Ylipainoiset mammat

Mulla vaaka näytti vikassa neuvolassa 99,7kg. Ja se oli siis 2vk ennen synnytystä. Varmasti on se satanen ehtinyt ylittyä. En ole vaalle vielä uskaltanut mennä, turvotukset on tosi kovat edelleen, tosin vauvakin vasta 3pv vanha. Meillä on sellanen vanhanmallinen vaaka eli ei digi, ja sen verran on se rikki ettei näytä yli sadan kilon lukemia ollenkaan. Ehkä odottelen jälkitarkastukseen asti.
 
Miten teillä on palautunut paino synnytyksen jälkeen? Multa on tippunut n 10kg, mutta olisi edelleen 5 raskauskiloa jäljellä. Tällä suklaan määrällä jota olen syönyt, olen yllättynyt että ollenkaan on tippunut... Sovittiin miehen kanssa, että koitetaan molemmat tiputtaa se 5kg nyt heinäkuussa kun hänkin on lomalla. Lopullinen tavoite on suurempi, kun edellisestä raskaudesta ja km:stä roikkuu sen lisäksi 10kg. Mutta tämä olisi nyt hyvä alku.
 
4vko synnyttyksestä ja paino tippunut siihen mitä oli ennen raskautumista. Edellisestä raskaudesta ja pahasta synnytyksen jälkeisestä masennuksesta on jäänyt kiloja n.12kg. Ne olisi tarkoitus tässä vauvavuoden aikana hallitusti pudottaa, jotta on parempi olo sitten töihin palatessa vuoden päästä syksyllä. Mitään paineita en kuitenkaan halua itselleni ottaa, vaan opettelen samalla hyväksymään nämä kilot vaikka kaikissa kuvissa näytän mielestäni kauhealta.
 
Mulla tuli raskauden aikana noin 7kg ja nyt on 10kg tippunu, vaikka syömisten ja herkkujen kans ei oo kyllä himmailtu. Jospa paino pysyis tässä tai lähtis pikkuhiljaa laskemaan, niin ois kyllä hyvä. En kuitenkaan laihduttamaan ala nyt imettäessä, kunhan sais vaan pidettyä itestänsä huolta. Ja se ei kyllä oo mitenkään itsestään selvää nyt :rolleyes:
 
Mulla tippui ainakin 11kg, varmaan enemänkin, mutta en tiedä paljon yli satasen paino lopulta oli synnyttämään mennessä. Nyt vaaka näyttää 89-90 eikä enää tahdo itekseen alaspäin tippua. Vielä saisi 8kg tippua jotta paino olisi siinä missä se yleensä on huidelut, ja jos siitä vielä muutamankin saisi pois niin olisin enemmän kuin tyytyväinen. 75kg olisi toiveena, alemmas en uskalla edes haaveilla.
 
Mulla on 2-3kg enää jäljellä.
Ostin eilen ristiäisasunkin itselleni. Ja uudet alusvaatteet. Löysin hyvät rintaliivit kunnon rintaliivikaupasta ja oon edelleen ihan fiiliksissä. Hyviä, kauniita isoa, raskasta rintaa tulevia imetysliivejä on olemassa.
 
Raskauden tuomat kilot lähti, mutta nyt noussut +2kg.
Toivoisin todella, että saisin painoa pudotettua. -20 ei varmasti ole realistinen, siihen pääsin esikoisen jälkeen, mutta hormonikierukka nosti painoa. Elämäntavat ei ole enää niin huonot, toki liikuntaa voi lisätä. Jos kymppi lähtis niin sitten olisin tyytyväinen.
 
Uskomatonta miten näillä retuperällä olevilla ruokailuilla paino tippuu. Nyt on menty 2kg alaspäin ennen raskautumista olleista lukemista ja uudelle kymmenluvulle jossa ei ole oltu melkein kahteen vuoteen. 6kg olisi normaalipainoon 10 siihen mitä olin ennen kaksosia. Ehkä tämä tästä hiljalleen. Ruokailun parantamiseen ei löydy motivaatiota kyllä oikein mitenkään, se on aina ollut minulle se vaikein osuus. Syön liian yksipuolisesti ja liian vähän.
Motivaatiota liikunnan suhteen on taas enemmän kuin aikoihin ja vaan odotan että pääsen aloittamaan tavoitteellisen liikunnan syksyllä.
 
Takaisin
Top