä nyt olen aivan 100% varma, että ovis on nyt hoodeilla: ensinnäkin toi eilinen lekurikäynti + eilinen ovistesti (tänään en ole vielä tehnyt), sitten vielä eilen illalla alkoi luullakseni oviskivut: sellaista särkyä/ jomottelua oikeassa kyljessä, lantiossa ja vähän reidessä ja pakarassakin. Mulla ei ole tällaista ikinä tuntunut, mutta tällaisen kivun otan sata kertaa mieluummin kuin sen polttavan, lamauttavan mahakivun, jota oli aiemmin. Ehkä mun kroppa on normalisoitumassa :p. Toki mieluusti olisin ottanut sen vaihtoehdon, että olisi jo tärpännyt, mutta hyvä nyt edes tämä, että kroppa näyttää toimivan. Lisäksi talletuksia on tehty nyt aivan riittävästi..nyt mennään kolmatta päivää 2xpäivässä meiningillä. Tälläin sairaslomalla pystyy pitää hyvin tällästä tahtia :grin. Sitten aletaankin piinaileen ja tutkailemaan oireita seuraavaksi :wacky:.

Diku täällä pienesti vielä täti tuhruttelee. Niukat on kyllä nämä menkat olleet, vaikka sanoivat että tyhjennyksen jälkeen voi olla normaalia runsaampi vuoto. Mies odottaa milloin täti pakkaa tavaransa, että pääsisi "töihin" :joyful:

Diku miten sinä ja miehesi jaksatte? Teille kyllä soisin sen ihanan pienen nyytin jo sinne kotiin! :happy: Tilasitko muuten pikkuminskiltä niitä virkattuja tossuja? Mulle tuli kaksi paria postissa silloin, kun olin saanut tietää että vastassa ei ole ketään. Mutta tossut jotenkin valoi uskoa, että kyllä se meidän oma pieni tulee vielä ja hypistelen niitä välillä. Tuolla ne on koristeena toistaiseksi hyllyssä.

Ihailtavan aktiivista tallettelua Minniliinillä! :wink

Mulla ovis tuli ekassa greippimehu+vehnänalkioöljy-kierrossa viikon myöhässä. Jos sama homma käy tässä kierrossa, niin jätän sitten noi litkut pois. En tiedä, johtuiko niistä vai vaan siitä, kun olin liian innoissani, että kerrankin ovis osuu siihen viikonloppuun, kun töistä on vapaata.

Käsi on jo pikkuisen parempi. Aion jättää tulehduskipulääkkeet veks, kun täti korjaa kamansa ja mennä sit Panadolin voimin, jos särkylääkkeelle on tarvetta.

Minniliini onnea oviksesta :) Aktiivisia ootte kyllä olleet :joyful:

Kyllä mä olen varma oviksesta, kun sen testillä varmistin. Mä otin vikan keltsun sunnuntaina ja normaalisti 2 päivän jälkeen on aina alkanut menkat. Eli siis eilen olisi pitänyt tulla mutta eilen ei tullut kuin pari kertaa tuhrua.

Mä laitoin tossa pari tuntia sitten meiliä mun gynelle ja äsken tuli vastaus. Ihan mieletöntä, että se vastaa aina näin nopeasti. No se vastasi, että odottele rauhassa 4 päivää ja testaa uudelleen. Mitään hyötyähän siitä ei ole mutta odotellaan siis viikonlopun yli. Sanoinko jo, että v..tu

Soma; Kiva kuulla sinusta :Heartpink Toivottavasti täti kerää reippaasti kimpsut ja kampsut pidempää poissa oloa ajatellen. :)
En tilannut niitä tossuja,uskon vakaasti että teille oma pieni tulee. :smug:
Mimmu; Toivottavasti se täti ei anna odotuttaa enää itseään kauan,mulla menee se kolme päivää viimeisen jälkeen.
Minniliini; Ei paljon lakanat pölyynny teillä :joyful:

nojoo,sieltä se toiveiden murskaaja saapui kunnolla :( en muistanut miten INHOTTAVAA tää on! sattuu sattuu ja vielä enemmän sattuu, eikä pelkästään fyysisesti! ja nyt ikävä pientä masu asukasta on taas ihan kamala!olis niin ihana silitellä pyöreää kaunista vauvamasua, höpötellä pienelle ja tunnustella pikku potkuja.

Olen tässä alkanut miettimään että olisko nää muutaman päivän olleet kivut oviskipuja kun ne tossa oikeella puolella tuntuu niinkuin aiemminkin oviksessa?? :) nyt kp 18 jos tyhjennys lasketaan kp1.. voiko ovis olla jos on vielä vuotoa? Vuoto ollu kyllä viikon verran toooooosi niukkaa, parina päivänä viikon aikana vaan tullu parit veriset limat..

Äiti vaan, voimia ja halauksia tähän päivään! :hug013

Susannne, mulla ultrattiin 4 viikon kuluttua lääkkeellisestä tyhjennyksestä, kun vuoto alkoi uudestaan ja raskaustesti oli edelleen positiivinen. Lääkäri löysi kohdusta silloin vielä kohtalaisen paljon raskausmateriaalia, mutta myös munasarjat näyttivät siltä, että siellä oli ollut jo uutta toimintaa keskenmenon jälkeen. Mulla oli ollut 1,5 viikkoa aiemmin samankaltaisia kipuja kuin ovulaation aikaan ja silloin tiputteli vielä. Tämän jälkeen vuoto loppui, kunnes se alkoi uudelleen noin viikon kuluttua, jolloin siis marssin naistentautien polille.

Kiitos teille kaikille, olette ihania :Heartred

Äiti vaan, voimia. En voi kuvitellakaan tuskaasi, toivon vain että se jossakin vaiheessa alkaisi helpottamaan :Heartred

Starling tsemppiä tulevaan illanistujaiseen, näillä fiiliksillä tässä vaiheessa kiertoa en itse varmaan mitenkään selviäisi tuollaisesta illasta :( Toivottavasti ilta menisi kuitenkin mukavasti ja tuoreet mammat osaisivat ottaa muutkin jutuissaan huomioon.

Mimmulle toivoisin kovasti plussaa mutta jos ei sitä, niin ne menkat sitten :)

Äiti vaan: suuren suuret halaukset. Toivottavasti pian taas saat silitellä isoa vauvamasua.

Mimmu: sanoiko gyne mitään et mitä sit jos menkat ei ala, eikä rt edelleenkään näytä plussaa? Toivotaan, että plussaksi muuttuisi:Heartred

Meillä tosiaan ei lakanat oo viime aikoina pölyyntynyt. Oon tosi iloinen siitä, ettei meillä ole sen pahemmin vaikuttanut tää pitkä yritys makuukammarin puolelle. Jos se vasn auttais, niin helposti kellistäisin ton ukon useamminkin päivässä :p

No niin..ja ehti viesti sen verran kauan olla draftitilassa, et Mimmullakin alkoi menkat. Onnea niistä :grin

Ja starlingille minultakin tsemppiä illanistujaisiin.

:smiley-angelic003 Jellonalle halauksia!
Ja samoin myös äiti vaan.. Tiedän (kuten varmasti kaikki muutkin täällä), kuinka kipeältä kaipaus voi tuntua. Se on riipaisevaa :sad001

Minniliini, en oo kokeillu koskaan greippiä, koska muutenkin on ollut aika runsaat limat.. Mutta jos se vaikka vois aikaistaa ovista, niin voishan sitä yrittää, kiitti vinkistä :) Tosiaan se oviksen myöhentäminen ei sovi lomakuvioihin. Vaikka kännit vois kyllä tehdä hyvää :grin
Anskunen, kyllä täytyy myöntää, että välillä on ollut melkoisen raskasta. Nyt jälkeenpäin ajatellen en edes käsitä, miten selvisin keskenmenosta, kun mies oli melkein koko ajan pois.. Mutta niinpä vaan selvisin! Nyt vaan alkaa jotenkin väsyä yksinoloon. Onneksi nähdään ens viikolla :happy: :dance011
Muoks: Minniliini kysyi kierron pituutta, se on mulla yleisimmin 30 pvää.

Muokattu viimeksi:
Täällä ollaan oltu nii ahkeria kirjottajia viime käynnin jälkee että melkonen homma olis lähtee kaikille vastaamaan, mutta ainakin

Mimmua ilmeisesti saa onnitella tätistä
Jellonalle ja äiti vaalle paljon halauksia :smiley-angelic003
Suvettarelle paljon voimahaleja yksinoloon ja onneks ensviikolla helpottaa :)

on. Enköhän minäki ala enempi nyt pyörii täällä ku saatii lääkäriltä lupa uuteen yritykseen. Tänään käytii kuulemassa pojan kuolinsyyn tulokset ja jälkitarkastuksessa, siellähän iloksemme huomattiin että on paksu limis ja hyvänkokonen follikkeli (oliko oikee sana?), ovis olis tuloillaan piakkoin ja miehen kans sit mielenkiinnosta käytii ostaa ovistestejä ja muutama raskaustesti varastoon. Ekan ovistestin tein ja viivahan sieltä tuli, ei vielä yhtä selkee ku kontrolliviiva. Tänään tehtävä talletuksia ku minä lähen viikonlopuks sukuloimaan ja mies jää kotiin.. pakkohan se mahdollisuus on käyttää hyväks kerta oikein ultrassaki näki tilanteen ja lääkäri kehotti hyödyntää..

Takaisin