Yli kolmekymppiset ensimmäistä kuumeilevat

Minä palaan syyskuisista takaisin tänne. Viikko sitten ultrassa alkio ei kooltaan vastannut viikkoja, hento syke näkyi. Tänään kontrolliultrassa ei kasvua eikä sykettä. Keskeytynyt keskenmeno :sad001 Nyt odotellaan aikaa naistentautien poliklinikalle ensi viikolle.
Oltiin varauduttu huonoihin uutisiin, mutta kyllä tämä satuttaa silti :sad010


Pahoittelut ja voimia Dumbo :Heartblue
 
Tikuttelen ja on niissä haalea viiva mutta ei ole lähtenyt tummentumaan..huomenna vielä pc raskaustesti että näkee onko enää yhtään hcg..ovisoireita ei ole mut kai ne voi olla nyt erilaiset, laimeemmat tai vahvemmat kuin ennen?
Yk5 tulin luomusti raskaaksi ja km, siltä 1v8kk niin inssillä raskaaksi. Toivotaan ihmettä tai että ivf auttaisi pian :)
Mäkään en muista sun historiaa, onko ennen ollut raskauksia tai kauanko yritystä takana?:Heartpink ja ties vaikka ensi viikolla löytyisi vielä elämää :rolleyes:

Okei, ja siis minähän en hoksannu tästä viimeisimmästä raskaudesta ovulaatiota ollenkaan, tärkeintä näemmä silti yrittää olla aktiivinen lakanoissa :grin

Niinhän se pitää jaksaa uskoa, että se vielä tapahtuu:Heartred joko omin voimin tai avustettuna, niin se vaan yleensä on että sinnikkyys palkitaan. Toki epäreilua, että osa joutuu käymään niin kivikkoisen reitin ennen vanhemmaksi tuloa. Meillä ehkäisy jäi 12/19, aktiivisemmin yritystä 4/20 lähtien kun siihen saakka asuttiin eri paikkakunnilla. Keskenmeno 8/20 ja nyt tämä viimeisin. Edellisen puolison kanssa lapsettomuustutkimuksia vuosia sitten, tuloksettomia, mutta hoitoihin ei sillon oltu valmiita. Yksi alkanut raskaus silloin myös lopulta, joka meni myös kesken.
 
Ja, eihän sitä toki tiedä jos jokin ihme olisi tapahtunut ja siemmä elämää olisi. Mutta en pidä sitä ollenkaan todennäköisenä, raskaustestin tein kuitenkin jo 26.12, joten jos olisikin alkanut myöhemmin niin eihän se vielä olisi tuolloin näkynyt :sad001
 
Tätiltä terveiset ja uuteen kiertoon mars :salut

Sain tulokset Puhdilta ja olihan siellä parannettavaa. Ferri alle 50 ja D myös alle suositusten. Onkin sitten vähän mutkikkaampi juttu miten ne tästä nousee. Syön siis syksy-kevät välin D-vitamiinia 100 per päivä eli se ei jostain imeydy. Otan ruoan kanssa.

Ja rautaa ehdin tankata reilun kuukauden ja siinä se on noussut varmaankin kymmenyksen luokkaa eli lähtötilanne on huono mutta ei paskin. Olin 2 viikkoa rautapaussilla ennen testiä ettei se vaikuta. Serppi ok.

Jatkan nyt rautaa kuukauden samaan tyyliin, 2 viikko paussi ja uusi testi. Jos se ei ole noussut niin sitten varmaan jollekin rautaspesialistille ihmettelemään :rolleyes:

Mitäs muille kuuluu?
 
Kiva kuulla kuulumisia @Butterflies! Toivottavasti arvot lähtevät tuosta nousuun! Mitattiinko tuossa myös hormoneja? Niissä ei siis mitään häikkää? Joko te saitte sitä aikaa sinne tutkimuksiin, ennen joulua taisit sitä vielä odotella?
 
Tätiltä terveiset ja uuteen kiertoon mars :salut

Sain tulokset Puhdilta ja olihan siellä parannettavaa. Ferri alle 50 ja D myös alle suositusten. Onkin sitten vähän mutkikkaampi juttu miten ne tästä nousee. Syön siis syksy-kevät välin D-vitamiinia 100 per päivä eli se ei jostain imeydy. Otan ruoan kanssa.

Ja rautaa ehdin tankata reilun kuukauden ja siinä se on noussut varmaankin kymmenyksen luokkaa eli lähtötilanne on huono mutta ei paskin. Olin 2 viikkoa rautapaussilla ennen testiä ettei se vaikuta. Serppi ok.

Jatkan nyt rautaa kuukauden samaan tyyliin, 2 viikko paussi ja uusi testi. Jos se ei ole noussut niin sitten varmaan jollekin rautaspesialistille ihmettelemään :rolleyes:

Mitäs muille kuuluu?
Täällä toinen jolla rauta-arvot huonot! Viimeviikon lopuilla lääkärin kanssa käytiin läpi ja ferrit 10, on ne huonommatkin olleet mutta kyllä mä näillä arvoilla oisin mieluusti sen rautatiputuksen jo ottanut. Mutta katsotaan nyt kun syön tuota rautaa että tapahtuuko mitään.
 
Täällä toinen jolla rauta-arvot huonot! Viimeviikon lopuilla lääkärin kanssa käytiin läpi ja ferrit 10, on ne huonommatkin olleet mutta kyllä mä näillä arvoilla oisin mieluusti sen rautatiputuksen jo ottanut. Mutta katsotaan nyt kun syön tuota rautaa että tapahtuuko mitään.

Voi höh! Onko sulla myös anemia eli myös hemoglobiini huono? Milloin sulla on kontrolli? Mulla hemppa aina hämää terveyskeskuslääkäreitä kun se on viitteen alarajalla. Mulla on ollut raudan kanssa haasteita vuosia sitten.


Kiva kuulla kuulumisia @Butterflies! Toivottavasti arvot lähtevät tuosta nousuun! Mitattiinko tuossa myös hormoneja? Niissä ei siis mitään häikkää? Joko te saitte sitä aikaa sinne tutkimuksiin, ennen joulua taisit sitä vielä odotella?


No sanopa muuta! Siis koko verenkuva, rauta, kilppis, kolesteroli, folaatti ja b12 on tos Puhdin mammapaketissa mukana et hormonipuolelt ei huonoihin arvoihin ole syyllistä. Varasinkin ajan erikoislääkärille jo ens viikoksi
 
Voi höh! Onko sulla myös anemia eli myös hemoglobiini huono? Milloin sulla on kontrolli? Mulla hemppa aina hämää terveyskeskuslääkäreitä kun se on viitteen alarajalla. Mulla on ollut raudan kanssa haasteita vuosia sitten.





No sanopa muuta! Siis koko verenkuva, rauta, kilppis, kolesteroli, folaatti ja b12 on tos Puhdin mammapaketissa mukana et hormonipuolelt ei huonoihin arvoihin ole syyllistä. Varasinkin ajan erikoislääkärille jo ens viikoksi

Joo oli hemppakin suht matala, et kyllä mulle on lyöty ihan anemiamerkit. Mulla on kuukauden päästä kontrollit, jos siihen mennessä olo huononee tai nämäkään raudat ei sovi, niin sit mennään tippaletkun kautta!
 
Tätiltä terveiset ja uuteen kiertoon mars :salut

Sain tulokset Puhdilta ja olihan siellä parannettavaa. Ferri alle 50 ja D myös alle suositusten. Onkin sitten vähän mutkikkaampi juttu miten ne tästä nousee. Syön siis syksy-kevät välin D-vitamiinia 100 per päivä eli se ei jostain imeydy. Otan ruoan kanssa.

Ja rautaa ehdin tankata reilun kuukauden ja siinä se on noussut varmaankin kymmenyksen luokkaa eli lähtötilanne on huono mutta ei paskin. Olin 2 viikkoa rautapaussilla ennen testiä ettei se vaikuta. Serppi ok.

Jatkan nyt rautaa kuukauden samaan tyyliin, 2 viikko paussi ja uusi testi. Jos se ei ole noussut niin sitten varmaan jollekin rautaspesialistille ihmettelemään :rolleyes:

Mitäs muille kuuluu?

Täällä toinen rautavajeinen :greet025 mulla ferrit 20,2 tuossa vuodenvaihteessa, hemoglobiini ollu kokoajan kuiten 125 paikkeilla. Nyt sitten joka toinen aamu herään klo 6 ottaan rautaa, toivottavasti lähtee nousemaan. Mulla edelleen kyydissä tämä tuulimuna, perjantaina lääkäriin ja lääkkeet varmaankin mukaan :sorry: että siitäpä sitä sitte starttaillaan uudestaan myös täällä.
 
Joo oli hemppakin suht matala, et kyllä mulle on lyöty ihan anemiamerkit. Mulla on kuukauden päästä kontrollit, jos siihen mennessä olo huononee tai nämäkään raudat ei sovi, niin sit mennään tippaletkun kautta!

Hyvä et on jo kuukauden päästä. Ja lääkäri joka ottaa tosissaan!
 
Täällä toinen rautavajeinen :greet025 mulla ferrit 20,2 tuossa vuodenvaihteessa, hemoglobiini ollu kokoajan kuiten 125 paikkeilla. Nyt sitten joka toinen aamu herään klo 6 ottaan rautaa, toivottavasti lähtee nousemaan. Mulla edelleen kyydissä tämä tuulimuna, perjantaina lääkäriin ja lääkkeet varmaankin mukaan :sorry: että siitäpä sitä sitte starttaillaan uudestaan myös täällä.

Me noustaan tästä vielä rautaisina naisina kaikki :smiley-angelic001:happy119

Paljon muuten otat? Mä en pysty ottaa aamuisin. Kokeilin viime vuonna 100mg + C joka toinen ilta kun testasin et tuleeko hankaluuksia. Iltapala tietty aikaistettu ennen sitä ja koostettu niin ettei imeytymistä häiritseviä aineksia siinä.

Paljon tsemppiä perjantaille. :Heartpink
 
Muokattu viimeksi:
Me noustaan tästä vielä rautaisina naisina kaikki :smiley-angelic001:happy119

Paljon otat muuten otat? Mä en pysty ottaa aamuisin. Kokeilin viime vuonna 100mg + C joka toinen ilta kun testasin et tuleeko hankaluuksia. Iltapala tietty aikaistettu ennen sitä ja koostettu niin ettei imeytymistä häiritseviä aineksia siinä.

Paljon tsemppiä perjantaille. :Heartpink

No niin se pitää uskoa!:grin:smiley-bounce016

Otan Obsidania 100mg ja c-vitamiini tabletin joka toinen aamu. Ja nyt on ollu maha yllättävän hyvänä! En tiiä auttaako mulla tuo, ettei ota joka päivä, kun aikasemmin vatsa pelannu huonosti noiden kans. Toki voi olla tuo merkkiki mulle sopivampi.. Saitko tolla taktiikalla raudan kohoaan? Oon varautunu että varmaan vuoden päivät saan tankata..:smiley-angelic006


Kiitos tsempeistä :Heartred pahimmat päivät ne taitaa fyysisesti olla muutaman päivän päästä siitä, ainakin lääkärin puheista näin ymmärsin.
 
Täällä toinen rautavajeinen :greet025 mulla ferrit 20,2 tuossa vuodenvaihteessa, hemoglobiini ollu kokoajan kuiten 125 paikkeilla. Nyt sitten joka toinen aamu herään klo 6 ottaan rautaa, toivottavasti lähtee nousemaan. Mulla edelleen kyydissä tämä tuulimuna, perjantaina lääkäriin ja lääkkeet varmaankin mukaan :sorry: että siitäpä sitä sitte starttaillaan uudestaan myös täällä.
Voi ei, pahoittelen. Olispa siellä siltikin pieni... :sad001
 
No sanopa muuta! Siis koko verenkuva, rauta, kilppis, kolesteroli, folaatti ja b12 on tos Puhdin mammapaketissa mukana et hormonipuolelt ei huonoihin arvoihin ole syyllistä. Varasinkin ajan erikoislääkärille jo ens viikoksi

No mutta hyvä että ei hormoni puolella häikkää. Toivottavasti lääkäriltä sitten jotain apuja ensi viikolla!
 
Voi ei, pahoittelen. Olispa siellä siltikin pieni... :sad001

Kyllähän tässä toki toivoo, että jokin ihme olisi tapahtunut mutta aika epätodennäköistä se on:sad001 oon kuitenki 26.12 tehny jo positiivisen raskaustestin, niin ei se oo kovin myöhään voinu hedelmöittyä kun sillon testissä jo näkyi eikä ultrassa ollut edes ruskuaispussia :sad001
 
Kyllähän tässä toki toivoo, että jokin ihme olisi tapahtunut mutta aika epätodennäköistä se on:sad001 oon kuitenki 26.12 tehny jo positiivisen raskaustestin, niin ei se oo kovin myöhään voinu hedelmöittyä kun sillon testissä jo näkyi eikä ultrassa ollut edes ruskuaispussia :sad001
Tsemppiä! :Heartred
 
Kyllähän tässä toki toivoo, että jokin ihme olisi tapahtunut mutta aika epätodennäköistä se on:sad001 oon kuitenki 26.12 tehny jo positiivisen raskaustestin, niin ei se oo kovin myöhään voinu hedelmöittyä kun sillon testissä jo näkyi eikä ultrassa ollut edes ruskuaispussia :sad001

Kerro lääkärin jälkeen kuin meni :Heartpink
 
Meilläkin oli tänään lääkäriaika. Ensimmäinen pilleri otettu vastaanotolla, ja loput sitten tyhjennyspäivänä ylihuomenna. Kyllä pelottaa niin henkinen kuin fyysinenkin jaksaminen. Olisipa tämä jo ohi, ja saisi aloittaa yrittämisen uudestaan, vaikka sekin vähän hirvittää.
 
Täällä samat terveiset Dumbon kanssa. Ultrassa näkyi edelleen tyhjä sikiöpussi, ei sisältöä. Eka pilleri napattu vastaanotolla ja sunnuntaina sitten tyhjennys, ellei satu jo alkamaan tässä välissä.. Samat ajatukset, olis jo ohi koko homma ja kumpa se vois pian jo onnistua :sorry:
 
Takaisin
Top