Yritystä keskenmenon jälkeen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja j.n
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Diku :sad001:Heartred Toivottavasti kierto nyt nopeasti tasaantuu! Harmittaa tosi paljon sun puolesta.

Pauveli, mä oon miettinyt, että aika tuntuu juoksevan siinä mielessä, että esimerkiksi miuk ja Katapulttikin jo tavallaan niin pitkällä, vaikka vasta tuntui, että he plussasivat. Mutta sitten kun muistelee omaa raskauttaan, miten ne viikot matelivat. Ensi kerralla varmaan vielä hitaammin.

Mä menin eilen aikaisin nukkumaan ja jätin sen Inhimillisen tekijän katsomisen toiseen kertaan.

Kp1 menossa ja aikamoisissa lääkepöllyissä täytyy pysyä järkkyjen menkkakipujen takia :schocked028 Nyt alkoi sen verta helpottaan että pystyi tuleen foorumille kirjotteleen :) Tämä päivä ei ollut mikään pudotus kun pahin aallonpohja oli jo tuossa viikolla, luottavaisin mielin mennään eteenpäin.

Rosannilla on isoja asioita mietittävänä, toivottavasti löydätte teille sopivan ratkaisun!

Diku voi kun alkaisi kropan toiminta tasoittumaan! Ei ole reilua tuo että temppuilee miten sattuu :(

Mitä anskuselle kuuluu? :greet025

Mä oon nyt pari päivää vaan taustaillut :) tuntuu ihan hyvältä ottaa vähän etäisyyttä näihin vauvajuttuihin. Mietin tossa taannoin että miks ihmeessä mun elämäni junnaa paikallaan ja kaikki muut on siirtynyt eteenpäin. Mun moni tuttu on mennyt tässä viiden vuoden aikana naimisiin, on saaneet lapsen/lapsia, on ostanut oman talon jne. Oon ehkä vähän kateellinen mutta tajusin myös että miks en voi olla onnellinen siitä mitä mulla jo on. Mulla on ihana mies ja kolme aivan äärimmäisen mahtavaa karvasta lasta (koira ja kaksi kissaa) ja kaiken lisäksi mahtava työ :Heartred

Mitäs teille muille kuuluu? :Heartpink

Dikulle kyllä toivon että kroppa lopettaisi temppuilun ja tasapainoittuisi. Inhottavaa tuollainen.

jellona, pahoittelut kp 1. Tsemppiä sinne menkkakipujen kanssa :hug013

Plussatuulia kaikille ja positiivisia ajatuksia. Ja erityisesti hyvää ystävänpäivää! :love017 Te olette mulle vähän niinkuin omatkin ystävät. Ainakin teille voi uskoutua samanlailla kuin tosiystävälle :Heartred

Pahoittelut Jellona kp 1sta, olkoot viimeinen piiiiitkiin aikoihin.

Taalla kp 27 eika oireita suuntaan eika toiseen tanaan. Eilen illalla oli aika kipee ala vatsa ja olin jo melki varma etta kp1 tulee hetkella milla hyvansa mutta viela ei oo nakyny. Ehka ens viikolla testaan (jos ei ala enne sita) koska nyt olis vasta dpo 8-9 jos mennaan tuntemusten mukaan (en tikuttele). Sairaalasta sain testin joka piti teha 10 paivaa vuodon loputtua mutta koska verikoe oli lahes 0 sillo vajaa viiikko kmsta en sitte tehny sita sitte.

DarkMimosa, peukut pystyyn ettei kp1 tule. Tuli mieleen oma plussakierto kun sanoit noista menkkatuntemuksista, ja se womanlogista tarkistin. Kp27 olen kirjoittanut, että menkat tulossa ja kp31 tein plussatestin :)

Mä jouduin eilen ekaa kertaa keskenmenojen jälkeen tilanteeseen, johon oon miettiny miten reagoin; kaveri kysyi meinataanko toista lasta. Pysyin järjissäni! Oon kyllä aika sinut viime vuoden kanssa, onneks.

Muilleki voimia kaikkiin koettelemuksiin ja tunteiden sekamelskaan.

Täällä kp 1. Voihan P. Siis ei sinällään tuo menkkojen alku harmita mutta se, että kierto näyttää lyhentyneen 23 päivään. Eikös se ala olla liian lyhyt raskautumista ajatellen? Mun yhellä tutulla oli kierto tuon 23 päivää ja hänelle tuli kaksi peräkkäistä keskenmenoa ( tosin vasta viikoilla 9 ja 7) ja hänen lääkäri kuulemma sanoi, että keskenmenot saattoivat johtua siitä, että eivät olleet kiinnittyneet kunnolla. Hän sai jotain hormonitabletteja joilla pidennettiin kiertoa ja sitten kolmas raskaus onnistui ja tänään mennään sen vauvan ristiäisiin…

Mies tosiaan kotiutui eilen ja juteltiin sitten tästä projektista. Huomasin, että oon syyttäny itseeni tästä keskenmenosta ja sekin on ehkä yksi syy miks en haluais jatkaa yritystä. Pelkään epäonnistuvani uudestaan. Mulla on sekin ongelma, et oon niin avoin ihminen ja on vaikea pitää suutani kiinni ja niin saatan kertoa raskaudesta jo paljon ennen kuin turvallisilla viikoilla ollaan. Ja sitten harmittaa että kertoi, jos menee kesken. Vaikka viimeksi kyllä sain tosi paljon sympatiaa ja se auttoikin minua.

Mutta päädyttiin nyt siihen ainakin tällä erää, et yritetään tosiaan sinne kesälle asti, ja nythän noitä kiertoja ja mahdollisuuksia tuntuu riittävän. Luin netistä että yleensä kierto pitenee kun tulee vanhemmaksi. Mulle on käyny päinvastoin, mutta varmasti johtuu tosta keskenmenosta. Osaako kukaan neuvoa, mitä mun kannattais tehdä? Eli tyhjennysvuodon jälkeen kk-kierto on ollu 23 pvää, 26 pvää, 23 päivää.

Hyvää myöhästynyttä ystävänpäivää kaikille!

Olin eilen kaveriporukan kanssa viettämässä iltaa. Paljon juteltiin vauvoista, mutta selvisin paremmin kuin etukäteen ajattelin. Helpotti, kun kukaan ei kysynyt, milloin me aiotaan hankkia lapsia. Kun se kysymyksen asettelu tulee vielä 95% kysymyskerroista tuolla hankkia-sanalla. Jos niitä hankittaisiin noin vain, niin meille syntyisi ensi kuussa vauva.

Rosann, onpa ihanaa että saitte juteltua miehen kanssa tilanteesta. Nyt toivon teille ihan hurjasti tärppiä ennen kesää! :Heartpink Noihin lyhyisiin kiertoihin en valitettavasti osaa sanoa mitään. Voiko kierron pituuteen juurikaan vaikuttaa millään omilla konsteilla...?

Mitähän jeileille kuuluu? Häntä ei ole näkynyt pitkiin, pitkiin aikoihin.

Diku, tosi tympeä tilanne sulla :sad001 toivottavasti kierto tasoittuis niin pian kuin mahdollista.

Rosannilla vakavia pohdiskeluja, tsemppiä niihin. mukava, jos kuitenkin nyt yhteinen päätös "yrittää" kesään asti :) Varmasti aivan teidän omien tuntemusten mukaan kannattaa mennä. Tuohon kierron pituuteen en osaa sanoa, täällä taitaa olla viisaampia kommentoimaan sitä puolta.

Miukilla ihania ultrakuulumisia :Heartred
Ja starlingillakin sujui illanvietto mukavasti :)

Esikonen, oli varmaan huojentavaa saada tietää syy keskenmenoon.. Rankka kokemus sinulla on takana.
Pauveli, voin kuvitella että toivoisi raskauden jatkuvan suoraan siitä mihin edellinen jäi.. Katsoin myös inhimillisen tekijän ja kyllähän se nosti tunteita pintaan. Melkoisia olivat kaikki joutuneet kokemaan.

Darkmimosalle - ja oliko muitakin kierron lopussa - plussatuulia!

Omaa napaa. Onko kukaan teistä ylipäätään epäillyt perheen perustamisen mieltä? Minusta tuntuu välillä siltä, että se on vain kauhean itsekäs halu. Kun maailmassa on paljon lapsia, jotka eivät saa huolenpitoa.. voisi ottaa esim. sijoituslapsen. Ja kaikki ylikansoittumisongelmat, saastumiset ym.. En tiedä, saako tästä kukaan tolkkua, mutta omalla kohdallani vain on tullut viime aikoina syyllisyyttä tästä.
En koskaan ajattele muiden ihmisten vauvauutisista, että he tekisivät jotain itsekästä, mutta tässä tunnemylläkässä omat teot näyttäytyvät eri valossa. Ehkä takana on ajatus siitä, etten ansaitse lasta? Silti toivon sitä kovasti...

Tällaisia syvällisiä sunnuntaiajatuksia.
Virtuaaliystäville myöhästyneet ystävänpäivähalit! :love022

Rosann, hyvä että saitte miehen kanssa juteltua. Se voi olla että km on laittanut kierrot sekaisin. Mutta jos se tuntuu vakiintuvan tuohon 23, niin suosittelisin kääntymään gynen puoleen :) tsemppiä! :Heartred

starling, noi on aina epämukavia tilanteita kun saattaa tulla eteen vaikka mitä kysymyksiä. Mutta onneksi olit varautunut etukäteen :) Aina ei edes välttämättä tiedä miten missäkin tilanteessa reaktioi kyseiseen asiaan.

Suvetar, ompas sulla ollut syvällisiä ajatuksia. Mä olen myös usein miettinyt tekemisiäni että mitä mä olen tehnyt kun en saa lasta. Olenko tehnyt jotain sellaisia virheitä että en muka ansaitsisi lasta? Ja mikäli en saa omaa biologista lasta niin ehkä tulevaisuudessa olisin valmis antamaan rakastavan kodin sitä tarvitsevalle vauvalle/lapselle :Heartred

Suvetar, kyllä mä joskus olen miettinyt omaa itsekkyyttäni tässä vauvakuumeessa. Mutta lähinnä siis niin, että välillä tunnen syyllisyyttä siitä, etten ole jossain tilanteissa pystynyt mielestäni olemaan tarpeeksi tukena miehelle tai kuormitan häntä koko ajan omilla huolillani tai pahalla ololla, jotka ovat lähtöisin omasta itsekkäästä halusta saada oma perhe. En tiedä osaanko nyt selittää alkuunkaan. Joskus myös mietin niin kuin Anskunenkin, mitä niin pahaa olen tehnyt, että meille kävi näin, vaikka järjellä ajatellen tiedän, ettei keskenmeno johdu sellaisista asioista.

Mä katoan pariksi päivää työmatkalle. Mukavaa alkuviikkoa kaikille, ensi viikon lopulla nähdään! Sitten saankin alkaa jo tikuttamaan ovista! :smiley-bounce012 Tunnustin miehelle tänään aikeeni. Mies suhtautui vähän varovaisesti eikä ainakaan ilmaissut suin päin tahtovansa tietää h-hetken.

Mä löysin muuten työmatkalle pakatessa kaksi ihanaa vauvanvaatetta, jotka mulla on ollut kadoksissa. Ne on olleet jotenkin erityisen ihania ja suloisia ja olen ostanut ne jo ennen yrityksen aloittamista, kun vauvakuumeilin vielä yksin. Oon välillä etsinytkin niitä ja on harmittanut, kun ne ovat kadonneet. Nyt tulivat vastaan pikkuisessa pussukassa. Voi kun vielä saataisiin täytettä niihin pikkuruisiin vaatteisiin!

Muokattu viimeksi:
niin ne päivät vaan matelee eteenpäin...huomenna jälkitarkastukseen, jännittää aika paljon. eniten ehkä se että onko kohdussa kaikki ok,ettei vaan vielä joudu johkin kaavintaan. sitten toki myös se löytyikö synnytyksen käynnistymiseen mitään syytä.
olo on ollu ihan järkyttävä!! ja ihan oudot nää menkat.torstai,perjantai lauantai ihan hirveitä supistusten kaltasia kipuja mahassa ja vuoti välillä reilummasti ja iltaa kohden aina helpotti ja vuoto väheni.nyt luulin tänä aamuna et jo loppui kokonaa,mutta ei,kyllä vaan iltapäivästä alko vuotaa.onhan mulla tavallisestikin menkat vähintää 5 pv mutta muuttuu yleensä loppua kohden ruskehtavaks.ja sitten tää armoton pääkipu!! se ei kyllä oo ikinä liittyny menkkoihin mutta samalla tää alko kun vuotokin.välillä niin paha et meinaa oksennus lentää.raskaustestiin edelleen tulee hailakka viiva.(on mulla kans huvit,tehdä joka aamu testi et näkee onko vielä plussaa...onneks nuo on halpoja testejä ja tilasin niitä jo lisää uutta yritystä ajatellen...)

Pika vastaus...
Äiti vaan km:n aikoihin googletellessani kaikenlaista tuli yhdessä keskustelussa esille päänsäryn ja kohtuun jäneen raskausmateriaalin yhteys. Siis joillakin oireili mm päänsärkynä epätäydellisen tyhjentymisen jälkeen. Toki voi olla vaan stressinkin aiheuttamaa. Mutta huomenna jo pääset tarkistamaan tilanteen... Toivottavasti kuitenkin tilanne olis mahdollisimman hyvä ja saisitte "luvan" aloittaa yritys.

En muista oonko tähän ketjuun aikasemmin kirjottanut, oon tässä taustalla lueskellut ja täytyy sanoa että vahvoja naisia olette. Minulla on kaksi lasta ja kolmas la oli 25.2. rv17 17.9. lääkärineuvolassa ei kuitenkaan löytynyt sydänääniä. Uutta yritystä ei varsinaisesti vielä ole alotettu, puhuttu kyllä että keväämmällä. Minä asun myös HUS alueella starlingille omasta kokemuskesta viisastuneena. Mikäli haluaa päästä ultraan on itse oltava todella päättäväinen ja pitää puolensa. Minuahan ei meinattu ottaa verta tuli todella paljon, pyydettiin vain seuraamaan loppuuko ja sanottiin ettei siellä mitään hätää ole jos vuoto loppuu... Ja eniten tällä hetkellä harmittaa se etten mennyt yksityiselle ultraan vaikka en luottanut minulle tehtyyn tutkimukseen. Lisäksi jäi kuva, että keskenmenoa ja sen riskiä vähäteltiin. Toivottavasti "äiti vaan" saatte tietää syyn, voimia sinulle.

Äiti vaan, tsemppiä huomiseen ♡ se on raskas ja pelottava päivä, kunpa siellä olis kaikki kunnossa ja saisitte tietää syyn.

Vadelmiina, ikävä kokemus sinullakin :sad001 toivottavasti saatte kolmannen pienen kun olette valmiita yrittämään uudelleen :) tsemppiä!

Äiti vaan, paljon tsemppiä ja onnea huomiseen :Heartred toivottavasti kaikki on kunnossa ja pääsisitte uuteen yritykseen.

Tsemppiä äiti vaan jälkitarkastukseen!
Itselläni 3viikkoa vielä omaan tarkastukseen.

Takaisin