Yritystä keskenmenon jälkeen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja j.n
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mutta kaikkein tärkein asia mikä pitää muistaa on se että pitää puhua jos on paha olla. Itse haudoin pitkään mm. näitä km-asioita päässäni kun en halunnut niistä puhua kenellekään. En edes miehelle. Olin niin pettynyt itseeni kun en voinut antaa hälle lasta. Ja kuinka ollakaan yks kaks oli niin paha henkinen lukko päällä että mentiin alaspäin ja lujaa. Kantapään kautta siis itsekin opin että parempi puhua ennenkuin menee alamäkeä niin lujaa ettei pysty enää pysäyttämään ennenkuin osuu johonkin :)

tän päivän positiiviset; join kahvia (ei se vielä ainakaan hyvältä maistu niinkun ennen tuota raskautta mutta sain alas :D ) ,peruin toisen psykologi aikani (vois aatella et ei positiivinen asia mutta mulle on, kun en tunne olevani vielä valmis jutteleen nuista vieraalle) lupasin että varaan uutta aikaa viimeistään jos alkaa uusi raskaus.heräsin aamulla ilman väsymystä!!! en uskonut oikeen itekkään et ei todella tee edes mieli mennä sohvalle jatkamaan unia, vaan lähdin reippaasti koululaiset saattamaan ja päälle kiersin vielä suht pitkän lenkin pienimmän kanssa.enkä oo mennyt päiväunillekkaan.eilen olin sukulais pojan synttäreillä ja oli ihan kiva olla, ei ahdistanut ihmiset ympärillä, niimpä ajattelin repästä ja lähteä illalla ihan tuohon lähikauppaan ostamaan maitoa :D voi kunpa tää olis pysyvämpi olotila...vaikka tiedän et suru ei niin vaan häviä, se palaa aina uudestaan ja uudestaan, ehkä joskus kuitenkin pehmeämpänä eikä niin musertavana.nyt kuitenkin nautin tästä hyvästä olosta.
(hiukan tietysti vaivaa kun vuoto loppui taas ja testi edelleen plussaa ja meillä on jäänyt 4 päivää tiputteluvuodon takia vauvantekohetkiä käyttämättä...)

Äiti vaan, ihana kuulla että siellä on jo parempi päivä :) niitä alkaa tulla pikkuhiljaa enemmän ja enemmän, huonoja päiviäki tulee vielä lukemattomia mutta niitä sit tulee. Nauti nyt hyvästä päivästä :)

Aiti vaan: Pahoittelut menetyksesta <3

Mimmu: pahoittelut negasta :(

Somalle "onnea" kp 1!!

Pauvelille ONNEA!!!!!!!

Muille tsemppia ja plussa tuulia!

Taalla kp 22 (eiko se lasketa km vuodon ekasta paivasta???) ja oisko dpo 5-6. Ei mitaan tuntemuksia suuntaan tai toiseen.
Nyt olis mahdollinen kasien leikkaus tiedossa seuraavan kk sisaan, tai siis ei ees mahdollinen vaan aikaa odotan ja laakari sanoi etta yleensa aika tulee parissa viikossa ja leikkaus 3-4 viikon kuluttua. Mietin pitaisko yritys laittaa tauolle kunnes saa naa kadet "kuntoon", en vaan tiia kuinka nopeesti toinen kasi leikataan ekan jalkeen... tai tietty jos on heti tarpanny sita voi jo tiineena olla ;)

Anskunen, en tiennyt, painanko sympatiaa, tykkäänkö vai mitä, mutta lopulta laitoin tuohon viestiin sympatiaa. Te olette miehesi kanssa kulkeneet jo ihan liian rankan ja pitkän tien ja toivon niin hartaasti, että saatte oman pienenne viimein pian. Ihanaa, kuinka jaksat tsempata kaikesta huolimatta myös meitä muita! :Heartpink Ihailen asennettasi ja on varmasti totta, että yksikään meistä ei olisi näin vahva kuin nyt on, jos meillä ei olisi näitä kokemuksia. Keskenmeno vie niin syviin vesiin.

Sabetti, pahoittelut negasta ja synkistä ajatuksista. Meilläkin yritystä takana nyt noin 8 kuukauden verran ja välillä on tullut se epäuskon tunne, saadaanko me ikinä omaa pientä. Kun ei jaksaisi kasata itseään taas uuteen kiertoon ja yritykseen.

Mimmulle
pahoittelut negasta. :hug013

Jellona
, kyllä mä olen nyt kahden vaiheilla, soitanko terkkariin seuraavana vapaapäivänä. Meillä alkaa nyt yk 5 keskenmenon jälkeen ja yhtä kiertoa lukuun ottamatta jokaisessa kierrossa on ollut tuhruvuotoa 2-5 päivää ennen kuukautisia. Kuukautiset siis alkaneet siis joka kerta oireista oletettuna dpo 14, mutta tuhru sitten aiemmin. Tässä kierrossa jo dpo 9 ja se on kyllä todella aikaisin.

Googlasin keltarauhasen vajaatoimintaa... voiko tämä johtua mistään muusta? Sabetti, kun luteaalivaiheen pituutta mietit, niin siinä vastaan tuli myös tietoa luteaalivaiheesta. Tekstin mukaan alle 9 päivän mittainen luteaalivaihe ei ole riittävän pitkä raskauden alkamisen kannalta. Tuo mun dpo9 alkava tuhruttelu on siinä ja siinä. Normaalisti kyllä onneksi tuhruvuoto alkanut vasta dpo 12, mutta onko se yhtään parempi, jos kyseessä tosiaan on keltarauhasen vajaatoiminta? Eikö tilanne raskauden alkamisen/jatkumisen kannalta kuitenkin ole siinä tapauksessa tosi huono? Toisaalta olen kerran todistettavasti ollut raskaana, vaikka raskaus päättyikin alkuraskauden keskenmenoon. Miten teillä joilla on keltsut määrätty? Millaisten oireiden perusteella ne on määrätty?

Starling, mulla tuhru alkaa about dpo 12, kun menkat dpo 15. Tästä huolimatta mulla on siis jo yksi lapsi. Nyt toista yrittäessä (ja uusi gyne) mulle määrättiin näiden oireiden perusteella keltsut, mitään testejä ei siis tehty.

Mulle on lääkärit sanoneet, että jos luteaali on yli 10 päivää eikä ovis tule ennen kp 10 niin niiden perusteella ei pitäisi olla mitään estettä rakkaudelle.

Voi nega sentään. Mä näin vielä aamulla unta plussasta. :meh: Kusetusta koko juttu :shifty:

Jos jotain hyvää, niin ei se ovis nyt ainakaan vielä ensi viikon alkuun ehdi, kun olen siellä työmatkalla. Olettaen siis, että se oviksen jälkeinen aika jäisi riittävän pitkäksi raskauden kannalta. Mimmulle kiitos vastauksesta!

starling, kiitos kannustavista sanoista! :) ihan liikutuin. Tottakai mä haluan tsempata myös teitä! Saan siitä myös niin paljon itsellekin.

Tänään pääsin läpi neuvolaan ja sain samalla minulle uutta tietoa niistä kilpirauhas asioista. Raskauden aikana (t4v:n ?) lääkityksen aloituksen raja on 2.5. Mulla se arvo oli 2.81. Itselle tuli nyt vahva olo, että siitä km johtui. Vaikka ei kai kukaan ammattihenkilö tuollaista päätelmää mulle vahvistais. Huomenna olen menossa tarkistuttamaan kilppariarvot.

Täytyy yhtyä Starlingin sanoihin: on erittäin ihailtavaa, kuinka jaksat Anskunen tsempata täällä meitä muita huolimatta omasta pitkästä ja kivisestä tiestä. Tänne on selkeästi päätyneet ne yli-ihmiset, yli-naiset, joilla olisi voimaa vaikka muille jakaa. Halauksia ja jaksamista kaikille omiin tilanteisiin! :Heartbigred.

Toi on kyllä jännä juttu, kuin eri kaupungeissa toimitaan niin eri tavoin: toisessa paikkaa tehdään älytön määrä kaikkia testejä ja sitten vasta pohditaan määrätäänkö lääkkeet (esim. just nuo keltsut), kun taas toisessa paikassa määrätään oireiden perusteella. Itsekin kyllä mieluusti säästäisin aikaa ja pelkkien oireiden perusteella ottaisin kaiken mahdollisen avun vastaan. Toivottavasti Starling saat pian avun tuohon tuhrutteluun.

Pauveli: toivottavasti saat nyt avun noihin kilppariasioihin. Taidan itsekin pyytää kilpparikokeet. Onko mitään uusia raskausoireita alkanut vielä tulemaan?

Mimmu: noi unet on todellakin joskus niin kusetusta :shifty:. Mä näin toissayönä sellaista unta (varmaan sun kylpyläpäivityksistä johtuen :grin), että olin kylpylässä sellaisissa hemmotteluhoidoissa. Aamulla oli kylläkin poikkeuksellisesti ketutuksen sijaan oikein rentoutunut olo, kun oli koko yön ollut "hoidettavana", että ihan kivahan se oli tuommosta nähdä. Mieleen jäi kuitenkin jotain symboliikkaa tosta unesta: mun käsiä hierottiin ja samalla käskettiin ottaa MOLEMMAT sormukset pois. Mulla oli siis kaksi sormusta, vaikka oikeasti en pidä kihlasormusta, vaan pelkkä vihkiä. Ennen viimeisintä keskenmenoa sanoin miehelle, että saa sitten ostaa mulle ponnistussormuksen ton vihkin viereen, että haluan jokaisesta tulevasta lapsesta ponnistussormuksen ja hän suostui. Viime yönä taas näin sellaista unta, että radiossa soi Sibeliuksen neljästä vuodenajasta yksi biisi ja ystäväni kysyi minulta, mikä tämä niistä on. Vastasin, että "Kevät..kevät on toiveiden toteutumisen aikaa". En ole itse mikään unien tulkitsija koskaan ollut, mutta kyllä sitä joskus miettii, että onko unissa jotain symboliikkaa. Eikös täällä just joku muukin ollut jotain symboliikkaa unissaan nähnyt?

Eli oisko nää unet Mimmu jotain enteitä :smiley-angelic001

Mulla on nyt muutenkin alkanut selkeästi olemaan päivässä enemmän niitä parempia kuin huonoja hetkiä. Toivottavasti jatkuu fiilikset samanlaisina. Positiivista energiaa roppakaupalla täältä myös muille :Heartpink.

Vaihdoin vihdoista viimein sen itkevän Minniliinin tuohon toiveikkaaseen Minniliiniin kuvaan. Ei se positiivinen ajattelu ainakaan huonosta voi olla:wink.

Kirjoittelin aiemmin noista mun ovulaatiotesteistä ja siitä, etten ole ollenkaan varma tuleeko koko ovista edes tässä ekassa kierrossa. Tänään päivällä testasin ja nyt testi näytti selkeesti yhtä vahvaa viivaa kuin kontrolliviiva. Aikamoinen epäuskoinen fiilis: minkäänlaista varmuutta suuntaan jos toiseenkaan ei oo. Jotain pieniä tuntemuksia kohdun seudulla on ollut, mutta välillä on myös munasarjojen kohdalta nippaillut. Kuitenkaan niitä selkeitä ovulaatiokipuja ei ole ollut mitä yleensä aina on, mutta eihän niitä ollut edellisessäkään tärpissä. Voi kuinka toivoisinkaan, että olisi nyt heti tärpännyt, mutta aika epäuskoinen fiilis kyllä on. Kp 30 elellään nyt.

mimmu saako vielä kysyä tuosta keltarauhasesta, tuhruttiko sulla jo silloin teidän esikoisen yritysaikanakin? joka kierrossa? oliko tärppikierto erilainen vai tuliko silloinkin?
Nyt ois ehkä tuo dpo 10 meneillään ja tuhru alkoi :sad001 haluais vaan niin että tää onnistuisi ihan luomuna ilman lääkkeitä, kun pelottaa jos ne sekoittaakin entistä enemmän kroppaa..

Toki saa jellona kysellä :) Mulla siis tuhrutti myös ekaa yrittäessä mutta se tuhru jäi tärppikierrossa pois.

Mä sanoisin, ettei keltsut edes voi sekoittaa kiertoa. Tasaavat lähinnä kiertoa. Mä sinuna ottaisin ne käyttöön, jos saisin. Tossa tuhruttelussa on se kettumainen puoli, että limakalvo tiputtelee turhan aikaisin ja siksi voi hankaloittaa raskauden alkamista. Ja sanon, että voi muttei välttämättä, koska tosiaan mullakin sitä oli ja silti tulin raskaaksi. Sinänsä dpo 10 tiputtelulle ei ole ihan mahdoton, koska luteaalin pitäisi raskautta ajatellen olla just yli 10 päivää.

Minniliini, mä en normaalisti näe edes unia (tai muista niitä) ja mulla se on ollut kyllä ihan selkeä raskausoire. Siis ollut ennen, ei näköjään enään :shifty: Minikään ei voi luottaa enään :rolleyes:

Heissuliwei naiset :)
Anskunen; Yhdyn muiden sanoihin siitä tsemppauksesta,mahtavan vahva nainen :Heartpink
Äiti vaan; Hyvä että oli parempi päivä,toivottavasti niitä alkaa tulla lisää.
Pauveli; Toivottavasti saat kilpparin kuriin.
Sabetti ; Voimia synkistelyyn ja pahoittelut negasta :sad001
Minniliini; Toivottavasti tärppäisi :Heartpink
Keltsuista;niitä käytetään myös tukemaan ihan omaa kiertoa,limiksen ohuuteen ja tukemaan kiinnittymistä.
Mulla alkaa ennen dpo 10 menkat,niin sillä on saatu kierron loppuun tarvittavaa pituutta.

Olin tänään kahvilassa ja viereiseen pöytää istui aika viimeisillään oleva raskaana oleva nainen syömään laskiaispullaa ja juomaan kahvia. Aiemmin aamulla radiosta oli tullut PMMP:n Lautturi ja olin jo valmiiksi vähän alamaissa. Tuntui pitkästä aikaa sellainen kateuden pistos rinnassa. Mullakin olisi voinut olla tai pitänyt olla se iso masu. Tämä on meidän viimeinen yrityskierto ennen keskenmenneen raskauden laskettua aikaa. Olen koko ajan ajatellut uutta raskautta puskurina lieventämään sitä lasketun ajan toteutumattomuuteen liittyvää tuskaa. Nyt sitä ei ehkä olekaan.

Tänään on ollut ihanan kaunis, aurinkoinen ja keväinenkin päivä. Aurinko lämmitti vähän mustia housuja vasten ja lumi suli pinnalta ja asfaltti oli paikoin jo näkyvissä. Sain itseni kiinni ajattelemasta, että selvisin syksystä ja talvesta järjissäni, vaikka en edes ole uudestaan raskaana. Kohta on kevät.

Hei, tyhmä kysymys. Onko niin että ovistestillä voi myös päätellä raskaustestin plussaa?? Luulin että ovistestit ja raskaustestit on eri tarkoituksiin.

Oon vihdoin päässy enemmän gradu ajatuksiin kuin vauvahaaveiluihin. Ja oon saanu jotain aikaankin, jes! Vauva voi tulla sitte sivutuotteena jos on tullakseen… Toki välillä täytyy käydä täällä katsastamassa mikä on tilanne. Ja sellastakin mulle kuuluu, et alotin kuntosalilla käymisen. Jäsenyyden voi onneksi perua kuukauden irtisanomisajalla. Jos nyt edes raskaaksi tulen. Tästä kierrosta ei satavarmana tärppää, ei mitään tuntemuksia.

Tsemppiä Starling ja muut! Toivottavasti plussaatte pian!

Mimmulle pahoittelut negasta.. aina se vaan tympäisee vaikka asenne olisi ennakkoon mikä tahansa.

Starling, juuri sitä tunteiden vuoristorataahan tämä on kovasti ja pelottaa heti, että itsessä on jotain takuuvarmasti vialla ja kaikki yritykset tuomittu epäonnistumaan.. Voi kun osaisi olla optimisti! Mutta toisaalta tunne siitä, että on selvinnyt syksystä ja pimeimmästä talvesta antaa voimaa. Siitä voidaan ammentaa uskoa tulevaan :Heartbigred

Rosann, kiva että oot pystynyt keskittymään gradun tekoon! Ja Äiti vaan, tosi ihanaa kuulla että hyviä päiviä on jo plakkarissa.
Tsemppiä sabetille ja rutistuksia :Heartbigred
Jellonalle kiitokset tsemppisanoista ja voimia tuhruiluihin niin sulle kuin muillekin siitä kärsiville. Toivottavasti saatte nopsasti apua siihen :)

Kävin tänään yksityisellä gynellä ja kaikki vaikuttaisi olevan ihan kunnossa. Kypsymässä oli hyvänkokoinen munasolu ja sainkin tänään ovistestiin hailakan viivan (lääkäri arvioi, että huomenna on se varsinainen ovispäivä). Hän rauhoitteli minua, että kaikki pitäisi olla kunnossa hedelmällisyyttä ja hedelmöittymistä ajatellen. Kun ois nyt vaan se ukko täällä että vois hyödyntää oviksen....nythän se ei siis onnistu kun nähdään seuraavan kerran viikon päästä :meh:
Mutta eipä voi mitään.

Kipuihin en oikein saanut selitystä. Ehkä vaan keskeytynyt raskaus on muuttanut hormonitoimintaa ja kiertoa kivuliaammaksi? Ultrasta (sisäkautta ultrasi) ei löytynyt mitään syytä kipuihin. Mulla siis aiemmin epäiltyä lievää endoa. Endometrioosihan on siitä ikävä tauti, että edes sisäkautta ultraamalla se ei välttämättä näy, jos on kiinnikkeitä esim. suolen puolella. Mutta lääkäri tuumasi, että hyvä, jos oireet ovat lieviä ja jo kerran olen tullut nopeasti raskaaksi, jos lievää endoa olisi, usein sellaisessa tapauksessa raskaus helpottaisi paljon oirehtimista.

Summa summarum, kuitenkin olin iloinen siitä, että kaikki näyttää hyvältä. Kun vaan ois sitä tuuria matkassa :)

Pauveli, millaisin fiiliksin oot nyt ollut? :)

joo, se ilon tunne jäi toistaseks siihen yhteen päivään...aamulla taas sama olo kun niin monena muunakin, ei vaan huvita, edes nousta sängystä.ja nyt iltapäivästä TAAAAAS vuotaaaaaa! nyt jo kyllä ihan reippaammin.niitä aiempia hirveitä menkkakipuja ei edelleenkään ole.kai pitäs olla tyytyväinen jos nyt tulivat että sit ainaki tyhjenis kaikki ja vois olla mahollisuuksia raskautua.(vaikka hemmetin paljon toivoin et mun kohtu ois ollu niin ihana et ois ottanut jo ekaan kiertoon vastaan uuden pienen ihmisen.ne taitaa olla aika harvassa jokka raskautuu het keskenmenon jälkeen vaikka väitetään niin kovasti et ois helpompaa sen jälkeen...) inhottava edes miettiä et siinä voi oikeesti mennä kauankin ennenkun tärppää...jos ollenkaan :(

Äiti vaan, sitä minäkin tässä yhtenä iltana ihmettelin, että miksi me kaikki turistaan täällä kuukaudesta toiseen, kun terveysalan ihmiset puhuvat sen puolesta, että uusi raskaus alkaa herkästi keskenmenon jälkeen? Eikö niitä plussia pitäisi sadella tasaiseen tahtiin silloin?

Pauveli sinänsä hyviä uutisia, että kun saat arvot kohdilleen, on turvallisempi jatkaa yritystä :) itse sain kans tänään järjestettyä itselleni labralähetteen kilppari arvoihin. Ei ollu helppoa päästä kokeisiin kunnallisella, mutta en mainostanut vauvakuumetta niin sain sen muiden testien kanssa samaan. :)

Anskunen iso kiitos tsempeistä♥ oot ihana ja niiin kannustava. ♥

Minniliini mukava kuulla että parempia hetkiä alkaa olla enemmän, sieltä se suru väistyy pikkuhiljaa takavasemmalle♥
Toivottavasti tärppi on käynyt heti! :)

Starling voimia tällaisiin päiviin♥

Suvetar mäkin koen että ovis ja menkkakivut on ollut km jälkeen voimakkaammat jokaisessa kierrossa. Hyviä uutisia että kaikki kunnossa. Tuuria toivon minäkin sinun matkaan!

Äiti vaan iso halaus! Kovin surullista lukea fiiliksiä sieltä. Voisin osaisin lohduttaa♥

Starling ja äiti vaan, todellakin aika harvoin täältä kukaan on plussannu "pian". Alkaa tuntua lohduttelu sananhelinältä. :(

Kiitos vielä kaikki ihanat naiset tsempeistä! Tänään jo paljon parempi mieli.♥

Takaisin