Yli kolmekymppiset ensimmäistä kuumeilevat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Satsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olin jo käynyt yksityisellä aukiolotutkimuksessa ja ottamassa muutamia verikokeita (amh-arvo mm. alhainen), niin se tuntui luontevalta aikataulutuksen suhteen. Toisin sanoen halusimme maksaa siitä, että ”pääsemme jonojen ohi”, kun ikää jo on ja kaikenlaista ”pikku vikaa”. Luomuplussa pääsi yllättämään, mutta en koe olevani mitenkään vielä varmoilla vesillä. Katsotaan, miten asiat menevät ja toivotaan parasta :)
 
Olin jo käynyt yksityisellä aukiolotutkimuksessa ja ottamassa muutamia verikokeita (amh-arvo mm. alhainen), niin se tuntui luontevalta aikataulutuksen suhteen. Toisin sanoen halusimme maksaa siitä, että ”pääsemme jonojen ohi”, kun ikää jo on ja kaikenlaista ”pikku vikaa”. Luomuplussa pääsi yllättämään, mutta en koe olevani mitenkään vielä varmoilla vesillä. Katsotaan, miten asiat menevät ja toivotaan parasta :)
Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun saakka :) Mikä tuo amh-arvo on ? Hmm, miksiköhän multa ei oo otettu sitä.. Meillä vähän sama tilanne, tehty joitakin tutkimuksia yms. felicitaksessa ja tuntuis luontevimmalta jatkaa saman lääkärin kans ilman ylimääräistä säätöä..
 
Rautalankakielellä AMH-arvo (anti-muller hormooni) kertoo suuntaa antavasti munarakkulareservin määrän munasoluissa, joka pienenee ihmisillä kokoajan, kunnes tulee vaihdevuodet ja se on siinä vaiheessa 0. Tätä on käytetty myös ns. hedelmällisyyden mittarina. Mun arvo oli 1 eli viitearvon alarajalla :-( Silti raskauduin eli huono arvo ei kerro niinkään siitä ettei vois raskautua vaan mun ymmärryksen mukaan (saatan olla väärässä) siitä, kuinka kauan on hedelmällistä aikaa jäljellä.

Pahoittelut jo etukäteen, jos mun selityksessä on virheitä. Fiksummat korjatkoon :-) Näin ymmärsin itse, kun asiasta lääkärin kanssa keskustelin.
 
Kuulostaa hyvältä suunnitelmalta :) Ja voihan niitä oireitakin vielä vähän liioitella, vedota esim. siihen, että ois joutunu olemaan töistä pois kipujen vuoksi ;) Ja toivonmukaan se skumppa jää poksauttamatta ;)

En vielä testannutkaan :D Aattelin et testaan sit huomenna kuitenkin, jos menkat ei oo alkanu et voiko juoda niin säätetään yks testi täs välis :D Ei mitään oireita kyllä kumpaankaan suuntaan!

Aattelin kyllä tehdä selväks, että se endo pitää hoitaa asap alta pois, viime menkkojen kivut oli kaks päivää niin kovat et olin sängyssä sen kaks päivää. Oikein innolla ootan mitä nyt tuo tullessaan..
 
Onnea Hiljanen! :) Mäkään en oo koskaan kuullu tosta amh-arvosta! Me alotettiin tutkimukset Väestöliitossa, joka yhdisty Mehiläinen-Felicitakseen, joten siellä mekin ollaan nyt. Toki nyt endon takia ollaan sit jo Naistenklinikalla.
 
Täällä testattu vuoden vika nega. Kivut oli jo aamulla niin kovat, että vuoto varmasti seuraa hetkenä minä hyvänsä.

Ens kiertoon otan kokeiluun maca-tabletit!

Parempaa uutta vuotta meille kaikille!
 
Tänään dpo 10 ja testasin negan :( Eilen oli vähän toiveikas olo kun juoksumatolla juostessa alavatsa tuntu aralle ja tärähtelyt tuntu ikävälle sekä saunassa tuli vilunväristyksiä.. Tänään on sitten ollut ihan normaali olo :/ Ei se varmaan tälläkään kertaa tärpänny, mutta jospa se vielä joku päivä onnistuis :)

Onkos siellä jo raskausoireita ilmaantunu ? :)
 
Voi harmi, no dpo 10 on tietty melko aikaista testailuille. Toivottavasti jää menkat tulematta ja vielä plussaksi muuttuisi :) Jos ei, niin tsemppiä uuteen kiertoon!

Nyt olis kaiketi rv 5 + 0 tai 5+1 mennossa. Mulla on itse asiassa ollut nyt tällä viikolla jopa vähän vähemmän oireita kuin silloin plussan tienoilla. Testit kyllä näyttää (kuumottaa koko ajan, että mitäs jos lähteekin haalistumaan, niin on testaillut tässä melkein joka päivä halpistikuilla :P) vahvaa plussaa. Pienet ponnistelut hengästyttää, rinnoista huomaa, että ovat selkeesti normia suuremmat, mutta eivät jotensakin yhtä pinkeenä kuin viikko sitten. Alavatsassa ei juurikaan jomottele. Janottaa aika paljon ja usein. Siinä ne oikeastaan olikin. Jotenkin sitä toivoo, että pahoinvointi jo alkaisi, niin olisi edes vähän varmempi olo itsellä siitä, että hormonitoiminta pelittää. Toisaalta taas ihan höhlää toivoa itselleen huonoa oloa :)

Oikeestaan olis kiva vaan skipata tämä riskialtis ensimmäinen kolmannes ja jatkuva kuumottelu siitä, että jos matkassa onkin tuulimuna tai tulee km.
 
Äh, nyt alkoi tiputtelu, se siitä sitten :/ Vaikka kuinka yrittäis ajatella, että ei se kuitenkaan niin silti ne toiveet on aina noussu ja tulee rytinällä alas. Tuntuu niin turhalle touhulle koko homma, melkein tekis mieli huomenna soittaa rimpauttaa sinne klinikalle ja sanoa, että tänne yks ivf kiitos ! :shifty:
 
Meidän iloinen odotus päättyi sitten keskeytyneeseen keskenmenoon. Palaan siis tänne takaisin kuumeilemaan.

Mulla oli maanantaina viikkojen tarkistus varhaisultrassa, jonne olin saanut neuvolasta lähetteen pitkän ja epäsäännöllisen kierron takia. Itsellä oli kyllä ihan selkeä ajatus siitä, milloin ovulaatio oli tapahtunut. Nyt olisi pitänyt olla meneillään jo kymmenes raskausviikko, mutta ultrassa näkyi viidettä viikkoa vastannut alkio eikä sydänääniä kuulunut. Tänään oli sitten kontrolliultra, mutta mitään kehitystä ei ollut tapahtunut.

Tuli kyllä aika yllätyksenä koko juttu, vaikka sitä tiesikin alkuraskauden riskit. Hirveää on se, että raskausoireita kuitenkin on ollut ihan normaalisti. Järkyttävää pahoinvointia erityisesti siinä viikoilla 6 ja 7, naama on kukkinut ja rinnatkin kipeät ja turvonneet. Eikä yhtään mitään vuotoja ole ollut. Olotilasta ei siis mitenkään osannut ennakoida keskenmenoa. Nyt toki pahoinvointi on lievittänyt, mutta muuten kroppa tuntuu edelleen raskaalta. :(

Ensi viikolla on sitten edessä lääkkeellinen tyhjennys. Täytyy toivoa, että se sujuu hyvin eikä tarvitse mihinkään kaavintaan joutua. Olisi kiva päästä yrittämään uudestaan mahdollisimman pian.

No se niistä ikävistä uutisista. Mitäs teille muille kuumeilijoille kuuluu? Missä vaiheessa kierrot menossa?

Ootko Tsih jo päässyt uudelleen yrittämään keskenmenon jälkeen?
 
Little Miss Sunshine, voi olen kamalan pahoillani kokemuksestasi :( Toivottavasti lääkkeellinen tyhjennys menee hyvin :) Kamalaa kun ehtii iloita vauvasta ja käykin nuin :(

Itsekin plussasin muutama päivä digiin jo raskaana 1-2 viikkoa, mutta raskaus jäikin kemialliseksi ja odottelen nyt vuodon alkua :(

Tämä taitaa olla oikea huono onnisten ketju :(
 
Voi ei Little Miss Sunshine! :( Varmasti kauhea kokemus. Voimia sinne ja toivottavasti tyhjennys menee hyvin!

Ja tsemppiä pipsulle myös tässä ketjussa <3

Täällä oli viime kierto 61 pv ja nyt odotellaan pitkästä aikaa taas ovista saapuvaksi ens viikolla. Yk 11 menossa ja yli vuosi jo yritystä takana :( Endoleikkaus edessä kesän alussa ellei sitä ennen tärppää!
 
Little Miss Sunshine, oon myös kuullut, että monella uusi raskaus alkaa heti keskenmenon jälkeen, että keho ois jotenki vastaanottavaisempi silloin :) Toki varmasti hyvä antaa itelle aikaa toipua ja surra :)

Ja Nipsuliinille peukut pystyssä, toivottavasti tämä ois teidän kierto :) Ootko muuten käyny kattomassa kanta.fi:stä näkyykö siellä vielä leikkausaikaa ? :)
 
Se oli jotenki muuttunu ja ne ite toteutuneet käynnit näky siinä listauk
En oo muuten tajunnu! Täytyykin mennä heti kun löydän mun pankkitunnarit!
Terveystiedot -> muut tapahtumat, näin sen tulossa olevan ajan, mistä ei oo vielä tullu kirjettä kotiin :)

Ei hitto, kävin uudelleen katsomassa omia tietoja ja se merkintä oli hävinny sieltä :D
 
Se oli jotenki muuttunu ja ne ite toteutuneet käynnit näky siinä listauk

Terveystiedot -> muut tapahtumat, näin sen tulossa olevan ajan, mistä ei oo vielä tullu kirjettä kotiin :)

Ei hitto, kävin uudelleen katsomassa omia tietoja ja se merkintä oli hävinny sieltä :D

:D Hitsi ku avainlukulista on ollu hukassa jo viikon! Ei meillä sekasta oo mutta.. :D
 
On kyllä tosi kurja juttu pipsu tuo kemiallinen. Siinäkin kuitenkin ehtii jo innostua plussasta. Toivottavasti tärppää pian ja kunnolla!

Ja ihan jäätävän pitkä kierto ollut Nipsuliinilla. Toisipa tämä kierto nyt vihdoin sen tärpin, kun olette jo niin kauan joutuneet yrittämään. Hurjalta kuulostaa kyllä tuo endoleikkauskin. Toivottavasti se nyt viimeistään auttaisi raskautumisessa.

Huonoa onnea tässä ketjussa kyllä piisaa, kuten pipsu jo totesikin. Olispa vuosi 2018 nyt meidän vuosi ja kaikki pääsisivät onnellisten odottajien kerhoon. Eikä kiitos kenellekään enää keskenmenoja, kemiallisia tai kohdunulkoisia.
 
Takaisin
Top